New holland vai Valtra

Kysyjä

Kumpi on parempi New holland vai Valtra

14

3023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaaja.

      Kummasta tykkäät? Ylipainoisesta vai alipainoisesta naisesta?

      = Makuasia aivan kuten raktorissa!

    • voortrikuski

      Makuasia se on, kuten jo sanottiinkin, mutta kummassakin on puolensa.

      New Holland on mallista riippuen englantilainen, amerikkalainen tai italialainen. Niissä on yksi parhaista traktorinmoottoreista, mitä on olemassa ja ohjaamot ovat markkinoiden hiljaismmasta päästä. Lisäksi merkin edeltäjillä, Fordilla ja Fiatilla oli kokemus traktoreiden teosta 1910-luvulta lähtien.

      Valtra on aina suomalainen. Siinäkin on oikein hyvä moottori, mutta ohjaamot eivät ole hiljaisimmasta päästä. Asiaa pahentaa vielä joidenkin mallien äänekäs voimansiirto. Valtran suunittelussa on kuitenkin otettu metsäkäyttö huomioon. Maavaraa on paljon ja hytissä on myös takajalkatila.

      Eli peltotöihin tai tielle New Holland metsään Valtra ja yleiskäyttöön kumpi vain.

      • ajattelutti vaan...

        kenen tekemä se new holland hyvä moottori on ?
        - italialaisen vai fordin peruja ???
        - vai leyland ??
        - onko iveco ? esim ?
        - vai mikä ?


      • Niin ja vielä
        ajattelutti vaan... kirjoitti:

        kenen tekemä se new holland hyvä moottori on ?
        - italialaisen vai fordin peruja ???
        - vai leyland ??
        - onko iveco ? esim ?
        - vai mikä ?

        Unohdit Cumminsin ja SisuDieselin listasta ...


      • diiseli onkallist !!
        Niin ja vielä kirjoitti:

        Unohdit Cumminsin ja SisuDieselin listasta ...

        Mä luulen et se hyvä diiseli on just toi vaha iveco, se on halpa ja hyvä ( - siis verratuna muihin kalliimpiin konemöykkyihin ).

        Mut onneksi suomessa toi diiseli maksaa jo niin paljo et diiseli miehet on ihan lannistunut kun kone syä ja vie diiseli niin prkleesti, et ei uni tule ei kaannata, ja ne...

        PITÄNEE OVIPIELET VOIDELLA VOHLAN VERELLÄ, ETTEI PONTIUS PILATUS TAI HERODES ENÄÄ VEROTTAISI TÄÄL LIIKAA, KUN EI TOTA KOKOOMUS HYVNVOITI TÄHTEÄKÄÄN TÄÄL PIMEYRESSÄ ENÄÄ NÄY.. konemies köyhänä käy ei valoa näy..


      • pimeydessä vaelletaa
        diiseli onkallist !! kirjoitti:

        Mä luulen et se hyvä diiseli on just toi vaha iveco, se on halpa ja hyvä ( - siis verratuna muihin kalliimpiin konemöykkyihin ).

        Mut onneksi suomessa toi diiseli maksaa jo niin paljo et diiseli miehet on ihan lannistunut kun kone syä ja vie diiseli niin prkleesti, et ei uni tule ei kaannata, ja ne...

        PITÄNEE OVIPIELET VOIDELLA VOHLAN VERELLÄ, ETTEI PONTIUS PILATUS TAI HERODES ENÄÄ VEROTTAISI TÄÄL LIIKAA, KUN EI TOTA KOKOOMUS HYVNVOITI TÄHTEÄKÄÄN TÄÄL PIMEYRESSÄ ENÄÄ NÄY.. konemies köyhänä käy ei valoa näy..

        ei valoa näy - juu. - mä komppaan !!!


    • Maanilveilijä

      "Makuasioista ei kannata kiistellä sanoi mäyräkoira kun muniansa nuoleskeli".

    • SisuDiesel7.4

      Kyl mie kallistusin tuohon SisuDieseliin.. Tänäpäivänä todella taloudellisia moottoreita ja laadusa ei varmasti tingitä.

    • Maanilveilijä

      Kyllä minäkin Sisu-dieselin kannalla olen 3 traktorin vahvuudella Sampo siihen joukkoon. Mutta jottei nuo muut aivan lannistuisi, niin pitää koittaa pitää vähän matalaa profiilia. Tämä kaamos näes voi nostaa itsemurhalukuja muiden merkkien omistajien keskuudessa.

      • good bye

        sen sisu diiselin omistaa kansainvälinen traktori keinottelu konsortio......agco,,, tms
        Varmaan vievät tehtaat pian intiaan, tms..

        Suomes vuoleskellaan heinäseipäitä ihan puukolla kun kokoomus-kepu sdp pitää ohjat tiukasti käsissään... Leipäjonot se osaamis alue...


      • Metsäkonemies...
        good bye kirjoitti:

        sen sisu diiselin omistaa kansainvälinen traktori keinottelu konsortio......agco,,, tms
        Varmaan vievät tehtaat pian intiaan, tms..

        Suomes vuoleskellaan heinäseipäitä ihan puukolla kun kokoomus-kepu sdp pitää ohjat tiukasti käsissään... Leipäjonot se osaamis alue...

        Tässä taannoin oli ns. Maurimyrskyjä Ranskassa ja Englannnissa. Sinne meni runsaasti suomalaisia mettäkoneineen paikallisten asukkien sekaan ajelemaan ja hakkaamaan tuulenkaatoja. Siellä vain tuli tupakkitauolla esille sellainen asia, että varsinkin ranskalaiset pitivät niitä koneita parhaimpina, joissa oli Sisu-diesel moottori. Eivätkä he itse muuta halunneetkaan moottorikseen. Sitä vastoin suomalaiset ajelivat mettäkoneilla, joissa oli mersua ym. moottoria. Pitkään ransakaiset kattelivat että sisu-maasta tullaan eikä arvostetan oman maan tekemää moottoria, kun eteläisessä Euroopassakin Sisua pidetään parhaimpana. Eihän siinä yleensä katsota kulutusta siitä arvosteluasteikossa.


    • Valtraan päätynyt

      Itse olen siirtynyt Valtraan ihan kustannussyistä, edullisimmat hevosvoimat. Meillä on tilallamme kuusi traktoria, joista kaksi uusinta on nyt Valtroja. Yritin kyllä tehdä kauppaa New Hollandistakin, mutta jotenkin se ei oikein sujunut niin hyvin, vaikka minulla ei ollut vaihtokoneita, joten Valtralta sain sopivasti kahdesta traktorista käteiskaupan.

      New Holland on varmaan hyvä traktori, jos ei ihan rukkasmallia osta, niitä taidetaan tehdä vanhan Universalin pohjalta ja näitä halvempia malleja näkee vähillä tunneilla Valtran liikkeiden pihalla vaihtokoneina aika usein...

      Nuo meidän Valtrat ovat toimineet hyvin, vaikkakin molemmat ovat olleet takuuseen korjauksissa, takuu on toiminut hyvin. Luulen, että ostan tänne tilalle vielä kolmannenkin Valtran, tuota vanhempaa kalustoa aletaan päivittämään.

    • nykyinennyykkärimies

      ennen oli valtroja mutta tuppas leviämään käsiin nopeasti ja sai viiä takuu huoltoo jokaista konetta en tiiä onko osunu vaan huono tuuri. mutta kyllästyin ku koneella ei pystyny ajamaan sesonki aikana ku oli joku vika sähköissä. vaihoin nyykkäriin kaikki koneeni toisensa jälkeen kun naapurilla pelasivat hyvin ja kuului aina vittuilua kun ei mun vallut toiminu. ja nyt on kyllä pelannu tosi hyvin kun oppinu käyttämään näitä tällä hetkellä on tm155 rc, ts115, tm165 pc ja uusi t7.220 ja viellä yksi murheen kryyni valmet 6400 ollu jo pari kuukautta pajalla kun meni perästä boorit ni loppu kulkeminen siihe oon ollu tyytyväinen valintaani ja tulen varmaan pysymään tässä merkissä itseäni ei kyllä ole vakuuttanut nuo valtran uudet 4 sarjalaiset vaikka monia parannuksia onkin vanhaan mutta kun ne jotain noin tradikaalisia muutoksia tekee niin aina löytyy jotain lapsen vikoja ja tämä on vain oma mielipiteeni ajakaa millä lystäätte

      • Mv-maalivahti

        Pitää vain muistaa varustaa nyykkäri pääkatkaisijalla. Ovat niin helposti tuleen viriäviä värkkejä sähkölaitteistaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe