ILTASANOMIEN RISTIKKOPALKINTOJEN JAOSTA

Johannes

Kuinka moni on pannut merkille, että Iltiksen maanantain 150 ja 250 euron ja varsinkin tiistain tonnin palkinnot nappaavat liki aina (noin 80%:sti) NAISET!

Minulla on tietoa, että yleensä suomalaisista noin 70% kaikista ratkaisijoista on miehiä, joten mihin matematiikkaan voitonjako IS:ssa perustuu?
Onko aina arvonnassa paikalla viranomainen?

Suosittelen miehille: lähetä kortti, jossa pelkkä etunimen eka kirjain (ja kaiken varalta anna vaimosi / tyttöystäväsi / siskosi kirjoittaa se!

Iltiksellä voi olla joku syy, joka parantaa rahantuloa, jos nainen voittaa.
Olisiko?

14

3076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karvainen karju

      Eihöhän nykyään suurin osa vastauksista lähetetä tekstiviestinä, jossa ei näy nimeä.
      Pari voittotärppiä on sattunut sitä kautta.
      Mistä tuo tieto 70 %:sta muuten on peräisin?

    • 70% ei ole totta!

      Itse en tunne yhtään ristikkoja (säännöllisesti) ratkovaa miestä, mutta tunnen kymmeniä naisia, jotka joka päivä ratkovat ristikon tai pari.
      Itse olen nainen ja saan aina ratkoa iltiksen ristikot sekä sudokut. Mieheni keskittyy uutisiin, sarjakuviin, urheilu- ja autosivuihin. Toki hänkin joskus ristikkoja tekee, mutta ei yhtä säännöllisesti kuin minä.

      (Iltiksen ristikot ovat muuten luokattoman helppoja, kun vertaa Hesarin kuukausiliitteeseen)

      • Ratkoja

        "Iltiksen ristikot ovat muuten luokattoman helppoja, kun vertaa Hesarin kuukausiliitteeseen"

        Koviksetkinko? Minusta ne ovat suorastaan mahdottomia ...


      • Nassu60

        Tarkoitti varmaan Iltalehden ristikoita, ehkä? Olen samaa mieltä, että Ilta-Sanomien kovikset (kolmoset) ovat joskus mahdottoman vaikeita, olen täytellyt myös Hesarin ristikoita. Vertailupohjaa siis on.


    • Ratkojaheppu

      Olen mies ja olen voittanut muutamiakin kertoja, joskus itse lehden ristikoista ja joskus TV-viikkoliitteen ristikoista.
      Koviksien kohdalla pitää poistaa rimakauhu mielestä ja alkaa pakertaa sitä sana kerrallaan. Kun on tarpeeksi kärsivällisyyttä ja ottaa selville eri lähteistä ratkaisut sellaisiin kohtiin, joissa lähteitä voi käyttää ja sitten kirjoitaa avainsanaa kirjain kirjaimelta, kunnes oivaltaa mitkä kirjaimet siitä saattavat puuttua ja mallaa niitä tyhjiksi jääneisiin kohtiin, niin muutamia kertoja olen koviksenkin ratkaissut. Ennen kuin vakuutuin siitä, että sekin on mahdollista, pidin niitä myös mahdottomina.

      • Anonyymi

        Kyllä minä mieleni pahoitan kun olen tämän vuoden puolella jo 54 ristikkoa lähettänyt eikä yhtään kertaa ole palkintoa tullut!


    • Anonyymi

      Se on Iltiksen mainostemppu!

      Annetaan palkinnot naisille siksi, että yhä uudet lukijanaiset huomaavat, että taas on joku naikkonen saanut helppoa rahaa.
      Ahaa, siis minäkin yritän! Ja eikun kipin kapin irtonumeron ostoon!

    • Eiköhän sukupuolijakauma kerro siitä, että naiset vain ratkovat ristikoita miehiä enemmän.

      Itse en ole koskaan osallistunut palkintokilpailuihin. Kerran 1000€ palkinnon omaavan palkintoristikon ratkaisun meinasin lähettää, mutta kännykässäni on palvelun esto eikä tullut postitsekaan lähetettyä.

    • Jos nyt joku kovin innokkaasti haluaa 23-24.11.2019 palkintokilpailuun osallistua, voin antaa sivustollani pikku vinkkejä. Itse en pummaamieni ristikoiden palkintokilpailuihin aio osallistua.

    • Laitoin koemielessä neljä vinkkiä sivustolleni. Toivottavasti niistä voisi olla jollekin, joka palkintokilpailuun haluaa osallistua, pientä apua.

      • Anonyymi

        Miksi jaat taas virheellisiä ohjeita? Eikö tästä ole sinulle jo useasti huomautettu? HÄPEÄ!!


    • En sinänsä vaadi, että aina oltava suora synonyymi enkä sitä, että vastaussana on sitä sanaluokkaa, joka ensinäkemältä vaikuttaisi luontevimmalta. Saamani selityksen perusteella yhteys vihjeen ja ratkaisusanan välillä on suorempi kuin mitä ajattelin. Tästä syystä enää pidä vihjettä huonona. En vain tämän yksittäisen vihjeen kohdalla päässyt tällä kertaa täysin kiinni laatijan ajattelusta.

    • Äsköinen kommentti meni väärään säikeeseen. Se koski erästä piilosanavihjettä toisessa säikeessä.

      Mitä iltiksen vihjeisiin tulee, yritin antaa pientä apua, joka auttaisi eteenpäin, mutta ei kertoisi liikaa. Anonyymin kommentti vaikuttaa oudolta.

      Uskon ymmärtäneeni kaikki 23.-24.11.2019 IS Koviksen vihjeet täysin oikein.

    • Olisi hyvä tietää, mitä kirjoittaja tarkoittaa tällä:

      "Miksi jaat taas virheellisiä ohjeita? "

      Tarkoittaako, että vinkit ovat vääriä. Olen toki joskus laittanut ns. vihjeanalyysiin virheellisen selityksen. Joitakin selityksiä on täytynyt jälkikäteen korjata. Mikä vinkki oli kirjoittajan mukaan virheellinen?

      Vai tarkoittaako kirjoittaja sitä, että minulta on virhe pyytää katsomaan antamiani vinkkejä. Tämä taas on ihan minun oman harkintani varassa enkä siitä ole tilivelvollinen muulle kuin itselleni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe