LYÖN KIRVEELLÄ DEBIAN _LEVYNI

Neverdebian

Tilasin ulkomailta sen ja yritin laittaa sen kahteen eri hp läppäriin.

Toisen sain asennettua mutta se alkaa inttämään useria ja pw joita mulla
ei ole. Onko siinä jokin oletus, vaii mitä pitäisi niihin kenttiin kirjottaa ??

Toisen kanssa meni niin että se alkoi inttämään verkkotunnusta jota mullla
ei ollut eikä suostunut etenemään. Kaikkein viimeksi laite meni kokonaan
solmuun en saa virtaa pois enkä päälle ja cd jäi sisään.

Missä on mennyt vikaan ?

12

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neverdebian

      Lisäys : Versio on GNU 6.0 "squueeze"

    • 15+2= ?
    • Neverdebian

      Levy on peräisin tanskasta Linuxprushista joka luettelon mukaan
      on virallinen jakeilija.

      Debian -tuntemuksessani on myös puutteita sillä eka kerran olen debian
      kanssa tekemisissä. Kokemusta mulla on Suse 11.2 ja eri ubuntu versioista.

      Olen kerran yrittänyt polttaa asennuslevyä macilla sillä mulla ei ole
      muuta konetta jolla pääsisi nettiin. Sain ladattua macin työpöydälle tiedoston
      mutta toimivaa siitä ei tullut, ts. poltto epäonnistui jnk virheen takia.

    • Unetbootin

      "Olen kerran yrittänyt polttaa asennuslevyä macilla..."
      Mac ei ole mikään polttosovellutus vaan tietokone käyttöjärjestelmineen. Mac-ympäristöön varmasti on soveltuvia CD/DVD-poltto-ohjelmia, joilla CD-näköiskuvan polttaminen toimivaksi CD/DVD:ksi tai sovellutuksia jopa boottaavaksi tikuksi onnistuisi - tosin muilta kuin kädettömiltä tai trolleilta.
      http://unetbootin.sourceforge.net/

    • Eh?T+,!P

      Varmaankin joutinttailua (vakka pukki seuraa nyt hyvin tarkasti). Sen näkee heti siitä ettei muka tiedä käyttäjätunnusta ja salasanaa vaikka on ne juuri itse antanut.

    • Neverdebian

      EI OLE

    • -21-
    • No kyllähän nyt pitäisi itse tietää mitä antaa koneelleen salasanaksi ja nimeksi. Sekin pitää itse selvittää, että voiko Debianin asentaa siihen läppäriin.

    • ikkuna vapauteen

      Näin se linuxin sosialismi etenee.

      Välillä saa jonottaessa kaksi vasemman jalan saapasta ja toisinaan ei kumpaakaan.

      Eikös nappulat oppineet mitään neukkulasta?

    • Holog.

      Kaikki juontaa juurensa siitä tosiasiasta, että Mint ja Ubuntu eivät ole vielä siinä pisteessä, että koneita myytäisiin Mint t. Ubuntu esiasennettuna, mikä olisi ainoa keino tehdä Linux-jakeluista suosittuja. Jos myytäisiin, niin Debianinkin saisi asennettua niihin suoraan selvittämättä mitään yhteensopivuutta.

      • Holog.

        NB! Tarkoitin: suosittuja työpöytäkäyttöjärjestelminä!

        Serveripuolella ja IT-miesten käytössä ovat jo toki suosittuja.


    • Ghonstnohst

      Dell myy läppäriä esiasennetulla Ubuntulla. Jokin Acerin malli oli joskus varustettu Linuxilla, jokin netbookin tyylinen jossa hieman outo Linux, Susella varustettua Linux läppäriä olen myös nähnyt myytävän. Lenovolta saa myös jotain laitetta Linuxulla, en muista mikä distro oli kyseessä.

      Eri asia ottaako jälleenmyyä sitten noita myyntiin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe