Miksi te/sinä/hän/ ette keskustele

Risat ja +50+

ollenkaan? Onhan tämä palsta tehty keskusteluun.

Onko suomesta vai otto- automaatilta viisikymppiset loppuneet?

34

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomasin vaan taas viimeksi kun olin täällä keskustelemassa niin katos koko ketju.
      Kesken keskustelun,

• Risat ja +50+

Oho. Joku ilkiökö tehnyt pesän palstan katveeseen?

• Risat ja +50+ kirjoitti:

Oho. Joku ilkiökö tehnyt pesän palstan katveeseen?

En tiä olisko joku pesinyt tänne.
        Kurjaa se vaan on kun kesken keskustelun katoaa ketjut alta. Se on ollut varsin yleistäkin täällä.

• Rekkapoistot
        tulisilla kirjoitti:

En tiä olisko joku pesinyt tänne.
        Kurjaa se vaan on kun kesken keskustelun katoaa ketjut alta. Se on ollut varsin yleistäkin täällä.

Oliskohan taas niitä rekattuja? Rekattu sä olet itsekin mutta rekattuhan voi poistaa kaikki viestit oman nickinsä alta. En muuta syytä tiedä. SItä ainakintakavuosina jotkut harrastivat. niin miksei nytkin.

• ajan tasalla
        Rekkapoistot kirjoitti:

Oliskohan taas niitä rekattuja? Rekattu sä olet itsekin mutta rekattuhan voi poistaa kaikki viestit oman nickinsä alta. En muuta syytä tiedä. SItä ainakintakavuosina jotkut harrastivat. niin miksei nytkin.

Ei rekattukaan voi poistaa kuin omat viestinsä, ei ole voinut enää vuosiin.

• ...

Käyttäjämäärä vähenee.

Aikanaan täällä oli vuorokaudessa jotain 400 kirjoitusta, suurin osa tosin chättiä. Ikäryhmien porukat keskittyneet 60 ja 70 ja huuhaa palstoille. Ite lähinnä kuuskymppisissä, sieltä suurin osa kuuskymppisistä häipynyt riitelemään jonnekin muualle, osa seitenkymppisiin jne.

Kuoleva portaali, aikanaan suomen suurin.

=DW=

• Risat ja +50+

Vissiin tuo Maailman menoa on melkosti suuri. Mutta kun sitä yrittää seurata, se on sellaista kouhellusta ja kuin kilpailua, aloituksia aloituksien perään.

Harvoin syntyy pysähtyvää keskustelua johonkin aloitukseen. Niin ja periaatteessa samat jutut päivästä päivään. Lööppien tuottoa ilman kriittistä pohjaa.

• 7+14

Aloitukseen kun vastaa, niin aloittaja ei enää vaivaudu edes kommentoimaan vastauksia. Ei paljon huvita silloin kirjoittelut.

• Risat ja +50+

Johtuu sellaisestakin, että esim minä olen tyyliltäni sellainen, että saatan olla hetken jollain palstalla ja esimerkiksi kommentoida hetken aikaa ja siirtyä pois netistä.

Palaan kyllä katsomaan. Siihen voi mennä vuorokausi - kaksi - kolme. Ja vastaan ja kommentoin jos on vastattavaa. En pysty istumaan tunti tolkulla saman aiheen äärellä. Netissä ja livessä on paljon muuta kuin pelkät keskustelut.

Elän enemmän livessä kuin virtuaalimaailmassa. Jos tämä ei ole (silti) mikään huono tapa kommunikoida. Näitä kun ei kirjoitella kovin henkilökohtaisella tasolla saati salaisuuksia viljellä.

• 7+14
        Risat ja +50+ kirjoitti:

Johtuu sellaisestakin, että esim minä olen tyyliltäni sellainen, että saatan olla hetken jollain palstalla ja esimerkiksi kommentoida hetken aikaa ja siirtyä pois netistä.

Palaan kyllä katsomaan. Siihen voi mennä vuorokausi - kaksi - kolme. Ja vastaan ja kommentoin jos on vastattavaa. En pysty istumaan tunti tolkulla saman aiheen äärellä. Netissä ja livessä on paljon muuta kuin pelkät keskustelut.

Elän enemmän livessä kuin virtuaalimaailmassa. Jos tämä ei ole (silti) mikään huono tapa kommunikoida. Näitä kun ei kirjoitella kovin henkilökohtaisella tasolla saati salaisuuksia viljellä.

Minusta se ei vie yhtään aikaa sellainen, jos käy vastaamassa ihmisille. Ei sen takia tarvitse kenenkään istua tuntitolkulla koneella.

• Risat ja +50+
        7+14 kirjoitti:

Minusta se ei vie yhtään aikaa sellainen, jos käy vastaamassa ihmisille. Ei sen takia tarvitse kenenkään istua tuntitolkulla koneella.

Saatan olla koneen äärestä pois 2 - 3 vuorokautta. Pitäisikö reissussa rientää kirjastoon tai ottaa puhelimeen nettiyhteys voidakseen vaivautua jonkun palstan vuoksi, koska vaiva se olisi. Netti ei saa olla elämä kun itse elämä on netti.

Pöljiähän puhut.

• 7+14
        Risat ja +50+ kirjoitti:

Saatan olla koneen äärestä pois 2 - 3 vuorokautta. Pitäisikö reissussa rientää kirjastoon tai ottaa puhelimeen nettiyhteys voidakseen vaivautua jonkun palstan vuoksi, koska vaiva se olisi. Netti ei saa olla elämä kun itse elämä on netti.

Pöljiähän puhut.

No en minä nyt juuri sinua tarkoittanut ! On aloituksia, johon aloittaja ei tule enään ollenkaan vastaamaan. Usein hyvä aloitus tyrehtyy juuri siihen, kun keskustelun aloittaja ei ole sitä vetämässä.

• Risat ja +50+
        7+14 kirjoitti:

No en minä nyt juuri sinua tarkoittanut ! On aloituksia, johon aloittaja ei tule enään ollenkaan vastaamaan. Usein hyvä aloitus tyrehtyy juuri siihen, kun keskustelun aloittaja ei ole sitä vetämässä.

Anteeksi ja varmasti olet oikeassa.

On passiivisia osallistujia.

• Ei ikä mieltä anna
    • Ei tällaisia

Ei ole aihetta, tässäkään aloituksessa.

• en usko keskustelun minnekään katoavan jos vaan aihe löytyy, tämä on siitä mukava juttu että tässä voi viiveellä lukea ja kirjoittaa asioista.

• elämän polut

Olet oikeassa. Joku kirjoitti ikääntymisestä, tuskin monikaan henkisesti ikääntyy vaan tavallaan ollaan samassa muotissa jos ei mitään tapahdu.
        Monille tulee sairauksia jne. muuttavat hlö ajatuksia ja ajan kulun huomaa kun kynttilän sytyttää haudalle, tulee mieleen oma määränpää sekään ei ole kiinni iästä.

Kenenkään ei tarvitse olla yksin, jos ei halua.

• Ainakin viime sunnuntaina oli yhden ison kauppakeskuksen otto -automaatilta viiskymppiset ja muutkin setelit loppuneet :)
      On täällä kait jo mainittu, että aiheen pitää olla hyvä, kiinnostava. Sellanen, että sais yleistä keskustelua aikaan.. ilman, että aloittaja yrittää sitä ylläpitää. Vaan osallistuis keskusteluun, jos/kun siltä tuntuu.

• Ei ikä mieltä anna

50 -keskustelut eivät herätä intohimoja,
      eivät nosta adrenaliinia.
      Ette ole mielipiteitänne betonoineet
      vaan kykenette pohtimaan asioita monelta kantilta.
      Ei synny kiivasta tappelua,
      ei monisatakommenttisia tulikivenkatkuisia ketjuja,
      liekki ketjun edessä.
      Kyllä se siitä.
      Kunhan työelämän rasitteet vähenevät taikka poistuvat kokonaan ja pääsette siirtymään seuraavaan ikäryhmäkarsinaan,
      niin eiköhän sapelit kalise kuten siellä nytkin. Talossa talon tavalla taikka talosta pois, on sen huoneen motto.
      Ja 60 keskusteluketjut keikkuvat
      aina Ikäryhmät suosituimmissa ehdottomana enemmistönä ja
      Ryhmät suosituimmissakin kymmenen sakissa alvariinsa.

"Stop, don't say that it's impossible
      'Cause I know it's possible"

But Is It Worth It?

http://www.youtube.com/watch?v=Nfx0OMM2u0A

• sama_kuin_ed.

Ristiriita:
        50 -keskustelun ja chatin välillä.
        Chatissä 50 -huoneessa käy kova kuhina yötä päivää.
        Eikä yksi 80-hengen huone riitäkään aina, tarvitaan kaksi huonetta. Täynnä on usein iltaisin toinen.
        Tällä hetkellä näin
        50 (59)
        50 2 (3)

Chatissä 60 -huone on yöt tyhjä ja päivisinkin siellä on muutamasta chattääjästä pariin- kolmeenkymmeneen paikalla yhtäaikaa. Joskus viikonloppuillan ruuhka-aikaan viitisenkymmentä on maksimi. Mukana on lähes aina alle 6-kymppistä nuorisoakin.
        Chatissä 7-kymppiset ovat aamuisin aikaisin liikkeellä ja mukaan tulee - ja mielellään ottavatkin - useita samoja 6- ja 5-kymppisiä sekä käypäläisiä, jotka huomanneet huoneessa valon palavan jo varhain. Päivisin 7-kymppisten huone on tyhjänä yleensä, mitä nyt jotkut nuoremmat käyttävät kutupaikkanaan.
        6- ja 7-kymppiset täällä keskusteluosiossa pesevät 5-kymppiset mennen tullen.

Siis on 5-kymppisiä! Paljon onkin ja aikaakin monella 5-kymppisellä chatissä oleiluun tuntitolkulla päivittäin.

Mikseivät tule tänne keskustelemaan...

Annas, kun arvaan. Hmmmmmm...
        Ovat vielä niin nuoria iältään, että etsivät parisuhdetta...ja uskovat löytävänsäkin, toisin kuin vanhemmat ikäryhmät, jotka tyytyvät keskustelemaan (lue: kiivaasti riitelemään nettikeskustelussa)

• tanssienkin

Tästä nyt tulee mieleen 50 . Olin eläkeläisten tansseissa, nainen tuli hakemaan minua, nyt täytyy 50 set lähteä tanssimaan olin vähän ymmällä, sanoin taidan olla vanhempi kuin sinä (olin 64). Hyvin olet säilynyt kun ei ole ryppyjä.

Mitä tulee ikäpalstoihin kaikki ovat samanlaisia.

Nyt täytyy lähteä hakemaan (henne).

• Hei kun keikuskelen

Jotain tänne kirjoittelen, mutta en nyt tiedä voiko sitä sanoa keskusteluksi. Kuhan inspiraation mukaan napsuttelen, jos saan jonkin asteisen virikkeen.
      Varsinaiset keskustelut suoritan ystävien kanssa naamatusten tai sitten toki tulee praatattua puhelimen välitykselläkin.

Kiirusta pitelöö, etten sano. Täs yks päivä olin palvelutalossa äitini luona yli viis tuntia. Tuosta ajasta meni yli neljä tuntia joulukorttien askartelemiseen. Äitini tahtoi ihan välttämättä tehdä itse kortit ja koska hän on jo 92 vuotias, niin kovin helposti tuo askartelu ei suju ja jouduin hieman häntä auttelemaan. Korteista tuli hienoja, kimalletta piti laittaa jokaiseen ja toiselle puolelle vielä liimailla valmiita tarroja.
      Nyt oon jo mooooonta tovia etsinyt ihmisten osoitteita ja kirjoitellut kuorien päälle. Omiin kortteihini tietysti myös. Kun lähden töihin, niin mennessäni käyn viemässä kortit postiin. Yhteensä oliko niitä nyt 48 kappaletta. Onneksi ei tartte postimerkkejä enää nuoleskella:) ja vaan tökätä tarramerkit paikoilleen.

Tänään on vimppa työpäivä ja sitten alkaa loma. Ihan hieno juttu, sillä paljon kaikkea jouluun liittyvää on tekemättä.

Viidenkympin seteleistä en tiedä mitään. Koskahan oon edes semmosen paperin nähnyt, ei löydy muistisopukasta setelinkuvaa. Minulla ei ole koskaan, tai tuskin koskaan, kukkarossa rahaa. Taskunpohjalla on muutama kolikko ostoskärryä varten ja siinä ne mun rahat sitten onkin. Tulee käytettyä ainoastaan korttia, kun se on niin kätevä.

Aika makee ilma ulkona, vaikka onkin talvi. Ei tuule nimittäin laisinkaan ja se on jo hyvä se.
      Kaalikeitto on tuola kattilas lämpiämässä, pakastimesta sen nappasin. Nam, kaalikeitto on hyvää, hieman makeahkosta tykkään.

• l dagen

Joulukortit vanhoille osuus pienenee. Sain tänään itse tehdyn kortin hyvin kauniin, jossa oli kristillisen joulun sanomaa.

• puhemies.

-Keskusteletteko vaimonne kanssa
      yhdynnän aikana?
      -Kyllä, jos hän sattuu olemaan lä-
      hettyvillä.

• ---vitsiiiiiiiiii---

Kyllä jos hän sattuu soittamaan samaan aikaan :)

Hups. OLikin kännykkä äänettömällä. Soitan kun tämä on ohi :)

• voe mahoton!

-Miksi naiset teeskentelevät orgasmia?
      -He luulevat,että se kiinnostaa miehiä.

• Tiedettä uusiksi.

Kaksi vuotta olen tutkinut väitettä, ettei
      työssä olisi kahta samanlaista päivää.
      Kumminkaan en ole löytänyt mitään
      niin yksinkertaista työtä, että siinä oli-
      si kaksi samanlaista päivää.

• Entä...

Työskentely joulupukkina.

• risat 50+

Löytyi ajankohtainen ketju.
      Missä olette 50 , viimeisin kirjoitus on tuossa saako nainen olla sen ja tuon näköinen mitoissaan. Outo ketju todella.
      Laittakaamme paremmaksi.

• Risat ja +50+

Binko. Kuinkas sattui, kurkkasin kaukaa aikoihin, tännekin.
        Vanha aloitukseni nostettu pölykomerosta vai kevään mullasta ylös :)

Noh, hyvää kesän alkua kaikille. Odotellaan juhannusta.

• reppuriika

Ollaan vielä siinä iässä, että käydään töissä, voi olla lapsia kotona ja monenlaista aktiviteettia. Ei ainakaan itsellä ole aikaa istua jatkuvasti koneella ja netissäkin on tuhat ja yski juttua katsottavan. Helposti siinä tunti japari vierähtää. Ei ehdi kaikkea käydä läpi.

• Sisäpiirin palsta

On tehty keskusteluun. Mulle ei tosin vastattu juurikaan, kun jotain kirjotin tai kommentoin yms.Paitsi joskus pisteliäästi. Täällä voi olla ihan kivaa, jos tuntee toiset henkilökohtaisesti tai asuu samalla suunnalla, kai jossain pohjosemmassa pienillä paikkakunnilla marjametsien lähellä. Olen ollut huomaavinani, että ihmiset on jotain kautta tuttuja keskenään. En minä ainakaan ilmoita, mitä leivon, mihin olen matkustamassa tai mitä sukulaiset, lapset (onko mulla lapsia?) tai lapsenlapset (onko niitäkään?) tekee tai ovatko tulossa kylään ja mitä istutan pihalle, tai onko minulla ylipäänsä pihaa vai onko peräti linnanpuutarha.
      Tästä tuli itsekehun palsta. Siitä kirjoittajakato johtuu.
      Lukea tätä jo voi, kun yksi lähti vanhempiin ikäluokkiin.
      Sisäpiirin palsta, mutta olkoon. Hyvä niinkin.

• ? ? ?

Vuosia palstailleena en nykyisin täällä näe ulko-, saati sisäpiiriä.
        Minä vuonna kävit täällä edellisen kerran?

• Sis.pi
        ? ? ? kirjoitti:

Vuosia palstailleena en nykyisin täällä näe ulko-, saati sisäpiiriä.
        Minä vuonna kävit täällä edellisen kerran?

Lukemassa kävin ehkä neljä, viisi vuotta sitten ensimmäisen kerran. Melkein samantien kirjoitin jotain.
        Nyt vasta huomasin, että aloitus on viime vuodelta. Kertonee jotain palstan tilasta.
        Ei täällä kai enää ole mitään piirejä. Pari kolme vakinaista kuvineen päivineen ei piiriä tee. hekin varmaan pitävät yhteyttä enemmän muuta kautta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      63
      12405
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      5321
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      4938
    4. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      475
      2407
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2260
    6. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      1843
    7. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1491
    8. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      95
      1345
    9. Ähtärin sotkut

Ähtärin kaupungin tilintarkastus tai mikä lie ollut LAITETTU SALAISEKSI. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      39
      1256
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1225
    Aihe