Onnenpotku

Satu*

Positiivareista lainaan kannustusta harmaaseen kaamosaamuumme. Ei menetetä hyvää oloamme ja uskoamme hyvyyteen ja oikeamielisyyteen!

"Haaksirikon ainoa eloonjäänyt ui läheiselle asumattomalle saarelle. Hän odotti viikon apua saapuvaksi. Kun ketään ei kuulunut, hän alkoi rakentaa itselleen majaa. Kovin ponnistuksin hän saikin laivan hylkypuista aikaan rakennuksen, joka suojeli häntä tuulelta ja sateelta.

Eräänä päivänä, kun hän saapui leiripaikalleen, hän huomasi majan olevan tulessa. Nuotiosta karannut kipinä oli sytyttänyt sen. Savupatsas nousi taivaalle, eikä mies voinut muuta kuin surra kohtaloaan. Kuinka valtavasti hän olikaan tehnyt töitä majan eteen!

Varhain seuraavana aamuna hän heräsi huonosti nukutun yön jälkeen laivan ääneen. Laiva tuli saaren rantaan. ”Kuinka te tiesitte että minä olen täällä?”, haaksirikkoinen kysyi pelastajiltaan”. He vastasivat: ”Näimme sinun savumerkkisi.”

Älä anna periksi. Musertavakin epäonnistuminen saattaa osoittautua mitä suurimmaksi onnenpotkuksi."

36

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satu*

      Aika hyvin tuo kertomus valottaa, ettei pidä ikinä pahuudenkaan edessä lannistua, vaan parhaansa mukaan itse pysyä oikeamielisyydessä ja totuudessa.

      Hyvää päivänjatkoa kaikille! toivottaa Satu*.

      • Kyllähän me!

        Vähän samanlainen oli selitys, kun Natsi-Saksan
        kelkkaan läksimme 70-vuotta sitten. Muu maailma
        ei vaan sitä hyväksynyt. Olimme vihattu kansa!


      • Kyllähän me! kirjoitti:

        Vähän samanlainen oli selitys, kun Natsi-Saksan
        kelkkaan läksimme 70-vuotta sitten. Muu maailma
        ei vaan sitä hyväksynyt. Olimme vihattu kansa!

        Mitäs siihen historia kirjoittaa Joskus tulevaisuudessa ,mitä ei ME olla lukemassa .
        Jos Suomi nyt Myydään halvalla Liittovaltioksi.
        Onneksi ei ole annettu ihmishenkiä.
        En ole varma että Se olisi ONNENPOTKU.

        Tämä vanha ulla-mummu vaan .


    • <3'

      Hyvä ja tarpeellinen aloitus! Onkin hyvä muistaa, että synkimmänkin yön jälkeen valkenee uusi aamu, uusine mahdollisuuksineen!

      Ja pahimmankin myrskyn jälkeen tyyntyy, ja aurinko nousee!

      • Kiitos, tuo teki hyvää! - Kaamosaamuna kannustusta tarvimme jokainen.


    • oNNNellinen

      Kyllä näin aamu on taas aurinkoinen, linnut laulaa ja kukkaset kukkii.
      Lähdenkin tästä uimaan.

      • Ihan hyvä on aloitus . Ja joskus vaan olen harmissani kun seuraan maailmanpolitiikkaa.
        Ehkä nyt otan Joulun vastaan ,ja unohdan kaikki politiikka jutut mitä Media kirjoittaa ja Radio uutisissa pauhaa.
        Nyt lupaan teille , en politikoi tänä vuonna .
        Hyvää joulun odotusta ja onnelista loppuvuotta 2012 Ullamummu & Jerrygottoni.


    • Kiitos, UM, sinä

      oletkin oikeamielinen ja reilu ihminen! Samoin toivotan myös teille iloista joulumieltä ja ja onnellista uutta vuotta! t. Satu*

      • Kyllä se aurinko paistaa joskus risukasaankin.


      • matkamies maan

        Sadulla on taas positiivista annettavaa palstalle.


    • ha ha haaa

      Joo aurinko paistaa..
      Naapurin pikku-poika pyöri naapurinsedän mukana, oli valmis kommentoimaan sedän puuhia ja vertailemaan isän hommiin ja työkaluihin.
      Naapuri sahasi halkoja pokasahalla, poika tokaisi että meidän isällä on kaksi tuollasta sahaa, toisella se sahaa ja toista huoltaa.
      Naapuri teki lumitöitä lumilapiolla, johon poika että meidän isällä on kaksi tuollasta lapiota, toisella se lapioi ja toinen on varalla.
      Isäntä meni liiterin taa pissalle, jo poika ennätti mukaan, meidän isällä on kaksi tuollasta, toisella se pissii ja toisella nuss..

    • isoäiti*

      Potku tuollaiselle pojalle peppuun ja mars kotiisi!

    • Satu*
    • Minä luulin, että laiva tuli siksi, että mies oli rakentanut asumuksen ilman rakennuslupaa ja aiheuttanut huolimattomuudellaan tulipalon.
      Luulin, että tulija oli poliisi.

      Arvelin, että tarina vakuuttaa, että jokaisella meistä on omainen: ainakin viranomainen.

    • Nelly°

      Tuo klassinen tuttu musiikki rauhoittaa näin illalla ihanasti korvaa.
      Oli niin lämmin puhelu nuorimmaiseni kanssa, joka oli juuri tullut viikonlopputyöstään, ei jaksa stressata kun tulevat aattona meille,..minä äitee paistaa kinkun, jonka jaamme, lanttulaatikoita valmistaa itse viikolla. On niin hyvä mieli kun saan heidät luokseni, suruhan kosketti meitä kaikkia lasten menetyksen myötä.
      Kuitenkin tuntuu hyvältä antaa heille sen perinteisen lapsuudenajan joulun, enhän itsekään ole ikuisuuksia mukana enää.
      Vähän eväitä matkalle voi sentään antaa itsestään.
      tex

    • Varhaisempi lähtö tänään. Hyvää maanantaita! t. Satu*.

    • Konserttien anti on viipyillyt mielessäni tänä aamuna.
      Olen niin kiitollinen kaikesta, että muuta ei sydämeeni mahdukaan! Hyvää tiistaita! :)

    • K.L.

      Aloituksen kertomus on hyvä!

      Juuri tuollaisia me kaamosta elävät kaipaamme!

    • Atolfia

      Täällä on viljelty noita toivoa herättäviä sananparsia. Minullakin on tässä yksi mielessä, vanha sellainen, että " Synkimmälläkin pilvellä on hopeareunus". Niinhän se on, ei pidä antaa epätoivon vallata mieltään, kulman takana voi odottaa iloinen yllätys. Vaikka JOULUPUKKI!

      Hyvää joulunalusaikaa. On muutama päivä vielä jouluun ja tuhat asiaa tekemättä ja
      tässä minä taas yöaikaani tuhraan.

      P.S. Huolimatta tuosta pikkutuhmasta jutusta, jossa oli kaikkea kaksi, pisti kyllä naurattamaan. Sitä se tuo väsymys tekee.

    • Satu*

      Hei, Atolfia, tulin juuri Jorvin sairaalasta tutkimuksista, joita vain vielä tehtiin ajoittaisen toispuolisen niskakipuni takia.

      Ihan oli miellyttävä käynti, tutun lääkärin kanssa yhdessä katselimme niskanikamien välilevyt ja hermon ulostuloaukot, selkäytimen eikä niissä mitään vikaa hnen mukaansa ole.

      Eilen tein oman diagnoosini tuosta kämmenien ihon kiristymisestä, ja siitä pikkusormen lievästä koukusta:

      Dupuytrenin kontraktuura ei ole nimenä kovin monelle tuttu, sen sijaan sen aiheuttama näkyvä vaiva voi olla sitäkin tutumpi: sairaus koukistaa sormet niin, ettei niitä saa suoraksi.

      Joskus sairaudesta kuulee puhuttavan viikinkitautina, koska tauti johtuu meidän pohjoismaalaisten viikinkiperimästämme. Dupuytrenin kontraktuura on voimakkaasti periytyvä sairaus...

      Mitään särkyä tai kipeitä patteja tai muuta sellaita ei siihen liity, ei se ole mikään kiputila, ei tunnu paljon missään.

      Kun lapsena leivoin äidin kanssa, yritin kovasti pitää sormeani samalla tavalla koukussa kuin hänellä oli, mutta luovuin kun en onnistunut, keskityin sitten vain pyörittämään sitä leipää yhtä kivasti kuin hänkin.

      Tuo viikinkitauti voi olla myös jalkapohjissa, niistähän kyselit hiljattain. Voisiko jokin tällainen olla syynä?

      Komee nimi ainaskin, Dupuytrenin kontraktuura ! :)

      http://www.porinlaakaritalo.fi/fi/artikkelit-/157

      Lue GOOGLESTA lisää. t. Satu*

      Iloista joulunaikaa!

      • Vähän jatkoa

        Pikkusormo koukistuu useimmiten, minulla ei taida olla, mutta siskollani on kyllä aivan selvästi jo hiukan koukistunut.
        Tuon kämmenien ja jalkapohjien ihon kiristymisen kyllä tunnen.
        Vai olisiko liian usean pesun seurausta? - Tiedä häntä.


      • patti niskassa
        Vähän jatkoa kirjoitti:

        Pikkusormo koukistuu useimmiten, minulla ei taida olla, mutta siskollani on kyllä aivan selvästi jo hiukan koukistunut.
        Tuon kämmenien ja jalkapohjien ihon kiristymisen kyllä tunnen.
        Vai olisiko liian usean pesun seurausta? - Tiedä häntä.

        Satu

        Olet varmaan kertonut vaivastasi, mutta en jaksa vanhoja juttuja selata, joten kerro lyhykäisesti lisää minulle.

        Minä olen jo epätoivon partaalla, menenkö lääkäriin vai en? Pari kuukautta sitten vasemman korvan takaa alkoi kihelmöimään, joten sieltä piti hieman raaviskella. Nyt jotenkin tunnen, että siellä on jotain kasvanut enemmän, siis ei ole kuten oikeapuoli.

        Kampaaja sanoi, että hilsettä, eikä ihottumaa ole. Itse olen sivellyt sinne hydrokortis. joskus, kuten ketoprof.salvaa, vaikka särkyä ei ole. Usein kuitenkin tulee se kihelmöivä tunne.

        Outojahan ne on 70 viat ja vaivat, mutta turhaan en viitsi lääkärillekkään mennä, sillä vuosien saatossa olen huomannut, ...sanoisinko ironisesti, että aika parantaa haavat, mutta ikä tuo uusia ja aina ne ei paranekkaan.

        Sormet eivät ole koukussa minulla, vaikka iäkkäillä olen paljonkin nähnyt niitä, mutta niska/hartia säryt oli tuttuakin tutummat, kun kolarissa joskus murtui muutama nikama ja selkäleikkauksessakin olen ollut.

        ps. lukisikohan Atolfia tämän, niin minäkin kyllä nauroin tuolle "pikkutuhmalle"!!!


    • Satu*

      tuo oma diagnoosini jonka eilen tein, syntyi 15 min. lukemisen jälkeen.
      Eiks se niin mene, että kun lääkärikirjaakin lukee, löytää aina uusia sairauksia tai sairausepäilyjä itsessään, mutta ei ehkä ihan tosissaan kuitenkaan.

      Kun syvemmin perehtyy tuohon tautiin,kuvien kera, niin ei ole minulla, enkä usko että Atolfia sinullakaan jalkapohjissa sitä olisi. - Luultavasti vain pesemme liikaa ja liian usein.

    • Atolfia

      Hei Satu! Onpa mukava, kun olet rekisteröinyt minun jalkapohjavaivani. En kyllä usko, että jalkapohjani menevät yöllä kramppiin ihan vain liiallisen pesun takia.
      Minä taas tutkiskelin netistä ja päädyin sellaiseen tautiin kuin polyneuropatia. Eikä tuo tauti ole leikin asia, jos se sitä olisi. Oikeastaan tuon taudinnimen vihjaisi minun miehelleni eräs eläkkeellä oleva lääkäri ja sen jälkeen tuota netistä tutkin.

      Puutuminen jalkapohjista leviää ylöspäin ja nilkatkin ovat välillä aivan jäykät. Nyt olen käynyt hermoratahierojalla 3 kertaa ja jatkan sitä vielä. Luin joltakin sivulta, että se auttaisi vaivaani, mutta eipä vielä tunnu helpottavan. Pieni vaivahan tuo vielä on. Ei estä minua liikkumasta.

      Terveiset vain "patti niskassa"-nimimerkille. (outo nimimerkki) Huomasinhan minä että sinäkin syyllistyit tuohon hupihetkeen ja uskalsit jopa tunnustaa.

      Hyvää Yötä!

    • Hei, en tiennyt tarkemmin minkälaiset oireet jalkapohjassasi ovat, Atolfia, meidän ikäluokassamme ovat jalkojen kiputilat monenkirjavat, siitä ovat ystäväpiirini naiset minut vakuuttaneet.

      Eräällä heistä on jo vuosia ollut plantaarifaskiitti, jota hän on nyt joutunut lääkäreillä ja hierojilla hoidattamaan. Hän on möskin öisin pitänyt jotain tukea jalkapohjassaan. En ole nähnyt sitä, joten en sen tarkemmin tiedä , minkälaista.

      http://www.terveinjaloin.fi/page/24/plantaarifaskiitti?gclid=CMmlm-OtqLQCFYJ2cAodzBQAkA

      Mutta onnea sinulle, että oikea hoito ja apu löytyy!

      Hyvää toivorikasta torstaita! Touhua paljon tänään ainakin minulla.

      • Myöskin tuo, minkä mainitsit, polyneuropatia, on yhdellä tutulla naisella, hänellä on myöskin diabetes, ja hän uskoo sen olevan siitä seurauksena.
        Kiputiloja sekin aiheuttaa, miehensä nyt on ostosten tekijänä, ja aika paljon myös kotityöt ovat siirtyneet miehensä hoidettaviksi. Nilkat nimenomaan särkevät siinä.


    • !!!

      Aloituksen kertomus on hyvä osoitus elämän yllätyksistä!

      Hyviä ja huonoja yllätyksiä on elämäntien varrella jokaisella. Niihin sopeutuminen on tärkeätä!

    • Tähdenlento*

      Kaikkea sattuu, ja parhaiten pärjää se, joka on kestävin sietämään pettymyksiä.
      Toivottavasti niitä ei sisälly nyt jouluihimme.

      Kuu puolikkaana taivaalla, zunehmen, lisääntymään päin.

    • zen ja zen poikia

      A mikä on zunehmen. kysyy korvat ymmyrkäisenä.

    • Satu*

      Tulin juuri ulkoa, aika kiva sää nyt, ja kuu hiukan yli puolikas, vain vasen laita puuttuu.

      Koulussa kaunolla kirjoitettaessa tuo oli muistisääntönä:
      pieni z on oikealta pyöreä, vasemmalta auki, saksan kielen zunehmen = lisääntyä,
      kun taas abnehmen = vähentya, pieni a-kirjain kaunolla on vasemmalta pyöreä, jolloin se sopii vähenevään kuuhun.

      Nyt ymmyrkäiset silmäsi näyttänevät ymmärtäväisiltä, ainakin toivon niin!

      Joulumieltä!

      • pötkölleen

        a. Jo selvis sanken outo sana minullekin, zunehmen. Ilman ironiaakin on hyvä mennä goisimaan kun tietää tonkin asjan.


    • texsanell1

      Ruotsiksi on "tilltagade" nouseva kuu, t viivan ollessa pyöreä oikealle. Vastaavasti on "avtagande" vähenevä kuu, pyöreyden ollessa vasemmalla.

      Rööslainilta pitäsi ihan kysyä miten suomeksi vois tehdä muistisäännön!

      Mukava rentoutua jouluvieraiden jälkeen, seurustelu vanhempien kanssa on mielenkiintoista, kuulla Yliopiston tämän hetkisistä haasteista, mutta nonnan rooli oli nyt tärkein pienelle koululaiselle:D
      Suukkoja sateli koko kasvoilleni lähtiessä pojalta. Niin hellyttävää!

      Huomenna uudet haasteet emäntänä, mutta ihanaa aikaa on!

      Sadullekin antoisaa Joulun iloa omien kanssa!

    • Varmasti tarkoitit 'tilltagande' ,

      minullakin jää aina joskus jokin kirjain pois.

      Mutta kun sanoit "... t viivan ollessa pyöreä oikealle" ,

      niin se menee mulla vähän ulalle...

      No kuu kumminkin on sama meillä molemmilla ja ystäviä ollaan! . Tunnelmallista joulua, Texanell ! toivottaa Satu*.

    • texsanell1

      Kaunokirjoituksessa tietenkin ! T-viivahan lähtee silloin
      laajana kaarteena, putoen sitten kapeahkon silmukan lailla, nää nyt on niin tuiki tavallisia, muistin terävöittämiseksi tarkoitettuja,-------

      Tuli paussi välillä kun tulla tupsahti vielä iltamatkallaan hautausmaalle täällä Espoossa, rakkaat tervehtijät, joita olinkin odotellut ennen joulua.
      Onnellinen olen kaikista minuakin muistaneita.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe