Mitä teille tulee ensimmäisenä mieleen kun näette kauppakeskuksessa naama punaisena itkevän vauvan?
Mitä ajattelette?
19
423
Vastaukset
- yksmielipide
Mulle tulee mieleen, ettei toisi vauvaa kauppakeskukseen! Ei muiden häiriintymisen takia, vaan vauvan itsensä takia, liikaa ärsykkeitä. Jos on pakko tuoda, niin menis rauhoittelemaan vauvaa jonnekin hetkeksi, eikä vain jatkaisi shoppailua.
- nii-in2012
Että siinäpä itkee vauva. Kyllä mä jotenkin luotan siihen, että vanhemmat hoitavat vauvansa. Ei kai sitä tartte heti ajatella, että "kyllä mä tekisin toisin". Omakin vauva itkenyt mitä erinäisimmissä paikoissa.
Mitä aloittaja ajattelisi? - ------Tonttu-------
Riippuu uvauvan iästä, mitä ajattelen.
Jos vauva on vastasyntyneen oloinen, ajattelen että hän on nälkäinen tai hänellä on kuuma/kylmä, märkä vaippa tai muuten epämiellyttävä olo, ehkä jopa sairas.
Isommat vauvat osaavat jo itkeskellä ihan oman tahdon ilmauksenakin. Heillä ei aina tarvitse olla mikään fyysisesti huonosti. - vauvankanssakaupoill
Kysyn siksi kun itselläni on 6 viikkoinen vauva ja hän rupesi itkemään kauppakeskuksessa (oli vähän pakkotilanne, joululahjoja piti ostaa) ja minua vähän nolotti siis ei vauvan puolesta vaan itseni puolesta. Yritin imettää vauvaa hoitotiloissa muttei syönyt :( joten nälkäänsähän huusi. Onneksi itku alkoi vasta kun olimme lähdössä pois. Sain paljon katseita osakseni. Autossakin itki ja minulle tuli syyllinen ja avuton olo. Harmittaa kun ei tuttikaan kelpaa, voisi rauhoittaa kummasti.
- 87999000
Meidän mies oli jossain vaiheessa sellainen, että sitä nolotti kamalasti, jos muksu sai raivarin kaupassa. Toinen lapsemme ei viihtynyt kaupoissa 15 minuuttia kauempaa niin kauan, kuin pääsi istumaan kärryosaan. Kaukalossa yritettiin muutamia kertoja, vaan ei onnistunut. Siksipä yleensä kävin sitten yksin ne pakolliset kauppareissuni.
- Otan lunkisti
Mulla on sen verran kätevä isäntä, että sain delegoitua joululahjaostokset hänelle. Pötköttelen ihan mielelläni vielä vauvelin kanssa kotona, eikä ole ainakaan vielä tullut sellaista oloa, että olen "linnoittautunut neljän seinän sisään".
- entäs näin
Otan lunkisti kirjoitti:
Mulla on sen verran kätevä isäntä, että sain delegoitua joululahjaostokset hänelle. Pötköttelen ihan mielelläni vielä vauvelin kanssa kotona, eikä ole ainakaan vielä tullut sellaista oloa, että olen "linnoittautunut neljän seinän sisään".
Mulla on sen verran kätevä isäntä, että pärjää vauvan kanssa kotona sillä aikaa kun mä käyn kaupassa/jouluostoksilla. ;)
- Joillakin niin
entäs näin kirjoitti:
Mulla on sen verran kätevä isäntä, että pärjää vauvan kanssa kotona sillä aikaa kun mä käyn kaupassa/jouluostoksilla. ;)
Niin. Katsos kun tässä maailmassa on myös esimerkiksi yksinhuoltajia, joilla sitä kätevää isäntää ei ole ollenkaan. Siinä on vähän paha jäädä vauvan kanssa "pesimään" kotiin, kun ei kukaan muu niitä ostoksia hoida.
- pohdin vain
mielestäni 6viikkoinen on liian pieni kauppakeskukseen. Ärsykkeiden, ja sen takia, että siellä on paljon pöpöjä, eikä mahdollisuutta rauhalliseen paikkaan.
vauvan itkun ymmärtää kyllä, vanhempien toimintaa ei....- .............
Minustakin 6 viikkoinen vauva liian pieni kauppakeskuksen hälyyn. Pöpöjä en niinkään pelkää mutta sellainen hälinä ja ihmisvilinä ei ole vastasyntyneelle oikea paikka. Toki pakolliset asiat on hoidettava mutta muuten vaan kauppakeskuksessa pyöriminen vastasyntyneen kanssa menee vähän yli ymmärryksen...
- mielestäsi pitää
siis linnottautua neljän seinän sisälle..Kannattaa myös varuiks ottaa sisarukset pois koulusta ja mies töistä ettei vauva vaan pöpöjä saa..Sukelluspuku päällä mies voi pikaisesti hakea ruokaa porukalle.
- susanne
Mielestäni on luonnollista että vauvat ja lapset itkevät joskus. Olen itsekkin ollut vauvani kanssa kaupoissa ja joskus saattanut alkaa itkeen (väsymystä,nälkää yms) itse yritän parhaani mukaan silloin rauhoitella ja nopeasti korjata tilanne esim. menemällä lähimpään kahvioon ja antaa ruokaa (pullosta). Kyllä joskus vähän nolottaa jos lapsi huutaa pää punaisena ja ihmiset vain tuijottavat mutta minkäs teet, kyllähän siellä kaupassakin täytyy joskus käydä.
- kyuj5r
No ihan ensimmäinen ajatus yleensä on "voi peentä".
Meillä, kun kumpikin neiti on ollut koliikkivauvoja, tietää, että kotiinkaan ei voi linnottautua ja joskus ne vauvat vaan itkee. Joskus, jos kellonaika on ihan kummallinen ja näkee näitä väsymystä itkeviä muksuja, tulee mieleen, että veisivät nyt jo tuon lapsen kotiin nukkumaan. Esim. illalla 19-20 maissa kaupassa asioidessa.- 478965
Mut toisaalta ihan pienen vauvan päivärytmi on vähän erilainen usein. Meillä ainakin lapset ovat alkaneet yöunille ekat 4 kk vasta puolenyön aikaan. Sitten alkoi aikaistumaan vasta.
- voi ei!
HaHA. Vauvojen kuuluu itkeä ja kyllä sitä pitää pystyä normaalisti elämään, vaikka vauva on talossa. ei vauvaa voi pakata kuplamuoviin, ettei tule mitään bakteereja
- ------Tonttu-------
Kun kuusiviikkoinen vauva itkee kauppakeskuksessa, niin ensimmäinen ajatus on, että hänellä on nälkä ja äiti varmaan yrittää mahdollisimman nopeasti löytää rauhallisen imetyspaikan.
Mitäpä tuota muuta voisikaan ajatella ja kannattaako kauheasti miettiä, mitä muut ajattelee? Sinä olet priorisoinut shoppailun "pakkotilanteeksi", eikä taustoja tietämättä muut voi alkaa sinua arvostelemaan. - bjkg
Meillä myös ollut koliikkivauva. Ja kyllä sitä on ollut pakko liikkua huutavan lapsen kanssa. Ei se kivaa ole, mutta joskus se on pakko. Vauvamme ei silloin viihitynyt esimerkiksi kaukalossa ja olimme käymässä ikeassa. Kun laitoimme vauvan turvakaukaloon alkoi kauhea huuto. Vanhempi rouva tui minua moittimaan siitä kun annoin vauvan itkeä enkä ottanut syliin. Olin onneksi juuri syönyt ja muutenkin melko hyvällä tuulella ja tokaisin vain että lapsi on turvassa ja lämpimässä, missään nimessä en vauvaa kanna autoon kun muuten paleltuisi ja eihän autossa vauvaa voi pitää sylissä. Rouva piti miua kuitenkin huonona äitinä kun en edes ottanut hetkeksi. En jaksanut alkaa hänen kanssaan väittelemään siitä, että vauva kyllä rauhoittuisi syliin, mutta aina kun hänet laittaisi takaisin kaukaloon huuto jatkuisi.
Ikävää se on saada muilta negatiivisia kommentteja siitä kuinka huono äiti mukamas on, mutta he eivät aina tiedä mikä juttu taustalla on.
..Ja vauvat on vain vauvoja. :)- Sitä varten syli on
No, oikeassahan tuo vanhempi rouva oli ja tottahan aika harvassa on myös ne äidit, jotka pystyvät huudattamaan lastaan kaukalossa, jos hän sylissä rauhoittuisi ja lopettaisi itkun. :O
- gfre
Kysymys kuulukin sitten, että miten jatkaa matkaa jos lasta ei kaukaloon voi laittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735