millaisena pidätte naista, joka ei ole kertonut jo aikuiselle lapselleen tämän todellisen isän nimeä?
kuka on todellinen isä
car4
17215
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
Vastaukset 17
Vanhimmat
Kysymyksesi on aika typerä.
Sinut oli helppo määritellä.
tietämättömänä tai huonomuistisena?
Itse olen tällainen aikuinen lapsi, jolle äiti ei kertonut. Ehkä oli tarkoitus hyvä, kun salasi asian. Aina pitää kumminkin muistaa, että salat tulee julki ennen pitkää. Kukapas siinä sitten kärsii.
Pelkurina.
Äiti aina tiedetään, mutta isä on epävarma.
Suomessa on monta onnellista isää, joilla ei
ole mitään tekemistä isyyden kanssa.
Henkilönä jonka elämästä, taustoista ja asioista en tiedä yhtään mitään ja jonka päätöksistä en sen vuoksi myöskään voi olla mitään mieltä.
Jepulis kuule "expimot", sinä kirjoitit prikulleen niin, kuin minäkin olisin kirjoittanut, mikäli olisin kirjoittanut.:)
Asiasta viidenteenkymmenenteenkolmeen ja puoleen, oikea käteni sai tuta ison kaktuksen piikkien viheliäiset pistot nahan läpi. Piikkejä sitten pinseteillä nypin jos jonkin aikaa ja vieläkin tuntuu, että niitä sielä on. Kiva aamuherätys kaatuvan kaktuksen siivittämänä. Kääk.
Isän nimen mainitseminen ei aina ole
myönteinen asia. Useimmat tuon sor-
tin isät ovat vankilassa lähes koko ikän-
sä.
Ei sitä nimeä välttämättä tiedä edes se äiti.
Ei muistanut eräs äiti muuta lapsen isästä kuin sen, että sillä oli karvahattu päässä.
Minusta se on tosi kurja juttu, ne asiat pitäisi selittää ihan pienestä asti.
Eikä voi dna:takaan tehdä kun ei tunne sen ajan tuttujaan, vai tunteeko joku läheinen?
Eikä kysymys ole typerä ollenkaan jos minulta kysytään, olen katsonut ehkä liikaa televisiostakin näitä aikuisikään päässeitä jotka epätoivoisina etsivät isäänsä.
itsekkäänä, sillä oli asia miten kipeä tahansa niin siitä huolimatta on äidin velvollisuus kertoa se lapselleen. oma äitini teki saman jutun ja vei salaisuuden hautaan, yksi siskoistani ei tiedä oikeaa isäänsä. kuitenkin saimme kuulla muilta naljailuja asiasta, ei tuntunut kivalta lapsena. äiti vain vaikeni jos jotain kysyi.
vaikka ennen oli suuri häpeä saada au lapsi niin itseään saa kuitenkin syyttää. hyvin harva ihminen uskaltaa katsoa suoraan silmästä silmään omia vääriä tekoja oli ne sit mitä vain. enemmin annetaan syyttömien kärsiä pelastaakseen oman nahkansa. näinhän se menee vielä tänä päivänäkin.
Vaikenemiselle on monia päteviä näkökohtia ... oikean isän negatiivinen suhtautuminen, oletetun isän hyväksyminen, äidin asema asuinyhteisössä.
On ajateltava, mitä vaikeuksia lapselle tulee myöhemmin: kotona sisarukset, koulussa koulukaverit ja sisarpuolien kateus on myös jotain käsittämätöntä.
Samat vaikeudet kohtaa adoptiolapsi, ellei ympäristö asiaa hyväksy.
Työkaverini, tosin avioliitossa, oli hyvin epävarma lapsensa isästä. Oli siis toinenkin mahdollinen? En usko, että hän koskaan kertoi pojalleen, että isäsi voi olla joku toinenkin? No, poika on nyt 47-v.
Nyt olen kuullut äidistä, joka viettää tarhalasten kanssa kuolleen lapsensa synttäreitä ja on hyvin loukkaantunut, jos lapset eivät halua tulla kuolleen juhliin! Ei minunkaan lapseni päästänyt lapsiaan sinne ja kovasti minä ihmettelen, että joku voi edes sellaista toivoa.
Vanhemmat voivat ja surevatkin menetystä, mutta kutsua tarhaikäisiä lapsia syntymäpäivä juhliin on jotenkin minun ymmärrykseni ulottumattomissa.
En tiedä, mutta kaikesta päätellen nainen pelkää että häntä pidetään (erityisesti lapset häntä pitäisivät), noin äärimmilleen kaunisteltuna, huikentelevaisena.
No, lapsille tulee kyllä tylympiäkin ajatuksia mieleen äidistään sen jälkeen kun totuus joskus julki tulee...
Rehellisyys on aina pitkän päälle paras läheisissä ihmissuhteissa joihin äidin ja lastenkin välinen on laskettava.
Tiedän yhden tapauksen että lapsi syntyi raiskauksesta, luultavimmin humalaisen tytön hyväksikäytöstä kotiin kyytiä tarjonneen ja kyydinneen vieraan miehen toimesta. Tyttö syytti itseään ja salasi kaiken ja sitten olikin jo myöhäistä selvittää kuka se mies oli ollut. muistikuvia ei juuri ollut.
Lapsi kasvoi ja olisi varmaan halunnut isästään tietoa mutta ei sitä tietoa ollut. äiti ei ollut oikein tasapainoinen ja eli yksin loppuelämänsä.
Kyllä ne miehetkin voisi vähän paremmin siemenensä itämistä seurata ja miettiä tarkkaan mihin sitä kylvää. äitejä on niin helppo syytellä kun se raskaus leimaa vain äidin, ei isää.
Epäilen etten ole tyttäreni isä mutta on mulle silti kovin rakas.