Kolmas koira taloon, mutta mikä?

-M-

Tässä kun muutan isompaan taloon niin tarkoituksena oli ottaa vielä yksi koira. Haaveena on aina ollut kookas rotu ja kohta on tullut hankinnan aika. Itselläni on kokemusta pienistä seurakoirista ja metsästyskoirista.
Tällä hetkellä minulla on kaksi klainia, toinen leikattu uron ja toinen narttu..
Mikä kookas rotu sopisi näiden pienten koirien seuraksi? Ja uros vai naaras?
Harrastan näyttelyitä ja maalla kun asun niin luonnossa tulee liikuttua ja koiria pidän silloin irti, joten isollakaan koiralla ei metsästysviettiä saisi olla... Kesäsin käyn myös koiria uittamassa, patikoimassa.. talvella hiihdetään jne.. Haluaisin myös että iso koira olisi rauhallisempi luonteeltaan kuin nämä pienet vilpertit :) kaikkia kommentteja kaipaan, kiitos!

16

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SayNo2Collections

Miksi harrastat koirien keräilyä? Hoida ne edelliset kunnialla hautaan ensin ja sitten vasta ala katsoa seuraavaa kun surutyöt on tehty.

Vai vielä iso pitäsisi saada riippakiveksi...

• Hoskapausu sinä olet

Voi hyvääpäivää, mikä sinä olet ihmisten yksityisiin asioihin puuttumaan, kyllä tuo aloittaja varmasti tietää mitä pystyy hoitamaan.

• lue säännöt
        Hoskapausu sinä olet kirjoitti:

Voi hyvääpäivää, mikä sinä olet ihmisten yksityisiin asioihin puuttumaan, kyllä tuo aloittaja varmasti tietää mitä pystyy hoitamaan.

Oliko sulla taaskaan mielipidettä ap. aiheeseen. Vai rikotko sääntöjä tietoisesti?

• irkkutyttö
        lue säännöt kirjoitti:

Oliko sulla taaskaan mielipidettä ap. aiheeseen. Vai rikotko sääntöjä tietoisesti?

"Oliko sulla taaskaan mielipidettä ap. aiheeseen. Vai rikotko sääntöjä tietoisesti?"

Enpä juuri sinunkaan mielipidettäsi tuosta lauseesta löydä???

Hollanninpaimenkoira on aika hauska rotu, tutustuppa siihen, jos vaikka sopis tarkotuksiisi.

• Lue itse säännöt
        lue säännöt kirjoitti:

En ole rikkonut mitään sääntöjä, kun sinä olet hoskapausu, niin sille en minä mahda mitään, mene huussiin.

Aloitukseen sanon, etten aloittajaa tuntematta voi suositella mitään rotua. Ainoa mitä voin ehdottaa on tulevan koiran sukupuoli, suosittelen narttua.

• Anonyymi

Taidat olla koirien vihaaja kun tuolleen kirjoittelet täällä. Oletko ajatellut että jotkut ihmiset, jotka ovat koiraihmisiä pystyvät/haluavat enemmän koiria kuin 1? Oletko ajatellut että kaikilla ihmisillä on erilaisia harrastuksia? Joillakin esim. autot ja on 10 autoa pihassa ruuvattavana. Miksi hankkia riippakiveksi 10 autoa? Aja ensin se yksi auto loppuun ennenkö hankit lisää autoja riesaksi. Näin se homma vaan toimii, joten jätä nuo sun vähempi arvoiset kommenttis vaan pois pilaamasta muiden päivää, kun et selvästikkään tiedä mistään mitään!

• Anonyymi
        Hoskapausu sinä olet kirjoitti:

Se on justiin näin!

• Anonyymi
        Lue itse säännöt kirjoitti:

En ole rikkonut mitään sääntöjä, kun sinä olet hoskapausu, niin sille en minä mahda mitään, mene huussiin.

Aloitukseen sanon, etten aloittajaa tuntematta voi suositella mitään rotua. Ainoa mitä voin ehdottaa on tulevan koiran sukupuoli, suosittelen narttua.

"sayno2collections" täällä vaan huutelee. Nimesi jo kertoo kaiken sinusta ihmisenä, millä esiinnyt täällä suomi24 sivulla. Tämä aihe ei edes yhtään kiinnosta sinua, sinun on vaan pakko päästä huutelemaan ihmisille täällä, koska sinulla itellä ei ole omaa elämää ollenkaan. Tuskin edes harrastuksia, joten ihmettelet kun muilla ihmisillä on harrastuksia ja ne harrastaa. En voi käsittää tämmöisiä ihmisiä, jotka käyttäytyvät tälleen. Tee kansalle palvelus ja lopeta tämmöne paska, ketään ei kiinnosta sun mp kun et mistään mitään tiedä!

• Huom!

Muistathan että et saa pitää luonnossa koiria vapaana miten haluat.

• Pentu hei !

Pittääkö sinult maalasnössön penikka kyssyy oikiisti lupa, älä sie unta nää, kyllä oikiat järjellä varustetut koiraihmiset tietää miten koirien kans liikutaa.

Ja HUOM !
        Koiran saa pitää vapaan niinkuin haluaa kun vaan hallitsee sen joka tilanteessa, katsos kun ihmisillä on koiria joita on koulutettu, eivätkä ole räksyttävii rakkei niin kuin sinul o.

• Anonyymi

"huom!" Jos olet lakia yhtään lukenut niin: *koira/koirat pitää olla taajama alueella kytkettynä*
        Muuten koiraa/koiria saa pitää niin paljon irti ku haluaa :)

• Anonyymi
        Pentu hei ! kirjoitti:

Pittääkö sinult maalasnössön penikka kyssyy oikiisti lupa, älä sie unta nää, kyllä oikiat järjellä varustetut koiraihmiset tietää miten koirien kans liikutaa.

Ja HUOM !
        Koiran saa pitää vapaan niinkuin haluaa kun vaan hallitsee sen joka tilanteessa, katsos kun ihmisillä on koiria joita on koulutettu, eivätkä ole räksyttävii rakkei niin kuin sinul o.

"pentu hei !" Laki sanoo että:
        *Koira/koirat pitää olla kytkettynä taajama alueella*
        Muutoin saa pitää koiraa niin paljon irti ku haluaa

• Kyllä jämpti on näin

Alaskanmlamuutti, berninpaimenkoira, nöffi, leonberg... löytyyhän näitä

• -M-

Voi kauheaa! Heti sitä ruvetaan syyttää koirien keräilystä vaikka niitä olisi sitten VAIN 3! Kyllä sitä on kuule pahempaakin nähty... En TODELLAKAAN ole keräilijä.. Muita eläimiä en omista..
      Pidän hyvää huolta koiristani ja tiedän täysin missä niitä saa irti pitää. Koirani ovat erittäin hyvin koulutettuja ja tiedän selviäväni myös kolmannesta. Minulla on ollut koiria koko elämäni ajan jo lapsuuden kodista asti ja hautaan on tullut laitettua koira viimeksi kaksi vuotta sitten.. Joo en ole ihan aloittelija näissä asioissa mutta isoista roduista olisin halunnut keskustelua enemmänkin, koska niistä ei niinkään kokemusta ole.

• Anonyymi

"-M-" Se on juurikin näin! Itse tiedät mihin olet ryhtymässä ja tiedät pystyväsi niin mikäs siinä. Älä välitä muiden kommenteista, kun ne ei tunnu mistään mitään tietävän. Itse olen hankkimassa myös kolmatta koiraa ja tiedän mihin olen ryhtymässä

• susi18

Kultainennoutaja se on tosi kiva rotu rauhallinen,kiva ei yleensä agressiivinen ja ym. (: ja nekin tykkäävät yleeensä myös uida.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2798
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2322
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2199
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1812
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1672
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1607
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      303
      1509
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1429
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1428
    Aihe