Yhteys vain paikallinen?

Aivan väsynyt

Voi auttakaa minua. En jaksa enää.

Vista ilmoittaa, että yhteys on vain paikallinen, eli internet ei toimi. Yhteys toimii samalla nettiboksilla ja johdolla muissa koneissa.

Kun valitsen vianmäärityksen, voin hakea asetuksia automaattisesti tai palauttaa ne. Kumpikaan niistä ei auta. Se ilmoittaa, että tietokoneen ip-asetukset ei kelpaa.

Siis mitä voin nyt oikein tehdä. En jaksa tapella enää.

6

713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan väsynyt

Tähän haluan vielä lisätä, että mitkä ihmeen pellet on tehnyt saunalahti avustajan? Siinä sanottiin, että sen tarkoituksena on ratkaista yhteysongelmat. Noh, latasin sen tällä koneella ja asensin tikulta toiselle koneelle. Noh, kun yritin käyttää sitä, se ei suostu käynnistymään koska internet yhteys ei toimi.

ELI

Jos yhteys toimii, ohjelma on turha

Jos yhteys ei toimi, ohjelma ei toimi, eli ohjelma on turha.

Siis mitä häh? Saako ne pellet palkkaakin siitä?

• Voihan Vista

Jos tarkoitat wlan-yhteyttä niin minulle Vista tekee ko. tempun kerran viikossa. Itse ratkaisen ongelman seuraavasti :

1. Start-kuvake ja siltä yhteydet

2. katkaise yhteys (tässä vaiheessa mulla alkaa Vista hieman seikoilla ja ilmoittaa : "Ohjelma ei vastaa")

3. kun yhteydet ohjelma minuutin jälkeen taas toimii niin sitten yhdistä kone taas samaan wlan-modemiin. (kestää taas minuutin mutta internet yhteys palaa vaikka Windows saattaa muuta väittää)

• Aivan väsynyt

Anteeksi, jos en selittänyt kunnolla, mutta pää räjähtää.

Eli kyseessä on langallinen adsl yhteys. Sanoin jo, että toimii muilla koneilla, vaikka käyttää samaa johtoa ja nettiboksia.

• 1,5 €

Verkkosovitin sökönä?
        Samanlaisen ongelman kanssa pähkäilin juuri. Kaikki ristiinkokeiltunakin näytti OK, verkkokin löytyi, muttei nettiä. Kierrätyskeskuksesta verkkokortti, ja kas kummaa kaikki pelaa.

• Aivan väsynyt
        1,5 € kirjoitti:

Verkkosovitin sökönä?
        Samanlaisen ongelman kanssa pähkäilin juuri. Kaikki ristiinkokeiltunakin näytti OK, verkkokin löytyi, muttei nettiä. Kierrätyskeskuksesta verkkokortti, ja kas kummaa kaikki pelaa.

Minulle ei kyllä mahdu mihinkään koloon verkkokorttia, ellei sitten usb/firewire, mutta eikö se hidasta?

• kohtasepelaa.

Poista koneelta kaikki mikä viittaa verkkoihin, ja mene laitehallintaan ja poista verkkokortti, ja sammuta kone ja käynnistä, ja avaa netti. Näin iisiä tää on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe