Thai Ruoka?!

Nälkäinen

Näin ensikertalaisena Thaimaahan menossa ja paikka olisi khao lak,niin kovin kiinnostaisi tietää mitä ruokia suosittelisitte,, Meneekö maha helposti sekasin?Mitä ehdottomasti suosittelette maistamaan :) ...Ollaan lähes kaikkiruokaisia,paitsi että hirveän tulista emme ole tottuneet syömään...

42

1285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pappa661

      Hei

      Sinne ma-ke-la Bang Niangilla "tsunami veneen" kohdalla oleville markkinoille, siellä on kaikkea hyvää ja halpaa herkkua, ainakaan meillä ei ole massu mennyt kertaakaan sekaisin siellä syödessä, kuitenkin kokemusta on jo kertynyt niistä markkinoista ja siellä ruokailuista useammalta (6) v ajalta.

      Ilman ennakko luulua matkaan toki terve järki pitää olla mukana, yli hysteerinen ei kannata olla, jää monet mahtavat kulinaristiset maut ja ruuat kokematta.

      Vastaavasti jos niin on, löytyy sieltä KhaoLakista MC´Donalskin, itse en ole käynyt, ohi kyllä kävellyt, ihmetellen miksi sinne pitää mennä paikassa jossa on MAHTAVAT ruokavalinnat, missään en ole pettynyt.
      -hyvää lomaa-

    • m*y*m

      jos haluaa pahaa ruokaa maistaa, niin ostakaapa sieltä markkinoilta jauhelihavartaita :) Ainut ruoka mikä jäänyt syömättä

      banaani pannaria kannattaa maistaa, samoin ainakin yks bad thai, myös yksi kuai tiau, pitää syödä, ja turisti alueella ei aivan hirveän tuliseen ruokaan törmää. brieuwaan ruoat on kaikki hyviä (=hapan imelä) friteerattuja kanankoipia kannattaa syödä. phoo phia thood= kevätkääryle, myös joka matkan herkkuja.

      Ja tottakai se durian pitää maistaa, koska se on legendaarinen tuote, mutta syökää se siellä mistä sen ostittekin, ettei tule sanomista :)
      Itse käyn joka reissulla myös seisovasta pöydästä grillaamassa, mut jos on herkkävatsaisuutta, niin sitten kannattaa harkita uudestaan, mulla ei koskaan ollut mitään, mutta joku joskus valitellut kaverin saaneen moisesta paikasta, oireita.

      • gluteeniton,,,

        Ruuasta puheenollen kysyisin mikä on gluteenittoman ruuan tuntemus khao lakissa? Ollaan tammikuun 25 päivä lähdössa.Että olisko kokemuksia. Ei ole ennen käyty khao lakissa, phuketissa kylläkin.


    • Padthai

      Itse syön Thaimaassa keskimäärin joka toinen päivä Pad thaita ja joka toinen päivä jotain muuta, riippuen ravintolasta. Pad thai on aina hyvää, niin katukeittiössä kuin tasokkaammissa ravintoloissakin ja koska se valmistetaan vähän eri tavalla joka paikassa niin siihen ei kyllästy. Suosittelen!

    • nuuka pirkko

      Onko laillista kalastaa kaloja ja sitten paistaa kalat nuotiolla rannalla? Raha ei kasva puissa.

      • Nuukuus

        Eikä köyhyys ole ilo vaikka se välillä naurattaakin :D .... Ota onki vehkeet mukaan ja kokeile :)


      • m*y*m
        Nuukuus kirjoitti:

        Eikä köyhyys ole ilo vaikka se välillä naurattaakin :D .... Ota onki vehkeet mukaan ja kokeile :)

        en suosittele sen kokon tekemistä ihan rannalle, kun ovat luonnonsuojelualuetta. Mutta ainakin khao lak beachillä komolsilla saa itse pyytämänsä kalan kypsytettyä, toki pieni korvaus lienee paikallaan, vaikkei katekanda sitä ehkä pyytäisikään.

        Toki olen nähnyt paikallisten tekevän nuotion rannellekkin, mutta miten lie tamruatit turisteja kohtelisi.


      • kysyn?
        m*y*m kirjoitti:

        en suosittele sen kokon tekemistä ihan rannalle, kun ovat luonnonsuojelualuetta. Mutta ainakin khao lak beachillä komolsilla saa itse pyytämänsä kalan kypsytettyä, toki pieni korvaus lienee paikallaan, vaikkei katekanda sitä ehkä pyytäisikään.

        Toki olen nähnyt paikallisten tekevän nuotion rannellekkin, mutta miten lie tamruatit turisteja kohtelisi.

        Tuleeko kanasta siellä helposti salmonellaa vai uskaltaako syödä ihan missä vaan noita friteerattuja kanankoipia?


      • Ja ei kun syömään,,,
        kysyn? kirjoitti:

        Tuleeko kanasta siellä helposti salmonellaa vai uskaltaako syödä ihan missä vaan noita friteerattuja kanankoipia?

        Kyllä on syöty aivan katukeittiöistä, eikä ole saatu vatsatautia.Ja vielä kalaakin on kerran ostettu oli todella hyvää eikä tullut mitään vaivaa. Kyllä sen näkee miltä näyttää. Olemme yli 60 pariskunta monet thaimaan matkat takana. Tammikuussa lähdemme khao lakiin. Ja aina kiinnostaa thaimaalainen ruoka saa sitä lihapullia kotonakin.


    • m*y*m

      kanankoivet on varmaankin jopa turvallisempi vaihtoehto, kuin muut kanaruoat. Itsekin syön kaikkea kaikkialla, ja salmonellakokeen tulokset olleet aina matkan jälkeen negatiivisiä, raakaa kanaa en tosin siellä(kään) söisi. katukeittiösta (markkinoilla) niitä koipia on tarjolla, ja itse niitä syön melkoisen määrän joka matkalla, monasti otan niitä hotelliin mukaankin.

      Lihapullista sanoisin sen verran että monasti lam kaen:ssa ostan kuai tiau (nuudelisoppaa) jonne voi valita kana tai lihapyöryköitä, ja on mahdottoman hyvää :)
      suosittelen lämpimästi.

      • Nälkä

        Mulla on mahoton nälkä ja vasta lauantaina oon katukeittiössä!


    • nuuka pirkko

      Tuleeko siellä sanomista jos nappaa vapaana kulkevan kanan kiinni ja tekee siittä itse ruokaa nuotiolla?

    • Erinomainen paikka Khao Lakissa tutustua thairuokaan on Khao Niau -ravintola, jonka mainio ruokalista johdattaa thairuuan saloihin. Eli ruokalistassa kerrotaan paljon mielenkiintoista thairuuasta. Ravintola on helppo löytää: komea bamburakennus Bang Niangissa päätiellä.
      Täällä lisää tietoa Khao Lakin ravintoloista, sekä thaimaalaisista että länsimaalaisista:
      http://www.minnethaimaassa.com/khao-lak/khao-lak-syo-ja-juo/
      Ja katukeittiöistä kannattaa tosissaan syödä rohkeasti. Taso on hyvä ja herkullinen. Ennemmin saatte vatsataudin hotellien buffeteista kuin katukeittiöistä, joissa ruoka on aina tuoretta toisin kuin buffetpöydissä.

      • Nuuka Pirkko

        Mahtaako khao lakissa saada mistään keitettyjä perunoita? Vai pitääkö ottaa suomesta potut matkaan ja hotelli huoneessa keitellä? Meinaan vaan että 2 viikkoa ilman peruna ruokaa on aika monelle suomalaiselle (ainakin meikäläiselle) liian pitkä aika... Ja jos ei sieltä pottuja ravintolasta löydy niin onko mitään paikallista vastaavaa ruokaa?


      • eikä maksa paljon,,
        Nuuka Pirkko kirjoitti:

        Mahtaako khao lakissa saada mistään keitettyjä perunoita? Vai pitääkö ottaa suomesta potut matkaan ja hotelli huoneessa keitellä? Meinaan vaan että 2 viikkoa ilman peruna ruokaa on aika monelle suomalaiselle (ainakin meikäläiselle) liian pitkä aika... Ja jos ei sieltä pottuja ravintolasta löydy niin onko mitään paikallista vastaavaa ruokaa?

        riisissä löytyy,,,,,,,,,,,,,,,,


      • Potuton
        Nuuka Pirkko kirjoitti:

        Mahtaako khao lakissa saada mistään keitettyjä perunoita? Vai pitääkö ottaa suomesta potut matkaan ja hotelli huoneessa keitellä? Meinaan vaan että 2 viikkoa ilman peruna ruokaa on aika monelle suomalaiselle (ainakin meikäläiselle) liian pitkä aika... Ja jos ei sieltä pottuja ravintolasta löydy niin onko mitään paikallista vastaavaa ruokaa?

        Vai pottuja mukaan, useasti käyty Khao Lakissa eikä koskaan kaivattu pottuja. Mutta on siellä eurooppalainen paikka, josta saa pottuja ainakin ranskalaisessa muodossa. Jos matkustaa, niin maassa maan tavalla, tai maasta pois. Thaimaalainen ruoka on niin ihanaa, ettei siinä pottuja kaipaa ;)


      • pottu-pataatti
        Potuton kirjoitti:

        Vai pottuja mukaan, useasti käyty Khao Lakissa eikä koskaan kaivattu pottuja. Mutta on siellä eurooppalainen paikka, josta saa pottuja ainakin ranskalaisessa muodossa. Jos matkustaa, niin maassa maan tavalla, tai maasta pois. Thaimaalainen ruoka on niin ihanaa, ettei siinä pottuja kaipaa ;)

        Samaa mieltä.Yks kaks viikkoo menee keltä vain ilman pottuja.Pataatti on potun korvike :)


      • Marketeissa
        Nuuka Pirkko kirjoitti:

        Mahtaako khao lakissa saada mistään keitettyjä perunoita? Vai pitääkö ottaa suomesta potut matkaan ja hotelli huoneessa keitellä? Meinaan vaan että 2 viikkoa ilman peruna ruokaa on aika monelle suomalaiselle (ainakin meikäläiselle) liian pitkä aika... Ja jos ei sieltä pottuja ravintolasta löydy niin onko mitään paikallista vastaavaa ruokaa?

        markettien ruokaosastoilla on perunoita myynnissä.


    • veli#

      On paikkoja joista voi tilata perunaa. Viimeisenä iltana tilattiin muusi ja paistetut perunat. Jotkut kaupat myyvät perunoita.

    • Junttilandia

      Uskomatonta miten juntteja osa suomalaisista voikaan olla!

      Matkalla pitää olla mukana omat perunat, paketti saludoa, hk:n sinistä, serlan vessapaperit ja litra punaista maitoa.

      Matkalla sitten kysellään että käyköhän täällä suomen eurot ja khao lakin mäkkärissä jankataan myyjälle että "ka-na-ham-pu-ri-lai-nen". Paremmin se mäkkärin myyjä ymmärtää jos opettelet edes sen verran englantia että kana on "tsiken" ja hampurilainen on "hampurker".

      Kirjoita vaikka paperille ylös etukäteen niin et kuole nälkään. Kannattaa kotosuomessa jättää se yksi perjantai-kossu väliin ja investoida sanakirjaan.

      • juhlamokka8

        On ja tullee aena olemaan junddilandia..perunoeta thaemaassa, ottakee siemenperunat mukkaan ni hotellin takapihalle voi laittaa penkin kasvamaan sehä on uudet perunat viikossa syötävänä.


    • Matkalle lähdössä

      Hyviä ruokapaikkoja kaipailisin khao lakista.Sellasia mistä saa thai-ruokaa ja myös muunlaista.En nyt tarkoita mitään "mäkkäriä".
      Millanen hintataso on ruoalla.jos ihan syö ruoan ja ottaa vaikka yhden oluen kyytipojaksi.

      • 7+14

        Thai-ruokapaikkoja on yleensä melkein joka paikassa. Khao lakissa en ole kyllä ollut, mutta sielläkin tiettävästi thai-ruokaa kyllä saa yllin kyllin. Yllättävän hyvää thai-ruokaa saa (muutama euro) katuravintoloista. Toki kalliimpia ja hienompia paikkoja löytyy myös. Yleensä hintataso on huomattavasti Suomea alempi, tosin en ole nyt muutamana vuonna käynyt tarkistamassa tilannetta.


    • 18+6

      Olen ollut Thaimaassa pitkiäkin aikoja. Kovin helposti ei siellä vatsa sekoa. Minulla on kuitenkin ollut muutaman kerran sellainen vuorokauden mittainen ripuli- ja oksentelutauti. On huonoa tuuria, jos sellainen sattuu viikon tai kahden viikon matkaan. Minulla sairasteluun on mennyt vain yksi vuorokausi, joten se ei yleensä pilaa koko lomaa. Afrikassa taas ainakin minun vatsani sekoaa aina (tuliaisena kerran punatauti ja toisen kerran salmonella). Thaimaassa ei kannata syödä kadulla myytävää valmiiksi paistettua ruokaa, vaan sellaista joka kypsennetään vasta tilauksen jälkeen.

    • kukka53

      GLUTEENITONTA KYSELLEELLE: Just palasimme Khao Lakista, ja voin kertoa, ettei kyllä kukaan siellä tiedä, mitä on gluteeniton. Mutta lähtökohta on se, että vehnän, ohran ja rukiin sijaan käytetään riisiä. Vehnää löytyy vain joistain jälkiruoka-panncaceista, sekä deep fried -ruoista. Itse söin (ainakin uskoakseni) turvallisesti kaikkia mahdollisia curreja ja muita annoksia, eikä masu vaivannut kertaakaan. Thaimaalaisen keittiön perusta on kasviksissa, kalassa, kookosmaidossa ja riisissä, joten ihan rohkeasti vaan syöpöttelemään!

      • gluteeton,,,

        Kukka söitkö nuudelia khao lakissa, ja oliko uskottavaa jos sanoivat että on riisi? En ole uskaltanut phuketissa käydessä riskeerata. Täällä kehuvat sellaista kuin pad thai. Ole syönyt paistettua riisiä,possua,vihanneksia on ollut hyvää. Viikon päästä olis lähtö. Hotelli on khao lak resort, aika vähän on kommentteja millainen lienee. Jos joku on ollut niin voisko kertoa, ja onko lähellä kauppaa mistä vois ostaa edes veden muut juotavat.


      • jou/
        gluteeton,,, kirjoitti:

        Kukka söitkö nuudelia khao lakissa, ja oliko uskottavaa jos sanoivat että on riisi? En ole uskaltanut phuketissa käydessä riskeerata. Täällä kehuvat sellaista kuin pad thai. Ole syönyt paistettua riisiä,possua,vihanneksia on ollut hyvää. Viikon päästä olis lähtö. Hotelli on khao lak resort, aika vähän on kommentteja millainen lienee. Jos joku on ollut niin voisko kertoa, ja onko lähellä kauppaa mistä vois ostaa edes veden muut juotavat.

        http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g297914-d1174230-Reviews-Khao_Lak_Resort-Khao_Lak_Phang_Nga_Province.html&ei=lGj2UInxMcHk4QSD1YCYBg


      • jou/
        gluteeton,,, kirjoitti:

        Kukka söitkö nuudelia khao lakissa, ja oliko uskottavaa jos sanoivat että on riisi? En ole uskaltanut phuketissa käydessä riskeerata. Täällä kehuvat sellaista kuin pad thai. Ole syönyt paistettua riisiä,possua,vihanneksia on ollut hyvää. Viikon päästä olis lähtö. Hotelli on khao lak resort, aika vähän on kommentteja millainen lienee. Jos joku on ollut niin voisko kertoa, ja onko lähellä kauppaa mistä vois ostaa edes veden muut juotavat.

        kopioi alla oleva osoite ja liitä osoitekenttään, saat jonkinmoisen käännöksen. Tietysti löytyy myös alkuperäinen englanninkielinen...


      • jou/
        jou/ kirjoitti:

        kopioi alla oleva osoite ja liitä osoitekenttään, saat jonkinmoisen käännöksen. Tietysti löytyy myös alkuperäinen englanninkielinen...

        siis ylläoleva


    • jou/

      Suosittelen maistamaan fried chicken with basil leaves annosta. Löytyy kadulta ja kuppiloista. Siihen vielä riisi lisukkeeksi jos iso nälkä. Yksinkertainen, halpa ja todella maittava annos. Lisäksi jos vielä puristaa tuoreen limeen mehua päälle niin antaa mukavan lisäsäväyksen.

      • Nuuka-Pirkko

        Otan kumminkin varmuuden vuoksi vähän perunoita matkaan. Jos sattuu että paikallinen ruoka ei jostain syystä minulle maistukkaan.
        Ei tarvi sitten ainakaan nälkään kuolla. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa tuleeko tullin kanssa ongelmia jos löytyy perunoita matkalaukusta? Saakohan ruokaa viedä EU:sta Khao Lakkiin?


    • yjkjsrty

      Pakko olla provo että joku raahaa perunoita mukaan suomesta thaimaahan :DDDDDDDDDDD
      Kyllä sieltä thaikkulasta saa ihan spagettia ja jauhelihakastikettakin jos ei thaimaalainen ruoka kelpaa.

      • Perunaihmiset

        Voi hyvänen aika sentään sanon minä :D. Hassun hauskaa :D. Oikeen vanhankansan perunaihmisiä matkalle lähössä :D


      • Suometar

        Ihan normaalia ottaa omat perunat suomesta mukaan, jopa suht yleistäkin. Onhan se selvä, et jos on lopen perunaan tottunut, niin ei oikeen muut maistu. Sama juttu koskee ruisleipää ja Juhlamokkaa.


    • Laihduttajatar :D

      Ei tuolla kyllä laihtumaan noilla ruokaehdotuksillä pääse mitä on kehotettu maistelemaan :D .Toivottavasti aurisgossa läski sitten tirisee :D

      • Laihduttaja

        Ei sinun laihduttajatar kannata ajatella noin. Jos lähdet lomalle olet myös lomalla ja nautit hyvästä ruuasta ja juomasta ei aina voi kieltäytyä. Itse olen laihduttanut 46 kg ja se tekee hyvää syödä 2vko kunnolla ja olla ajattelematta laihdutusta sitten kun tulee kotiin jatkaa siitä mihin jäi. Tietysti paino on noussut reilusti,mutta suurinosa on nestettä joka lähtee muutamassa viikossa. Keholle on hyväksi välillä pitää kausia jolloin syö enemmän tietysti kohtuu kaikessa,mutta jos syöt vähemmän keho oppii säästöliekille eikä paino meinaa pudota. Joten nauti ihan huoletta ja nauti lomasta niin teen minäkin kuukausi matkaan aikaa khao lakiin.


      • Nuuka Pirkko
        Laihduttaja kirjoitti:

        Ei sinun laihduttajatar kannata ajatella noin. Jos lähdet lomalle olet myös lomalla ja nautit hyvästä ruuasta ja juomasta ei aina voi kieltäytyä. Itse olen laihduttanut 46 kg ja se tekee hyvää syödä 2vko kunnolla ja olla ajattelematta laihdutusta sitten kun tulee kotiin jatkaa siitä mihin jäi. Tietysti paino on noussut reilusti,mutta suurinosa on nestettä joka lähtee muutamassa viikossa. Keholle on hyväksi välillä pitää kausia jolloin syö enemmän tietysti kohtuu kaikessa,mutta jos syöt vähemmän keho oppii säästöliekille eikä paino meinaa pudota. Joten nauti ihan huoletta ja nauti lomasta niin teen minäkin kuukausi matkaan aikaa khao lakiin.

        Peruna ruokaa kun syö niin pysyy paino kurissa ja maha kunnossa. Ei muuta kun Rosamundaa pussillinen mukaan matkalaukkuun. Iltapäivällä kun tulee rannalta pois niin on mukava laittaa potut porisemaan.


    • hohhoijaa

      Milläs aatelit potut keittää? Otatko hellan ja kattilankin mukaan?

      • Nuuka Pirkko

        Heh heh. Vedenkeitin kuuluu huoneen varustukseen. Sillä lailla on kuoriperunar ennenkin reissussa keitelty.


      • Juu onnistuu
        Nuuka Pirkko kirjoitti:

        Heh heh. Vedenkeitin kuuluu huoneen varustukseen. Sillä lailla on kuoriperunar ennenkin reissussa keitelty.

        Joo kokeiltu on,mutta ei thaimaassa. Tarpeeksi pieniksi paloo perunat ja useaan otteeseen kiehuttaa vettä niin perunat kypsyvät. Suola kannattaa lisätä jälkikäteen.


    • rosamonda5

      Voi helevetti teijän kanssa, tehän häpäsette koko kansakunnan perunoittenne kanssa. Ottakaa vielä tupperwaren kuppi mukaa että voi kerätä aamupalalta päivän eväät mukaan niinkuin ruskit tekee.

    • 3.2. go to taikamaa

      Saako sieltä maitoa kun en kaljaa ja viinaa juo,ehkäpä olen juntti...ehkä en, mutta en ainakaan Matti Nykänen:-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe