Tänään mennään luistelemaan. Nautitaan mukavasta talvisäästä. Kotona uunissa muhii maukas kaalitajine.
Kaalitajine
4 annosta
1 pieni (noin 700 g) kyssäkaali
1 pieni (noin 300 g) kukkakaali
1 porkkana
1 sipuli
2 valkosipulinkynttä
1 rkl korianterinsiemeniä
1 rkl juustokuminansiemeniä
½ tl kurkumaa
3 rkl oliiviöljyä
1 dl vettä
3 kuivattua aprikoosia ja taatelia
½ punainen chili
4 rkl pinjansiemeniä
ripaus suolaa
3 rkl hienonnettuja yrttejä, esim. korianteria ja minttua
1. Kuori ja kuutioi kyssäkaali. Pilko kukkakaali pieniksi kukinnoiksi. Kuori ja pilko porkkana. Kuori ja hienonna sipuli ja valkosipulin¬kynnet.
2. Jauha morttelissa siemenet ja sekoita joukkoon kurkuma. Kuu¬menna tajinepadassa tai paisto¬kasarissa öljy ja lisää joukkoon mausteseos sekä hienonnetut si¬pulit. Kääntele hetken aikaa, kun¬nes sipulit pehmenevät.
3. Lisää kasariin kaalit, porkkanat, desi vettä ja saksi joukkoon apri¬koosit ja taatelit. Kääntele seosta, jotta kaikki kasvikset imevät maus¬teista makua.
4. Anna seoksen muhia noin 15 minuuttia miedolla lämmöllä kan¬nen alla tai kunnes kaalit pehme¬nevät.
5. Lisää seokseen viipaloitu chili ja pinjansiemenet. Mausta pata suolalla ja koristele hienonnetuilla yrteillä.
Valmistusaika: noin 30 minuuttia
Vaikeusaste: melko helppo
Milloin olet luistellut viimeksi?
kotijakeittio
0
93
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273513- 412339
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352178Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71937Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431532- 381379
- 1271262
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591210Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451155- 131149