peaceful warrior

nordicW

5

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen

      Tulee muuten tänään 28.12.2012 maikkarilta klo 22.45.

      • nordicW

        Ja just klo on tuon verran. Suosittelen myös. Tää on nii loistava. Sanoma on yksinkertainen.


      • peefuuwee
        nordicW kirjoitti:

        Ja just klo on tuon verran. Suosittelen myös. Tää on nii loistava. Sanoma on yksinkertainen.

        "Dan Millman (Scott Mechlowicz) on lahjakas nuori urheilija, joka tavoittelee olympiakultaa ja tekee kaikkensa ollakseen paras. Menestystä janoavalla Danilla on kaikkea: palkintoja, nopeita moottoripyöriä, tyttöjä, ja villejä juhlia.

        Hänen maailmansa kääntyy kuitenkin päälaelleen hänen tavatessaan huoltoasemalla salaperäisen miehen (Nick Nolte), joka kykenee saavuttamaan henkisillä kyvyillään aivan uusia voiman ja ymmärryksen tasoja. Nuori mies huomaa, että hänellä on paljon opittavaa ja vielä enemmän taakse jätettävää, jotta hän voisi oppia tämän uuden näkemyksen suuruudesta tässä liikuttavassa tarinassa ihmisen tahdonvoimasta.

        Elokuva perustuu osittain elämäkerralliseen kirjaan Way of the Peaceful Warrior, jonka on kirjoittanut Dan Millman."


    • kokija

      Jos katsoo vain yhden alan leffan, missä on jonkinlainen juoni, niin se on just tämä rauhanomainen soturi. Fyysinen puoli huomioitu leffan sanomassa, mikä niin tärkeää jotta jalat pysyisivät maassa. Nick Nolte näyttelee hyvin miestä, joka näkee maailman tietyllä tavalla illuusiona, siksi pysyykin tasapainossa ja havainnoi tarkasti. Luopuminen ryöstötapauksessa takista, vaatteista ja vaikka hengestäkin siksi helppoa ja aitoa. Kun nämä havaitaan pelkäksi omaisuudeksi, josta todellakin voidaan luopua kivuttomasti. Läsnäolon periaate, mikä on kaiken alkujuuri ja mille kaikki ns. mystinen perustuu, painottuu leffassa myös hyvin.

      • nordicW

        Just rauhallisuus, arvostelemattomuus, aikaan ja paikkaa samaistumattomuus, menneisyyden tunnekokemuksista (roskat) luopuminen, vie läsnäoloon tässä ja nyt. Temput ei ollu pääasiassa, vaan sen mielen tyhjentäminen kaikesta roskasta.

        Ryöstötapahtuma oli hyvä. Selkeä näkeminen siitä, että kaikki mitä tapahtuu on illuusiota. Täydellinen luottamus todellisuuteen ja siihen kuka oikeastaan on todellisuusdessa. Silloin on helppo luopua kaikesta materiaalisesta omaisuudesta, koska ne kertoo egon ominaisuuksista.

        Hyvä kohta oli sekin, kun näki voimakkaan unen, jossa näki egonsa ja tajusi, että siitä on luovuttava. Siitä se roskien tyhjentäminen mielestä lähti.

        Dan Millman vastaa tässä lyhyessä videossa kysymykseen, kuka oli Sokrates

        http://www.peacefulwarrior.com/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=69


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe