Herraviha

rikas_paskiainen

...kukoistaa Kainuussa. Milloin on kalliit autot pakkasella tyhjäkäynnillä lastentarhan pihassa, milloin on rikkaiden kakarat tehneet sitä ja tätä. Rikkaiden lapset eivät kuulemma saa kotona samanlaista rakkautta kuin vähävaraisten jne. On se ihmeellistä että me, jotka maksamme oman ja monen muunkin elämisen veroillamme, olemme joidenkin vihan ja halveksunnan kohteena. Minä olen opiskellut yli 10 vuotta, teen yhteiskunnallisesti arvokasta työtä, henkisesti hyvinkin raskasta työtä, pitkää päivää ja kaikenlisäksi työni edesauttaa monen ihmisen elämää. Olen lähtöisin työläisperheestä ja olen joka ainoan euroni itse rehellisellä työllä tienannut. Eräitten mielestä minun pitäisi potea huonoa omaatuntoa kalliista autostani, isosta talostani ja rahoistani. miksi? Minun lapseni ovat ihan normaaleja lapsia hyveineen ja paheineen, ovat saaneet hyvän lapsuuden, kokeneet ja matkustaneet paljon ja tietävät kyllä ettei mitään saa ilmaiseksi. Lapsia on rakastettu ja heidän kanssaan on vietetty aikaa ja annettu elämänohjeita. Aina on laitettu lapset kaiken muun edelle, kuten kuuluukin. Aion maksaa heille opiskelun että saavat hyvän lähtökohdan elämään helpommalla kuin minä itse joka jouduin maksamaan kaiken itse ja elämään kädestä suuhun vuosikaudet. Eräät halveksivat lapsiani sen vuoksi että perheemme on varakas. Pari lasteni koulukaverin vanhempaa ovat kieltäneet lapsiaan olemaan tekemisissä minun lasteni kanssa. Molemmat (ikävä kyllä) varattomia yksinhuoltajia. Eivät saa tulla edes syntymäpäiville vaikka ovat koulussa kavereita. Miksi? Kateuttako? Jokaisella on kuitenkin samanlaiset mahdollisuudet tässä maassa kouluttautua ja menestyä. Jokainen voi tehdä saman kuin minä ja ryhtyä vapaasti yrittäjäksi.

5

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikas_paskiainen

      ...ja ei ole velkavetoista autoa tai mitään muutakaan velaksi hankittua. kaikki on maksettu.

    • köyhä onnellinen

      Rikkaat on kaikki saaneet omaisuutensa köyhiltä riistämällä. Ei se kuule se hieno auto tuo onnea tai iso talo. Onnettomia olette kaikki siellä kylmässä kodissanne. Lapset alkavat käyttää huumeita kun ovat niin lellittyjä ja saaneet aina kaiken. Vaimo ei saa huomiota kun mies juoksee vaan rahan perässä ja pettää jonkun tosimiehen työmiehen kanssa. Alkoholia käytätte ja hakkaatte lapsianne. Ei se kallis autokaan kymmenen vuoden päästä enää mitään maksa. Nauran sitten kun olet työttömien ruokajonossa ja tiedät mitä se tosi elämä on.

    • pohojanmaa4

      Kainuulaiseen kateuteen kuuluu lähimmäisen kaikinpuoleinen latistaminen.Puretaan omaa pahaaoloaan.Muuta Pohjanmaalle, täällä kateus kannustaa parempiin suorituksiin.
      Antaa Kainuulaisen korpikommunistin hapata liemessään

    • Vanha totuus

      Kainuu: maakunta, jossa pohjalaiseen kateuteen liittyy savolainen saamattomuus.

      Jos kainuulainen kateus ja pahansuopaisuus saataisiin valjastettua energiantuotantoon, niin meidän ei tarvitsisi täällä mitään muuta tehdä!

    • minne meni manit

      Suomessa on raharikkaita vain kourallinen. Ne ei juuri maksa veroja tänne vaan
      kierrättää veroparatiisien tai säätiöiden kautta.

      Ulkolaisille myydyt pörssiyhtiömuotoiset yritykset kuppaa eniten kansallisomaisuuttamme. Mm. autokatsastus ja lääkäriasemat.

      Tavallinen yrittäjä tai piensijoittaja maksaa veronsa tänne. Auton hinnasta esim.
      on veroja n. puolet, lisäksi kalliimmat käyttökulut. Ison talon kiinteistövero ym.
      kunnossapito- ja lämmityskulut ovat huomattavan suuret.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe