Mahtaako akupunktiosta olla apua alkoholismin hoidossa? Eräs energiahoitoja antava ystäväni sanoi, että alkoholisteilla on usein sydänmeridiaani tukossa eikä paraneminen ole mahdollinen ennen kuin tämä meridiaani avataan. Isosiskoni on käynyt A-klinikalla, jossa hänelle on myös annettu akupunktiohoitoa. Kertokaa kokemuksianne, kiitos!
Auttaako alkoholismiin?
6
3929
Vastaukset
- Hips
Hei,
Kävi niin, että mieheni vihdoin suostui akupunktioon niskavaivansa jne takia. Hänellä oli työpäivän jälkeen tapana ottaa 1-2 kaljaa. Akupunktiohoidon jälkeen häneltä meni tyystin kaljahalut, ei maistunut eikä enää katsonut sitä tarpeelliseksikaan.Sanoi, ettei kalja maistu yhtään. Akupunktiohoitaja ei asiaa ihmetellyt, vaan kertoi, että totta se on, akupunktio auttaa jopa kaljantuskaan. Kannattaa kokeilla!
Ps.. samoin hän kertoi, että ns. v..tutus katosi myös, helpotti kaikin puolin. - alkoholisti
No jos kyseessä on alkoholismi sairaus niin ei varmasti auta...se on krooninen sairaus joka johtaa hoitamattomana ennenaikaiseen kuolemaan..siitä ei parane koskaan! mutta siitä voi toipua. T: AA-lainen
- psykologi
Tiedän ainakin korva-akupunktiota käytettävän
alkoholin himon hoidossa, jopa varsin yleisesti.
tällä samalla palstalla esitetty EFT-versiota on
myös käytetty maailmalla siihen tarkoitukseen jopa hyvällä menestyksellä. Tee harjoitus kun aina kun himo iskee. olen nähnyt yhden nauhan todellisesta potilastapauksesta, jossa auttoi hyvin vaikeaan tupakkariippuvuuteen. - punainenkuu
Olet aivan oikeassa alkoholismin suhteen. AA:n ja Na:n hyöty toipuvalle addiktille on melkein elinehto. Raittiudessa voi elää vain päivän kerrallaan ja vertaisryhmien tuki on ensiarvoisen tärkeä. Yksin ei juuri kukaan pysty raittuteen. Ryhmien jättäminen merkitsee yleensä repsahtamista. Vieroitusoireita voidaan osalla lievittää akupunktiolla, mutta oma halu päästä riippuvuuksista on kuitenkin se kaikkein tärkein asia ja siinä AA ja NA tekevät korvaamatonta työtä. Joskus olen itse ollut kateellinen addikteille, kun minulla itselläni ei ole ollut riippuvuutta ja olen vain sivusta joutunut seuraamaan sitä suvaitevaisuutta, yhteenkuuluvaisuutta, nöyrtymistä ja elämän ylämäkeä, jolla tiellä raittiit addiktit ovat kohti parempaa tulevaisuutta.
- punainenkuu
Korva-akupunkitiolla on saatu kiistattomia tuloksia päihdeaddiktien vieroitusoireiden hoidossa. Ensin pitää tosin olla omaa halua päästä päihteistä irti. Käytän omassa työssäni narkomaanikuntouttajana korva-akupunktiota. Saamani palaute ja tulokset ovat positiivisia. Täytyy vain muistaa, ettei akupunktiokaan ole mikään ihmelääke vieroitukseen ja raittiina pysymiseen. Muutamalla ihmisellä akupunktio on kaikesta huolimatta ollut epämielyttävä kokemus eikä näin ollen sovi kaikille.
Rentoutta ja raittiutta akupunktiolla.- Peppi
Tottakai akupunktion vaikutus on yksilöllistä, mutta niin se on kaikessa muissakin hoitomuodoissa ja lääkkeissä - kokeilemalla vain tiedät mikä sopii mikä ei.Huomioitavaa on, että akupunktion jälkeinen huonovointisuus kuuluu paranemisprosessiin, jonka akupunktiohoito panee liikkeelle elimistössä.Minulle vaikutus on ollut todella hyvä, virkeyden ja voimien palautumisen tunne on ollut mahtavaa heti akupunktiohoidon jälkeen. Tärkeintä mielestäni akupunktiohoidossa on se ettei se ole vaarallista. Ihmettelen usein kuinka helposti sairas lähtee kokeilee täysin tuntematonta, voimakastakin lääkettä, jolle luetellaan kymmeniä sivuvaikutuksia, mutta epäilee luontaisihoitomenetelmiä, akupunktiota, vyöhyketerapiaa tms... peläten ettei se sovi tai se voisi olla vaarallista. Karrikoidusti: En ole vielä kuullut kenenkään kuolleen akupunktiopöydälle, mutta lääkkeisiin ja sairaalaan olen aika monen ihmisen kuullut menehtyneen.
Kovat arvot vaikuttavat kaikilla elämän aloilla, myös terveydenhuollossa.
Ei yksistään alkoholismissa vaan kaikissa muissakin sairauksissa se oma tahto on suurin ihmeiden tekijä - luovuttaminen on se pahin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644292Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372494- 1552151
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811308
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311162Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441132Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115860