Töppäilevä kaveri

"Kasvatusongelmia"

Syyllistyykö sinun kaverisi koskaan töppäilyihin? Kuinka palautat hänet ruotuun? Nuhteletko? Pidätkö tiukan puhuttelun? Kurmootatko kerralla asian kuntoon, vai oletko antanut ihan isän kädestä?

74

4399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aatu Avulias

      Itse yritän antaa tahdikkaan huomautuksen.

      Aloittaja voisi kokeilla raivoisan selkäsaunan antamista ja jollei se onnistu, niin voihan sen selkäsaunan ottaa itsekin. Siitäkin on kummasti apua.

    • ei nimimerkkiä

      muna suuhun ja silleen?
      vai mitä odotit

    • 9kubdin"salaseura"

      Meillä kaveriporukka ollut kasassa, yli 12v. Tehdään sitä ja tätä, hullutellaan ja pidetään lystioä, mutta myös jutellaan, ihan asiaa.
      Sääntönä on toisten kunnioittaminen mielipiteissä, teoissa ja toimissa onkin sitten toinen juttu. Jos kaveri töpeksii pahemman kerran. joita sattuu silloin tällöin. Tehtiin sopimus että tuollainen kaveri piiskataan, oikein perinteisesti, porukalla.
      Käytännön hyväksyivät kaikki ja töpeksinnästä pidetään porukalla, istunto ja jos enemmistö on rankaisun kannalla. Äänestys suoritetaan lipuilla.
      Kolme kertaa on tähän rankaisuun päädytty, kymmenen vuoden aikana ja kerran oli hilkulla..
      Toimii ja kyllä älyttömimmät, tempaukset ovat jääneet itsekultakin unholaan.
      Kun kuritus on tapahtunut (ja se on kyllä melkoita piiskan läiskettä ja kaveri ei istu varmasti viikkoon) asiaan ei enään koskaan palata, se on sillä kertaa hoidettu ja .
      Hyvin on toiminut ja meidän jutut vain meidän tiedossa ja kukaan ei lavertele asioita omille kavereilleen.

    • oikeat säännöt

      Melko mahtavaa olisi olla näkemässä, kun kaverit laittavat töppäilijän ruotuun, perinteisesti. Ilmeisesti koivu- tai pajuraipalla.

      • Tilaisuutta odottaen

        Homma olisi vieläkin mahtavampaa, jos pääsisi näkemään, kuinka yksi mies laittaa tuollaisen töppäilijän kuriin. Siinähän tuo selviäisi samalla kertaa, kuinka tuollainen homma hoidetaan itsekseen. Saattaisi siinä olla kaverin naama näkemisen arvoinen, kun hän tajuaa, ettei hänestä olekaan mihinkään, vaan kaveri itsekseen ottaa häneltä housut alas ja piiskaa.

        Tosin näkemisen arvoinen kaveri olisi tuo piiskaajakin, Todennäköisesti niin nopeaottoinen jätkä, että hitaampi ei kerkeä edes kunnolla vastaan pistämään.


    • Suivaantunut

      Jos laki muuttuisi tulevana yönä niin, että perinteisen selkäsaunan saisi antaa ilman seuraamuksia. Niin heti huomenna minä olisin yhden nuorenmiehen ovella, ja kaveri saisi maistaa miltä piiska maistuu, eikä siinä auttaisi luikertelut.

      Kyllä moni asia olisi paremmin, jos täysi-ikäisille saisi antaa piiskaa, kuka homman vaan pystyy hoitamaan.

      • lakia muutettava

        Arvaappa vain kuinka moni peppupoika haluaisi juuri tuollalailla tulla piiskatuksi. Väkisin ja armotta pylly punaiseksi.

        Kuinkahan moni halukas teki ennenvanhaan juuri tuon takia ilkitöitä, että tiesi saavansa siitä kunnon piiskauksen palkaksi.


    • Armotta

      Ei kait mikään laki kiellä täysi-ikäistä piiskaamasta.
      Mutta nuo sällit ja lökäpöksy, v.n huutelijat ovat kyllä , valitettavasti lainsuojelussa. Kyllä olisi meno toisenlaista, jos ruumiillista kuritusta ei olisi kielletty. Lähes joka toinen 12-17v. olisi kunnon perinteisen piiskauksen tarpeessa, asiasta ja välillä ihan vaan muistutukseksi.

    • kuria kakaroille

      Samaa mieltä.

    • siihen pystyy...

      Entä jos luokalle otettaisiin sellainen kaveri, joka ei piiskaamisesta tykkäisi, niin sehän voisi tehdä rikosilmoituksen väkivallasta. Piiskan anto pelkällä vahvemman oikeudella on varmaankin väkivaltaa, vaikka molemmat olisivat aikuisia.

      Minut saa piiskata, jos kuka

      • kuritusta opiksi

        Laki pitäisi siksi muuttaa, että nämä kouluhäiriköt voitaisiin piiskata lain puitteissa. Nyt oppilaat voivat häiriköidä miten paljon huvittaa, koska opettajat erotetaan, jos he käyvät kiinni oppilaisiin.


      • Opetussuunnitelmauus
        kuritusta opiksi kirjoitti:

        Laki pitäisi siksi muuttaa, että nämä kouluhäiriköt voitaisiin piiskata lain puitteissa. Nyt oppilaat voivat häiriköidä miten paljon huvittaa, koska opettajat erotetaan, jos he käyvät kiinni oppilaisiin.

        Kuritus olisi saatava kouluun pakolliseksi oppiaineeksi, vahvat juntturat voisvat erikoistua kurittajiksi ja vähän heikommat puolestaan saamapuolelle. ( :


    • lökärit nilkkoihin.

      Moniko haluaisu piiskata, rötöstelevän koulupojan, oikein vanhaan malliin. Ja missä , millä, miten.

      • sietäisit saada

        Kyllä pojankoltiaiselle aina piiskaaja löytyy, jos eksyisit johonkin syjäisempään paikkaan, niin ettei tule syytettä pahoinpitelystä. Mutta kannattaa varautua sitten siihen, että silloin ei enää kysellä, vaan housut lähtee, ja pakarat paukkuu, niin että tuntuu vielä huomennakin.


      • Pienenä piiskatu
        sietäisit saada kirjoitti:

        Kyllä pojankoltiaiselle aina piiskaaja löytyy, jos eksyisit johonkin syjäisempään paikkaan, niin ettei tule syytettä pahoinpitelystä. Mutta kannattaa varautua sitten siihen, että silloin ei enää kysellä, vaan housut lähtee, ja pakarat paukkuu, niin että tuntuu vielä huomennakin.

        Tätäkin ketjua kun lukee, niin luulisi, että Suomessa vähintään 10 % miehistä on todella vahvoja ja pystyviä piiskan käyttäjiä, jotka pystyisivät pistämään kaikki lökäpöksyt ja häiriköt järjestykseen piiskaamalla.

        Omasta lapsuudestani muistan, että piiskasaunat loppuivat jo alle kymmenvuotiaana, syynä oli se, että sitä osas joi siinä vaiheessa pistää vastaa fyysisin- ja henkisin voimin ja oveluudella, niin että piiskaaminen ei vain enää luonnistunut. Jos jätkä vielä 15-vuotiaana piiskattiin, niin kyllä hän siihen lähes vapaaehtoisesti oli suostunut. Jos tuon ikäinen poika täysillä pistää vastaan, niin kyllä pitää ollat lujatahtoinen ja vahva kaveri, joka pystyy homman loppuun hoitamaan.


      • sietäisin saada
        Pienenä piiskatu kirjoitti:

        Tätäkin ketjua kun lukee, niin luulisi, että Suomessa vähintään 10 % miehistä on todella vahvoja ja pystyviä piiskan käyttäjiä, jotka pystyisivät pistämään kaikki lökäpöksyt ja häiriköt järjestykseen piiskaamalla.

        Omasta lapsuudestani muistan, että piiskasaunat loppuivat jo alle kymmenvuotiaana, syynä oli se, että sitä osas joi siinä vaiheessa pistää vastaa fyysisin- ja henkisin voimin ja oveluudella, niin että piiskaaminen ei vain enää luonnistunut. Jos jätkä vielä 15-vuotiaana piiskattiin, niin kyllä hän siihen lähes vapaaehtoisesti oli suostunut. Jos tuon ikäinen poika täysillä pistää vastaan, niin kyllä pitää ollat lujatahtoinen ja vahva kaveri, joka pystyy homman loppuun hoitamaan.

        Tästäpä tulikin mieleeni sellainen juttu, kun meitä väkisin piiskatuksi haluavia on useita, niin pitäisi kokoontua yhteen, ja antaa yhdelle aina silloin tällöin porukalla väkisin piiskaa. Silloin ei olisi voimasta kyse, kun esim. kaksi antaisi yhdelle kunnon käsittelyn.

        Vaikka itsellä ei tekisikään mieli piiskata toista, vaan olla altavastaajana eli saavana osapuolena. Niin kai sitä pystyisi porukalla piiskaamaan toista, jos tietäisi samalla, että itselle voi käydä samalla tavoin jonakin päivänä.

        Siinä olen samaa mieltä, että aidosti piiskaavia miehiä on vaikea löytää, eikä se tosiaan yhdeltä onnistukkaan kovin helposti, jos kohde päättää pyristellä pois tilanteesta.


      • Arvaa kuka
        sietäisin saada kirjoitti:

        Tästäpä tulikin mieleeni sellainen juttu, kun meitä väkisin piiskatuksi haluavia on useita, niin pitäisi kokoontua yhteen, ja antaa yhdelle aina silloin tällöin porukalla väkisin piiskaa. Silloin ei olisi voimasta kyse, kun esim. kaksi antaisi yhdelle kunnon käsittelyn.

        Vaikka itsellä ei tekisikään mieli piiskata toista, vaan olla altavastaajana eli saavana osapuolena. Niin kai sitä pystyisi porukalla piiskaamaan toista, jos tietäisi samalla, että itselle voi käydä samalla tavoin jonakin päivänä.

        Siinä olen samaa mieltä, että aidosti piiskaavia miehiä on vaikea löytää, eikä se tosiaan yhdeltä onnistukkaan kovin helposti, jos kohde päättää pyristellä pois tilanteesta.

        Teidän pitää ottaa mukaan tuo Toiseksi jäisit-kaveri, se pystyy itsekseen piiskaamaan jokaisen teistä vaikka samana päivänä. Hän on mielettömän vahva kaveri ja teknisesti taitava.


      • Liian vanhaksi tullu
        sietäisit saada kirjoitti:

        Kyllä pojankoltiaiselle aina piiskaaja löytyy, jos eksyisit johonkin syjäisempään paikkaan, niin ettei tule syytettä pahoinpitelystä. Mutta kannattaa varautua sitten siihen, että silloin ei enää kysellä, vaan housut lähtee, ja pakarat paukkuu, niin että tuntuu vielä huomennakin.

        No voi harmi, kun en taida olla enää pojankoltiainen. Vaikka olen jo 23-vuotias, niin minua ei ole kukaan koskaan piiskannut. Nyt siihen tarvittaisiin ainakin 2-3 riskiä kiinnipitelijää, että se onnistuisi edes jotenkin. Kuitenkin mä olen aina haaveillut, että joutuisin jonkun väkivahvan miehen kuulusteltavaksi ja lopuksi saisin perinteisen piiskauksen koivuvitalla.

        Voin vain kuvitella, että siinä mittari värisee, kun aikuinen miehenjärkäle pitää puhuttelua ja muistuttelee tulevasta saunasta, jonka lujuus ja antotapa on vain arvailtavissa. Saattaa nuorempi jätkä mennä niin riekaleiksi, että on lopuksi melko helppo piiskattava. Nyt harmittaa, ettei tullut nuorempana kokeiltua.


      • tuskin.
        Liian vanhaksi tullu kirjoitti:

        No voi harmi, kun en taida olla enää pojankoltiainen. Vaikka olen jo 23-vuotias, niin minua ei ole kukaan koskaan piiskannut. Nyt siihen tarvittaisiin ainakin 2-3 riskiä kiinnipitelijää, että se onnistuisi edes jotenkin. Kuitenkin mä olen aina haaveillut, että joutuisin jonkun väkivahvan miehen kuulusteltavaksi ja lopuksi saisin perinteisen piiskauksen koivuvitalla.

        Voin vain kuvitella, että siinä mittari värisee, kun aikuinen miehenjärkäle pitää puhuttelua ja muistuttelee tulevasta saunasta, jonka lujuus ja antotapa on vain arvailtavissa. Saattaa nuorempi jätkä mennä niin riekaleiksi, että on lopuksi melko helppo piiskattava. Nyt harmittaa, ettei tullut nuorempana kokeiltua.

        Tuskimpa liian vanhaksi olet päässyt, tässä asiassa...


      • Liian vanhaksi tullu
        tuskin. kirjoitti:

        Tuskimpa liian vanhaksi olet päässyt, tässä asiassa...

        Riippuu varmaan siitä mihin tyytyy. Herra "toiseksi jäisit" lupaa tuolle 16-vuotiaalle sellaisen selkäsaunan, että sitä voidaan pitää oikeaoppisena. Sellaisen minäkin olisin halunnut, jos olisin ajoissa älynnyt.16-kesäisenä olin vielä sen verran keskentekoinen, että asiastaan varma riski mies olisi minut vielä saanut piiskattua. Mutta ei täällä pehemmin sellaisia juttuja esiinny, että joku olisi oikeasti yli kakskymppisen piiskannut.

        Joka tapauksessa koen kuuluvani sellaiseen ryhmään, jolle asian ydin on vahvemmalleen häviäminen. Parasta antia hommassa olisi, kun kaveri ottaisi minut hallintaan ja pistäisi housut alas. Piiskan saanti sattuu, mutta sitä anetaan sellaisille, joista ei ole pakaroitaan puolustamaan.Itkuhan siinä lopulta pääsee, jos kurittajan ote pitää ja piiska laulaa. Jälkeenpäin sitä miettisi, että olipa jätkällä pirusti voimaa ja ihalua riittää.

        Jos kurittaja on liian tasaväkinen ja hölmöyksisään menis antautumaan piiskattavaksi, niin homma saattaisi kääntyä kesken kaien melkoiseksi rytinäklsi.

        Fyysisesti vahva ammattitaitoinen piiskaaja on ihailun aevoinen.


      • Häirikkö syrjemmästä
        sietäisit saada kirjoitti:

        Kyllä pojankoltiaiselle aina piiskaaja löytyy, jos eksyisit johonkin syjäisempään paikkaan, niin ettei tule syytettä pahoinpitelystä. Mutta kannattaa varautua sitten siihen, että silloin ei enää kysellä, vaan housut lähtee, ja pakarat paukkuu, niin että tuntuu vielä huomennakin.

        Tänään minä olin koko päivän syrjemmässä, eikä vaan tullut yhtään sellaista jätkää, joka olisi pystynyt minulle piiskaa antamaan. Enkä siitä rikosilmoitusta kehtaisi tehdä, jos niin keljusti kävis, että selkääni saisini. Jos nyrkillä lyödään tai aseella, niin silloin tieto poliisille. Jos iso jätkä saa piiskaa, niin tuskin kukaan kehtaa asiasta mitään huudella.

        Harmittaa vieläkin, kun pistin kuminauhalliset shortsit, että sun olisi helpompi toimia ja siellä oli niin pirusti sääskiä. Ei kyllä motivoi enää yhtään odottaa, kun sä et tohdi tulla. Onko sulla yhtään oikeasti riskiä kaveria, houkuttele se tulemaan, niin katsotaan kuinka pojankoltiaisen käy. Nyt pitäisi löytyä äkkiä ne kuuluisat rajat, muuten kohta multa karkaa mopo käsistä.


      • kuriton 24 m.
        Arvaa kuka kirjoitti:

        Teidän pitää ottaa mukaan tuo Toiseksi jäisit-kaveri, se pystyy itsekseen piiskaamaan jokaisen teistä vaikka samana päivänä. Hän on mielettömän vahva kaveri ja teknisesti taitava.

        Kuka ja mistä saisin yhteyden?


    • Nössö mikä Nössö

      Taidan olla nössö, koska minusta ei olisi tuollaiseen hommaan. Ihailen kyllä miehiä, jotka pystyvät sen tekemään. Vanhan ajan piiskasaunan antaminen vaatii aikaa, luonnetta, malttia ja voimaa, harvalta taitaa noita kaikkia löytyä.

    • risulla

      Eihän kaikkien tarvitsekkaan pystyä. Et ole mikään nössö. Kyllä meitä miehiä on kotka teemme vaikka "tilauskeikan" kurittomien poikien ruotuun saamiseksi. Lapsista < alle 12v. , emme välitä - silloin vanhempien on vielä itse hallittava tilanne.
      Mutta >12v. tuonne 18v, on näitä koötiaisia laitettu ruotuun. Yksi tai kaksi keikkaa riittää, yleensä. Ja jo on pojat oppineet perheen ja yhteiskunnan säänyöjä kummasti.
      Eikä se ole pelkkää paljaille pakaroille ja reisille pieksemistä - vaan asioista myös keskustellaan, joskus hyvinkin vakavaan sävyyn.
      Palautetta on tullut ja melkeimpä kaikki positiivista.
      Ja tämä ei ole mitään pervoilua, vaan saattaa lapsi-ja nuori tajuamaan tosiasioita ja valitsemaan sen yhteiskunnallisesti, hyväksytyb kannan. Mutta myös sen ettei älyttömyydet voi jatkua.
      Toki nuoryen pitää kokeilla rajoja - ja mielummin murrosiassa, kuin "kolmekymppisenä" - mutta rajattomuus menee joskus, reippaasti yli - joten silloin on toiminnan aika ja vanhempien suostuttava, myös siihen, että heidän on asian hyväksi, noudatettava sovittuja pelisääntöjä.
      Keskustelu ja kunnon selkäsauna - on yleensä tuottanut hyvää tulosta - joko kovemman kautta, tai joskus selvitään vähemmälläkin.
      Ja vanhemmat/aikuiset(toivottavasti) ovat aina viimekädessä lapsen kasvattajia ja niitä aikuisia - joskus se aikuisuus vain on kadonnut, kelle mihinkin - mutta yhteistoimin, päästään usein toivottuun tulokseen.

    • Saahan sitä sanoa

      Haluaisinpa nähdä herra Risun meillä vierailulla. Saattaisi tulla vesiperä ja hiki konsultille. Pahimmassa tapauksessa konsulttia kopsahtahtaisi Olen sentään jo 16 täyttänyt ja vähintään keskiverto kooltani. Kokemustakin on sen verran, että en ihan sanan voimalla piiskattavaksi suostu.

      Ylimalkaan, jos kaveri on "villiintynyt" ja aikuisen mittoihin kasvanut, niin turha sitä on enää yrittää piiskata. Ei sellainen ainakaan kiertävältä vitsakauppiaalta onnistu.
      On mulle sanottu, että ennen vanhaan olisit saanut niin, että... Mutta nyt eletäänkin tätä aikaa, eikä nuoretkaan kaikkeen suostu..

    • toiseksi jäisit -

      Voi kulkija 16v. Maailma on ihmeitä täynnä. Mutta vaikka oletkin, miehen mitoissa..
      selkääsi saisit ja niin kunnolla että et hevin sitä unohtaisi.
      Tiedämpä että väännön jälkeen olet valmis vaikka uusinta kierrokseen - jos jotkut stagiset vain jätettäisiin pois.
      Piiskaa saisit ja kunnolla - toiseksi jäisit.
      Mutta helpoin konsti on parantaa tapansa - ilman piiskausta..

      • Kulkija 16v

        Piti tulla ihan vilkasemaan kuinka täällä pyyhkii. Runsaasti on kantaa otettu. Näkyy olevan pösilöä porukkaa liikenteessä. Yksi papparainen uhoaa minut piiskaavansa ja 25 hurraa sille.

        Täällä ei paljoa nuoria liiku, mutta sinulla näyttää tuttuja riittävän. Suosittelen, että piiskaat nuo tuttavasi ensin.


      • Kiusaajat kuriin

        On ollut taas sellainen päivä, että suoraan sanottuna v... koko ajan. Ensimminen ilonaihe oli vasta, kun luin Risulla ja Toiseksi jäisit kirjoitukset. Minua innosti oivallus, että voisi tilata Toiseksi jäisit-tyypiltä kotikäynnin vaikka joululahjaksi. Hän varmaan tietäisi kuinka koulukiusaajan kanssa menetellään. Olisi oikein, jos tuo tyyppi piiskattaisiin koko luokan nähden, mutta kyllä minä voisin jonkinverran maksaakin, jos vaikka porraskäytävässä voisin kuunnella mitenkä kiusanhenki itse vinkuu piiskaajan kynsissä.

        Pari viikkoa etuajassa voisi lähettää joulukortin, jossa Toiseksi Jäisit antaisi kunnolla piiskaa jollekin ysiluokkalaisen ikäiselle. Kuvateksti voisi olla "Näin hoidetaan koulukiusaaja kiltiksi."

        Onneksi minulla on hyvä mielikuvitus ja voin herkutellä visiolla, jossa tuota kiusaajaa piiskataan.Pystyn jopa kuvittelemaan miltä herra Toiseksi Jäisitkin näyttää.


      • Kulkija 16 v

        Päätin vilkaista mitä setälle kuuluu. Paljon on sulla fanittajia, liekö ihan kavereita. Teitähän on jo iso linja-autolasti, mutta en lähde kuitenkaan rautahaarniskan ostoon. Olen minä joskus ihan miettinyt, että millainen mies mahtaa tämä Toiseksi jäisit-tyyppi olla. Olen tehnyt vähän sellaista profilointia, harmi etten saa tietää kuinka hyvin osuin maihin.

        PS: Muitten tekstistä puuttuu henki, ei niitä voi profiloida.


      • Sattumalta paikalla
        Kulkija 16 v kirjoitti:

        Päätin vilkaista mitä setälle kuuluu. Paljon on sulla fanittajia, liekö ihan kavereita. Teitähän on jo iso linja-autolasti, mutta en lähde kuitenkaan rautahaarniskan ostoon. Olen minä joskus ihan miettinyt, että millainen mies mahtaa tämä Toiseksi jäisit-tyyppi olla. Olen tehnyt vähän sellaista profilointia, harmi etten saa tietää kuinka hyvin osuin maihin.

        PS: Muitten tekstistä puuttuu henki, ei niitä voi profiloida.

        http://www.youtube.com/watch?v=v4qHHs1NLiQ
        Nyt ne ovat sitten Toiseksi jäisit-kaveri ja Kukija 16 v kohdanneet ensimmäisen kerran. Ei liene vaikea arvata kumpi on kumpi.


      • Kulkija 16v

        Toiseksi jäisit kaverin ja Kulkija16v:n sivu täällä vain paisuu ja muhii. Huumoriakin on tuonne joku pistänyt, mutta aika avuton on tuo videon 16-kesäinen.

        TARKASTUSKERTOMUS

        Kaksi kuukautta kulunut, joten on aika tarkastaa sun joukot. Hyvin olet porukkaa saanut kasaan, nyt jo 60 fanittajaa.

        Mutta lyödäänkö vetoa: Jos saat 100 kaveria kasaan, ennen kuin minä täytän 17 vuotta, niin sinä olet oikeassa noissa piiska-asioissa. Silloin minä lupaan elää tämän kouluvuoden loppuun yhtä kiltisti, kuin jos sinä olisit käynyt meillä kotona pistämässä minut ojennukseen eli kuljen raittiina, häpeissäni ja nurruisena.

        Noin kahden kuukauden kuluttua täytän 17, jollei sinulla silloin ole sataa kaveria kasassa, niin sinä olet hävinnyt vedon. En osaa edes kuvitella mikä on sinun panoksesi ja kuinka sinun silloin käy, mutta eihän isolta mieheltä itku pääse, vaikka piiskaa saisikin.

        Helmikuussa minä olen jo niin iso, että sulla pitää olla ainakin 200 tukijaa ennen kuin homma hoituu.


    • lisäyksenä vain

      P.s. Sanan voimalla ei monikaan ole, housuistaan luopunut. -Sananvoima onkin keskustelua, siitä mitä on tullut töppäiltyä tmv.
      Ja se jos ei saa poikaa nöyrtymään/tunnustamaan. Niin sitten sitä piiskaa tarvitaan ja voit olla varma että vaikka olisit pukeutunut rautahaarniskaan, niin kohta olisit pippelikin paljaana ja täysin alastomana kuritusta odottamassa.
      -Ammattitaito siinä sen salaisuus ja voimillasi ja riehumisellasi, teet vain tilanteen helpommaksi - siinä riehuessasi kun vain uuvutat itsesi.

      • Ritari piiskaa

        Vaatteet tekevät miehen ja haarniskan sisällä on ritari. Ritarit ovat kovia jätkä, sellaiselle ei risua anneta. Mutta jos herra Risun kielikuva viittaa siihen, että haarniska onkin hänelle itselleen tuttu, niin silloin joku muu saisi varmasti piiskaa.


      • Pääsee parku

        Ei se ole iästä, koosta eikä voimista kiinni, kuka saa piiskaa. Siinä on vastakkain piiskaajan ja piiskattavan kokonaispersoonallisuus. Jos piiskaaja on kokenut ja hommaansa vihkiytynyt, niin kyllä aloittelija on äkkiä vaikeuksissa.


      • Kunnianpalautus

        Toiseksi jäisit kaveri antaa melko vaikuttavan kuvan toiminnastaan, on kuitenkin vaikea kuvitella omalle kohdalleen moista, että nappaisi vaatteet pois ja vielä pakarat käsiteli. Kyllä sellaiseen pitää olla todella iso ja vahva mies. Ei ole minua ainakan vastaan sellaista kaupungilla tullut, ihan tavallisia miehiä nuo ovat olleet. Tuskin edes missään taistelulajissa oppii mitään piiskausotteita.

        Olen sitä mieltä, että jos hermonsa hallitsee, niin turha sitä kenenkään lähteä itsekseen piiskaa antamaan, ei se onnistu.Tietenkin jos on pieni ja arka, eikä pidä hermojaan kurissa, niin silloin käy huonosti.

        Olisi mielenkiintoista tietää millaista tekniikka Toiseksi Jäisit kaveri käyttää ja kuinka ison lökäpöksyn hän on onnistunut voimatoimin piiskaamaan.

        Tämän kirjoitti 16/ 81/181 punainen pillifarkku ja hieman jäntevämpi kaveri


      • pers kirjaks, ei
        Kunnianpalautus kirjoitti:

        Toiseksi jäisit kaveri antaa melko vaikuttavan kuvan toiminnastaan, on kuitenkin vaikea kuvitella omalle kohdalleen moista, että nappaisi vaatteet pois ja vielä pakarat käsiteli. Kyllä sellaiseen pitää olla todella iso ja vahva mies. Ei ole minua ainakan vastaan sellaista kaupungilla tullut, ihan tavallisia miehiä nuo ovat olleet. Tuskin edes missään taistelulajissa oppii mitään piiskausotteita.

        Olen sitä mieltä, että jos hermonsa hallitsee, niin turha sitä kenenkään lähteä itsekseen piiskaa antamaan, ei se onnistu.Tietenkin jos on pieni ja arka, eikä pidä hermojaan kurissa, niin silloin käy huonosti.

        Olisi mielenkiintoista tietää millaista tekniikka Toiseksi Jäisit kaveri käyttää ja kuinka ison lökäpöksyn hän on onnistunut voimatoimin piiskaamaan.

        Tämän kirjoitti 16/ 81/181 punainen pillifarkku ja hieman jäntevämpi kaveri

        Jonkinlaista masokismia tyuollaisten kuvittelu mutta kukin saa nautintonsa tyylillään. Harvoihin nuo piiskaukset kolisee. Pervoo menoo :(


      • Mitäkuinkahä?
        pers kirjaks, ei kirjoitti:

        Jonkinlaista masokismia tyuollaisten kuvittelu mutta kukin saa nautintonsa tyylillään. Harvoihin nuo piiskaukset kolisee. Pervoo menoo :(

        Joskus kuitenkin kolisee :( ):


    • Mietihän sitä

      Eipä kannata sinun vetoa lyödä sijoituksista. Ja väsymyksen saat unohtaa, minä olen ennen kaikkea kestävyysurheilija ja leukojakin vedän toistakymmentä. Veikkaanpa sinun väsyvän ensin, ikäsi sen jo aiheuttaa ja se, että ainut liikuntamuoto, jota harrastat on autolla ajaminen.

      20-30 kiloa ylipainoa ei vielä mitään etua tuo, sen voit nähdä Youtubessa. Eikä sinun ikäisesi harrasta enää edes mitään taistelilajia. Varmaan olet vapaaehtoisia piiskannut, mutta jos toinen pistää tosissaan hanttiin, niin saatat yllättyä lopputuloksesta. Ei minun tuttavapiirissä ainakaan ole sellaista ukkoa, jonka kanssa en tohtisi yöksi selliin jäädä, vaikka koppi olisi täynnä piiskoja. Jos sopimus pitää, että vain paljeelle lyödään, tohtisin kyllä nukkumaan ruveta.

      Sama pätee varmasti suurimpaan osaan 16 täyttäneitä, varsinkin sitä rajuinta porukkaa. Minun ikäluokkani on armotta liian vanhaa piiskakonsultin kurssille.

      Lähden kierrokselle, palaan kunhan selviän, joten saat rauhassa surra tilanteessa tapahtunutta muutosta.

      Ps. Mitähän tämä tarkoittaa, ei auennut? " jos jotkut stagiset vain jätettäisiin pois"

    • :) .............

      :)

    • kuri kunniaan

      vähän hymyilyttää tämä sanailu täällä. Kovin on nuorella herraalla, isot luulot itsestään. No hyvä kun itsetunnossa riittää. Mutta juurikin tämän ajan mukuloitten ajatusmaailma on tuollainen - pystytään- ja voidaan tehdä mitä vain. Tässä mennyt harhaan koko tämän vapaankasvatuksen aika. Ei mitään rajoja pelkkiä oikeuksia vain. Eipä hyvältä näytä.
      Ennen oli ihan tavallista että, pojan pätkät sai remmistä tai risusta, vielä 17-18v. Ja yleensä homman hoiteli oma isä, tai jos hänestä ei ollut joku riskimpi mies tai mies porukka. Eikä niitä poikasia silloinkaan turhasta piesty, kyllä syy oli painava. Kuten oli myöskin vanhemman sana - se jo yksistään useimmiten riitti.
      Toista se on näiden nykymaailman mukuloitten, v-huutelijoiden ja lökäpöksyjen kanssa. Välillä kun kylillä liikkuu tuntuu että joka toinen sälli olisi kunnon kurituksen tarpeessa.

      Tälle yhdelle 16 keäiselle uhoajalle vielä muistuttaisin, että hyvä harrastus se leukojen veto - mutta mietippä, millaisia järkäleitä olivat pojat ennen vanhaan, kun 13-vuotiaasta olivat tottuneet tekemään, kaiken muun lisäksi, ruumiillista työtä. Ja silti ei ollut, minkään ihmemiehen homma, hoidella jotain 16v. koltiaista, kunnon risulla tai remmillä paljaille persuksille ja kunnolla.

      • Nykyinen 7teen

        Kuinka vanhoja mahtavat olla nyyisin nuo 17-18-vuotiaat, jotka ovat saaneet ennen remmiä. En tunne henkilökohtaisesti yhtään sellaista.
        Ajatus vanhanajan selkäsaunasta kyllä joskus kutkuttaa, voisin vaikka pahojani tehdä, jos jostakin sellainen ihmemies löytyisi, että meikeläiselle risua pystyisi antamaan. Saattaa olla aika hankala toimenpide, jos toinen pistää tosissaan hanttiin.

        Piiskamiehistä tiedän sen verran, että yhtä kaveriani ennen usein uhkailtiin, että kohta saat piiskaa, mutta ei ole koskaan vielä saanut. Syykin on selvä, papasta ei ollut siihen hommaan. Siitä papasta tietenkin voisi arvaitta, että jos hän on itse...


    • Itseluottamusta

      Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Siitä entisestä sekin varmaan johtui, että sait vielä niin vanhana selkäsaunoja. Yksi syy oli tietenkin se, ettet tohtinut itseäsi puolustaa, vaan suostuit vapaaehtoisesti piiskattavaksi.

      Ennen oli moni muukin asia toisin, ukot tosiaan teki rankkoja töitä ja varmasti olivat voimakkaita. Nykyään lapset ovat fyysisessä kehityksessä pari vuotta edellä entisiin verrattuna. Tämän päivän isät ei pärjää edes painissa 16-vuotiaille pojalleen. Ennen piiskattiin teinit muuttamaan asenteitaan, jos minulle niin kävisi, niin uhma vain lisääntyisi.

      Saattaa tuntua, että minulla on isot luulot, mutta ne perustuvat kyllä tosiasioihin. Tuo sinun teksti särähti korvassa, koska olen useamman kerran kullut, että ennen vanhaan olisit saanut selkääsi jne. Kuitenkaan kukaan ei oe koskaan mua piiskannut, niin siitäkin mä tiedän, että monella syyhyää mutta turhaan, koska papua ei vaan löydy tarpeeksi, ei fyysistä eikä psyykkistä.

      Sinulla näyttää olevan paljon noita isottelevia fanittajia, siinäkin suhteessa meillä on puntit tasan toinen isottelee ja toisella on isot luulot. On meillä muitakin yhdistäviä tekijöitä. Kumpikaan meistä ei ole aikuista miestä oikeasti piiskannut. Ennen vanhaan tässä tilanteessa olisi varmaan sanottu, että kokeilkaa keskenänne kuka on antopuolella ja kuka saamapuolella. Siihen tilaisuuteen minä voisin tulla yleisöksi ja vaikka erotuomariksi.

      • Veikkausintoilij

        Herra Itseluottamusta voisi käväistä visiitilä Toiseksi jäisit sedän luona. Sitten laittaisitte yhteistuumin lausunnon tänne siitä, miten kenenkin kävi. Eikös se olisi reilu peli ja kaikki saisi tietää kumpi on oikeassa.


    • Idealistinen nuori

      Moni 50 vuotta täyttänyt on unohtanut lapsena oppimans kauniit tavat. Ovat muuttuneen röyhkeiksi ja riitaisiksi. Pieni kertauskurssi olisi paikallaan. Vitalla pakaroille kunnolla pari kertaa kuussa ja tuloksia alkaa syntyä varmasti. Lisäksi se olisi tasapuolista kaikkia kohtaan.

      Lisäksi poliisi saisi pieksää kaikki, jotka joudutaan viemään putkaan. Vitsa myös laulamaan, jos kärähtää rattijuoppoudesta.

      Näin palaisi kuri ja järjestys tähän valtakuntaan.

    • Yksi 16-kesäinen

      Toiseksi jäisit-kaveri osaa kyllä kirjoittaa, ihan pulssi nousi kun tuota luki. Voin kuvitella, että joku nuori kaveri, joka joutuu tuollaisen sukkeroinnin kohteeksi, eikä ole koskaan oikeaa selkäsaunaa saanut, hämääntyy puheista niin, että antaa itsensä piiskata.

      Koska tämä, ilmeisesti kovinin ansioitunut, piiskankäyttäjä kuvaili tarkkaan kuinka minä saisin häneltä kunnolla selkääni iästäni ja koostani huolimatta. Ja moni näyttää häntä uskovan ja fanittavatkin vielä, joten päätin todistaa, kuinka asiat ovat.

      Netistähän se vastaus löytyy. Siellä on tuhansittain kuvauksia piiskajaisista. Jopa aivan aikuisten miesten pakaroita voidellaan kunnolla, mutta aina porukalla. Joitakin on sellaisia otoksia, jossa melkein saman kokoinen kurittaa kaveriaan, mutta ne tapahtuvat vapaaehtoisesti tai nopeana yllätyksenä.

      Nyt ei ole enää muuta mahdollisuuta, kuin Toiseksi jäisit -kaverin pitää laitaa tänne tarkka kuvaus, tai mieluummin video, kuinka homma hoituu. (: Saattaahan tänne ilmestyä joku, joka on käynyt hänen kurssillan ja osaa kertoa kuinka tehokkaita ne ovat.

      Minua tuskin piiskaamalla paremmaksi saisi, koska en kiroile ja kouluun suhtaudun vakavasti ja menestynkin hyvin. Ainoat peheeni on rajut viikonloput ja suustani olen aika paha, intän ja väittelen ilokseni, sinäkin olen aika hyvä.
      Tosin Venäjälä kuuluvat hoitavan alkoholiongelmaa piiskaamalla.

    • Onko piiskattavissa

      16-vuotiaan pojan lihasmassa on tuskin puoltakaan aikuisen miehen vastaavasta. Mies rotevoituu 25-vuotiaaksi asti. Muutekin poikien murrosikä on ollut viivästymään päin ja tyttöjen puolestaan aikastuu.

      Näin ollen jos pannaan saman tasoiset geenit omaava 16-vuotias poika ja aikuinen mies kokeilemaan kumpi on kumpi, lopputulos on kyllä selvä. Siinä koitoksessa nuori menettää housunsa ja saa melkotarkkaan sellaisen selkäsaunan, kuin vastapuoli haluaa antaa. Silloin toinen parkuu surkeasti, mutta toinen tuskin edes hikoaa.

      Sitäpaitsi on melkoinen etu, jos piiskaajalla on kokemusta asiassa, ammattilainen on aina ammattilainen, silloin taipuu isompikin kaveri.

    • Matkalla piiskalaan

      Minua on jo jonkin aikaa piiska-asiat kiinnostaneet, niinpä päätin katsoa mitä 24 tarjoaa tällä sektorilla ja päädyin tänne. Olen tulevaisuudessa lähes 100 % varmuudella mukana ainakin kokeilumielessä. Aika näyttää koukuttaako tämä.

      Täytyy myöntää, että jotkut tekivät minuun melkoisen vaiutuksen. Jos ihan suoraan väitetään, että minun ikäinen saisi vielä selkäsaunan, homma on vain siitä kiinni, ettei ole satuttu kohtaamaan, niin kyllä häpeän puna nousee pärstään ja korvia kuumottaa.

      Tietenkin netissä uhotaan ja pullistellaan, mutta aloin vertailla omia koulukavereita, niillä on tuo haarukka voimien suhteen melkoinen. Parhaimmilla näyttäisi olevan 3-kertaa niin paljon poweria kuin heikommilla. Ja heikoin ottaisi luokkakaveriltaan melko kesyn näköisesti selkäänsä, vaika remmillä. Joten luultavasti noiden aikuistenkin miesten joukossa kulkee tosi riskiä jätkiä, jotka helposti nujertaisivat alta keskenkasvuisen kaverin.

      Vauttaa siltä, että jokaikinen piiskahommien harrastaja, haluaa nimenomaan minut saamapuolelle, ainakin noiden tekstien perusteella se on ainut ihan varma asia. Voin kuvitella, että jos paikalle ilmestyy joku nuori kaveri, niin houkutus on suuri ottaa tulijalta luulot pois. Tosin ketjussa yksi väitti jopa, että kun oikein perusteellisesti piiskataan, niin kaveri haluaa lisää.Voin kuvitella, että kun on kunnolla saanut selkäänsä, niin kivun lisäksi on valtava morkkis ja häpeä. Joten pitää monta juttua täältä lukea, ennen kuin on niin tottunut ajatusuun, että tohtii lähteä isojn miesten kanssa kokeilemaan.

      Ulkopuolisena haluaisin ehdottomasti nähdä, kuinka tuollaisen 16-18 vuotiaan kaverin piiskaaminen oikein hoidetaan ammattitaidolla.

    • 3+3=6

      Mielenkiintoinen kiistely, mutta enpä tiedä, kuinka tuossa kävisi, jos kumpikin osapuoli lähettäisi kovimmat kaverinsa kehiin.

      Mutta tietääkö joku, onko netissä missään videota, jossa tuollainen lökäpöksyikäinen saa oikeasti piiskaa toiselta mieheltä, niin että kumpikin osapuoli on oikeasti tosissaan?

      • tghilö

        Puheista vois luulla, että meidänkin äijä on käynyt lukemassa tämän ketjun.


    • äijält kuria myös

      Miten niin - onko teidän äijä pitänyt, sinut kovassa kurissa ?

      • tghilö

        Äijä aina yrittää, mutta se on vaan sellaista möykkäämistä. Se on pari kertaa sanonut, että minä olisin oikean selkäsaunan tarpeessa ja että joku sen mulle tulee vielä joskus antamaan. On melko teoreettinen uhkaus.

        Kun sitten törmäsin tuohon toiseksi jäisit tyyppin kirjoitukseen, niin alkoi roksuttamaan, että äijä on etsinyt verkosta "kasvatusohjeita". En ole koskaan kuullut, että piiskaajan voisi tilata kotiin ihan kuin pizzan.

        Meni koko ilta, kun etsin, että onko äijä tättänyt tänne tilauksen. Tosin piiskaaminen kielletään lailla, niin tuskimpa sitä voi edes näillä sivuilla tilata. En minä ainakaan ole nähnyt netissä yhtään tilausta. Panin tuon oman ilmoituksen, että näen äijän naamasta, jos se on käynyt täällä.

        Eikä äijä mitään palveluksia tilaa, jollei ne ole hyvässä tarjouksessa.


      • isoäijä
        tghilö kirjoitti:

        Äijä aina yrittää, mutta se on vaan sellaista möykkäämistä. Se on pari kertaa sanonut, että minä olisin oikean selkäsaunan tarpeessa ja että joku sen mulle tulee vielä joskus antamaan. On melko teoreettinen uhkaus.

        Kun sitten törmäsin tuohon toiseksi jäisit tyyppin kirjoitukseen, niin alkoi roksuttamaan, että äijä on etsinyt verkosta "kasvatusohjeita". En ole koskaan kuullut, että piiskaajan voisi tilata kotiin ihan kuin pizzan.

        Meni koko ilta, kun etsin, että onko äijä tättänyt tänne tilauksen. Tosin piiskaaminen kielletään lailla, niin tuskimpa sitä voi edes näillä sivuilla tilata. En minä ainakaan ole nähnyt netissä yhtään tilausta. Panin tuon oman ilmoituksen, että näen äijän naamasta, jos se on käynyt täällä.

        Eikä äijä mitään palveluksia tilaa, jollei ne ole hyvässä tarjouksessa.

        Jatkahan etsimistä.
        Ei tarjiuksia.


      • tghilö
        isoäijä kirjoitti:

        Jatkahan etsimistä.
        Ei tarjiuksia.

        Eipä mun tarvitse sitä etsiä, se on äijän murheita.

        Jos sellainen yliluonnollinen tapaus sattuisi, että meille sen näköinen ukko imestyisi, niin minä kättelisin kohteliaasti ja luikkisin ulos. Äijä jäisi kahdestaan sen piiskurin kanssa.

        Lopun mä arvaankin, himopiiskaaja haluaa euronsa, mutta äijäpä ei maksa nukuuksissaan. Äijä on suunnilleen minua pienempi, niin sen on pakko maksaa tilaamansa palvelus. Se on aina mulle opettanut, että rahaa ei saa antaa, jollei saa kuittia, joten se joutuu ottamaan sen kuitin omaan takapuoleensa.

        Mielenkiintoisinta tässä asiassa on se, että parantaako äijä tapansa yhdestä kerrasta vai joudunko minä tilaamaan sille uusinnan.

        Tällä hetkellä mä oikein toivon, että äijä löytäisi jostakin oikein riski ja kiukkuisen piiskurin.

        PS: Kyllä tekis äijälle hyvää!


    • Narisia -1

      Meitä neljän miehen porukka, tunnettu jo ala-asteelta. Kaikkea on mahtunut vuosien varrelle, hauskaa, hölmöä, vähän sex juttuja, virkavallan kanssa tekemist ja mitä kaikkea nyt, ikinä päähän on mahtunut. Mutta melkei kaikki kestää päivänvalon.. Ja kaveruus on säilynyt - ja se on hienojuttu, ollaan kuin veljekset konsanaan.
      Oli kesä 2010 ja yksi kavereistamme, oli onnistunut, saamaan kesäauton, olimme kaikki 19-21vuotiaita. Ja päätettiin lähteä valloittamaan suomi - l. määränpäätöntä ajoa heinäkuisessa suomessa.
      Viikko oltiin kohellettu, kalja maistuui ja jutut parani - kelit tosin eivät aina suosineet. Nukuttiin autossa tai teltassa, uitiin ja leirintäalueilla saunottiin.
      Tiesin olevani, se joka osasi pilata tunnelman, tai en oikeastaan vielä tiennyt.. - mutta vuosienvarrella oli tullut selväksi että, jos kaikki ei mennyt suunnitelmien mukaan, olin ensimmäinen joka alkoi narinan, siitä oli minulle aina silloin tällöin vähän kuittailtukkin. (muut kaverit olivat, perheistä, joissa muita sisaruksia ja minä ainoa lapsi meidän perheessä ja tottunut saamaan tahtoni useimmiten läpi - tämä taustaksi..)
      Kun sai pari kaljaa, olin tosissani mukana kaikessa kivassa, mitä tehtii. Tai sitten olin se joka, alkoi narinan, -että tuo tai se ei ole kivaa.
      Toinen viikko reissua oli alkanut ja oltiin matkalla taas johonkin. Napattiin kaljaa (ei kuski koskaan!) Oli kovat suunnitelmat päällä ja minusta tuo ei oikein kuulostanut hyvälle, vaikka kaikusta muista, juttu oli mast. Kolmannen kaljan jälkeen aloin kunnon narinan, omine ehdotuksineni. Tuli aivan hiljaista - minä vain selittelin miksi kaverien suunnitelma oli huon mielestäni. Kuski veti, auton ensimmäiselle levähdysalueelle, Istuin takapenkillä, pelkääjän paikalla, kaikki kundit kääntyivät minuun päin ja vuoronperään, laittoivat puhelimistaan, kuulumaan ääntäni ja narinaani, tämän, toistaviikkoa kestäneen autoreissun ajalta - kuulosti välillä aika lapselliselta, ne mun jutut, "Ääninäytteiden" jälkeen joka kundi, antoi kuulua, miten heitä on alkanut v******** tuo jatkuva narinani, ja melkein rautalangasta väännettiin, että olin mukava kaveri ollut aina - mutta nämä narinat, saisivat alkaa loppua ja tämä omahyväinen määräilyni. Ja että jos porukoissa vielä ollaan, niin enemmistö päättää ja hauskaahan tänne on tultu pitämään (tästä oli ollut puhetta, aijemminkin, mutta nyt kungit vaikuttivat, todella vihaisilta) Koitin puolustella ja selitellä. Mutta vastaus, tuli kolmesta suusta "pidä turpas kiinni". Tästä suivaannuin ja jatkoin puolustelunapinaani. Hiljaisuuden vallitessa, ajoimme n. 100 km. Ja yhtäkisti auto kaartui metsätielle.
      Jatkan, taitaa merkit loppua.

      • ex,narisija

        Ihmettelin, mitä h''''''''''''. Nyt. Ajeltiin huonoa metsätietä joku kilometri, aivan ryteikköön. Kuski pysäytti, pienelle metsäaukealle ja totesi olisikohan se tässä. Kyselin että mikä ja on tää nyt mukavaa ajella jotain kinttupolkuja.. Kundit tulivat autosta ja komensivat nyös minut - mutta minähän en, mitään hakkuuaukeita ja ryteiköitä lähde katsomaan. Pyyntö tuli vielä uudestaan ja vastaukseni oli sama,
        En ehtinyt kunnolla tajuta kun kaverit olivat kiinni minussa ja samassa lähti paita ja sortsit sekä bokserit. Mitä ttää nyt oli, kiljuin munasiltani, Pojat selittivät, aivan rauhallisesti, että kuppi oli keittänyt kaikilta yli jo ajat sitten. Ja olivat päättäneet että, nyt narisia laitetaan ojennukseen, seurasi mitä vain. Ja silläkin uhalla että tämä porukka hajooaa osaltani. Yritin siinä selitellä jotain.. ja pian huomasin makaavani auton konepellillä. Kaksi kaveria piti levitetyistä käsistäni kiinni ja hetken kuluttua, tapahtui se mistä en ollut unta edes nähnyt, tai kuvitella että minulle voisi tapahtua jotain tuollaista. Monihaarainen koivuraippa alkoi tanssia, voimalla paljaalla persuksellani. Olin niin yllätetty tilanteesta että, että, en ensin osannut osanut edes rimpuilla. Muttä piiska teki työtään, aluksi lupasin vaikka mitä, kunhan tuo piiskaaminen, vain loppuisi. Kundit eivät sanoneet sanaakaan. Pian vaihtui, puheeni nyyhkytykseksi ja kohta jo itkin, kurkku suorana, Ja pakaroita ja reisiä poltti. Tajusin vain että raippaa käyttänyt kaverini tarttui käteeni ja seurasi piiskaajan vaihto, uusi raippa ja äsken kättäni pidellyt kaveri, haki uuden raipan ja antoi sen laulaa pakaroillani ja vielä uusi vaihto ja kolmas kaveri, heilutteli kohta raippaa. Kukaan ei puhunut mitään, koko toimituksen aikana - joka tuntui kestävän ikuisuuden. Ja huutoni ja itkuni kuului varmaan siperiaan. Vihdoin pääsin irti ja kävelin vähänmatkan päähän itkemään. jonkin ajan päästä kaverit toivat vettä ja puhdistusainetta, jolla puhdistivat rikkimenneet, pakarani ja reiteni. Tovin päästä sain myös sortsini. Sitten istuivat pojat kannoille, minä en pystynyt. Puhuttiin siinä varmaan kolmatta tuntia ja mietittiin miten tämä jatkuu,
        Kaverit eivät olleet, valmiita heittämään minua pois porukoista, olihan meillä pitkä ystävyys. Mutta ehtona oli että, jatkuva naputukseni oli loputtava, Ja jos päätän luopua heistä, on oma päätökseni ja vievät minut, linja-autoasemalle ja voin halutessani jatkaa matkaa, omin päin. Tätä ja monia muita asioita siinä pohdittiin. Ja minä vuodatin krokotiilin kyyneitä ja olo oli ristiriitainen. Kundeille selvisi myös, pieneksi ihmetykseksi, että en olut kokenut koskaa selkäsaunaa. Mutta nyt tulikin sitten oikein kunnolla, Pitkä keskustelu johti siihen että lupasin parantaa tapani. Päälle vielä kunnon kaveri halit Ja matka jatkui, asiasta ei pahemmin puhuttu, ja omat uima- ja saunareissuni olivat, siltä reissulta ohi. Persus oli siinä kunnossa, että apteekista haettiin jotain, voiteita. Muuten reissu sujui, ihan mukavissamerkeissä. Taisin oppia jotain, melko oleellista... Ja reissuja ja yhteistä tekemistä on riittänyt. Nyt elokuussa lähdetään uusille autoseikkailulle. Ja vanhoja ei muistella ja olen oppinut paljon, kavereiltani. Vaikka käsittely oli melkoisen raju, niin ilman sitä en olisi, varmaankaan vieläkään tajunnut omaa typeryyttäni. Nyt kohti elokuuta ja uusia seikkailuja! Kiitti kaverit!!!


      • mitenhän olis
        ex,narisija kirjoitti:

        Ihmettelin, mitä h''''''''''''. Nyt. Ajeltiin huonoa metsätietä joku kilometri, aivan ryteikköön. Kuski pysäytti, pienelle metsäaukealle ja totesi olisikohan se tässä. Kyselin että mikä ja on tää nyt mukavaa ajella jotain kinttupolkuja.. Kundit tulivat autosta ja komensivat nyös minut - mutta minähän en, mitään hakkuuaukeita ja ryteiköitä lähde katsomaan. Pyyntö tuli vielä uudestaan ja vastaukseni oli sama,
        En ehtinyt kunnolla tajuta kun kaverit olivat kiinni minussa ja samassa lähti paita ja sortsit sekä bokserit. Mitä ttää nyt oli, kiljuin munasiltani, Pojat selittivät, aivan rauhallisesti, että kuppi oli keittänyt kaikilta yli jo ajat sitten. Ja olivat päättäneet että, nyt narisia laitetaan ojennukseen, seurasi mitä vain. Ja silläkin uhalla että tämä porukka hajooaa osaltani. Yritin siinä selitellä jotain.. ja pian huomasin makaavani auton konepellillä. Kaksi kaveria piti levitetyistä käsistäni kiinni ja hetken kuluttua, tapahtui se mistä en ollut unta edes nähnyt, tai kuvitella että minulle voisi tapahtua jotain tuollaista. Monihaarainen koivuraippa alkoi tanssia, voimalla paljaalla persuksellani. Olin niin yllätetty tilanteesta että, että, en ensin osannut osanut edes rimpuilla. Muttä piiska teki työtään, aluksi lupasin vaikka mitä, kunhan tuo piiskaaminen, vain loppuisi. Kundit eivät sanoneet sanaakaan. Pian vaihtui, puheeni nyyhkytykseksi ja kohta jo itkin, kurkku suorana, Ja pakaroita ja reisiä poltti. Tajusin vain että raippaa käyttänyt kaverini tarttui käteeni ja seurasi piiskaajan vaihto, uusi raippa ja äsken kättäni pidellyt kaveri, haki uuden raipan ja antoi sen laulaa pakaroillani ja vielä uusi vaihto ja kolmas kaveri, heilutteli kohta raippaa. Kukaan ei puhunut mitään, koko toimituksen aikana - joka tuntui kestävän ikuisuuden. Ja huutoni ja itkuni kuului varmaan siperiaan. Vihdoin pääsin irti ja kävelin vähänmatkan päähän itkemään. jonkin ajan päästä kaverit toivat vettä ja puhdistusainetta, jolla puhdistivat rikkimenneet, pakarani ja reiteni. Tovin päästä sain myös sortsini. Sitten istuivat pojat kannoille, minä en pystynyt. Puhuttiin siinä varmaan kolmatta tuntia ja mietittiin miten tämä jatkuu,
        Kaverit eivät olleet, valmiita heittämään minua pois porukoista, olihan meillä pitkä ystävyys. Mutta ehtona oli että, jatkuva naputukseni oli loputtava, Ja jos päätän luopua heistä, on oma päätökseni ja vievät minut, linja-autoasemalle ja voin halutessani jatkaa matkaa, omin päin. Tätä ja monia muita asioita siinä pohdittiin. Ja minä vuodatin krokotiilin kyyneitä ja olo oli ristiriitainen. Kundeille selvisi myös, pieneksi ihmetykseksi, että en olut kokenut koskaa selkäsaunaa. Mutta nyt tulikin sitten oikein kunnolla, Pitkä keskustelu johti siihen että lupasin parantaa tapani. Päälle vielä kunnon kaveri halit Ja matka jatkui, asiasta ei pahemmin puhuttu, ja omat uima- ja saunareissuni olivat, siltä reissulta ohi. Persus oli siinä kunnossa, että apteekista haettiin jotain, voiteita. Muuten reissu sujui, ihan mukavissamerkeissä. Taisin oppia jotain, melko oleellista... Ja reissuja ja yhteistä tekemistä on riittänyt. Nyt elokuussa lähdetään uusille autoseikkailulle. Ja vanhoja ei muistella ja olen oppinut paljon, kavereiltani. Vaikka käsittely oli melkoisen raju, niin ilman sitä en olisi, varmaankaan vieläkään tajunnut omaa typeryyttäni. Nyt kohti elokuuta ja uusia seikkailuja! Kiitti kaverit!!!

        Meillä myös porukoissa yksi tosi vaikea tyyppi. Ei sitä oikein voi "rannallekaan" jättää, kun on kaikenlaista.. Mutta kaverien kanssa mietitty, että jos piiskattais tyyppi oikein vanhaan malliin ja sitten puhuittais järkeä - onnistuiskohan tuo? vaikka kesällä saaressa??


    • kuritus palautettava

      Uhkailu ei auta mitään. Tiedän monta huushollia jossa huudetaan ja uhkaillaan - yulos 0. Mutta tiedän myös aikamonta paikkaa jossa vielä 16-17 pojat saavat, oikein isänkädestä, paljaille persuksille, tehtyään typeryyksiä. Ja uusinta tai uusinnan uusinta on kyllä, tuota yläpäätä aikalailla viisastunut, tuon kunnon remmityksen tai piiskauksen jälkeen. Tiedän myös tapauksen kun miesporukka pieksi kunnolla, yhden 18v. hulivili, hälläväliä tyypin, saunareissulla. Ja mikä parasta, ottipa miehenalku opikseen.
      Kukaan näistä tietämistäni tyypeistä, ei ole mennyt kukkahattutädin tai poliisin luokse itkemään. Vaan ottaneet opikseen, näistä selkäsaunoista.
      Suositeltavaa, koska suurin osa nuoristamiehistä on tosi fiksua porukkaa, joille puhe menee perille. kun tuleehan sitä, nuoruudessa kokeiltua kaikkea. Mutta sitten on joukko näitä luupäitä, jotka luulevat omistavansa puolet maailmasta ja voivat, omasta mielestään tehdä mitä haluavat - ei auta poliisin, sossutädin uhkailut ja ohjeet. Ainoa konsti on kunnon selkäsauna.
      Kumpa näille, tapapahantekijoille säädettäisiin laki, että riittävän monesta hölmöilystä seuraisi remmitys tai kunnon piiskaus. Ja jos ei muuten, niin poliisilla olisi siihen valtuudet, jos isännössöt ei siihen kykene.

    • Silloin piiska heilu

      Asuin 80-luvulla pienehköllä paikkakunnalla, jossa oppi tuntemaan kaikki nuoret, ainakin pojat, jotka yleisillä paikoilla liikkuivat. Olin tuolloin jo armeijan käynyt. Usein törmäilin myös tuollaisiin yläasteikäisiin poikiin ja jouduin kuulemaan heidän asioistaan. Kyllä heistä yksi jos toinenkin sai kotonaan selkäsaunoja, vaikka olivat iältään 15-16. Jotkut kertovat itse oamsta tilanteesta, ilmeisesti siinä vaiheessa asia oli jo yleisenä tietona ja asianomainen yritti kääntää sitä huumoriksi. Joskus tuli sellainen tuntu, että jätkät pitivät ukkoa nolona, jollei se pystynyt pojalleen selkäsaunaa antamaan.

      Joistakin tapauksista kertoivat kaverit taikka aikuiset. Pari oli sellaistakin tapausta, joista puhuttiin tyttöporukoissa, niissä oli ilmeisesti jotain mikä ei mahtunut tyttöjen pirtaan.

      Yhden pojan piiskajaisia minä ihmettelin, hän oli 15- tai 16-vuotias, ei kovin pitkä mutta kiinteä ja painava. Ikäisekseen ja kokoisehseen hän oli hyvin riski kaveri. Olin silloin sitä mieltä, että hän oli voimiltaan minua vahvempi vaikka olin melkein kymmenen vuotta häntä vanhempi keskivertoa kookkaampi. Olisin ollut varma, että hän suostui vapaaehtoisesti piiskattavaksi, ellen sattunut kuulemaan, kun ukot naureskelivat baarissa tämän pojan sattumukselle. Yksi miehistä kertoi, kuinka hän oli seisonut pihamaallaan, kun pensasaidan läpi syöksyi tuo poika ja juoksi mitään sanomatta pihaan läpi. Kohta oli tullut pojan isä myöskin pihaan ja kertonut, että hän oli ruvennut antamaan pojalle selkäsaunaa, mutta tuo oli päässyt livahtamaan karkuun. Tuota isää en oppinut tuntemaan, mutta olihan poika voinut periä voimat isältään.

      Noina muutamana vuonna, jolloin asuin paikkakunnalla kuulin aika monta tarinaa asiasta, joten remmin ja vitan käyttö oli ilmeisen yleistä vielä 80-luvulla. Viimmeisen vuosikymmenen aikana tuskin olen kuullut kenenkään puhuvan oikeasta selkäsaunasta, vaikka 80-luvulla työkaveritkin saattoivat kertoilla havaintoja asiasta. Jos jossakin remmi heiluu, niin ei siitä ainakaan huudella julkisella paikalla.

      Uskon, että moni typeryys jäi ennen tekemättä sen vuoksi, että loppuselvittely kävi usein liikaa kunnian ja peräpeilin päälle.

    • Melkolailla pelotti

      Teini-ikäisenä olin sellainen kylähäirikkö. Olin jo aika vanha, lähempänä 20 vuotta, kun jouduin kylän ukkojen kanssa talkoisiin. Taas oli sattunut jotakin, minä tiesin syyllisen. Siitä ja muista pahanteoista puhuttiin laajasti. Ratkaisukin oli selvä, tuollaiselle pahantekijälle piti antaa kunnolla raippaa tai remmiä. Useampikin miehistä oli sitä mieltä, että jos hän käsittelee vitan kanssa paljaat pakarat, niin pahanteko loppuu siihen.

      Porukan ison ja vahvin isäntä tuijotteli minua sen näköisenä, että tuskin tohdin hengittää. Hänen täytyi aavistaa minut syylliseksi taas kerran. Mutta hän ei antanut minua ilmi. Lieneekö ollut viisuatta vai eikö hän halunnut ruveta minua piiskaamaan kaikkien nähden, silloin kenties koko talkoot olisivat menneet pilalle.

      Joka tapauksess homma meni osaltani tuolloin vapinaksi, enkä sen jälkeen ole pahojani tehnytkään.

    • elettiin vuosia<1978

      Oisimpa itse tuossa tilanteessa selvinnyt, pelkällä isännän tuijottelulla - ei onnistunut. Syyllinen meidän kylällä kaivettiin, vaikka kivenkolosta ja seurauksena oli aina kunnon remmisauna, isäntäporukalta. Siinä lähti vaatteet nöpeasti ja neljä miestä roikotti raajoista ja loput isännät antoivat remmien ja raippojen viuhua. Ja tunne oli että kestää loputtomiin. Ei siinä paljon auttanut isommankaan sällin huuto ja itku - homma hoidettiin loppuun ja kunnolla. Muisti varmasti pariviikkoa, jälkeenkin tyhmät tekonsa. Kolmasti olen tuon voitelun kokenut ja oppi on mennyt perille. Moni nuorimies, meidän kylällä säästyi, mutta vielä useampi, pääsi tuohon käsittelyyn ja moni useastikkin. Kaikista kunnon ihmisiä tullut. Alle viisitoista kesäiset hoiti yleensä isät ja siitä ylöspäin, aina 19-20v. kylän omat piiskuri isännät porukalla.

      Taitaisi olla tarpeellinen ja tehokas keino tänäkin päivänä, kun katselee tuota menoa!

    • Kaikenlaista nähnyt

      Elettiin vuosia

    • ei huono.

      On ollut..

    • Osatvaihtoon

      Olisi melkoinen huippukohta elämässä, jos törmaisi nuoreen, isokokoiseen ja riskiin kaveriin, jolta nousisi penkistäkin yli sata jne.

      Erimielisyydet meidän välillä ratkottaisiin toista osapuolta vähän fyysisesti ojentamalla. Kohta hän kuitenkin huomaisi, että minä olen aika heikko jätkä. Tuon huomion jälkeen kurinpalautus tapahtuisikin koivuvitsalla paljaille pakaroille. Olisi tapahtunut vallankaapaus.

      Tuollaiselle nuorelle jätälle ollisi mannaa, kun hän huomaisi mihin pystyy, sen ilon minä ainakin hänelle soisin.

      Kyllä vanhemmastakin kaverista tulee kiltti poika, jos paikalle kutsutaan pystyvä nuorimies.

    • ajatuahautomosta

      Kurinpalautusmielessä selkäsaunalla on tuskin vaikutusta nuoren käyttäytymiseen. Pahan tekeminen siirtyisi vain enemmän piiloon. Jos joku murkku piiskaa saisi, niin todennäköisesti hän rupeaisi uhmakkaana suunnittelemaan palautetta, ainakin pojat.

      Luulen, että lukijat ovat kanssani samaa mieltä.

    • remmiä ja piiskaa

      Itse olen lukijana - omalta kohdaltani täysin eri mieltä. Jos vanhempani eivät olisi viimeistään, ollesani 14 vuotias muuttaneet täysin "kasvatusotettaan", olisin varmasti nyt nuorisorikollisena vankilassa tai hörhönä kadulla.
      Kun puhe ei siihen mennessä auttanut, otetiin rankemmat keinot käyttöön ja voin sanoa että minua on kolmen vuoden ajan kuritettu kunnolla ja vasta sen jälkeen, aloin tosiaan ymmärtää asioita ja puhekin muuttui teoiksi. Kova koulu, mutta täysin tarpeellinen. Tapaukseni todistaa taas sen, miten samassa perheessä kasvaneet lapset(nuoret voivat olla täysin erillaisia ja tarvita, erillaisia kasvatusmenetelmiä. Olen kovin kiitollinen vanhemmilleni, tänäpäivänä, että puuttuivat asioitten kulkuun riittävän ajoissa.

      • järki ja tavat

        Lapsien pahoinpitely kertoo kasvatus keinojen puutteesta ja on rikollista siinä kuin aikuisienkin pahoinjpitely. Katkeria lapsia niistä pääosin saa ja kostonhimoisia ja luultavasti samanlaisia kiduttajia tulee omille laåpsilleen vanhemmniten, kuin omat vanhenpansa.


    • remmi kuri

      Tuo on kukkahatu ajattelua, kuten kaveri kertoi, lapset ja varsinkin nuoret, samassa perheessäkin väätivat, erillaisia kasvatusmetodeja.
      Kunnon selkäsaunat olivat 50-70 luvuilla aivan tavallisia ja suositeltavia. Vertaappa menoa nyt ja silloin....
      Itse olen piiskaa ja remmiä maistanut, vielä murrosikäisenä ja AINA SYYSTÄ!
      Ei ole traumoja, eikä katkeria muistoja. Ja nyky nuorissa, juuri sellaisia joille mitkään rajat ei riitä ja se jatkuva lässytys, vie vain pahempaan suuntaan.
      Ensin kunnon selkäsauna, vanhaan malliin ja sitten keskustellaan ja tarvittaessa aina uusitaan. Kyllä varmasti menee perille, kovemmallekkin "jätkälle" kun persuksia kuumottaa.
      Tässä tapauksessa vanhat konstit on parempia kuin pussillinen uusia.

      • ennen oli ennen

        Laki ei ole tukenasi vaan kyseessä on pahoinpitely. Noitiakin poltettiin keskiajalla. Nyttemmin siitä on luovuttu. Se lienee viisasta.


      • Näin on
        ennen oli ennen kirjoitti:

        Laki ei ole tukenasi vaan kyseessä on pahoinpitely. Noitiakin poltettiin keskiajalla. Nyttemmin siitä on luovuttu. Se lienee viisasta.

        Noitien taikavoimat olivat satua ja hölynpölyä. Nuorison huono häytös on faktaa.


    • nyt on nyt

      Vähän kaukaa haettu vertaus. Miksi monessa sivistysvaltiossa, ruumiilline kuritus, on sallittu?? Miksi niissä maissa ei oppilaat/nuoret hypi aikuisten silmille - ja hallitsevat vielä käytöstavatkin?

    • Huonosti kasvatettu

      P.s. Sanan voimalla ei monikaan ole, housuistaan luopunut. -Sananvoima onkin keskustelua, siitä mitä on tullut töppäiltyä tmv.
      Ja se jos ei saa poikaa nöyrtymään/tunnustamaan. Niin sitten sitä piiskaa tarvitaan ja voit olla varma että vaikka olisit pukeutunut rautahaarniskaan, niin kohta olisit pippelikin paljaana ja täysin alastomana kuritusta odottamassa.
      -Ammattitaito siinä sen salaisuus ja voimillasi ja riehumisellasi, teet vain tilanteen helpommaksi - siinä riehuessasi kun vain uuvutat itsesi.

      Harmi, että minut on kasvatettu niin huonosti, huoltajan olisi ehdottomasti pitänyt kutsua tuollainen ammattipiiskaaja apuun. Sen verran perso olen piiskalle, että tuskin olisin uskonut yhdestä kerrasta kuin vähäksi aikaa.Vielä aikuisenakin ajatus, että joutuisi tuollaisen miehen kouriin, aiheuttaa kummasti kuumotusta.

    • Ei ihan kiltti

      Minä en niin kovasti välitä laulavasta joulupukista, mutta onko jossain päin Suomea tilattavissa piiskaava joulupukki?

    • Voi poijat

      Huh, huh... Olipas ketju. Melkein tajunnan rajäytti. Aivan mieletön ajatus, että joutuisi tuollaisen miehen puhutteluun, jolla riittäisi tarvittaessa paukut vaika piiskan antamiseen. Saattaisi siinä kihinä käydä vaikka missä, jos paikalle ilmestyisi nykyversio piiskurista.

    • Pysyvä vaikutus

      Piiskan vaikutuksesta tiedän minäkin jotain. Naapurin isäntä otti minut puhutteluun ja lopuksi talutti riihelle ja antoi piiskaa paljaalle pitkän kaavan mukaan. Kokemus oli murkkupojalle niin tehokas, että taatusti en enää koiruuksiani tehnyt.

      Homman teho piili siinä, että koko tilanne tuli puskista. Minulle oli täysi yllätys, että hän tiesi niin paljon tekemisistäni, vaikka ei hän kylillä juoruillut. Tuskin edes kertoi kenellekään, mitä oli minulle tehnyt.

      Parin minuutin keskustelu ja vierailu riihessä vastasi varmasti sataa kasvatuskeskustelua. Varmaan oikea toimenpide oikeaan aikaan, mutta jostain syystä en ole häntä käynyt kiittämässä.

      Suurinta osaa nykynuorista pitäisi jonkun käyttää riihessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe