Olenhan minäkin jonkinlainen kokkailija, mutta tuon laakerinlehden käyttöä en voi ymmärtää??? Pari lehteä "sinnesuntänne", mutta sitten poistetaan! Mielestäni eivät tuo mitään "makuelämyksiä lisää"!!
Ovat kuin turhat tähdet taivaalla "Tuntemattomaan" viitaten, mutta viisaammat voisivat siihenkin antaa hieman oppia minulle.
Tietenkin olen myös pähkäillyt noiden säilykepurkkien kanssa, joita on tullut nyt ostettua. Keitänkö esim. parsat, sienet, artisokat niiden liemessään?? Aina olen heittänyt ne liemet pois, ja siis miksi?? Typeryyttäni! Silloin kun joskus nuoruudessani oli juttua näistä purkkien päästämistä "metalleista" tai mitä olivatkaan??
Japs japs! Oli parsapurkki kiehumassa omassa liemessään, mutta nyt kun maistoin niitä, niin kitkeriä ovat. Sekoitan ne kuitenkin pinattisoppaan.
Piparitaikinan olen aikonut ostaa, mutta mitä siihen kantsii lisätä, että tulisi hyvää? Sitä kuohkeuttahan ei saa, mitä sooda tekisi ja se maku soodan ansiosta?
Muistan äitini paistoksen, kun piirakkataikinaa olikin jäänyt yli!!??oliko lapset syöneet puuron tai muusin? Tähän kuoritaikinaan hän sitten sekoitti soodaa ja teki niistä kakkaroita. Helppohan noita olisi vielläkin kokeilla.
Nythän taas alkaa kiinnostaa, mistä vesistöstä torille tulee kalat?
Säilyke liemet + Laakerinlehti?
2
517
Vastaukset
- ...
Liemet ja laakerinledet.
Laakerinlehdistä tulee kyllä makua. Iteasiassa sillä voi pilata ruuan, jos laittaa liikaa, pari lehteä ja sitten poistaa, se antaa sopivasti sävyä, mutta jos ylenmäärin, kammottava maku.
Liemet melkolailla kaikki käyttökelpoisia, ei kannata kaataa hyviä makuja viemäriin, Se nyt on miten ottaa, mulla usein tapana huoda etikkasäilykkeiden ja sillipurkkien liemet. Etikkasäilykkeenlientä voi käyttää myös ruuanlaitossa, saa happoa makua ja väriä. Tosta parsajutusta en osaa sanoa, ehkä laitoit liikaa sitä lientä veden sekaan.
=DW= - tarkkasuu
Laakeriseppeleestä tippuneita lehtiä harvoin käytän. Minusta, kas, kun ne ovat todella väkevän makuisia.
Kuin ihan tavalliset maustepippuritkin, kovin varoen niitäkin lisään, jos lisään, vaikkapa hernekeittoon.
Piparit valmistuu helpoiten, kun leikkaa siivuja kahvin kanssa naposteltaviksi suoraan kaupan taikinasta.
Mistä vesistöstä, kai jostakin märästä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763418
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628