Minulla on paljon aseita. olen opettanut poikanikin ampumaan. Hän osuu joka laakilla !
Onko poikani tuleva kouluampuja?
Pitääkö minun myydä pyssyt pois?
En ole rikas, mutta en myöskään mikään sosiaalitapaus. Olenko vaaraksi yhteiskunnalle?....onko jälkikasvuni vaaraksi yhteiskunnalle, kun minulla on 30 asetta?
Luovunko aseista?
13
310
Vastaukset
- lisää aseita
ei kannata luopua. itse toivoin 10 vuotta sitten, että ase lakeja höllennettäis. olisin aina halunu harrastaa konekivääri ammuntaa ihan maalitauluja vaan. on se vittu kun ei saa pitää kohta ollenkaan aseita. itselläni on reilu 50kpl aseita.
- Niinpä niin
Onko poikasi saanut diaknoosin jostakin mielenhäiriöstä tai käyttäättyykö hän muiden mielestä omituisesti? jos on niin pidä ne aseet lukkojen takana ja hoida poika kuntoon, jos ei mitään ilmene, niin jatkakaa harrastamista mutta pidä silti ne aseet lukkojen takana. Eikös tämä ole aika yksinkertaista.
Tällä USA:n tapauksella oli jotakin ongelmaa tiedetty olevan, eli ei toisaalta ollut ihan yht'äkkinen päähänpisto, olisi voinut olla estettävissä ilman aseiden hävittämistäkin.... - lisää aseita
rakastan aseita:) täkätäkätäkä pmpum! jokaisella mun aseella on nimi!!!!!! haluan automaattii aseita!!!
- kunnon kansalainen
Sinulla on hyvä asenne. Aseet saa lisääntyä, ei vähentyä. On maan rikos antaa vaihdossa ase.
Osta aina uusi. Asemäärä ei saa vähentyä ! - ammuu!
Nyky-aselain säädäntöhän melkein pakottaa aseharrastajat sekä metsästäjät ostamaan joka kolmas vuosi itselleen uuden tai käytetyn aseen.
Jos ei ole kolmeen viimeiseen vuoteen asetta hankkinut niin joutuu testiin ja kuulusteluun ennekuin saa aseen hankintaluvan ja tältä tosiaankin säästyy kun hankkii ennen kuin kolme vuotta umpeutuu.
Aloitusviestin kirjoittajalle tiedoksi että tiedä vaikka poikasi on tulevaisuudessa kykenevä, hyvinkin kykenevä maanpuolustaja tai hyvin kuuliainen ja nuhteeton aseharrastaja.
Itse vältän sellaisia tilanteita joissa joutuisin puolustamaan itseäni sillä jos joutuisin käyttämään voimaa puolustaakseni itseäni voisin saada syytteen vaikkapa pahoinpitelystä ja menettäisin näin metsästysaseeni, alkoholia en käytä ja näin ei ole sitäkään vaaraa että alkoholin vuoksi menettäisin rakkaan harrastuksen välineet ja onneksi omaan hyvin hyvin pitkät ns. lehmän hermot. - 2+5
Minulla on paljon aseita. olen opettanut poikanikin ampumaan. Hän osuu joka laakilla !
>Käy kalliiksi, kun tauluihin alkanut tulemaan reikiä. :(
Onko poikani tuleva kouluampuja?
>On
Pitääkö minun myydä pyssyt pois?
>Myy minulle, halvalla
En ole rikas, mutta en myöskään mikään sosiaalitapaus. Olenko vaaraksi yhteiskunnalle?....onko jälkikasvuni vaaraksi yhteiskunnalle, kun minulla on 30 asetta?
>Kuulostat psykopaatilta ja epävakaiselta. Poikasi ei vielä ole vaaraksi, mutta itse todennäköisesti olet jo muutamia teloittanut. Yritä olla saamatta traumoja moisista pikkujutuista. - suitset tiukemmalle
Mistä saadaan nykynuorisolle hermot?
Tuntuu että nykynuorisolla ei pinna kestä pienintäkään tappiota eikä vastoinkäymistä.
Tämä on aivan varmasti yhteiskunnan päättäjien vika, he ovat säätäneet lait.
Lapsille ei enää saada kotona kuria, pelkkä ääni ei tehoa, ei edes käsivarresta voi kiinni ottaa ohjatakseen lasta tai estää lasta, heti tulee lapsen suusta uhkaus lastensuojeluviranomaisesta.
Ennen annettiin tukkapöllyä ja selkään kunnolla ja siinä kiukku nieltiin ja muutaman tunnin mökötyksen jälkeen kaikki oli taas hyvin, en nyt tarkoita että lapsia saisi pieksää edelleenkin mutta jotain tolkkua hommaan, kouluissa saa oppilaat riekkua kuinka tahtoo ja heille ei löydy kuria, se on päättäjien saamattomuutta, itse jos saisin päättää niin sellainen oppilas joka toistuvasti häiritsee opetusta pitäisi erottaa koulusta.
Tämän jälkeen vanhemmat ovat vastuussa lapsensa koulutuksesta.
Ja ennenkaikkea...rikoslaki koskemaan myös ikään katsomatta, kovin nuorille rangaistuksen iän ja teon mukaan mutta ei missään nimessä jättää ilman rangaistusta. Tämä liian lepsu ote lapsiin ja teini-ikäsiin kyllä kostautuu, sama kuten esim hevosten käsittely jos annat periksi aina tai liian usein niin homma luisuu aivanvarmaan joidenkin hevosten kohdalla käsistä. kaukaa haettu vertaus mutta pitää paikkansa. - mieti,,,,
tuosta mallia --lainaus...hyvä video Australia asekieltojen seuraamuksista. http://www.youtube.com/watch?v=p8RDWltHxRc
Kieltojen jälkeen syntynyt uusi ilmiö "home invasion" joka oli harvinaista ennen asekieltoa, kiellon jälkeen tapaukset lisääntyneet 21%, aseelliset päällekarkaukset lisääntyneet 28%, aseelliset ryöstöt 69% ja murhat ampuma-aseella 19%. Mielenkiintoinen ilmiö. Muissa asekieltomaissa statistiikka on aikalailla vastaavaa eli selvä korrelaatio on olemassa asekiellon ja väkivaltarikollisuuden kasvun välillä. - järkeä peliin
Ei nyt kannattaisi kaikkea uskoa, mitä ne NRA:n hullut kirjoittelee.
- Totuuudentorvi
Kuule, tuskim...pa.
olen enemmän huolissani pomminrakentelijoista.
Ja jos sota syttyy se on sitten mies vastaan nuclearassault että ihan sama osaako ampua vai ei. - harjoiteltava vielä
" Hän osuu joka laakilla "
Nyt olisi varmaan syytä siirtyä ladon seinästä vähän pienempään pilkkaan.
Maailman parhaatkaan ampujat eivät osu joka laukauksella napakympiin. - P. Rovo
Kuka näitä suomi24:n ketjujen aloitusprovoja oikein keksii?
- Kreivi Whrilpool
Minä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379