10 vuotias poika

gfddfdsf

Meillä on siis kymmenen vuotias poika jolle olen äitipuoli. Mietin tuossa että onkohan tuo ihan normaalia kun hänellä edelleen on sängyssäkin unileluina pehmoleluja? Onko muiden lapsilla vielä? Olin jo kaksi vuotta sitten sitä mieltä että niistä voisi jo alkaa luopumaan mutta ei sitten olla tehty asialle mitään..

21

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isäpuoli

      Vain ilkeä äitipuoli ajattelee noin. Hanki elämä!

    • kolmen biolog. äiti

      Tiedän monia aikuisia, joilla on sängyssä unilelu. Mikäköhän tässä on avaajalla ongelmana? Lelut lähtee sängystä kyllä itsestään, ei niihin tarvitse puuttua.

      Lelut tuo lapselle turvallisuutta ja ovat muistoina mukavista tapahtumista, jolloin lelu on esim. hänelle annettu. Meillä oli tapana matkoilta ostaa joku pehmolelu ja mikä tuo paremmin lapselle unen, kuin muistella yhteistä lomaa.

      Meidän 10-vuotiaalla tytöllä on sänky niin täynnä pehmoleluja, että hyvä kun mahtuu itse joukkoon. Käyn niitä vähentämässä, kun hän on nukahtanut. :)

      Mieti, miksi haluat pojan luopuvan leluista?

      • ^_^

        Hehe olen 15 vuotias, ja minulla on vieläkin sängyssä koirapehmoleluni ja tähden muotoinen tyynyni. Ja olen poika :)


    • gfdgfdgfd

      Kai se on siinä syy etten halua mitään pullamössömiestä kasvattaa :) Kiitokset vastauksista annetaan vielä lelujen siis olla..

      • kolmen biolog. äiti

        Pullamössömiehiä kasvatetaan kyllä ihan toisella tapaa. ;)


    • hghghgfhgf

      isäpuolelle: En ole kyllä mikään ilkeä äitipuoli? Miksi ihmeessä ajattelit heti noin tuon kirjoituksen perusteella? Olen ollut pojan elämässä vauva-ajoista asti ja rakastan häntä ja pitänyt kuin omana lapsenani. Vain ilkeä äitipuoli ajattelisi noin..? What? Jos olisin ilkeä äitipuoli en ajattelisi näitä asioita ollenkaan!

    • ilkeäisäpuoli

      ilkeälle äitipuolelle: Minäkin kasvatin vaimon edellisestä suhteesta peräisin olevan lapsen vauvaiästä. Mustasukkaisuus on pahin sairauksista: biol. isä syytti minua mm. seksuaalisesta hyväksikäytöstä, pahoinpitelystä, yms. En kuitenkaan tehnyt mitään tuollaista - en ole homo enkä väkivaltainen. Onneksi nuo ajat ovat olleet ja menneet, eikä menneeseen tarvitse enää palata. Jos olisin nuorempi, en takuulla rupeaisi "uusperheen isäksi". Sossut uskovat liian herkästi kaikkea soopaa.

    • lapsi2

      Itse olen 12v ja on vieläkin pehmoleluja, koska ilman niitä nään jotain pelottavaa unta ja ne tuo muistoja mieleen koska olen saanut ne vauva ikäisenä.

    • Tytsy vaa(:

      Olen 11v. Pehmolelut ovat ihania. Sänky täynnä niitä!♥

    • yh-vanhemmat

      Meilläkin on sänky täynnä leluja - niitä aikuisten leluja.

    • Kuviski

      Itellänikin oli pehmoleluja jonnekin yläasteen puoleen väliin saakka. Jossakin niillä main muistan korvanneeni ne tyynyillä; piti vain aina olla jotakin, mitä pitää kainalossa.
      Ja tietääkseni en ihan kieroon kuitenkaan kasvanut.

    • petshoptoypoy

      Sain yh-jaksi yh-pehmolelun.Tuo mukavasti uutta virtaa kulahtaneeseen parisuhteeseen. Suosittelen.

    • anna olla lapsi

      10-vuotias on vielä täysi lapsi. Anna hänen olla lapsi, ehtii kyllä vielä olemaan aikuinenkin.

    • efeffs

      Oon kymmenen ja mulla on viellä Angry birdsejä ja muita pehmoleluja mun sängyssä. Samoin on luokkakavereilla. Siinä ei oo mitään "lapsellista" vois vaikka pitää 15v asti...

      • äiti vaan

        Minun 11 vuotias poikani nukkuu edelleen vieressäni. Tosin eipä ole muuta paikkaa mihin päänsä kallistaisi, kun en itse viitsi enkä lastakaan voi laittaa nukkumaan kylmälle latttialle patjalle. Toiveissa on isompi asunto, että saadaan molemmat omat huoneet. Isänsä luona ollessaan nukkuu omassa huoneessa.


    • 3982579

      Mulla oli nalle vielä opiskeluaikana omassa kämpässä, oli kiva kun sai ottaa sen kainaloon kun yksin asuin... Se jäi sitten pois kun miehen kanssa muutettiin yhteen, ja oli elävä kaveri sängyssä. :)

    • Nou hätä

      Minulla oli pehmolelu sängyssä parikymppiseksi - sitten siirtyi yöpöydälle. Siihen liittyy tärkeitä muistoja ja se luo turvallisuudentunnetta. Olen nyt yli kolmekymppinen ja nukun paremmin kuin useimat tunetmani aikuiset. Sänky nukkuma-aikaan on minulle rauhan tyyssija ja osa siitä vaikutuksesta tulee hyvinkin varmasti siitä, että minulla on tällaisia positiivisia mielikuvia luovia asioita lähellä.

      Jos pehmolelun vieressä nukkuminen on kivaa, niin ei siihen tarvitse mitenkään puuttua. Se on normaalia inhimillistä käytöstä. Se ei vaikuta perusluonteeseen vaan kertoo siitä. Perusluonnetta ei voi ihmisestä muuttaa riistämällä asioita. Yhtä hyvin voisit yrittää hakata "pojasta miehen".

      Mieskuvasi on muuten ilmeisen kapea. Hanki apua.

    • Suomalainen nainen

      Minun 12 vuotias tyttöni nukkuu vielä tyytyväisenä sängyssään pehmojen kanssa. Ei 10 vuotiaan minun mielipiteeni mukaan ole pakko vielä luopua pehmoista. :)

    • :DD

      minä olen hei 14 v ja mul o unilelui herää saatana

    • äitiliini

      Minun 10 ja 8 vuotiailla on myös sänky täynnä leluja. Ei siinä oo mitään ihmeellistä.

    • Anonyymi

      Olen 12 vuotias tyttö ja minulla on vielä pehmolelu/pehmoleluja. Olen huono nukahtamaan esim jos menen jollekin yöksi mutta kun on pehmolelu mukana niin on parempi nukahtaa! Mua pelottaa että oon liian lapsellinen mutta sille ei vaan voi mitään jos on vaikeeta nukkua ilman pehmoa:( kotona en hirveesti käytä pehmoja mutta kyllä niitä kylissä käytän:) EI OLE MITÄÄN NOLOA jos käyttää pehmoleluja koska minun jotkut kaveritkin käyttää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2181
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1837
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      54
      1676
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1607
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1581
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      127
      1446
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1207
    Aihe