Markus 11: 22-26:
Jeesus sanoi heille: uskokaa Jumalaan. Totisesti: jos joku sanoo tälle vuorelle: 'Nouse paikaltasi ja paiskaudu mereen!', se myös tapahtuu, jos hän ei sydämessään epäile vaan uskoo, että niin käy kuin hän sanoo. Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän. Ja kun seisotte rukoilemassa, antakaa anteeksi kaikki mitä teillä on jotakuta vastaan. Silloin myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa teille rikkomuksenne anteeksi. Jos te ette anna anteeksi, ei teidän taivaallinen Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne."
Rukoilessamme meidän on hyvin tärkieä tehdä se uskossa. Meidän täytyy siis kiittää Jumalaa siitä, että Hän on jo kuullut meitä. Meidän täytyy mennä lopusta alkuun. Tämä tarkoittaa, että vastaanotamme uskossa sen, mitä pyydämme. Meidän tulee olla Aabrahamin kaltaisia. Abraham uskoi ja se katsottiin hänelle vanhurskaudeksi. Hänestä sanotaan, että hän oli Jumalan ystävä.
Rukoillessamme on hyvin helppo uskoa, että saamme Jumalalta, mitä pyydämme. Jeesus kuitenkin sanoo, että usko on yhteydessä rakkauteen. Jos vaellamme rakkaudessa, annamme anteeksi, koska rakkaus antaa. Kun annamme anteeksi, vapautamme toiset ihmiset. Jos emme anna anteeksi, emme vahingoita niitä, joita vastaan meillä on jotain, vaan itseämme.
Mietitäänpäs tätä jaetta 26 vähän. Omko mahdollista, ettei Jumala anna meille anteeksi? Kyllä.Ellemme anna anteeksi muille, ei Jumalakaan anna meille anteeksi. Jos Jesus sanoi näin, uskon, että se on täysin totta.
Jeesus sanoi: "Isänne, joka on taivaissa." Hän haluaa, että hänen armonsa ja rakkautensa loistaisi meissä. Jeesus sanoi, että jottei rukouksillanne olisi esteitä, antakaa anteeksi. On kirjoitettu: niin on Jumala maailmaa rakastanut että Hän antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Koska Jumala antoi meille anteeksi, mekin annamme anteeksi muille. Meissä on Jumalan luonne. Jumalan luonne on rakkaus, armo ja laupeus. Jos kutsumme itseämme Jumalan lapsiksi, mekin annamme anteeksi riippumatta siitä, mitä joku on tehnyt. Jos ette pysty, pyytäkää Jumalalta voimaa antaa anteeksi ja että Hän parantaisi sydämenne ja sielunne. Ehkä olet loukkaantunut tai joku perheestäsi, työpaikaltasi tai seurakunnastasi on loukannut sinua. Ehkä joku on puhunut sinusta pahaa etkä voi unohtaa sitä. Jumala unohti ja antoi anteeksi kaikki syntimme. Siksi mekin annamme anteeksi muille.Ei Jeesus sanonut sen olevan helppoa, vaan Hän sanoi, että se on vaikeaa, mutta Hän on meidän kanssamme.
Mitä siis haluan sanoa?
Muistatteko, kun Pietari kysyi Jeesukselta: " Monestiko minun pitää antaa anteeksi veljelle, joka rikkoo minua vastaan, 7 kertaako? Jeesus vastasi: " Ei 7 kertaa vaan 70 kertaa 7. " Meidän täytyy antaa anteeksi toinen toisillemme 490 kertaa päivässä. Sitten opetuslapset sanoivat: "Anna meille lisää uskoa!"
Usko on yhteydessä rakkauteen. Gal. 5:6 sanotaan, että Jumalalta tuleva usko toimii rakkaudessa. Usko vastaanottaa Jumalalta ja rakkaus antaa. Jos ette pysty antamaan anteeksi, teidän täytyy pyytää Jumalalta tuota uskoa, armoa ja rakkautta. Teidän täytyy pyytää Isältä voimaa antaa anteeksi.
Lihassamme emme voikaan koskaan antaa anteeksi. Jos keskitymme Jumalaan ja siihen, mitä Jeesus teki ristillä ja vastaanotamme sen uskossa, meidän on helppo antaa anteeksi, koska tiedämme olevamme uusi luomus. Tietäkää, että me olemme henki, meillä on sielu ja elämme ruumiissa. Emme ole sitä, mitä ulospäin näkyy, vaan sitä, mikä on sisällä. Jumalasta syntynyt uusi ihmisemme voi antaa anteeksi.
Uskoakseni anteksiantamattomuus toimii rukousesteenä ihmisen ja Jumalan välillä ikään kuin taivas olisi suljettu. Uusi luomus on ihminen, joka antaa anteeksi, rakastaa ja vaeltaa ilossa. Me olemme uusia luomuksia Kristuksessa Jeesuksessa.
http://www.youtube.com/watch?v=VjRkdY2D2TY
Annathan anteeksi?
57
227
Vastaukset
- Kristitty45
Anteeksiantaminen on ainakin minulle helppoa, mutta anteeksipyytäminen voi olla paljon vaikeampaa. Saman olen huomannut yleisestikin. Anteeksipyytäminen vaatii nöyrtymistä johon ihminen ei kovin mielellään suostu.
- Rehellinen -
Hei vigilance.
Sä olet sairas. Sairastat Psykoosia joka on mielisairaus.
Psykoosi on vakava mielenterveyden häiriö, jossa henkilön todellisuudentaju hämärtyy ja vääristyy usein karkealla tavalla siten, että henkilöllä on huomattavia vaikeuksia erottaa tosi epätodesta.- cvfgrt
Sinähän sen tiedät. Sanotaan, että "kokenut kaikki tietää".
- kertokaa totuus
ei ihminen sairastu sanomalla sairas. usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta.---sulle toivon samaa henkeä kuin Johanneksella!
- Oliivipuussa
Kiitos ajatuksia herättelevästä kirjoituksesta. Aloin tosissaan miettiä omalla kohdallani, joten kiitos paljon. Älä välitä ilkeistä kommenteista, kehtaavatkin näin joulun alla vielä, vaan pidä iloinen mieli.
- kanssasi jutellut
Jakelet oulunkylän ostarilla Jeesuslappusia =)
- herätkee
aha, vai että silviisii.
- ei kiinnosta skeida
Lakipykälä julkisella paikalla häirinnän suhteen olisi tehtävä! Samoin ovikellon soitteluista!
Aloittaja sanoo mm.
Kun annamme anteeksi, vapautamme toiset ihmiset. Jos emme anna anteeksi, emme vahingoita niitä, joita vastaan meillä on jotain, vaan itseämme.
Mielestäni liian vähälle jää anteeksiannon oikea kohde. Eli antaessani anteeksi omat ajatukseni sinusta, tai kenestä tahansa pääsen oikean anteeksiannon juurille. Kun annan anteeksi itselleni, vapautan itseni syyllisyyden etsinnästä, syyllistämästä itseäni, koska rakkaus ei syyllistä.
Lainaus: "Jos emme anna anteeksi, emme vahingoita niitä, joita vastaan meillä on jotain, vaan itseämme."
Vastaus:
Myös silloin kun en anna anteeksi itselleni vahingoitan itseäni. Jos kristillistä perustelua kaipaat voit ajatella että syyllistäessäsi itseäsi syyllistät sitä minkä Jumala loi, asetut siis Luojaasi viisaammaksi??- toimittaja elina fan
Kyllä sun tulkinta on aikalailla hakoteillä. Eihän toi syyllistänyt itseään vaan homoseksuaalit syyllisti aikanaan kun kysyttiin salliiko homoavioliitot niin oli rintamassa pertsan, edesan ja muiden kanssa rääkäisten: en hyväksy.
Ja ei se Luojaansa viisaammaksi ole asettunut vaikken pidäkään tosta jätkästä, ja vain siksi, ettei se halua miesparin tanssivan häätanssia, sama pertsasta ja edesasta, kaksi muuta kestoinhokkia siinä.
Elina on ihana, aina ihana. - toimittaja elina fan
Ei se uskalla itseään syyllistää itseään jos ei uskalla miestä rakastaa niin kuin tosi mies rakastaisi, mutta homoja syyllisti isoon ääneen!!!! En unohda sitä koskaan!!!
Mulla on oikeus avioliittoon rakastamani mieheni kanssa! Vaadin anteeksipyyntöä vigilancelta koska on lainvastaist apian olla homoseksuaalista avioliittoa vastaan, sen vaan sanon, ettäs tiedätte! Mieleni ovat pahoittaneet pertsa, vigilance ja edesa!!! ! En kestä tätä enää vaan haluan naimisiin mun kultani kanssa!! Ensi vuonna 2013.....saan oman mieheni, aviomiehekseni Markun, jota rakastan ikuisesti omaksi miehekseni. Mulla on siihen oikeus! Ellei pahat ihmiset estä rakkauttamme, kaunista rakkauttamme! - suolapitoisuus
toimittaja elina fan kirjoitti:
Ei se uskalla itseään syyllistää itseään jos ei uskalla miestä rakastaa niin kuin tosi mies rakastaisi, mutta homoja syyllisti isoon ääneen!!!! En unohda sitä koskaan!!!
Mulla on oikeus avioliittoon rakastamani mieheni kanssa! Vaadin anteeksipyyntöä vigilancelta koska on lainvastaist apian olla homoseksuaalista avioliittoa vastaan, sen vaan sanon, ettäs tiedätte! Mieleni ovat pahoittaneet pertsa, vigilance ja edesa!!! ! En kestä tätä enää vaan haluan naimisiin mun kultani kanssa!! Ensi vuonna 2013.....saan oman mieheni, aviomiehekseni Markun, jota rakastan ikuisesti omaksi miehekseni. Mulla on siihen oikeus! Ellei pahat ihmiset estä rakkauttamme, kaunista rakkauttamme!rauhotu ny. raakalaisia on aina ollut mutta meillä on uljaat puolustajat, sillä on tulkittu papistossa Raamattu että mies saa mennä avioliittoon ja ensi vuonna rekisteröityihin avioihin pääsee, se on ASKELEEN päässä avioliitosta, tavoite on ihan ok.
- mies älköön miestä
toimittaja elina fan kirjoitti:
Mulla on oikeus avioliittoon rakastamani mieheni kanssa! Vaadin anteeksipyyntöä vigilancelta koska on lainvastaist apian olla homoseksuaalista avioliittoa vastaan, sen vaan sanon, ettäs tiedätte! Mieleni ovat pahoittaneet pertsa, vigilance ja edesa!!! ! En kestä tätä enää vaan haluan naimisiin mun kultani kanssa!! Ensi vuonna 2013.....saan oman mieheni, aviomiehekseni Markun, jota rakastan ikuisesti omaksi miehekseni. Mulla on siihen oikeus! Ellei pahat ihmiset estä rakkauttamme, kaunista rakkauttamme!Ei homostelulle!
Terv. Markus, Lohja mies älköön miestä kirjoitti:
Ei homostelulle!
Terv. Markus, LohjaPitää kuitenkin muistaa, että kerta viikossa ei homoksi tee. Se on vain kokeilunhalua.
- Kalevi 73v
toi toisen vapauttamisjutun oivaltaminen on usein vuosikausien Raamatun syvemmän tuntemisen ja sisältöön liittyvän tosiasian oivaltamista. Jotkut eivät tajunne sitä koko elinikänään. Raamattuun toi perustuu toltakin osin, ja eihän ap. itseään syyllistänyt tai asettunut Luojaansa viisaammaksi. Ei sentään suoraa aleta vääntämään vääräksi kun ei siihen ole aihetta.
On meitä moneen junaan. - EL: ak:IM
mave kirjoitti:
Pitää kuitenkin muistaa, että kerta viikossa ei homoksi tee. Se on vain kokeilunhalua.
mave
Homous on ihan jees. Homostelu on kuvottavaa. - Lukija
Kalevi 73v kirjoitti:
toi toisen vapauttamisjutun oivaltaminen on usein vuosikausien Raamatun syvemmän tuntemisen ja sisältöön liittyvän tosiasian oivaltamista. Jotkut eivät tajunne sitä koko elinikänään. Raamattuun toi perustuu toltakin osin, ja eihän ap. itseään syyllistänyt tai asettunut Luojaansa viisaammaksi. Ei sentään suoraa aleta vääntämään vääräksi kun ei siihen ole aihetta.
On meitä moneen junaan."toi toisen vapauttamisjutun oivaltaminen on usein vuosikausien Raamatun syvemmän tuntemisen ja sisältöön liittyvän tosiasian oivaltamista. Jotkut eivät tajunne sitä koko elinikänään."
Aika moni filosofi on ilmaissut saman huomattavasti Raamattua selkeämmin. Ei tarvitse siis välttämättä odotella koko elinikää.
Ihan mielenkiintoinen juttu ja pysyy aika hyvn kasassa. Raamatussa on muitakin kohtia, jotka tukee tuota päättelyketjua.
43 "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.' 44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, 45 jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. 46 [i] Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin* tee niin? 47 Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin? 48 Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.5.html#o21
Toisaalta tuon rukoilemisen merkitys on kiistanalainen....- m67m657mum7
sut pitäis juottaa känniin ja laittaa kahden isorintaisen alushousuihin pukeutuneen naisen kanssa lukittuun 8 neliön huoneeseen aamuun asti niin eiköhän se poikuuskin lähtis ja ylimääräinen pyhyys Kyllä on kiistanalainen se rukous ja muutenkin koko kirjoitus.Mikä lie luulee olevansa, yhdellä iskulla tippuisi jos tosi miehen teen niinku minä tulisi.
- Gandhin sanoja
Tässä myös sanoja anteeksiannosta. Mielestäni vielä Jeesusta selkeämmin ilmaistuna:
”Silmä silmästä sokeuttaa koko maailman.”
”Heikot eivät anna anteeksi, anteeksianto on vahvuuden ominaisuus.”
”Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä.”- mene hindu takas int
onko buddha Jumala? Mitä se näkee? Mitä se kuulee? Pitääkö sun kuljettaa sitä mukanasi vaikka se on Jumala? Mitä se patsas ajattelee? Varmaan syvällsiä...
- Taiteilijan sisko
mene hindu takas int kirjoitti:
onko buddha Jumala? Mitä se näkee? Mitä se kuulee? Pitääkö sun kuljettaa sitä mukanasi vaikka se on Jumala? Mitä se patsas ajattelee? Varmaan syvällsiä...
"mene hindu takas int"
-rasismia
On Jeesuksestakin tehty taideteoksia, aivan kuten Buddhasta. Jahvesta samoin.
Mikä noista Gandhin ajatuksista on mielestäsi jollain tavalla väärä tai huono? Miksi? Kyllä nuo sopivat minun mielestäni kristityllekin ohjeiksi. - Kiitos, Gandhi
Taiteilijan sisko kirjoitti:
"mene hindu takas int"
-rasismia
On Jeesuksestakin tehty taideteoksia, aivan kuten Buddhasta. Jahvesta samoin.
Mikä noista Gandhin ajatuksista on mielestäsi jollain tavalla väärä tai huono? Miksi? Kyllä nuo sopivat minun mielestäni kristityllekin ohjeiksi.Kyllä nyt Gandhi vei voiton Jeesuksesta. Hän ei ladellut mitään arvoituksia, vaan sanoi suoraan niin kuin asia on.
”Heikot eivät anna anteeksi, anteeksianto on vahvuuden ominaisuus.”
Aivan loistava oivallus!
- kaija joo
Anna anteeksi, hyvä biisi. Ihan alkoi seksittämään.
Hei.
Näin joulun alla on oikein hyvä muistuttaa itseään siitä, että anteeksipyytäminen ja anteeksiantaminen ovat tärkeitä asioita. Ne ovat meitä jokaista koskevia asioita, kaikilla meillä on näissä kohden opittavaa ja opeteltavaa. Onneksi jokainen uusi päivä, jonka saamme elää, on mahdollisuus oppia. Me kaikki teemme rikkeitä, välillä tietoisesti ja tahallamme, välillä niin ettemme edes aina huomaa. Loukkamme sanoillamme, teoillamme tai tekemättä jättämisillä toista ihmistä. Samalla elämme Jumalan tahdon vastaisesti.
Kukin meistä tietää varmaankin, että on suuri helpotus sydäamessä, kun saa pyydettyä anteeksi ja kun saa anteeksi; kuin kivi vierähtäisi sydämeltä.
Joulu on välittämisen, ilon ja rakkauden aikaa. Olkoon se myös sellaista aikaa, jolloin ollaan sovussa läheisten kanssa ja tehdään sovinto. Olkoon se aikaa, jolloin ollaan yhteydessä Jumalaan ja kiitetään häntä kaikesta hyvästä.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappi- MrMorden
"kuunteleva_kirkko 19.12.2012 17:28
Joulu on välittämisen, ilon ja rakkauden aikaa. Olkoon se myös sellaista aikaa, jolloin ollaan sovussa läheisten kanssa ja tehdään sovinto. Olkoon se aikaa, jolloin ollaan yhteydessä Jumalaan ja kiitetään häntä kaikesta hyvästä.
Ystävällisesti,
Pirkko-pappi "
Meille ateisteille välittämisen, ilon ja rakkauden aikaan on 365pv vuodessa. Miksi hihhulit tekee niin vain jonkin epämääräirsten juhlien yhteydessä? Empatiataito on välillä latauksessa?
Keep up the good work!!! - green light 4 sin
MrMorden kirjoitti:
"kuunteleva_kirkko 19.12.2012 17:28
Ystävällisesti,
Pirkko-pappi "
Meille ateisteille välittämisen, ilon ja rakkauden aikaan on 365pv vuodessa. Miksi hihhulit tekee niin vain jonkin epämääräirsten juhlien yhteydessä? Empatiataito on välillä latauksessa?
Keep up the good work!!!turpa kiinni, älä vastusta Pirkkoa, sillä hän on pappi, erityiseen tehtävään valittu eksyttäjä.
- ???
vigilance!
"Annathan anteeksi"
-Pyydät siis anteeksi. Voisitko ensin kertoa mitä pahaa olet meille tehnyt? Sen jälkeen me päätämme annammeko sinulle anteeksi.- kravattimiehen hymy
oletko humalassa vai muuten vaan homo?
- olkaa rehellisiä!
kravattimiehen hymy kirjoitti:
oletko humalassa vai muuten vaan homo?
Et vastannut kysymykseen vaan aloit haukkumaan kysyjää juopoksi ja homoksi. Tyypillistä uskovaisuuttako?
- oime ikeniis munapää
olkaa rehellisiä! kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen vaan aloit haukkumaan kysyjää juopoksi ja homoksi. Tyypillistä uskovaisuuttako?
Juoppohomohan se on, munaa vailla nytkin elää ja ihmettelee mistä saisi mulkkua takalistoonsa ja lumppu naispapin siunaamaan avioliittoon hänet ja Sepon. Hän = Homo Hannu
- minne matka?
" anteeksiantamattomuus toimii rukousesteenä ihmisen ja Jumalan välillä "
Näin on. Jokaisen kannattaisi miettiä onko anteeksiantamaton ihmistä/ihmisiä kohtaan. Asiaa. - koppakuoriastenpaime
" Koska Jumala antoi meille anteeksi, mekin annamme anteeksi muille. Meissä on Jumalan luonne. Jumalan luonne on rakkaus, armo ja laupeus. "
Tiedän monia uskovia, jotka eivät täytä edes näitä ominaisuuksia. Jos täyttäisivät niin ymmärtäisivät alkaa pyrkimään työntekoon anteeksiannon suhteen, mutta sen sijaan selän takana supisevat ja irvistelevät. - hes 5: 7-10
"Tämän vuoksi sanoo Herra Jumala: Te olette rikkoneet minua vastaan pahemmin kuin ympärillänne asuvat kansat, te ette ole vaeltaneet minun säädösteni mukaan ettekä ole noudattaneet minun käskyjäni. Te ette ole eläneet edes siten kuin naapurikansanne elävät. Tämän vuoksi sanoo Herra Jumala: Jerusalem, nyt minä käyn sinua vastaan! Minä panen sinut tuomiolle omien muuriesi sisällä ja kaikkien kansojen nähden. Minä rankaisen sinua iljettävien tekojesi takia ja teen sen niin, etten niin ole koskaan tehnyt enkä koskaan enää ole tekevä. Isät syövät vielä lapsiaan muuriesi sisällä, ja lapset joutuvat syömään isänsä. Minä panen tuomioni täytäntöön, ja mitä sinusta jää, sen minä hajotan maailman tuuliin. "
Ja näin tapahtui kuten Herra ilmoitti profeetta Hesekielin välityksellä. Älkäämme eläkö kuten Ruotsissa ( homoavioliitoissa )tai pahan valtakunnassa Venäjällä ( valheella valittu presidentti ) eletään. - tuija klitoreeriaukk
en, helvettiin rikolliset jas murhaajat ja köyhiä riistävät. Olkoon tuomio ankara riistäjälle.
- naurua yhtäkkiä
Vatsani hytkyi äsken, hytkyy vieläkin. Paketoin lahjapaketin joululahjaksi. 2 min nauroin ja ulvoin paketoidessa eikä meinannu tulla mitään. Nytkin on ilo ylimmillään kun paketti on valmis ja se tullaan hakemaan lauantaina. Komea paketti, jonka sisällä on 4:n viljan puuropaketti ja kirjoittani runo. Sitä julkisella vievät sitten kuin aarretta kotiinsa. Ai hyvänen aika sentään tätä iloa. Nyt olen parhaat naurut keksinyt järjestää tahtomattani 9itselleni. Onhan tämä hieno joululahja.
Ei hyvänen aika. Nyt pitää rauhoittua ja vakavoitua mutta on tehnyt hyvää nauraakin.- ahdistunut odotus
maailmaloppua on ennustettu huomiselle. Jos mitään pahaa ei ole tapahtunut 22.12 ihan iltaan mennessä ( aikavyöhykkeet ) niin huokaisen helpotuksesta. Kovin on vaikea olo itselläni tällä hetkellä. Ainakaan meteoriitteja ei ole taivaalla matkalla maata koti eikä muutakaan uhkaa avaruudesta. voi olla viimeinen kerta kun näette tai sitten ette ehdi nähdä jos jotain vakava tapahtuu pe-la. hermo kireellä olen la-su taitteeseen. en halua kuolla vielä, en ole valmis.painajaisunia olen nähnyt ruumiskasoista ja päivämäärästä 21.12.2012 pimeällä taivaalla tulen ympäröimät numerot.
- huomenna jytisee
ahdistunut odotus kirjoitti:
maailmaloppua on ennustettu huomiselle. Jos mitään pahaa ei ole tapahtunut 22.12 ihan iltaan mennessä ( aikavyöhykkeet ) niin huokaisen helpotuksesta. Kovin on vaikea olo itselläni tällä hetkellä. Ainakaan meteoriitteja ei ole taivaalla matkalla maata koti eikä muutakaan uhkaa avaruudesta. voi olla viimeinen kerta kun näette tai sitten ette ehdi nähdä jos jotain vakava tapahtuu pe-la. hermo kireellä olen la-su taitteeseen. en halua kuolla vielä, en ole valmis.painajaisunia olen nähnyt ruumiskasoista ja päivämäärästä 21.12.2012 pimeällä taivaalla tulen ympäröimät numerot.
Moni profetia on toteutumatta vielä. Sitä tiedän, että maailma ei huomenna lopu.
- Final call
ahdistunut odotus kirjoitti:
Et ole ainoa joka odottanut maailmanloppua. Itse sijoitin koko kuukausipalkkani ruokaan ja juomaan (18 pulloa väkevää Mango viiniä) sekä soitin entiselleni tyttöystävilleni, että he voivat yhdessä tulla omakotitalooni viettämään yhdessä minun kanssa mailmanlopun odotusta. Toivottavasti meillä kaikilla on hauskaa, koska ostin myös erittäin hyvää salaattia ja nakkeja. Kirjoittelethan kun maailmasi loppuu, minä ainaskin pidän hauskaa entisten tyttöystävieni kanssa ja juon viiniä nauttien elämästäni.
- kusi lentää
Final call kirjoitti:
Et ole ainoa joka odottanut maailmanloppua. Itse sijoitin koko kuukausipalkkani ruokaan ja juomaan (18 pulloa väkevää Mango viiniä) sekä soitin entiselleni tyttöystävilleni, että he voivat yhdessä tulla omakotitalooni viettämään yhdessä minun kanssa mailmanlopun odotusta. Toivottavasti meillä kaikilla on hauskaa, koska ostin myös erittäin hyvää salaattia ja nakkeja. Kirjoittelethan kun maailmasi loppuu, minä ainaskin pidän hauskaa entisten tyttöystävieni kanssa ja juon viiniä nauttien elämästäni.
Moi huomenna jytisee ja final call, olitte väärässä, ei tullut maailmanloppua.
- TV7 KLO 20 PE 21.12.
Voitko rukoilla puolestani kun koen, että mun on vaikea antaa anteeksi. Olen nainen ja minulla on ongelmia mieheni kanssa. en pysty antamaan hänelle anteeksi ja hän on uhkaillut minua.
- lukija
Onko miehesi pyytänyt sinulta anteeksi? Jatkaako hän edelleen väkivaltaista käyttäytymistään?
Ainoa oikea ratkaisu on erota väkivaltaisesta suhteesta, jos asiat eivät muuksi muutu. - kunnes kuolema erott
lukija kirjoitti:
Onko miehesi pyytänyt sinulta anteeksi? Jatkaako hän edelleen väkivaltaista käyttäytymistään?
Ainoa oikea ratkaisu on erota väkivaltaisesta suhteesta, jos asiat eivät muuksi muutu.avioliitosta ei erota! itsepähän halusi mennä liittoon miehensä kasnssa, sitä ei erota kuin kuolema.
- lukija
kunnes kuolema erott kirjoitti:
avioliitosta ei erota! itsepähän halusi mennä liittoon miehensä kasnssa, sitä ei erota kuin kuolema.
Jaahas, ja mihin hihhuliporukkaan sinä kuulut? TV 7:n katsojiin, niinkö? No sitten kyllä ymmärrän katsantokantasi.
Voin ja haluan rukoilla sinun puolestasi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Rukoilen, että anteeksiantamuksen voima ja Jumalan rakkaus ja armo tulevat yllesi taivaasta. Partantakoon Jumala nyt sinun sielusi, haavasi ja sydämesi. Anna miehellesi anteeksi ja vapauta hänet.
Avataan Jesajan kirjan luku 61. Katsotaan Kristuksen palvelutyötä. Oltuaan erämaassa ja paastottuaan siellä 40 päivää , Luukkaan evankeliumissa on kirjoitettu, että Jeesus aloitti palvelutyönsä Jes. 61 jakeella. " Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista, julistamaan Herran riemuvuotta, päivää jona Jumalamme antaa palkan."
Kun annamme anteeksi, vapautamme itsemme sekä toiset. Jeesus antoi anteeksi syntimme ja vapautti meidät orjuudesta. Kun et anna anteeksi, olet itse orjuudessa. Kun et anna anteeksi, jätät avoimen oven saathanalle. Uskon koko sydämestäni, ettet halua saathanan tulevan ja tuhoavan elämääsi. Uskomattomat ihmisetkään eivät halua
, että saathana tuhoaa heidän elämänsä, perheensä ja työpaikkansa.
Joskus kuitenkin ilmestyksen ja ymmärryksen puute Jumalan sanasta vievät meidät syvän kriisin läpi. Voimme sulkea oven saathanalle, jottei hän pääse lähellemme, antamalla anteeksi koko sydämestämme. Anteeksiantamattomuuden henki on saathanan henki. Anteeksiantamattomuus liittyy vahvasti hylkäämiseen. Henkilö, joka ei voi antaa anteeksi, kokee olevansa hylätty, kokee, ettei häntä haluta ja että häntä väheksytään. Hylkääminen on myös vaikea ja sitkeä henki hel vetistä. Kristityt puhuvat paljon syntien anteeksiantamisesta, laitetaan se käytäntöön.
Muistatko UT:n keskeisimmän rukouksen? Isä meidän, joka olet taivaassa. Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa. Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Tämä on niin tärkeää: anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Tiedän Jumalan haluavan siunata meitä paljon. Esteenä voivat olla mm. anteeksiantamattomuus, hylkääminen tai syytös. Rukoillaan vielä yhdessä rukous, toista perässäni tämä rukous: Isä meidän, joka olet taivaassa, pyydän Sinua antamaan minulle voimaa unohtaa kaikki, mitä minua vastaan on tehty ja antamaan anteeksi niille, jotka ovat tehneet syntiä minua vastaan, ja antamaan anteeksi niille, jotka ovat puhuneet pahaa minusta. Jumala, annoit minulle anteeksi kaikki syntini, vaikken teoillani ansainnut sitä. Sinä kuitenkin annoit minulle anteeksi. Minä päätän antaa anteeksi muille Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen!
- M@k3
Hei Vigilance
Tuosta 70 kertaa 7 kohdasta tulee mieleen aina Ananian ja Safiran tarina.
He yrittivät huijata Pietaria ja Pyhä henki tappoi heidät.
Mitä sinä luulet, kumpi unohti tuon anteeksi antamisen? Pietari vai Pyhä henki?Jumala opettaa Raamatussa, että Kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
Tämän perusteella Pyhän Hengen pilkkaan lukeutuu tietoinen Jumalalle valehtelu.
" Muuan Ananias-niminen mies myi yhdessä vaimonsa Safiran kanssa maatilan,
mutta pani vaimonsa tieten osan kauppahinnasta syrjään. Loput hän luovutti apostolien haltuun.
Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi?
Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle."
Nämä sanat kuullessaan Ananias lyyhistyi kuolleena maahan, ja kaikki, jotka olivat tätä kuulemassa, joutuivat kauhun valtaan.
Nuoret miehet kietoivat Ananiaan ruumiin vaatteeseen, kantoivat hänet ulos ja hautasivat hänet.
Kolmisen tuntia myöhemmin tuli Ananiaan vaimo sisään, tapahtuneesta mitään tietämättä.
Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle, tähänkö hintaan te maatilan myitte?" "Niin, juuri siihen hintaan", vastasi nainen.
Silloin Pietari sanoi: "Kuinka te yksissä tuumin ryhdyitte koettelemaan Herran Henkeä? Kuuletko askelia oven takaa? Ne, jotka hautasivat miehesi, kantavat täältä myös sinut."
Siinä samassa nainen kaatui kuolleena Pietarin jalkoihin. Nuoret miehet tulivat sisään ja näkivät naisen kuolleen. He veivät hänet pois ja hautasivat hänet miehensä viereen.
Kauhu valtasi koko seurakunnan ja kaikki jotka tästä kuulivat."
Apt. 5 : 1-11
Pettämisen todellisena kohteena oli Pyhä Henki, oletettavasti Ananias ja Safira eivät tätä ymmärtäneet vaan ajattelivat voivansa pettää alkuseurakunnan johdossa olevan Pietarin, jossa heidän yllätyksekseen vaikutti Jumalan Pyhä Henki. Jumala teki heistä näkyvän esimerkin kauhistuttavaksi varoitukseksi alkuseurakunnalle ymmärrettävästi sitä varten, jos muillakin oli mielessä pyörinyt samansuuntaisia ajatuksia, sillä olisi ollut oletettavasti moniin Jumalan työntekijöiden toimeentuloon nälkäisyyttä lisäävä vaikutus ja vaikutuksensa seurakunnan kasvulle.- M@k3
vigilance kirjoitti:
Jumala opettaa Raamatussa, että Kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
Tämän perusteella Pyhän Hengen pilkkaan lukeutuu tietoinen Jumalalle valehtelu.
" Muuan Ananias-niminen mies myi yhdessä vaimonsa Safiran kanssa maatilan,
mutta pani vaimonsa tieten osan kauppahinnasta syrjään. Loput hän luovutti apostolien haltuun.
Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi?
Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle."
Nämä sanat kuullessaan Ananias lyyhistyi kuolleena maahan, ja kaikki, jotka olivat tätä kuulemassa, joutuivat kauhun valtaan.
Nuoret miehet kietoivat Ananiaan ruumiin vaatteeseen, kantoivat hänet ulos ja hautasivat hänet.
Kolmisen tuntia myöhemmin tuli Ananiaan vaimo sisään, tapahtuneesta mitään tietämättä.
Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle, tähänkö hintaan te maatilan myitte?" "Niin, juuri siihen hintaan", vastasi nainen.
Silloin Pietari sanoi: "Kuinka te yksissä tuumin ryhdyitte koettelemaan Herran Henkeä? Kuuletko askelia oven takaa? Ne, jotka hautasivat miehesi, kantavat täältä myös sinut."
Siinä samassa nainen kaatui kuolleena Pietarin jalkoihin. Nuoret miehet tulivat sisään ja näkivät naisen kuolleen. He veivät hänet pois ja hautasivat hänet miehensä viereen.
Kauhu valtasi koko seurakunnan ja kaikki jotka tästä kuulivat."
Apt. 5 : 1-11
Pettämisen todellisena kohteena oli Pyhä Henki, oletettavasti Ananias ja Safira eivät tätä ymmärtäneet vaan ajattelivat voivansa pettää alkuseurakunnan johdossa olevan Pietarin, jossa heidän yllätyksekseen vaikutti Jumalan Pyhä Henki. Jumala teki heistä näkyvän esimerkin kauhistuttavaksi varoitukseksi alkuseurakunnalle ymmärrettävästi sitä varten, jos muillakin oli mielessä pyörinyt samansuuntaisia ajatuksia, sillä olisi ollut oletettavasti moniin Jumalan työntekijöiden toimeentuloon nälkäisyyttä lisäävä vaikutus ja vaikutuksensa seurakunnan kasvulle.Pietari oli siis myymässä taivaspaikkaa?
Jumalan valtakunnan piti tulla maan päälle noiden ihmisten elinaikana, joten he myivät ainoan elantonsa lähteen ja antoivat rahat apostoleille.
Mutta kuten tiedämme, mitään valtakuntaa ei tullut, joten kuka loppujenlopksi valehteli kenelle ja kuka huijasi ketä?
- kiitos tästä
Jos luotamme Jumalaan, hän ei ikinä petä meitä. Ihmiset ovat petollisuuteen taipuvaisia, ei se luotettavinkaan ihminen ole aina välttämättä luotettava joka asiassa. Toi on totta, mitä anteeksiantamattomuudesta kirjoitit. Tarkistin jopa yhden kohdan Raamatusta ja sehän piti kutinsa. Joka päivä oppii uutta nyt tajuun miksi on välillä erkaantunut olo kaikkitietävästä.
Siunausta ja halaus sulle. - näin on
Jumala on sataprosenttisen luotettava
- annetaan anteeksi
anteeksi olemme saaneet
- se kannattaa
Monet sairaudetkin paranevat, kun annamme ihmisille anteeksi
- näin on
Anteeksi antaminen muuttaa koko maailman
- naisissa huoria palj
tottkai anna, onhan mulle annettu anteeksi enemmän kuin voin toivoa. Kun katsooo elämää taaksepäin on ihmeellistä nähdä Jumalan uskollisuus. Moni mies valitsee rahan perusteella aviokumppaninsa.
- lucifer666 666
voi saatana lucifer rulez
- EL: ak.IM
vigilance
Kai ymmärrät laskennallisen dilemman. Jos sulla on vaikka uskossasi useita veljiä (jopa miljooneittain...). Jokainen tekee vääryyttä sua kohtaan 538 kertaa, niin sun pitää suvaita kaikki. Jos kukaan ei ylitä sitä 77 kertaa 7(539), niin sun pitää vain olla ottavana ospuolena. Kerta toisensa jälkeen. Ja ei ole valitusoikeutta. Onko susta siihen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1363522Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen402775Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .402626Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302545Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232528- 1161885
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3191597Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741508Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3161404- 661258