oon miettiny niin kauan enkä oo saanu selville, kertokaa nyt mitä se yatta oikeen meinaa? ^^
mitä tarkottaa YATTA?
14
1085
Vastaukset
- Kyoshiro
Käsittääkseni kännös on suunnilleen: 'I did it!'. Korjatkaa jos olen väärässä.
- Kir Royal
Eikös sillä ilmaista kun jotain todella hyvää on tapahtunut jollekkin?
- Kyoshiro
Kir Royal kirjoitti:
Eikös sillä ilmaista kun jotain todella hyvää on tapahtunut jollekkin?
Joo, saattaa olla...ainakin sitä hoetaan kun onnistuu jossain (esim. kun Ipposta tuli mestari Hajime no Ippossa, hän huusi 'Yatta!').
- -A-
Kyoshiro kirjoitti:
Joo, saattaa olla...ainakin sitä hoetaan kun onnistuu jossain (esim. kun Ipposta tuli mestari Hajime no Ippossa, hän huusi 'Yatta!').
noin minä sen olen käsittänyt
- Bella
tjoo..en mie vaan tii mut mie kirjuutan sen yleensä kun olen iloinen ^.^
- Moon bunny
yatta tarkoittaa suurinpiirtein "Me teimme sen" tms. Sitä käytetään jos onnistuu jossain (ryhmänä). Toi ei oo ihan 100% tietoo....
- Kivi
Yattalle ei taida pätevästi suoraa käännöstä olla, mutta se on yleinen ilon ilmaus.
- Poku89
Ihan totta... Ylipäätään se tarkoittaa vähän niinkun (Jipii!) me teimme sen!
- niidel
Yaru on japania ja tarkoittaa "tehdä, tehdä se". Hyvä käännös on englannin "To do it".
Yaru taipuu imperfektiin (Esim. menin, söin) muotoon yatta.
Summa summarum; Yatta tarkoittaa "tein/teimme sen", voidaan kääntää löyhästi myös "onnistui/onnistuimme".
Taikaa.- Petu
Yatta tarkoittaa käsittääkseni "Hurraa". Niin minä sen olen ymmärtänyt. Se nyt käännetään vaikka miksi, riippuen tilanteesta.
Ajattele tilannetta, jossa itse huudahtaisit vaikka "jes"! Japanilainen sanoisi varmaan samassa tilanteessa "yattaa".
"It's so easy. Happy-go-lucky....." ^___^ - niidel
Petu kirjoitti:
Yatta tarkoittaa käsittääkseni "Hurraa". Niin minä sen olen ymmärtänyt. Se nyt käännetään vaikka miksi, riippuen tilanteesta.
Ajattele tilannetta, jossa itse huudahtaisit vaikka "jes"! Japanilainen sanoisi varmaan samassa tilanteessa "yattaa".
"It's so easy. Happy-go-lucky....." ^___^Jos nyt mietit, niin tuo "Onnistui!" tai "Tein sen!" soveltuu aika hyvin tuohon tarkoitukseen... Yatta ei kuitenkaan varsinaisesti "tarkoita" hurraata tai muutakaan "tarkoituksetonta" huutoa vaikka sitä voidaan siinäkin merkityksessä käyttää, vaan nimenomaan tuota mitä ensimmäisessä viestissäni selitin.
Voit vaikka tarkistaa tämän yaru-verbin mistä tahansa japanin sanakirjasta :)
Ja kyllä, Happatain Yatta-video on hieno :P - -A-
Petu kirjoitti:
"It's so easy. Happy-go-lucky....." ^___^MIKSI HEMMETISSÄ NE HEMMOT ON KALSARIT JALASSA LAVALLA!!!! ò_O'
- Petu
-A- kirjoitti:
MIKSI HEMMETISSÄ NE HEMMOT ON KALSARIT JALASSA LAVALLA!!!! ò_O'
LOL!
Eikös ne pökät ole aika seksikkäät? :p
- ayane
Ihan olen itse miettinyt samaa, mutta tuli mieleen kun mun yhdessä tappelupelissä yks nainen huutaa Yatta de! voitettuaan vastustajan. eli en ymmärrä mitä se de, siel lopussa meinaa?
Mun oma käännös tähän olis että jotain "minä tein sen!"
Mutta jokaisella oma mielipide asiasta ^_^
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1092710Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621724SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän151710Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2611591Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --91552Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261256Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261135Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811015