Valmispaketti vai tietokoneliikkeessä koottu?

konetta ostamassa

Tarkoitus olisi hankkia uusi kone, jota käytän lähinnä leffojen katseluun mutta olisi hyvä jos pelitkin pyörisivät. En pelaa paljon enkä pelaa pelejä jotka vaativat ihan mahdottomia tehoja, mutta esim. Rise of Flight olisi hyvä toimia kunnolla.

Olen tähän saakka koonnut koneet itse mutta viime vuosina olen hieman pudonnut kelkasta sen suhteen mitä kannattaa hommata, lisäksi ei ole juuri nyt mitään mielenkiintoa alkaa väsäämään. Haluan jotain minkä saan helpolla ja jossa on pitkä takuu.

Aina sanotaan että merkkikoneissa on huono se ja se, eikä kannata ostaa. Totta on että joissain on heikko virtalähde (ongelma jos haluaa joskus päivittää esim. näyttiksen), tai jotain muuta huonoa. Mutta esim. ASUS merkkikoneet näyttäisivät olevan hyviä.

Katselin ASUS konetta jossa:
I7-3770
8GB
500GB
GTX550TI

Hintaa on 828 eur. Menin sitten tietokonekaupan sivulle, laitin ostoskoriin kaikki tarvittavat osat koppaa myöden, ja siihen päälle vielä Win7 OEM. Hinnaksi tuli kasauksineen peräti noin 1000 euroa.

ASUS:ssa pitäisi olla hyvä virtalähde (Delta), jossa on laajennusvaraa (500W) olettaen että käytän aina vain yhtä keskitasoista näytönohjainta sen kanssa. Lisäksi kysyin heiltä ja he sanoivat ettei myöhempi ohjaimen vaihto vaikuta takuuseen.

He antavat juuri nyt 3 vuoden takuun.

Eli.... Liikkeessä kasattu olisi selvästi kalliimpi, vuoden kasaustakuulla. ASUS antaa 3, jos jotain menee rikki niin ei tarvi itse sellaisten kanssa väsätä, senkun hakevat-korjaavat-tuovat takaisin.

Mielipiteitä kaipaisin, onko jollain enemmänkin kokemusta ASUS koneista, takuun toimivuudesta jne?

Tai onko jokin erityinen syy miksi nimenomaan EI kannata ostaa, vaan hommata liikkeestä räätälöity paketti vaikka olisi kalliimpi?

Yleensähän perusteluina on huonot osat, mutta ei näissä ainakaan näytä kovin huonoja olevan. Emolevy ehkä huono kellotukseen mutta en kellota. Ei ole koskaan kiinnostanut eikä varmaan tule kiinnostamaan. Kun tarvin nopeamman koneen, ostan sen.

Iskenkö siis pahasti käteni "siihen itseensä" jos ostan vai onko hyvä valinta?

2

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöyröön Isäntä

Sehän riippuu aivan mitä tarvitsee. Itse menen Keskiselle ja valitsen heidän keskihintaisen pakettinsa. Siinä on yleensä paras hintalaatu suhde.Sitten myyjän kanssa sorvataan sitä sopivaksi. Jätetään tarpeetonta pois kuten käyttöjärjestelmä, ohjelmat ja mahdollisesti joitain osia. Näin hinta putoaa. Yleensä muistia tulee lisättyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5038
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3313
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      425
      2357
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      243
      1456
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      75
      1204
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1168
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      124
      1073
    Aihe