Treeniä koirallesi?

Treeniä

Terve!

Minulla ei siis ole noutavaa/seisovaa/ylösajavaa tms. koiraa mutta hyvät alueet ja mahdollisuudet metsästää esim . sorsalintuja, hanhia, fasaaneita, jäniksiä jne. alle 30 min. Helsingistä .

Olisiko kiinnostuneita treenaamaan koiraa oikeisiin tilanteisiin?

19

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsästelevä nainen

      Minulla löytyisi suomenajokoira uros 1,5 v. koiralle on ammuttu tänä kautena 9 jänistä ja osaa jo ajaa kohtalaisen hyvin. Asun uudellamaalla ja metsästän pohjois-pohjanmaalla päin. on se aika matka mennä aina tuo 500km metälle ja olisi mukava treenata koiraa eri maastoissakin. missäs päin tarkalleen ottaen maastosi sijaitsee? olisin erittäin kiinnostunut..

    • Hunter5

      Hei.

      Esim. Porvoossa voisi ehken olla mahdollista.

      Sähköpostisi?

    • koira olisi

      Minulta löytyisi vänäjänajokoira, meinaatko, että haluaisit lainata koiraa vai että sinun maillasi voisi tulla koiran kanssa metsälle?
      Siis olisitko itse kiinnostunut tulemaan mukaan metälle?

    • noutavakoira

      Suomen noutajakoirajärjestöllä on oma noutajapörssi heidän omalla keskustelupalstalla, jos etsit noutavaa koiraa ja ohjaajaa. Kannattaa laittaa sinne ilmoitus.

    • koira olisi

      saisiko tästä aiheesta vähän lisätietoa?

    • Hunter 5

      Hei kiinnostunet,

      Eli olen tietysti itse mukana jahdissa. Noutavat ja seisovat kiinnostaa myös.

      Alueella myös vesistöä.

      Jos on kiinnostuneita niin sähköpostiosoite kiitos.

    • koirakkomme

      Moi!
      Minulla monipuoliseen metsästykseen sopiva koira (jälki, nouto ja seisonta) ja itse en metsästä. Haluaisin kyllä oppia ja olla mukana. Koulutettu sen verran kuin itse osattu eli perustottelevaisuus kunnossa. Onko sinulla siis kokemusta koiran kouluttamisesta tai tuleeko muita koirallisia mukaan? Ota yhteyttä niin kerron lisää ja sovitaan tapaamisesta.

      [email protected]

    • metsästelevä nainen

      Hei!, laitanpa nyt sähköpostini eli minulla oli se nuori suomenajokoira, joka tarvitsisi treeniä.

      [email protected]

    • ei tuollaisia

      Se että koiralle on ammuttu noin monta jänistä, kertoo omistajan ahneudesta, ei muusta.
      Minulla on yksi sukulainen, jonka nykyinen koira on ollut kilvassakin mukana, se on 6 vuotias ja sille on ammutta kaikkiaan alle 10 jänistä, koko sen elämän aikana.

      • voi tietämätön

        Niin no kysehän nuoresta koirasta ja jäniskanta vaikuttaa kuinka monta voi ampua.


        Tietääkseni tämän keskustelun aihe ei ole jäniksien ampumisen määrä?


      • Näin on

        Ompas huono koira tai ei ole metsälle riittävän usein päässyt.


    • ei meille treeniin

      No ei kannata rehennellä ampumisien määrällä. Ei nuori koira tarvitse sen enempää ampumista kuin vanhakaan.

    • huhhuhuhhh

      Ei ole luultavasti kyseinen kirjoittaja rehennellyt, varmaan vain halunnut ilmaista, että koira ajaa jänistä kohtuullisen hyvin ikäisekseen, ettei nyt ihan ajamattomalle koiralle treenipaikkaa etsi, maalaisjärjellähän sen voi tuosta jo tajuta.

    • min. 2 tunnia ajosta

      Eihän ampumisen määrä sano, ajaako koira mitenkä jänistä. usein paljon ampuvat eivät juuri anna koiran ajaa, vaan ampuvat heti lähtöön. Siinä koira paljoa ajamisesta mitään opi, ainoastaan ylösotosta.
      Tunnettu tosiseikkahan on, että jänis on helposti ammuttavista eka puolentunnin ajon sisällä ja sen jälkeen lenkit suurenee ja sitä myöten homma vaikeutuu.

    • pystis2

      Hei. Meillä on kotihoidossa uutta kotia etsivä pystykorva, joka on linnuista kiinnostunut. Olisiko mahdollista päästä luoksesi "testaamaan" olisiko tuosta koirasta käytännössä metsästyskoiraksi? Luonnetta siltä kyllä löytyy, eikä ole paukkuarka ja hermorakennekin on erittäin hyvä. Ainoastaan puuttuu paikka jossa voisi testata/treenata miten toimii aidoissa tilanteissa. Minuun saa yhteyden joko puhelimitse 0415358071, tai sähköpostitse [email protected]

    • Treeniä koirallesi ?

      Ei ole, mene kuule vaikka Valtion maille, meille ei pääse. Täälläkin ymmärrettii täysin väärin koko treenijuttu. Alettiin tarjota itseä ja koiraa meille metsälle, vaikka aloitus oli treeni tarjous.
      Sinänsä se oli aika hyvä trolli, kun moni alkoi heti höpittämään koiransa hyvyydestä ja ampumisista.

      • mitäh???

        Nyt en tajua kyllä, mitä oikein hait?


        Kertokaapa nyt pääsittekö metälle vai?


    • maarit6

      minulla olisi isän vaimo heillä on seisojia laitan sähköpostin jotta voin kysyä lisää.meillä on itsellä luolakoiria olisiko semmoisia paikkoja [email protected]

    • metsästä

      Ei päässyt, tahtoi jotain muuta. En suosittele kenellekkään ottamaan yhteyttä. Trolli koko ketju

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe