EX-Ojankulmalainen

h.s .

Mitens Ojankulmalla nykyään jytää?

96

4113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osuuskauppa takaisin

      Kiihkeetä on meininki Ojankulmalla! Mennä viikolla nähtiin pari polkupyöräilijää siinä entisen kaupan ja Nälkänummentien välisellä pätkällä! Siinä riitti kyläläisille puhuttavaa yli viikoksi. Ja on sillä tienpätkällä joku joskus kuulemma ulkoiluttanut koiraansakin ihan noin vain julkisesti naapureistaan piittaamaatta!

      Kaikkein kauheinta on tietenkin se, että rakkaan kyläkoulumme komeimpaan koivuun on rakennuttu brutaali puumaja! Mikä pyhäinhäväistys!

    • Ehkä ollaan tuttuja?

      Hei h.s.

      Eihän sinun etunimesi vaan sattunut olemaan Hannu?

      • h.s .

        Eipä satu olemaan, eikä minun aikana Ojankulmalla muistaakseni asunut ketään Hannua.


    • En anna periksi...

      Okei h.s. - mutta kerro edes, millä vuosikymmenellä olet oleskellut Ojankulmalla?

      Olen siellä joskus itsekin asustellut ja jäänyt kaipailemaan monia sen aikaisia naapureita.

      • h.s .

        70-luvulla.


      • jaahasyt

        Ai.


      • Dmira
        h.s . kirjoitti:

        70-luvulla.

        no niin minäkin...


      • Osuuskauppa_takaisin

        No sitten me kaikki kyllä tunnemme toisemme - kukaan vain ei halua paljastaa itseänsä!


    • Vieläkään en anna pe

      Eihän sinun nimeesi, arvoisa h.s, liity mitään suurta?

      • h.s .

        Ei tietääkseni?


    • jyttttttt

      Jytää

    • nostin

      Ylös

    • ojankulmaan

      Yökerho

    • onkin

      Ojankulmalle

    • onkoniitä

      Osuuskauppoja enää missään edes

    • onkositäteillä

      Baaria tai kauppaa

    • oli

      Se.

      • wolkkariti

        miijaki siel


    • onnnnh

      Ne.

    • mrinj

      h on hessu

    • Ei-kai-nyt-sentään

      Liekö siitä mitään perää, että Ojankulmallakin on vuodenvaihteessa ihan julkisesti paukuteltu ja ammuttu kaikenmaailman raketteja?

      Ettäs kehtaavat - lienevät tulleet paukuttelijat jostain Pehkutehtaalta tai Alakylästä...

      • Baari_takaisin

        Valberg:stä tultiin teitä moukkia sivistämään...


      • he.s

        Kyllä niitä paukku-petejä oli ainakin silloin Ojankulmalla ihan omasta takaa.

        ps.persteles ovat vuosien varrella rukanneet nimimerkki kentän kirjoitus oikeuksia niin että h.s. ei enää ole mahdollinen, siispä olen tästä eteen päin he.s


      • Mrinj
        he.s kirjoitti:

        Kyllä niitä paukku-petejä oli ainakin silloin Ojankulmalla ihan omasta takaa.

        ps.persteles ovat vuosien varrella rukanneet nimimerkki kentän kirjoitus oikeuksia niin että h.s. ei enää ole mahdollinen, siispä olen tästä eteen päin he.s

        Jahas, Hessu aukoo siellä nokkaansa. ;)


      • he.s
        Mrinj kirjoitti:

        Jahas, Hessu aukoo siellä nokkaansa. ;)

        Ei täällä ole mitään Hessua ;)


    • Mrinj

      huijari - sä ootkin hanna! :D

      • he.s

        70-luvulla ei Ojankulmalla asunut ketään Hanna nimistä.
        Täytyy tässä taas kysyä että, mitens Ojankulmalla nykyään jytää?


      • Mrinj

        No aivan varmasti asui! Tai sitten sä et asunut itse siellä.


      • he.s
        Mrinj kirjoitti:

        No aivan varmasti asui! Tai sitten sä et asunut itse siellä.

        Jos tarkoitat Tuomisen Hannaa, niin sitten voidaa kai veljekset Ari,Raine ja, Pasi Latvala laskea myös Ojankulmalaisiksi. Ari ja Raine ainakin liikuivat mopo ikäisinä paljon Ojankulmalla. Minä olen kyllä siinä uskossa että he asuivat Mustalla kulmalla. Eikös tuo Hanna Ja uusahon Niina olleet hyviä kavereita silloin joskus.

        Joko uskot että minä olen asunut 70-luvulla Ojankulmalla, vai valehtelenko lisää?


      • Mrinj

        No kyllä Tuominen mahtuu vielä Ojankulmalle. ;) Mustakulma periaatteessa alkaa vasta Palomäen risteyksestä eli Tuomisen jälkeen. Eli Latvalat on hiinä-ja-hiinä... Sanovat wanhat! Heidän mukaansa Ojankulma on yläkäsite, jonka alle mahtuu sitten Papumäki, Palomäki, kirkolle mentäessä Pakaisten risteys, Ruskolle päin Järäisiin asti jne. (Enkö muka asunut siellä?)


      • he.s
        Mrinj kirjoitti:

        No kyllä Tuominen mahtuu vielä Ojankulmalle. ;) Mustakulma periaatteessa alkaa vasta Palomäen risteyksestä eli Tuomisen jälkeen. Eli Latvalat on hiinä-ja-hiinä... Sanovat wanhat! Heidän mukaansa Ojankulma on yläkäsite, jonka alle mahtuu sitten Papumäki, Palomäki, kirkolle mentäessä Pakaisten risteys, Ruskolle päin Järäisiin asti jne. (Enkö muka asunut siellä?)

        Okei. Näitä kylän rajoja ei aivan 100 metrin tarkkuudella muista 40 vuoden jälkeen. Utelias kun olen niin rohkenen kai kysyä että asutko itse vielä Nousiaisissa?


      • Mrinj

        En.


      • Mrinj kirjoitti:

        En.

        Okei. No onkos viellä ystäviä tai muita kytköksiä ojankulmalle?

        Toivottavasti et tunnista minua kuvasta, vaikka vuodet ovatkin käsitelleet minua hellästi.


    • Osuuskauppa_takaisin

      Kyllä tuntuu Mrinj:n näkemys Ojankulmasta 70-luvulta aika oudolta...

      En tunne hs.s:n persoona, mutta itse olin vielä 70-luvun alkupuolella Ojankulmalla (mopolla päristelemässä) ja hs.s:n kuvaus kylästä on paljon realistisempi kuin Mrinj:n!

      Tosin minun pitäisi kaiken järjen mukaan tunnistaa molemmat, mutta kun en... Marjamäki?

      • he.s

        H Oja, O Sillanpää, J Saukkola, O Rauhala, A Keippi, J Valtonen se vanhempi, Harri jotain asui Nälkänummen suunnalla. 70-luvun alkupuolen mopo porukka noin pääosiltaan, ainakin yhden sankarin nimi puuttu.
        Kuuluitko sinä tähän porukkaa?


      • he.s
        he.s kirjoitti:

        H Oja, O Sillanpää, J Saukkola, O Rauhala, A Keippi, J Valtonen se vanhempi, Harri jotain asui Nälkänummen suunnalla. 70-luvun alkupuolen mopo porukka noin pääosiltaan, ainakin yhden sankarin nimi puuttu.
        Kuuluitko sinä tähän porukkaa?

        se yksi sankari jonka minä muistan saattoi olla A, Ollila ???

        ps. En ole juuri ojankulmalla muuton jälkeen käynyt.


      • Osuuskauppa_takaisin

        Läheltä liippaa, mutta huti kuitenkin...

        Ja tiedoksi - r.i.p. A Ollila 😪


      • Osuuskauppa_takaisin kirjoitti:

        Läheltä liippaa, mutta huti kuitenkin...

        Ja tiedoksi - r.i.p. A Ollila 😪

        Ai noin on käynyt Altille, no toivottavasti hänellä jytää nyt sitten siellä jossain.



        Akro poo. Päristelitkö sinä mopoasi tuossa yllämainitussa porukassa vai siinä vähän myöhemmin tulleessa sakissa noin pääasiallisesti?


    • Täällä-oon-ja-pysyn

      Jotenkin minusta tuntuu, että JÄRsiät ja muut SAUKot kinastelevat täällä keskenään? Varmaan tajuatte, mitä ajan takaan...

      • en.viitsi.kirjautuu.he.s

        Saahan se sinusta tuntua, mutta toistaiseksi ei tässä ketjussa ole kertakaan kinasteltu. Tää on vain tällainen vanhojen pierujen turina luuri.


      • Mrinj

        Meni perille ;) Ei täällä kinastella munkaan mielestä. Kuha arvaillaan :D Kuka on kuka jne? Missä kukin kävi koulua 3. lkalla?


      • Mrinj kirjoitti:

        Meni perille ;) Ei täällä kinastella munkaan mielestä. Kuha arvaillaan :D Kuka on kuka jne? Missä kukin kävi koulua 3. lkalla?

        Missä kukin kävi koulua 3. luokalla?
        kolmosta kävin kirkon-piirin koulussa, rehtorina oli Ilmari Valkki. Se taisi tykätä minusta kun niin usein pyysi minut välitunniksi juttusille. Jutellessaan hän usein meni aivan punaiseksi ja ääni muuttui huudosta kähinäksi.
        Tuon voi hyvin ymmärtää väärin, mutta tiedätte mitä tarkoitan:)


      • Mrinj

        Valkkihan oli täys mulkku! ;) Lisäksi vielä tyhmä... todistetusti.


      • Anonyymi
        Mrinj kirjoitti:

        Valkkihan oli täys mulkku! ;) Lisäksi vielä tyhmä... todistetusti.

        Olikohan Valkki kuitenkin aikamoinen Oraakkeli - tuli vain mieleen uutisia katsellessa…
        Siis n. 40-50 vuotta etukäteen?


    • Osuuskauppa_takaisin

      No, rauhoitutaanpa hieman. Alkaa mennä kunnianluokkausten tasolle tämä keskustelu!

      Tiedoksi he.s:lle, että Tunturilla minäkin ratsastin (kuten kaikki muutkin), mutta ehkä emme aivan samaan aikaan. En kerro tarkemmin, koska paljastuisin heti!

      Sohaisiko tuo uusi nimimerkki Täällä-oon-ja-pysyn suoraan maaliin?

      • Olet aivan oikeassa. Tää on ollut siisti ketju, pidetään tämä sellaisena. Näin jälkikäteen ajateltuna Valkki saattoi olla mies jonka ideolooginen maailma kaatui sodan jälkeen kun I.K.L ja vastaavat järjestöt lopetettiin.

        Uskallan melkein väittää että tunnistaisin sinut ratsusi väristä tai ainakin vaihtoehdot kävisi vähiin.

        Ei lähellekkään ainakaan minun kohdalta. Jos oikein ymmärsin niin en ole paluu muuttaja, Järäinen ei oikein ole Ojankulmaa tai se on hiinä ja hiinä.


    • Osuuskauppa_takaisin

      No SININEN se ei ainakaan ollut - siis ratsuni👽 Kukahan tunnistaa kenetkin😜

      Tietääkseni kylän nimi on saanut nimensä Ojan (entisestä/tulevasta) suurtilasta. Ja Järäinen on siitä vain kissan pissimän päässä!
      Joten Järäinen on vankasti Ojankulmaa ainakin siinä mielessä.

      Ja jos palataan noin 40-50 vuotta taaksepäin, niin Ojankulman koulua kävivät Ruskolta ja Vahdolta saakka kaikki Inkisten kylän vekarat. Silloin heidätkin laskettiin ainakin puoliksi ojankulmalaisiksi perimätiedon mukaan!

      • Mitenkäs on perimätiedon mukaan nälkänummen montut, kuuluko vielä ojankulmaan?
        Et kai vaan käynyt nuorena kavereiden kanssa siellä pulikoimassa?
        Minä kävin.


      • Osuuskauppa_takaisin

        Luulisin, että kyseiset montut kuuluvat Maskun puolelle?

        Mutta ne olivat todellakin ainoa uimakelpoinen paikka lähimain ainakin pari vuosikymmentä. Falkinkoski tuli kuvaan jossain vaiheessa, mutta sekin oli aika kaukana. Eli samoissa vesissä ollaan polskittu!

        p.s. Jos kaipaat suosituksia jonkin tiedustelupalvelun kuulustelijaksi, niin ota yhteyttä👍


      • Osuuskauppa_takaisin kirjoitti:

        Luulisin, että kyseiset montut kuuluvat Maskun puolelle?

        Mutta ne olivat todellakin ainoa uimakelpoinen paikka lähimain ainakin pari vuosikymmentä. Falkinkoski tuli kuvaan jossain vaiheessa, mutta sekin oli aika kaukana. Eli samoissa vesissä ollaan polskittu!

        p.s. Jos kaipaat suosituksia jonkin tiedustelupalvelun kuulustelijaksi, niin ota yhteyttä👍

        epäilen että olet T.A. se nuorempi.


      • Ruskolaiset ei käyneet ojankulmankoulua, vahtoliset inkistenkylästä kyllä.


    • Ilpo-ykköseksi

      Hei te siellä Ojankulmalla! Te pilaatte Ilpon vaalikampanjan nahistelemalla jostain ihmeen sorakuopasta! Ilpon asia on koko Suomen asia, joten Ilpon viestit pitää olla aina ykkösenä!

      • Aika on pieni mojo teidän Ilpolla jos meidän turinat pilaavat hänen vaalikampanjansa.
        Uskoisin kyllä että hän pärjää vaaleissa hyvin, onhan hänellä ison veden toisella puolella fiksu ja hyvät käytöstavat omaava ystävä.


    • Osuuskauppa_takaisin

      Luulisin noiden kaikkien Ilpo-viestien olevan provoja - siis tarkoituksena pilata hänen maineensa eikä suinkaan nostaa sitä?

      Voin tietenkin olla väärässäkin!

      Mitä tulee T.A:han, niin täytyy vielä kelata, ketähän voisit tarkoittaa...
      Mutta palaan asiaan, kunhan olen käynyt läpi kaikki vanhat koulukuvat jne...

      • Eipä 70-luvulla Ojankulmalla kovin montaa mopopärtsäriä ollut jonka sukunimi alkoi A:lla. Vähän ihmetyttää että siihen tarvitset koulukuvia :)

        Ps. Israilin salainen palvelu Mosad on nähnyt keskustelumme ja lähetti työtarjouksen sähköpostiin.Tuliko sinulle myös?


      • Osuuskauppa_takaisin

        Sinä ja Mrinj (morkkista potemassa?) rajasitte Ojankulman niin pieneksi pläntiksi, etten heti laskenut siihen joukkoon vahtolaisia ja ruskolaisia!

        Taidat itse olla se Timo T. Tietäväinen!
        Huumorisi ainakin löisi yksiin hänen kanssaan (ja mopon väri) 😆

        p.s. Kuulustelutaitoni ei riitä läheskään sinun tasollesi, joten voin antaa vain suosituksia!


      • Osuuskauppa_takaisin kirjoitti:

        Sinä ja Mrinj (morkkista potemassa?) rajasitte Ojankulman niin pieneksi pläntiksi, etten heti laskenut siihen joukkoon vahtolaisia ja ruskolaisia!

        Taidat itse olla se Timo T. Tietäväinen!
        Huumorisi ainakin löisi yksiin hänen kanssaan (ja mopon väri) 😆

        p.s. Kuulustelutaitoni ei riitä läheskään sinun tasollesi, joten voin antaa vain suosituksia!

        Näitä kylän rajoja ei aivan 100 metrin tarkkuudella muista 40 vuoden jälkeen, kuten jo kerran aikaisemmin sanoin.
        Timpan vaan muistan olleen useasti Ojankulmalla porukoissa, sälliä en ole Ojankulmalta muuton jälkeen nähnyt, enkä tiedä minkä sortin tietäjä hänestä on tullut, silloin aikoinaan ei ollut sen kummempi kuin muutkaan.
        Mitä tarkoitit tällä lausahduksella?(ja mopon väri) 😆.


    • Mrinj

      Ei krappis, ei morkkis. Nälkänummellahan sitä oli pakko käydä uimassa. Osa kävi Alhaisten montussa... ja taisi Sillanpäähän mennessäkin olla joku rutakuoppa. Oja ja Järäinen ovat Ojankulmaa meikänkin mielestä. Sukunimistä: itsekin muistan vain yhden A:n, joka sopisi tähän.
      Mitä tulee tähän erääseen opettajaan, olen vain ikuisesti katkera hänen tietämättömyydestään ja sen perusteella paljostakin! :/
      Ojankulman koulua käytiin joskus aikanaan muuten yllättävänkin kaukaa! ;)

      • Juu, Oja kyllä kuuluu varmaan Ojankulmaan,onhan koko kylä saanut nimensä sen mukaan. Jos mennään aikaan kun me kaikki olimme pelkä kiilto isiemme silmissä, niin ökytalo Ojalla oli omistuksessa toisella paikkakunnalla ainakin yksi kartano.

        Ei kai vaan tätä katkeruutta aiheuta väärin arvosteltu koe?
        Jonkin tämän tapaisen jutun olen muistavinani.
        Mulkuksi voi kyllä sanoa opettajaa, joka käytti pikkupoikien tietämättömyyttä ja opettajan miellyttämisen halua hyväksi, ostamalla näiltä vanhoja kolikoita hintaan noin kymmenen penniä kpl.
        Jos Valkki luuli poikien löytäneen näitä rahoja niin hänen oli pakko olla tyhmä. Rahat olivat juhlarahoja ja vanhoja 1800-1900-luvun vaihteen ulkomaalaisia rahoja.

        Tuli tässä vielä mieleen että, et satu muistamaa Ojankulman koulun lopetus vuotta?


    • Mrinj

      Koulu lopetettiin -68 tai -69, miten sen sitten laskee... -69 syksy alkoi kuitenkin Valkin hoivissa :( Ja tavallaan koe, jep. Eli vastaus oli täysin oikein, hra opettajan mielestä väärin. Suuri Maailmanhistoria kertoi, että oikea vastaus oli oikein. Hra opettaja ei ollut samaa mieltä! :o
      Oja oli vielä sodan jälkeen Ison Talon maineessa; paljon karjaa, paljon piikoja ja renkejä (koska työvoima oli melkein ilmaista...). Taidat tietysti tietääkin. :D

      • Teitä ei kovin montaa oppilasta ollut kun Ojankulman koulu loppui. Olen sinun nimesi tainnut mainitakin.
        Tämä hra opettaja teki tämän saman jutun ainakin kerran jälkeen päin eräälle toiselle Ojankulmalaiselle.


    • No kun tekin sitten viimein paljastitte itsenne, niin pakkohan se on minunkin...

      Kuten kuvasta huomaatte, vuodet ovat kohdelleet minua erittäin hellästi.🤠

      • Hyvässä lihassa näytät olevan. Aivan kuin Laakson Ilmon possut aikoinaan.


    • Mrinj,
      ethän ole jossain vaiheessa työskennellyt T-llä O-ssä?

      Siis kyseisellä kadulla ja kaupunginosassa?

      Jos olet, niin tiedät mitä paikkaa tarkoitan! Paikka jääköön sitten meidän kahden väliseksi, jos osuin lähellekään oikeaan.

      Aika sääli, jos me entiset naapurit tehtiin töitä samassa rakennuksessa vierailla kulmilla sanakaan vaihtamatta - hieman ikäeroa meillä tosin oli!

    • Täällä-oon-ja-pysyn

      Haa, Orionin tehtaalla Orikedossa Tengströmminkadulla siis...

      Pientä hämäystä ä-kirjaimilla tuokin veijari yrittää.

      Aika nopeasti selvitetty, ihan peruskoulun pohjalta.

    • Mrinj

      Nimeäni ei ole mainittu, ei todellakaan.
      Työskennellyt T:lla O:ssä? :o Jollain T-kadulla Oulunkylässä,no en kyllä ikinä. ;) Ei nyt raksuta!
      Eikä paljon muutenkaan...
      Kellään tosi halpaa torppaa siellä myydä? Toisaalta, pirukaan takaisin muuttais. Paitsi ihan piruuttaan! XD

    • Täällä-oon-ja-pysyn

      Noin häijyä akkaa ei tänne edes huolita.
      Pysy sinä vaan ihan suosiolla siellä Oulussa!

      Me ei sulle mitään torppaa myydä, vaikka vapaana olisikin.

    • Mrinj

      No just! Noin tosikko eikä ihme, miksei siellä kukaan ole viihtynyt kymmeniin vuosiin! Lisäksi ehdottaisin, että hankkisit jostain lisätietoja luetun ymmärtämisestä...

    • Lisää-sussuja

      Kyllä täällä jytää (siis omassa torpassani) ja ei ole edes susia!
      Mutta niin valitettavan vähän sussuja!

      Kaikki naaraspuoliset ovat tervetulleita! Kaikille heille kyllä torppa löytyy - ihan ikään katsomatta!

    • Mrinj

      Kerro heti! XD Tuon yhden mökötyksen voi jättää omaan arvoonsa. Aina sama juttu! Itkee, kun äiti ei sitonutkaan kengännauhoja jne. Mä muutan sinne, niin pidot paranee! Eiköhän me saada sama porukka kasaan, jonka kanssa keiteltiin joskus mm. ilolientä?

    • TuutTuut2

      Vai Hakulantien prinsessa halajaa kotikonnuilleen!

      • Mrinj

        Mitvit Hakulantie? No ei tod! ;)


    • TuutTuut2

      Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa - vai miten se nyt meni...

    • OKULMA

      Hyvin jytää...samoin kuin -70 luvulla itse kokeneena.

      • OKULMA

        Onk tääl kettä?


      • pois-muuttanut
        OKULMA kirjoitti:

        Onk tääl kettä?

        Kyl maar täl joku o .


      • OKULMA

        No hyvä et joku viäl o, itse muistan hyvin noo 70-luvun mopoilut ja kouluakin tuli käytyä Ojankulmalla, mukavat muistot noita ajoista.


      • Anonyymi
        OKULMA kirjoitti:

        No hyvä et joku viäl o, itse muistan hyvin noo 70-luvun mopoilut ja kouluakin tuli käytyä Ojankulmalla, mukavat muistot noita ajoista.

        Enellä oli ensimmäinen mopo ojankulmalla ????


    • Pörri666

      Toivon kovasti, että ruikuli ulottuu kaikkiin kiusaajiin asti!!!!

      • Ripuliko

        Mitä ruikuli on suomeksi?


    • Yksi_vaihtoehto

      Onko siellä tontteja myytävänä? Pitäisi saada muksut pois kaupungin hulinasta rauhallisempaan paikkaan!

    • Anonyymi

      Kukas nykyään asuu koulua vastapäätä, Annan ja Arvon torpassa (siis ihan ensimmäisessä Ojankulman kaupassa, jos ette sattuneet tietämään... ;D) - siis Lehtosten vieressä siinä rinteessä? Tykkäsin aina talosta, siihen voisin muuttaa! Onkos mitään torppia vapaana juuri nyt? Kertokaa. Oikeasti siis kiinnostaa.
      *ja ei, nimeäni ei vieläkään ole mainittu tässä ketjussa*

    • Anonyymi

      Entinen mustankulmalainen kyselee kun en ole sielläpäin kulkenut vuosikymmeniin ?

      • Anonyymi

        Kiinnostaisi tietää, ihan tuon torpan takia (lähinnä siis historialliset syyt ja omat pers.kohtaiset muistot! ;)
        Mutta eikö täällä tosiaankaan käy kukaan enää koskaan? Olisi mielenkiintoista edes kuulla, keitä siellä vielä asuu. Jotain toki tiedän, mutta ihan näitä pienempiä paikkoja tässä. Järäinenhän on pystyssä ja J. ilmeisesti isännöi, samoin Virtasella poika isännöi. Muuta? Kertokaa? Please! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää, ihan tuon torpan takia (lähinnä siis historialliset syyt ja omat pers.kohtaiset muistot! ;)
        Mutta eikö täällä tosiaankaan käy kukaan enää koskaan? Olisi mielenkiintoista edes kuulla, keitä siellä vielä asuu. Jotain toki tiedän, mutta ihan näitä pienempiä paikkoja tässä. Järäinenhän on pystyssä ja J. ilmeisesti isännöi, samoin Virtasella poika isännöi. Muuta? Kertokaa? Please! :)

        Jep.Juho on nykyään Järäisten isäntä.
        Lahden Annan ja Arvon talosta/tontista kuulin huhuja että Saukkolan Jarmo olisi ostanut ne.
        H.S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep.Juho on nykyään Järäisten isäntä.
        Lahden Annan ja Arvon talosta/tontista kuulin huhuja että Saukkolan Jarmo olisi ostanut ne.
        H.S

        Jarmolla alkaa noita rapistuvia torppia kohta olla jo enemmän kuin vasemmassa kädessä sormia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarmolla alkaa noita rapistuvia torppia kohta olla jo enemmän kuin vasemmassa kädessä sormia?

        Kelpaisi se torppa Jarmon omistamanakin! ;) Tosin muistan hänet kovin huonosti...


    • Anonyymi

      Kettä siäl linjoil? Hiljast o, kellekkä vissi seura kelppa? :o

      • Anonyymi

        Oon kuullut että vilosen pasi nykyään isännöi siinä neljännessä talossa..ja ei ihan hiljaista aina olisi


    • Anonyymi

      Onko linjoilla Ojankulman koulua käyneitä?

      • Anonyymi

        Tulihan sinne koululle muutaman kerran hiihdeltyä, käveltyä tai pyöräiltyä ja pari kertaa sain kyydin jopa reen kyydissäkin!

        Sitä matosoppaa eli porkkaraastetta jossain ohraryynikeitossa en todellakaan ole jäänyt kaipaamaan.

        Monia muita juttuja kylläkin, siivotessa kun tulee toisinaan vastaan vanhoja luokkakuvia.

        But Old Times Are Here Never Again…


    • Anonyymi

      En tiedä jytääkö, mutta ainakin kaikki metsät on jyrätty - osin ainakin Maskun puolelta!

    • Anonyymi

      No hyvin jytäsi silloin kun koululla asuin sen lopettamisen jälkeen ;-)

      • Anonyymi

        Taidat olla, Jutta tai Jaana.
        Muistaakseni sellaiset siskokset siinä joskus asuivat.
        H.S


    • Anonyymi

      Ja vahvistan myös, että Ojankulmalla asui 70-luvulla Hanna-niminen henkilö.

    • Anonyymi

      Meillä siskoksilla (tai ainaki toisella) oli silloin jytävaihde päällä, tosin aina piti lähteä sitä jytää jostain muualta hakemaan, milloin busalla, milloin liftaten...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe