Auttaako alkoholismiin?

Ninnu

Mahtaako akupunktiosta olla apua alkoholismin hoidossa? Eräs energiahoitoja antava ystäväni sanoi, että alkoholisteilla on usein sydänmeridiaani tukossa eikä paraneminen ole mahdollinen ennen kuin tämä meridiaani avataan. Isosiskoni on käynyt A-klinikalla, jossa hänelle on myös annettu akupunktiohoitoa. Kertokaa kokemuksianne, kiitos!

6

3735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hips

      Hei,
      Kävi niin, että mieheni vihdoin suostui akupunktioon niskavaivansa jne takia. Hänellä oli työpäivän jälkeen tapana ottaa 1-2 kaljaa. Akupunktiohoidon jälkeen häneltä meni tyystin kaljahalut, ei maistunut eikä enää katsonut sitä tarpeelliseksikaan.Sanoi, ettei kalja maistu yhtään. Akupunktiohoitaja ei asiaa ihmetellyt, vaan kertoi, että totta se on, akupunktio auttaa jopa kaljantuskaan. Kannattaa kokeilla!
      Ps.. samoin hän kertoi, että ns. v..tutus katosi myös, helpotti kaikin puolin.

    • alkoholisti

      No jos kyseessä on alkoholismi sairaus niin ei varmasti auta...se on krooninen sairaus joka johtaa hoitamattomana ennenaikaiseen kuolemaan..siitä ei parane koskaan! mutta siitä voi toipua. T: AA-lainen

      • psykologi

        Tiedän ainakin korva-akupunktiota käytettävän
        alkoholin himon hoidossa, jopa varsin yleisesti.
        tällä samalla palstalla esitetty EFT-versiota on
        myös käytetty maailmalla siihen tarkoitukseen jopa hyvällä menestyksellä. Tee harjoitus kun aina kun himo iskee. olen nähnyt yhden nauhan todellisesta potilastapauksesta, jossa auttoi hyvin vaikeaan tupakkariippuvuuteen.


      • punainenkuu

        Olet aivan oikeassa alkoholismin suhteen. AA:n ja Na:n hyöty toipuvalle addiktille on melkein elinehto. Raittiudessa voi elää vain päivän kerrallaan ja vertaisryhmien tuki on ensiarvoisen tärkeä. Yksin ei juuri kukaan pysty raittuteen. Ryhmien jättäminen merkitsee yleensä repsahtamista. Vieroitusoireita voidaan osalla lievittää akupunktiolla, mutta oma halu päästä riippuvuuksista on kuitenkin se kaikkein tärkein asia ja siinä AA ja NA tekevät korvaamatonta työtä. Joskus olen itse ollut kateellinen addikteille, kun minulla itselläni ei ole ollut riippuvuutta ja olen vain sivusta joutunut seuraamaan sitä suvaitevaisuutta, yhteenkuuluvaisuutta, nöyrtymistä ja elämän ylämäkeä, jolla tiellä raittiit addiktit ovat kohti parempaa tulevaisuutta.


    • punainenkuu

      Korva-akupunkitiolla on saatu kiistattomia tuloksia päihdeaddiktien vieroitusoireiden hoidossa. Ensin pitää tosin olla omaa halua päästä päihteistä irti. Käytän omassa työssäni narkomaanikuntouttajana korva-akupunktiota. Saamani palaute ja tulokset ovat positiivisia. Täytyy vain muistaa, ettei akupunktiokaan ole mikään ihmelääke vieroitukseen ja raittiina pysymiseen. Muutamalla ihmisellä akupunktio on kaikesta huolimatta ollut epämielyttävä kokemus eikä näin ollen sovi kaikille.
      Rentoutta ja raittiutta akupunktiolla.

      • Peppi

        Tottakai akupunktion vaikutus on yksilöllistä, mutta niin se on kaikessa muissakin hoitomuodoissa ja lääkkeissä - kokeilemalla vain tiedät mikä sopii mikä ei.Huomioitavaa on, että akupunktion jälkeinen huonovointisuus kuuluu paranemisprosessiin, jonka akupunktiohoito panee liikkeelle elimistössä.Minulle vaikutus on ollut todella hyvä, virkeyden ja voimien palautumisen tunne on ollut mahtavaa heti akupunktiohoidon jälkeen. Tärkeintä mielestäni akupunktiohoidossa on se ettei se ole vaarallista. Ihmettelen usein kuinka helposti sairas lähtee kokeilee täysin tuntematonta, voimakastakin lääkettä, jolle luetellaan kymmeniä sivuvaikutuksia, mutta epäilee luontaisihoitomenetelmiä, akupunktiota, vyöhyketerapiaa tms... peläten ettei se sovi tai se voisi olla vaarallista. Karrikoidusti: En ole vielä kuullut kenenkään kuolleen akupunktiopöydälle, mutta lääkkeisiin ja sairaalaan olen aika monen ihmisen kuullut menehtyneen.

        Kovat arvot vaikuttavat kaikilla elämän aloilla, myös terveydenhuollossa.

        Ei yksistään alkoholismissa vaan kaikissa muissakin sairauksissa se oma tahto on suurin ihmeiden tekijä - luovuttaminen on se pahin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe