14v Nuori, miten tienata 2000e?

*Eepee

Moro! Yritän säästää 2000e tietokoneeseen, mutta se tuntuu toivottomalta.
Ilmoittauduin lehtiä jakamaan jo 2kk sitten, mutta vielä ei ole tullut soittoa, että olisi piiri vapautunut. Saan kuukausirahaa 50e.

13

561

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkki

      no emt!

    • kasape

      2000€ tietokoneeseen, anteeks mitä? Läppärit on halventunu, itse kasaamalla pelitietokoneen saat hyvän jo alle 800€, halvemmallakin jos vähän rajotat. Tabletit on alle 600. MIHIN VITTUUN TARVIIT 2000€ konetta? Kerro minkälaista konetta tarviit niin voin vittu vaikka kasata.

    • *Eepee

      kasape.
      En harrasta läppäreitä, kalliita ja ei sovellu pelaamiseen. Meinasin itse kasata, ja panostaa osiin niin, ettei tarvitse uusia vuoden päästä. Esim. gtx680, i7, z77 ja muuta tarvittavaa.

      • Kasape

        Gtx 680 on jotain niin ylihinnoteltua, se on upouusi ja vielä kallis. Osta vaikka 570, 580 tai jopa 590 jos rahaa. Intelin prossutkin aika kalliita. Noilla selviit jo aivan riittävän pitkään..


    • *Eepee

      Kasape.
      Meinasin kyllä pelata esim. BF3 ultralla hyvä fps, ja myös tulevia pelejä ajatellen. Kiitos kuitenkin vastauksesta.

      • Kasape

        Siis 500 sarja riittää vielä parikin vuotta. Itse
        Omistan 560ti eli vähän vanhemman,kaikki puörii ultrilla helposti. Voit tietysti ostaa sen gtx 680,mutta siinä et voitolle jää,uusimmat lippulaivamallit ovat AINA hyvin kalliita alussa ja niiden hyöty on olematon. Yksi hyvä mahdollisuus voisi olla myös 660ti tai 670. Omapa on kuitenkin päätöksesi.. Aloitin ite koneiden kasaamisen 2005. Hyviä jatkoja..


      • Kasape
        Kasape kirjoitti:

        Siis 500 sarja riittää vielä parikin vuotta. Itse
        Omistan 560ti eli vähän vanhemman,kaikki puörii ultrilla helposti. Voit tietysti ostaa sen gtx 680,mutta siinä et voitolle jää,uusimmat lippulaivamallit ovat AINA hyvin kalliita alussa ja niiden hyöty on olematon. Yksi hyvä mahdollisuus voisi olla myös 660ti tai 670. Omapa on kuitenkin päätöksesi.. Aloitin ite koneiden kasaamisen 2005. Hyviä jatkoja..

        Esim:

        Koppa - Fractal Define R3 Black Pearl ATX-kotelo, Musta 89.90€

        Prossu - AMD Phenom II X4 965 Black Edition 125W 99.00€

        Näyttis - ASUS HD7850 2Gb 245.00€ 245.00€

        Emo - ASROCK AM3 970 DDR3 SATA6 USB3 GBE ATX 77.40€

        Poweri - XFX 550W PRO Core Edition ATX-virtalähde 80 Bronze 69.00€

        Muisti - KINGSTON HYPERX 8GB 1600MHZ DDR3 (2x4GB) RED SERIES
        KAMPANJA 44.00€

        Kovo - SEAGATE Spinpoint F3 3.5" 1TB SATAII 32MB 7200rpm KAMPANJA 75.00€

        DVDRW - SONY 24X DVDRW BLACK SATA NERO 10 22.00€

        Yhteensä: 720,40€

        Noihin voi vaihtaa parempia osia jos on tarvetta budjetin mukaan. Voi laittaa SSD jos tarvetta, mutta itse odotan SSD halpenemista. Tuo näyttis on melko halpa ja silti todella hyvä. Ei todellakaan tarvis 2000€ koneelle jos 720€ saa jo "Ylitehokkaan" koneen joka toimii tulevaisuudessakin.


    • *Eepee

      Kasape.
      Kiitos paljon listasta, vaihdan vaan näyttiksen 670 ja tilaan. :)
      Osat Saksasta, paitsi koppa Suomesta?

      • Kasape

        Miten parhaaksi näet, nuo osien nimet on kopioitu systema storesta, mutta ehkä voit saada saksasta halvemmalla :).


    • 1212121

      Mua oikeesti v*tuttaa kun ostin aikoinani 770€ ja 1100€ koneet talouteen. Ei kannata ostaa ylikalliita koneita, tuutte katumaan päätöksiänne parin vuoden päästä.

    • tyttö15v

      mä hankin rahat mun läppäriiin ... wihiiiii! nyt saan ostaa sen! mut ei ollu kiva hankkismistapa :S:S:S

    • läppärillä bf3 ultra

      Konetta kannattaa todellakin päivittää vuoden tai kahen välein aina jotain, koska jos kerralla käytät sen 2k€ ni komponentit on viimeistään 5vuoden päästä semmosta pohjasakkaa ettei mikään uus peli pyöri. Halvemmalla pääsee kun ei aina osta sitä uusinta.

    • minä

      Mulle ostettiin n2vuot sit uus kone, enää ei toimi kunnol ees näppäimet on siis läppäri

      Ihanaa sillä kosketushiirellä näpytellä näyttönäppärii kirjottaa samal esim ainetta ymm

      Kone makso reilun tonnin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe