säästä tilaa sänky seinälle

ei lisää lainaa

Löysin aiemmin syksyllä keskustelun muistaakseni kaappisängystä ja siinä keskustelussa mainittiin www.clei.fi tilaa säästävät kalusteet. Törmäsin tuotteisiin messuilla ja kiinostavan keskustelun rahan / neliöiden säästämisen suhteen päätin tutustua tarkemmin. Nyt meillä ollut makuuhuoneessa seinälle nostettava sänky joka tuo tilaa, mutta myös työhuoneen, koska tilalle tulee pöytä. saatiin yhden neliön hinnalla paljon tilaa ja pöytä. Ainakin näin alussa toi vaikuttaa todella fiksulle ratkaisulle. Jos olisimme muuttaneet ja siten saaneet työhuoneen olis meidän kustannukset ollu jotain yli 50000€ toi muutto rumpa kaikkine muodollisuuksineen

11

3207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias5

      Ei hullumpi idea

    • Laupias.

      Onhan noita, esim. viking.linella ollut jo 60-luvulta

      jos sängyn laatu on hyvä, niin loistava juttu.

      Ahtaisiin koppeihin noita varmasti myydään vaikka se olisi kuinka huono nukkua.

      • ei lisää lainaa

        Ei meidän makuuhuone mikään ahdas koppi ole, alko vaan ärsyttää kun makuuhuoneessa ei voinu tehdä mitään kun sinnä on 24h toi sänky ja kumminkin saman neliö hinnan siitä huoneesta olen maksanu. Mitä nukkumiseen tulee niin patjan tilasin muualta ja meille tehdyn, kun oli meidän mielestä liian kova vaikka varmasti hyvä patja olisi ollut tuokin. sängyssä sälepohja patjan päällä petari, en ymmärrä miten eroaa sun sänkyä huonommaksi? on noita ollu laivoilla vaikka kuinka kauan ja on noitakin tehty 60 luvulta alkaen, mutta haluatko metallisen ulkonäön kotisi, minä en ainakaan... Meidän mielestä tämä oli hyvä tapa SÄÄSTÄÄ


    • berliin

      Noi tuotteet on aivan mahtavia, olen odottanut ja ihmetellyt miksei noita löydy Suomesta. Itse asuin Saksassa lähes 10v ja tuossa clei sängyssä nukuttiin eikä koskaan mitään vikaa, siellä tuote kuului vuokraan kun vaimon kanssa yksiössä asuttiin. Meillä sänky oli yhdistetty sohvaan, joten olohuoneesta (siitä ainoasta huoneesta) säästyi 4 neliötä

    • 3+18

      Tattarisuolla Antiikkihallissa on just nyt myynnissä sellainen, olisko 50-lukulainen "kaappisänky", tosi nätti (rulo-ovet). Näyttää syvyydeltään tosi lyhyeltä - ihmettelin aluksi että onpa siinä harvinaisen litteä senkki. Vuode näytti olevan hetekatyyppinen, en uskaltanut avata ovea kokonaan. Leveys oli joku 80-100 cm, luultavasti. Hintaa oli 350 euroa. Jos haluaa kotiin piiloon menevän vintage-vierasvuoteen, niin siinä olisi. (Mulle ei mahdu koska nykyinen asunto on tätä modernia "avaruutta" suosiva, toisin sanoen seinäpintoja ei tahdo olla - kirjahyllyt, taulut ja kampauspöytä vievät oikeastaan kaiken seinätilan.)

    • Irtisanottu

      Tossa on muuten ideaa, täytyy alkaa miettimään tarkemmin mikä auttaisi meidän tilanteeseen, kun noita vaihtoehtojakin oli monia.

    • eläkeläinen

      Ollaan vaimon kanssa muuttamassa kerrostaloon eläkepäiviä viettämään. Kävimme tutustumassa näihin CLEI tuotteisiin. Ostettiin kerrostalosta 3h ja yhdistettiin työhuone ja vierashuone, joka tulee olemaan kovassa käytössä kun lapsenlapset vierailee usein. Käykää katsomassa tuotteita, meillä oli lapsuuden kodissa kaappisänky, mutta sitä ei voi verrata näihin mitenkään ja onhan siitä monta vuosikymmentä aikaa. Ratkaisut ja mekaniikka aivan uskomattomia. Meiltä säästyi rahaa ja paljon.

    • kalliit neliöt

      Aasiassa, erityisesti Japanissa ja HongKongissa monitoimihuonekaluja on lähes kaikilla.
      Kannattaa googlailla näitä valmistajia, heillä on alalta tietoa ja taitoa. Lienee jonkun Ikeankin mallistossa jokunen versio.

    • pienessä asuvat

      Loistavia ratkaisuja noi clei sängyt, meiltä säästy muutto ja paljon rahaa. 3 henkeä kaksiossa 40 neliötä. Pojalla oma ja meillä oma parivuode.

    • kiinnostunut1

      Mitä nuo Clei sohvasängyt sitten maksaa??

      • Jape42

        Jos ajattelet vain sängyn hintaa ei se varmaan kolahda, mutta jos laajennat ajatusta että saat "lisähuoneen" entisen sängyn tilalle... meidän malli maksoi 3500€ patjoineen ja asensin itse. Itse ajattelin noita muita kuluja: muutto, välityspalkkio ja varainsiirtovero ja mahdollinen remontti. Kupissa painoi myös vanhalaina joka oli annuiteeti eli kymmenessä vuodessa maksettu korkot ja nyt lyhennetään, jos olisimme muuttaneet oli ollut pakko ottaa uusi laina ja korkoihin uponnut taas sievoinen summa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      355
      3163
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      121
      1176
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1157
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      133
      943
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      737
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      717
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      679
    Aihe