Kun kaikki alkiot monitumaisia

Sandra:(

Kaipaisin kohtalotovereiden näkemyksiä alkioiden monitumaisuudesta. Erityisesti heiltä, joilla kaikki alkiot monitumaisia. Miten lopulta kävi? Saitteko seuraavilla IVF-hoitokerroilla myös yksisoluisia? Jos saitte, miten hoitoa/lääkitystä muutettiin?

Mites te joilla alkiot olivat joka kerta monitumaisia, miten teidän hoitonne siitä jatkuivat?

4

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama ongelma

      Meillä oli ensimmäisessä ivf-hoidossa monitumaisia kaikki 6 alkiota. Lisäksi oli fragmentoitumista suurimmassa osassa, muistaakseni viidessä. Ennen punktiota kaikki näytti tosi hyvältä, folleja oli paljon ja ne olivat hyvän kokoisia. Punktiossa kuitenkin selvisi, että 75% kaikista follikkeleista oli tyhjiä, eli siis solua ei saatu tai ollut. Siirtoon ei päästy kun ne vähätkin alkiot olivat ihan viallisia ja vähän varoiteltiin,että seuraavallakin kerralla on syytä varautua vastaavaan. Meidät ohjattiin jo pohtimaan suhtautumista lainasoluihinkin. Selittämättömän lapsettomuuden takia tehtiin siis ivf. Tämä oli lyhyellä kaavalla.

      Toinen ivf tehtiin pitkällä kaavalla ja melkein kaikki lääkkeet meni uusiksi. Nyt saatiin 2x enemmän soluja ja niistä suurin osa jakautui ihan hyvin. Yhtään monitumaista ei tullut!! Pakkaseenkin saatiin 5 ja siirtoon meni 1 hyvä. Siitä tärppäsi ja poika on nyt 4kk.

      Tsemppiä ja jaksamista teille tuon ongelman kanssa. Tuntui ettei tietoa ollut silloin kovin paljon netissäkään, ei ainakaan onnistumiskokemuksia. Toivottavasti saatte tästä positiivista mieltä ja voimia uskoa hoitojen onnistumiseen :)

    • Sandra:(

      Kiitos vastauksestasi. Hienoa että teillä hoidot auttoivat.

      Arveliko lääkäri, että tämä toinen IVF tuotti hyvän tuloksen juuri lääkkeiden vaihtamisen vuoksi? Mitä lääkkeitä käytitte ensimmäisellä ja toisella kerralla?

      Aivan totta, netissä ei ole juurikaan tietoa tästä ongelmasta... :(

    • kohta_äiti

      Meille tehty 1 ivf ja 3 icsiä.. aina tullut paljon munasoluja, mutta kato on käynyt ja montaa alkiota ei ole ollut siirtokelpoisia, olisiko meillä ollut ensimmäisessä icsissä, kun siitä tuli seloste kotiin: "ongelmana monitumaisuus.." Lääkäri ei tästä sen kummemmin sanonut, sain vain kotiin kirjeen, jossa monitumaisuus mainittiin.

      Meillä auttoi pitkän kaavan vaihtaminen lyhyeen kaavaan. Nyt olen onnellisesti monen vuoden lapsettomuuden jälkeen ja useiden alkionsiirtojen jälkeen raskaana, laskettu aika tammikuussa.

      Älä vielä luovuta, varsinkin jos hoitoja takana vasta yksi.. Paljon onnea hoitoihin! Minusta tuntui, että olen toivoton tapaus ja tuntui tosi raskaalta jatkaa koko ajan hoitoja, varsinkin kun 3 ensimmäistä tehtiin julkisella täysin samalla kaavalla ja samalla tavalla.. siirto yksityiselle auttoi, siellä keskitytään enemmän henkilötasolla hoitoihin eikä toisteta samaa kaavaa koko ajan, vaikka olisi jo monta epäonnistumista..

    • Sandra:(

      Onneksi olkoon! Helpottavaa kuulla, että olette onnistuneet monitumaisuudesta huolimatta.

      Meillä on siis takana yksi pitkällä kaavalla tehty IVF. Punktiossa saimme 13 kypsää munasolua, joista hedemöittyi 12. Kaikki 12 alkiota todettiin monitumaisiksi. Siirtoon ei päästy, eikä pakkaseen saatu mitään.

      Epäonnistunut hoito turhauttaa, etenkin kun emme saaneet juurikaan mitään tietoa siitä mitä pitäisi tehdä toisin, ettei monitumaisia enää tulisi. Lääkkeiden vaihdosta ei puhuttu mitään... odotan kuumeisesti seuraavaa lääkärikäyntiä pitkän kysmyslistan kanssa. Ollaan pohdittu yksityiselle siirtymistä, lähinnä jonottamisen vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe