Hei!
Loin open officella lomakkeen ja ongelmana on, että kyseinen tiedosto antaa kirjoittaa teksiä minne tahansa, ei pelkästään tekstille varattuihin kenttiin. Lisäksi lomake antaa vastaajan muokata esimerkiksi lomakkeessa olevia taulukoita. Onko kirjoitusrivejä, taulukoita yms. mahdollista jäädyttää sillä tavalla, että tekstiä voi kirjoittaa vain sinne minne se on tarkoitettu?
Apua kaivataan
2
113
Vastaukset
Eräs mielestäni hyvä tapa tehdä lomake on käyttää Calcia, jossa suojaa koko taulukkolehden, mutta merkitsee syötesolut suojaamattomiksi. Calcin etuna on se, että lomakkeen sijoittelu on miltei valmis ja kenttien reunat on helppo tehdä tyylilläkin.
Tietokantalomakkeet on sitten oma lukunsa.
Nyt en tiedä, miten kyseinen lomake on tehty, saati millaisia toimintoja sille on haluttu, joten tuskin voin auttaa tämän enempää.- ...oooOOOooo...
Yksi keino suojata teksti writerissä on kun muunnat kirjoittamasi tekstin taulukoksi.
Elikkä valitset tekstin jonka haluat suojata.
Valitse valikko Taulukko->Lisää->Taulukko. pikanäppäin Ctrl F12
Ja sen jälkeen muotoile taulukon tyyli sopivaksi Esim:reunaviivat pois tekstin ympäriltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423