Optinen hiiri

Pekka

Onko normaalia, että Logitechin Optisen hiiren valo jää palamaan vaikka kone sammutetaan, silloin kun hiiri on ps/2 "portissa" adapterilla. Jos taas hiiren laittaa usb porttiin valo sammuu.

13

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toukka

      olla jokseenkin normalia. Itseläni jäi myös optisen hiiren valo päälle kun koneen sammutti. Nyt tosin usb portissa. Mutta mun EluminX näppiksen taustavalo jää myös päälle kun koneen sammuttaa.
      Johtunee emolevyn herätevirrasta.

    • Tietoa

      Koneissa yleensä jää PS/2 linja jännitteiseksi käyttiksestä/norm. power-kytkimestä sammutettaessa, koska juuri sillä tavoin on mahdollista toteuttaa koneen "herätys" esim: näppikseltä. Virrat saa pois ainoastaan katkaisemalla joko mahd. takana olevasta kytkimestä tai sitten esim. kytkimellä varustetusta jatkojohdosta.

      • tai

        sitten laittaa virranhallinnassa vaihtoehdon: "kun virta katkaistaan virtakytkimestä" sammuta


    • Epson

      En tiedä minkälaista hiirtä nyt tarkoitat ? Ehkä Optista ja lankallista mallia.
      Silloin tuo kuvaamasi tilanne on mahdollinen.

      Jos kyseessä on Optinen ja langaton niin se valo palaa aina (jos hiiressä on varauksessa olevat paristot/akut) on se sitten liitettynä USB tai PS/2 porttiin ja on koneessa virrat päällä tai ei.

      • muuten

        jää valo palamaan kun sammuttaa koneen. Jos koneen laittaa ns. lepotilaan (sleep), niin silloin jää valo palamaan. Minulla langallinen / PS/2


      • edell.
        muuten kirjoitti:

        jää valo palamaan kun sammuttaa koneen. Jos koneen laittaa ns. lepotilaan (sleep), niin silloin jää valo palamaan. Minulla langallinen / PS/2

        ilman adapteria (ei USB kytkentä mahdollisuutta)


      • Epson
        muuten kirjoitti:

        jää valo palamaan kun sammuttaa koneen. Jos koneen laittaa ns. lepotilaan (sleep), niin silloin jää valo palamaan. Minulla langallinen / PS/2

        Ennenkun tarve toisen viestin sekoittamisesta käy ylivoimaiseksi olisi se viesti ehkä syytä lukea.

        Älä sekoita lankallista ja langatonta mallia,omassa viestissäni tuo oli mielestäni riittävän selvasti ja selkeästi mainittu.


      • tämä
        Epson kirjoitti:

        Ennenkun tarve toisen viestin sekoittamisesta käy ylivoimaiseksi olisi se viesti ehkä syytä lukea.

        Älä sekoita lankallista ja langatonta mallia,omassa viestissäni tuo oli mielestäni riittävän selvasti ja selkeästi mainittu.

        tulkittavissa: optinen ja langallinen eikö??
        >En tiedä minkälaista hiirtä nyt tarkoitat ? Ehkä Optista ja lankallista mallia.
        Silloin tuo kuvaamasi tilanne on mahdollinen.


      • Epson
        tämä kirjoitti:

        tulkittavissa: optinen ja langallinen eikö??
        >En tiedä minkälaista hiirtä nyt tarkoitat ? Ehkä Optista ja lankallista mallia.
        Silloin tuo kuvaamasi tilanne on mahdollinen.

        Siis voiko luetun ymmärtäminen olla noin vaikeaa ?

        Jos kyseessä on Optinen ja langallinen hiiri niin tuo valon palamaan jääminen on mahdollista niinkauan kuin koneessa on virta kytkettynä,riippumatta siitä onko kone päällä tai ei.

        Jos taas Optinen ja lankaton niin tuo valo palaa aina niinkauan kun hiiressä on varauksessa olevat AKUT/PARISTOT,eihän tämä nyt voi olla noin vaikeaa ?


      • n o
        Epson kirjoitti:

        Siis voiko luetun ymmärtäminen olla noin vaikeaa ?

        Jos kyseessä on Optinen ja langallinen hiiri niin tuo valon palamaan jääminen on mahdollista niinkauan kuin koneessa on virta kytkettynä,riippumatta siitä onko kone päällä tai ei.

        Jos taas Optinen ja lankaton niin tuo valo palaa aina niinkauan kun hiiressä on varauksessa olevat AKUT/PARISTOT,eihän tämä nyt voi olla noin vaikeaa ?

        lue sitten minun viesti tarkempaan. Minulla optinen ja langallinen (johdollinen) hiiri ja EI JÄÄ VALO PALAMAAN kun sammuttaa koneen. Ei kai johdollisessa edes ole pattereita.


      • Epson
        n o kirjoitti:

        lue sitten minun viesti tarkempaan. Minulla optinen ja langallinen (johdollinen) hiiri ja EI JÄÄ VALO PALAMAAN kun sammuttaa koneen. Ei kai johdollisessa edes ole pattereita.

        Sinä tyrmäsit minun viestini jossa nämä molemmat mallit oli mainittu.

        Jos tätä asiaa nyt et ymmärrä niin en voi asialle mitään. :)


      • enpä
        Epson kirjoitti:

        Sinä tyrmäsit minun viestini jossa nämä molemmat mallit oli mainittu.

        Jos tätä asiaa nyt et ymmärrä niin en voi asialle mitään. :)

        mahda asialle mitään, onkohan minun hiiressä jotain vikaa, koska käyttäytyy edellä kerrotulla tavalla.? Eli valo sammuu, oliskohan polttimot uusilla?


    • Kina

      Jo oli viestiketju.
      Minulla on optinen hiiri johdon ja adapterin kautta kytketty ps/2 porttiin ja valo palaa vaikka kone on sammutettu.
      Jos se olisi kytketty suoraan USB porttiin niin valo ei palaisi kun kone on sammutettu.
      Muuta en tiedä mutta tämä on faktaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe