Joku fiksu henkeihminen on lanseerannut vallankäytön välineeksi muka sivistyneemmän sanamuodon biologisesta vanhemmasta. Syntymävanhempi ällöttää vaan vielä enemmän.
Miksette anna vanhempien olla vanhempia? Kutsukoon lapset vanhempiaan miksi haluaa, mutta vanhemmat itse haluavat olla vain vanhempia.
Vallankäyttöä ja hallintaa! Kukahan on käyttänyt 100 tuntia jossain hankkeessa ko. käsitteen lanseeraamiseen. Ei ainakaan kukaan vanhempi. Yäk!
Syntymävanhempi ällöttävä sana
5
200
Vastaukset
- Joulu askartelua
Nyt kaikki verbaalisesti lahjakkaat puolestaan nimittelemään sijaisvanhempia!
Ehkä niistä voi kuvaamamman sitten vakinaistaa käyttöön. - Käännöskukkanen
Eikös tuo ole suora suomennos englannista? Birth parents > syntymävanhempi.
- <3....
Ja meidän lasten tapauksessa hyvinkin kuvaava sana: lapset on hylätty synnytyksen jälkeen sairaalaan. Kuvaavampaa nimeä en keksi, he ovat vain synnyttäeet ja häipyneet sen siliän tien. Outoa olisi lasten ventovieraita synnyttäjiä äidiksi ja isäksi kutsua. Vai mitä?
- ihan ihminen
Mutta silloin, kun vanhemmat ovat kuvioissa, kai heilläkin on oikeus ilmaista, miksi haluavat itseään kutsuttavan (esim. viranomaispiireissä).
- Edelliseen
Viranomaispiireissähän ihmisistä käytetään etu- ja sukunimeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422836Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens292409Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362408Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192193Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421762Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241295Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007