Valtion talouden tutkimus laitoksen Juhana Vartianen on päissään päätynyt mahtavaan ikäsyrjinnän vastaiseen toimeen, maksetaan vähemmän palkkaa vanhemmille työssä oleville, numeroitahan tässä ollaan, mutta onhan tää linjassa häkähousun ja kumppanien mölinälle. Ja ikääntyvä tarvitsee vähemmän kaloreita ku muut, nälkäpalkka on suomen tie.
Mahtavaa
18
108
Vastaukset
- voikoollanointyhmä
Syntymäpäissään taitaa olla tuokin äijä. Ei mitään hajua todellisuudesta.
Jos nyt omaa työpaikkaa ajattelen, niin persiilleen menisi palkat Vartiaisen ajatuksilla. Juuri ne ikääntyneet työntekijät ovat useinkin tehokkaimpia. Johtuuko sitten aidoista asenteista vai poispotkimisen pelosta, mutta hällä väliä.
Muuten kyllä palkkaa voisi ja pitäisikin porrastaa tehokkuuden mukaan. Mutta ikä ei ole mikään automaattinen mittari työntekijän tuottavuudelle.- Oho!
Tässä lienee laajempi homma meneillän ek:n uudet ja vanhatkin pomot rummuttaa torppari ajan paluuta sitten nää Vartiaiset ja kumppanit säestää, tarkoituksena orjat saada raatamaan niin ettei ehdi ajatella muuta.
- haistakoon...
On tainnut Vartiainen itse muuttua epäkiinnostavaksi jo hyvissä ajoin ennen eläkeikää. Siis puolitettakoon Vartiaisen palkka.
- Oho!
Hyvä pointti, mitähän tuo äijä oikein tekee työkseen muuta ku dokaa firman piikkiin ja miettii sekavia, ja joskus moläyttelee niitä sammakoita suustaan, oikeesti se vaan lihoo palkalla joka kuukaudessa on sama ku pienåalkkaisen vuosipalkka. En itse maksaisi äijälle latiakaan.
- sitroen.
Oho! kirjoitti:
Hyvä pointti, mitähän tuo äijä oikein tekee työkseen muuta ku dokaa firman piikkiin ja miettii sekavia, ja joskus moläyttelee niitä sammakoita suustaan, oikeesti se vaan lihoo palkalla joka kuukaudessa on sama ku pienåalkkaisen vuosipalkka. En itse maksaisi äijälle latiakaan.
...mitähän tuo äijä oikein tekee työkseen... Kehuihan se ottavansa päivätorkut. Kaiketi konjamiinimehu unilääkkeenä...
- UKK
Jostakin pitää repiä rahat Kreikalle.
Kataisella on Kreikka-piikki auki ja suomalaisia työntekijöitä kuritetaan. - SAS*
Lopetin työnteon 57 vuotiaana ja voin sanoa, että työmäärä oli huomattavasti suurempi mitä nuorilla. Vaikka voima ja ripeys ei ole samaa luokkaa kuin nuorilla, niin kokemus tuo tehokkuutta.
Palkkaa ei voi maksaa työn määrän mukaan, se olisi varsinkin nuorten tappioksi.- Ansainnut elämän.
Laulan samaa sinfoniaa.
Poistuin työmarkkinoilta hyvissä ajoin kun sain tilaisuuden.
En ole kuusikymppinen vieläkään.
Kyllähän ihmisen pitää saada nauttia loppuelämästään eikä kuolta työn orjana.
Vidjut sentään. Jos ajatellaan, että olin töissä jo 13 - 14 vuotiaana, kesätöissä ja muutoin 16 vuodesta eteenpäin.
Palveluksissa *orjana* noin neljäkymmentä vuotta. Riittävän pitkä aika ansaittuun lomaan loppu elämäksi. - mnmn65
samat sanat.mutta jäin 55 vanhuuseläkkeelle.nuorille vaan enemmän töitä.muuten meidät hukka perii.
- Oho!
Ehkä joku "ylemmyyden" harha saa hyvässä asemassa olevan kuvittelemaan kaikenlaista, se että yli viis kymppiset vaan istuis peukaloitaan pyöritellen odottamassa eläkettä, en usko että kovin moni työnantajakaan sitä allekirjoittaa.
Heh heh. ja seuraavaksi ne keksii meille pääsymaksun päivittäin työmaalle....heh heh
- Oho!
Ei kyllä suunnitelma on ovelampi, se on että jopa maksat pääsymaksua siitä, lippuja saa lippupalvelusta.
- ...
Kalikka älähtää.
Aika paljon melua siitä, että joku sanoo asian niinkuin se on.
Tästä meteliä vähän joka palstalla, joitain korpeaa kuulla totuus. Mutta siis: Kuinka moni palstalle kirjoittavista uskaltaisi hakea nykyistä/viimeisintä Työpaikkaansa? Tässä ikäluokassa vielä monikin, mutta kuka realistiseti luulisi saavansa sen? Koulutus ja ammattitaito riittämättömiä, työteho jo alentunut, palkkavaatimus liian suuri.
Meinaan vaan, ällistyttävän monella viiskymppisellä edessä loispummina eläminen loppuiäkseen. Joillain suorittavaa työtä tekevillä menee paremmin, jos terveys kestää. Vain aivan huippuosaajat ovat potentiaalisia hakijoita vapailta työmarkkinoilta, siinäkin esteenä liian suuri palkkavaatimus.
=DW=- Oho!
Meinaat sii (järkytys->vastustus->hyväksyntä) kuviota?
Enpä tiedä , en usko että nyky ihmiset ihan helpolla taipuu torpparin asemaan, toki ihmiset taipuu mihin vaan jos vaihtoehona on kuolema, Uuniin tai duuniin. - ...
Oho! kirjoitti:
Meinaat sii (järkytys->vastustus->hyväksyntä) kuviota?
Enpä tiedä , en usko että nyky ihmiset ihan helpolla taipuu torpparin asemaan, toki ihmiset taipuu mihin vaan jos vaihtoehona on kuolema, Uuniin tai duuniin.Torppari täysin eri asia.
Vanhanajan torppareita suomessa ei enää ole. Mutta esimerkiksi suuri osa kuljetusliikkeistä toimii sillä periaattella, käytännössä kaikki, jotka muka ovat itsellisiä yrittäjiä ja lippusalossa on sitten vaikka K- kaupan tai McDonaldsin lippu.
Nykyaikana vaihtoehtoina on joko työn tekeminen tai loispummina eläminen. Loispummeja enemmän kuin töitä tekeviä. Huoltosuhde sietämätön.
http://tilastokeskus.fi/til/tyti/2009/12/tyti_2009_12_2010-01-26_tie_001_fi.html
=DW= - P. Öllöttäjä
En allekirjoita väitettäsi. Koulutus ainakin riittää, ja oli muuten parempaa ennen. Nykyään mennään älyllisesti sieltä, missä aita on matalin. Heti kun saavat vakituisen paikan, jäävät vuosikausien kotihoitokierteeseen. En viitsi sanoa, missä olen töissä, mutta alle nelikymppiset jäävät kyllä helpommin kotiin kuin yli kuusikymppiset. Syyksi riittää joillakin jopa huono keli. Ihan kuin sitä ei voisi lähteä aikaisemmin liikkeelle tai sitä auton ikkunaa rapsuttamaan.
Saisin työni aivan varmasti. Ja niin saisi moni muukin viis-kuuskymppisistä tutuistani. Koulutus, kokemus ja yleinen terveydentila sekä kyky puhaltaa samaan hiileen ovat valtteja. Kyynärpäätaktikointi ja tyhjänpuhuminen kostautuu aina jossain vaiheessa. Jos ei eläkeläisiä saisi tuuraamaan, niin jotkut työpaikat olisivat helisemässä.
Jos itse olen ollut palkkaamassa, olen katsonut vain papereita ja kuunnellut mitä hakija osaa.
Osaavia ihmisiä on sekä kolmikymppisissä että kuusikymppisissä, mutta viimemainituilla on sellainen yleissivistys, jota joissakin hommissa vaan tarvitaan, jopa kahvihuoneessa.
Puhu siis vain itsestäsi. Kaikilla ei ole huono omatunto.
- missä aivot?
Kuinka on eläkkeet22,5% ei huono---jos osaa laskea.
- P. Öllöttäjä
Katainen oli taannoin olevinaan huolissaan Suomen kiusaamis-ilmapiiristä. Missä ne kiusaajat loppujen lopuksi ovatkaan? On Sailasta ja Wartiaista ja etunenässä Kokoomus. Tämä ei ole enää mitään "köyhät kyykkyyn"-meininkiä. Nyt on tarkoitus panna koko kansa kyykkyyn ja pelkäämään huomista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905157
- 534046
- 252169
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271837Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271227Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980