LYÖN KIRVEELLÄ DEBIAN _LEVYNI

Neverdebian

Tilasin ulkomailta sen ja yritin laittaa sen kahteen eri hp läppäriin.

Toisen sain asennettua mutta se alkaa inttämään useria ja pw joita mulla
ei ole. Onko siinä jokin oletus, vaii mitä pitäisi niihin kenttiin kirjottaa ??

Toisen kanssa meni niin että se alkoi inttämään verkkotunnusta jota mullla
ei ollut eikä suostunut etenemään. Kaikkein viimeksi laite meni kokonaan
solmuun en saa virtaa pois enkä päälle ja cd jäi sisään.

Missä on mennyt vikaan ?

12

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neverdebian

      Lisäys : Versio on GNU 6.0 "squueeze"

    • 15+2= ?
    • Neverdebian

      Levy on peräisin tanskasta Linuxprushista joka luettelon mukaan
      on virallinen jakeilija.

      Debian -tuntemuksessani on myös puutteita sillä eka kerran olen debian
      kanssa tekemisissä. Kokemusta mulla on Suse 11.2 ja eri ubuntu versioista.

      Olen kerran yrittänyt polttaa asennuslevyä macilla sillä mulla ei ole
      muuta konetta jolla pääsisi nettiin. Sain ladattua macin työpöydälle tiedoston
      mutta toimivaa siitä ei tullut, ts. poltto epäonnistui jnk virheen takia.

    • Unetbootin

      "Olen kerran yrittänyt polttaa asennuslevyä macilla..."
      Mac ei ole mikään polttosovellutus vaan tietokone käyttöjärjestelmineen. Mac-ympäristöön varmasti on soveltuvia CD/DVD-poltto-ohjelmia, joilla CD-näköiskuvan polttaminen toimivaksi CD/DVD:ksi tai sovellutuksia jopa boottaavaksi tikuksi onnistuisi - tosin muilta kuin kädettömiltä tai trolleilta.
      http://unetbootin.sourceforge.net/

    • Eh?T+,!P

      Varmaankin joutinttailua (vakka pukki seuraa nyt hyvin tarkasti). Sen näkee heti siitä ettei muka tiedä käyttäjätunnusta ja salasanaa vaikka on ne juuri itse antanut.

    • Neverdebian

      EI OLE

    • -21-
    • No kyllähän nyt pitäisi itse tietää mitä antaa koneelleen salasanaksi ja nimeksi. Sekin pitää itse selvittää, että voiko Debianin asentaa siihen läppäriin.

    • ikkuna vapauteen

      Näin se linuxin sosialismi etenee.

      Välillä saa jonottaessa kaksi vasemman jalan saapasta ja toisinaan ei kumpaakaan.

      Eikös nappulat oppineet mitään neukkulasta?

    • Holog.

      Kaikki juontaa juurensa siitä tosiasiasta, että Mint ja Ubuntu eivät ole vielä siinä pisteessä, että koneita myytäisiin Mint t. Ubuntu esiasennettuna, mikä olisi ainoa keino tehdä Linux-jakeluista suosittuja. Jos myytäisiin, niin Debianinkin saisi asennettua niihin suoraan selvittämättä mitään yhteensopivuutta.

      • Holog.

        NB! Tarkoitin: suosittuja työpöytäkäyttöjärjestelminä!

        Serveripuolella ja IT-miesten käytössä ovat jo toki suosittuja.


    • Ghonstnohst

      Dell myy läppäriä esiasennetulla Ubuntulla. Jokin Acerin malli oli joskus varustettu Linuxilla, jokin netbookin tyylinen jossa hieman outo Linux, Susella varustettua Linux läppäriä olen myös nähnyt myytävän. Lenovolta saa myös jotain laitetta Linuxulla, en muista mikä distro oli kyseessä.

      Eri asia ottaako jälleenmyyä sitten noita myyntiin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe