Rikollinen huoltomies.

kiinni itseteossa

Mitä huoltoyhtiö tekee rikolliselle huoltomiehelle joka varastaa asukkailta pieniä aluksi huomaamattomia asioita?
Miten kellariin pääsee murtamatta palo-ovea, huoltomiehenpä avaimilla tietysti.

Millaisen rangaistuksen saa huoltomies tai remonttireiska joka asettuu taloksi isäntäväen ollessa poissa?

Kannattaako nostaa syyte, vai joutuuko siinä itse vain maksumieheksi?

Suomen laki on todella surkea, koska rikoksen uhri ei uskalla nostaa kannetta, koska pelkää joutuvansa ismpin ongelmiin maksujen kanssa.... älytöntä

17

2878

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fljhroirehuyöoiu54ti

No kun olet noin varma, niin teet rikosilmoituksen asiasta.
      Sittenhän poliisi tutkii asian.

• Huoltoyhtiönpyörittä

Jos joku ilmoittaa huoltomiehen tehneen noin niin pitää olla näyttö asioista. Muuten en tee asioille mitään. Liian usein huoltomies on käynyt esim. Kääntämässä asunnoissa sähkölieden päälle päivän aikana. Kaikkia hurjia tarinoita kuulee.
      Vastaus kysymykseen: Ei tee mitään

• varmuuslukittu

Siksipä kannattaakin ilmoittaa, että asuntoon saa tulla vain silloin kun on itse paikalla, että voi vahtia. Huoltomieheksi tuntuu pääsevän peruskoulupohjalta millaista porukkaa vaan, joten onhan se selvä, että surkean palkan päälle houkuttaa näpistellä.

• wwqq

Selvähän se niinkun sekin et niihin hommeleihin mitä sinä teet pääsee kuka tahansa. Ja kaikki ovat varkaita.

• mmmmmmmmmmm

Ekaks tarkista oma lääkitys................

• törkeeeetä

Ja millähän perusteella pitäisi lääkitys tarkastaa?
        Silläkö, että huoltomies löytyi tutun asunnosta ruuanlaittopuuhista kun tuli keskellä päivää kotiin ja oudot yhteensattumat alkoivat kummasti saada selkeän kuvan.

Taidat olla itse rikollinen huoltomies. On vain ajan kysymys kun sinäkin jäät kiinni!

Nää jotka pyytää tarkistamaan lääkityksen on itse sen tarpeessa tai niillä taitaa olla oma lehmä ojassa. Toivottavasti poliisi tarkistaa sun taustat.

• mmmmmmmmmmm
        törkeeeetä kirjoitti:

Ja millähän perusteella pitäisi lääkitys tarkastaa?
        Silläkö, että huoltomies löytyi tutun asunnosta ruuanlaittopuuhista kun tuli keskellä päivää kotiin ja oudot yhteensattumat alkoivat kummasti saada selkeän kuvan.

Taidat olla itse rikollinen huoltomies. On vain ajan kysymys kun sinäkin jäät kiinni!

Nää jotka pyytää tarkistamaan lääkityksen on itse sen tarpeessa tai niillä taitaa olla oma lehmä ojassa. Toivottavasti poliisi tarkistaa sun taustat.

20 vuotta huoltohommaa tehneenä en mene kenenkään asuntoon ilmoittamatta enkä ilman lupaa!!!!!! joten se siitä rikollisesta huoltomiehestä----------->jos epäilyjäkään on niin minun jauhot kestää myös poliisin tarkastuksen!!!! joten suksi v.........n

• Talonmiäs

Jos miehemme todetaan syylliseksi niin kyllä hänen työsopimuksensa meillä loppuu.

Otamme jo työntekijöiden työhönottohaastattelussa selville mahd.rikosrekisterit jolloin hänen työnkuvansa muodostuu sen mukaan tai jääkokonaan palkkaamatta riippuen mistä merkinnät ovat tulleet eli näpistykst ja varastamiset eri asia kuin esim.liikennerikkomukset.

• Vanha täti

Mut minkä rangastuksen saa ja ansaitsee nämä aiheettomasti huoltomiehiä varkaksi ja muuksi haukkuvat.
      Sopiva rangastus olisi, että nämä varkaaksi ym. nimittelevät osakkaat/asukkaat saisivat tehdä itse kaikki huoltohommat.

• leventte

Rikosrekisteriä ei vaan voi selvittä kukaan ulkopuolinen. Siihen se tarkastaminen sitten jää.

• ih ihn ölhjn ljhbn

Supo tekee turvatarkastuksen tarvittaessa.

Rikosrekisteri näkyy kyllä poliisilaitoksella, se ei voi antaa siitä tietoja ulkopuolisille. Lisäksi olemassa turvaluokitukset, kaikkien tietoja ei poliisikaan näe. JA sellainenkin, rikosrekisterissä ei näy lievät rikokset. Ne näkyvät vain rikoshistoriassa, eikä sitäkään tavallinen poliisi välttämättä näe. Rikosrekisteriin menee ainoastaan vakavammat rikokset, esim. ehdonalaiset. Ja rikosrekisteri puhdistuu aikanaan, tiedot siirtyvät rikoshistorian puolelle. Kannattaa huomata, sakkotuomiot eivät mene rekisteriin. Se ja sama, saako sen ylinopeudesta vaiko varkaudesta.

Mun käsittääkseni huoltomiehiä ei turvatarkasteta, kuin poikkeustapauksissa. Jos asiakkaana valtion virastoja tms.

• Talonmiäs

Rikostaustaote riittää ja sen työnantajalla on mahdollisuus saada nähtäväksi...www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus

• On minuakin syytetty varkaaksi, oli kuulemma toimeksiantaja ihan itse ikunan takaa nähnyt miten joku esittelyssä käynyt henkilö oli varastanut hänen korujaan. Siinä esittelyssä vain valitettavasti käynyt ketään, joten väite oli valheellinen jo alusta alkaen. Samat korut olivatkin sitten jollain mielikuvituksen rajoja hipovalla selityksellä löytyneet kaksi päivää myöhemmin.

Sama toimeksiantaja ilmoitti myös vakain mielin minun syylistyneen murhanyritykseen, lähinnä koska olin kertonut hänelle asunnon realistisen toteutuvan hintatason uudestaan (asia oli jo käyty läpi toimeksiantoa tehtäessä), ja hänen miehensä sai kuulemma sen jälkeen sydänkohtauksen. Jostain syystä en koskaan joutunut edes kuulusteluihin minun vakaasta murhanyrityksestä (on meidän poliisi niin lepsu). Asunto muuten myytiin täsmälleen minun kertomalla hinnalla 8 kuukautta myöhemmin, tosin kilpailevassa välitysliikkeessä olleen kolleegan toimesta.

Joten kaikki nämä urbaanit legendat asunnossa kokkailevista huoltomiehistä voi takuulla unohtaa (välittäjänä en edes käy asunnon vessassa pissalla, ellei tilanne sitä vaadi. Ei ole vielä vaatinut.). Vain mieleltään heikot pelkäävät ulkomaailmaa ja näkevät peikkoja joka puskassa!

• Näin

Olen ollut parikymmentä vuotta huoltomiehenä isoissa ja pienissä huoltoyhtiöissä.Eipä ole tänä aikana tullut tietoon että huoltomies olisi pöllinyt jotakin asiakaiden asunnoista.Mutta jos näin kävisi,niin rikosilmoitus ja poliisin tutkinnan perusteella jatkotoimen piteet.Lopputili tai vastavuoroisesti rikosilmoitus perättömästä ilmiannosta.

• mmmmm

Äläs kuule "Välittäjä LKV" puhu kuin omasta puolestasi.
        Minäkään en uskonut, että täällä "lintukoto" Suomessa näin voisi käydä, mutta kaikenlaista olen kuullut ja nähnyt vuosia elettyäni.
        "Urbaanit legendat" ovat totista totta. Harmillistahan se on kun on rehellisiäkin ihmisiä.
        Et voi puhua kuin itsesi puolesta.

Itse tiedän erään välittäjän joka on vääryydellä kavaltanut tuhansia euroja eräässä casessa, mutta en silti leimaa kaikkia välittäjiä rikollisiksi valehtelijoiksi.

Kannattaa puhua vain omasta puolestaan. Usein tänne kirjoittavissa jutuissa on totuuden perää, ellei ole joku hullu joka tekee aloituksia harva se päivä.

Ihmisillä pitää olla jokin foorumi, mitä kautta tulee kuulluksi ja tämä on yksi niistä kanavista.

• välittäjä LKV:lle

ehkä et ole käynyt pissalla
        olet siellä vain kakalla

• Lisbeth Kämär.....

Meillä huoltomies käy kuksimassa porrasiivoojaa päivisin tyhjissä asunnoissa mutta on muuten rehellinen ja innostunut kaveri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe