Lastensuojelutapaus

Hevonen hukkui, kertoo Iltalehti.fi.
Omistaja ei jaksanut kannatella kahden Hevosen päätä avannon-reunalla yhtä-aikaa!!

Minun mielestäni Sosiaaliviraston olisi pitänyt seurata isäntää jo ajoissa ja valvoa että hän käy puntti-salilla riittävän usein.
Eläintensuojelijat saattavat olla kauhuissaan eläinten kaltoin-kohtelusta ja saattavat kysyä miksi tarhan portti oli jätetty auki.
Onkohan niin, että naapuri-mummot tekevät valituksen liiallisesta hirnunnasta?
Tarhan naapureissa asuville lapsille on varmaan alettu harkitsemaan huostaan-ottoa ja terapiaa, koska saattoihan joku hevosista olla jollekin heistä läheinen.
Uponneita Hevosia oli kaksi, toinen pelastui mutta uskon sen saaneen uni-apnean isännän liiallisesta luottavaisuudesta viralliseen Hevos-kuiskaajaan, vaikka olikin saanut häneltä Joulukorttejakin.

H.

28

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistuupa mieleen tapaus kun tässä samassa kunnassa oli muuan tyttöpari lähtenyt kiertämään hevosineen ratsastajien esteeksi laitettua puomia, ja satuin paikalle kun se hevonen siellä suolammessa jään petettyä sinnitteli. Tuli sitten pidettyä sitä sen aikaa pinnalla että palokunta ehti paikalle nostamaan sen liinoineen kuiville.

Kyllä se kohtuurankkaa hommaa oli toista tuntia otusta siinä rauhallisena pidellä...

• k/k

Voi mahotonta, olipa karmeaa. Taisi olla vitsit vähissä. Milliä vailla oli, ettei vienyt aikoinaan meidän koiraa.

• eläinrääkkäystä

Eläinsuojeluväki voisi nostaa tuosta äläkän ja vaatia omistajalle rangaistusta. Hevosten pitämiskielto ja reippaat sakot.

• demeter

Miinusten uhallakin kerron, että nauroin tuota juttua tikahtuakseni..)) (hunksi).
      Kerrassaan mainio. Joku muukin juttu nauratti, mutta ei niitä aina viitsi kehua, kun siitä kiusataan...))

• ???

Nuo hunksin kirjoitusvirheetkö sinua naurattivat, vai mikä?

• demeter
        ??? kirjoitti:

Nuo hunksin kirjoitusvirheetkö sinua naurattivat, vai mikä?

Yritän olla nauramatta toisten virheille, kun en virheetön ole itsekään...

• hiukan outoa
        demeter kirjoitti:

Yritän olla nauramatta toisten virheille, kun en virheetön ole itsekään...

Eläimen kuolemalle kuitenkin naurat, mikä siinä naurattaa

• demeter
        hiukan outoa kirjoitti:

Eläimen kuolemalle kuitenkin naurat, mikä siinä naurattaa

Oikeinko tässä joutuu tilille tuosta nauramisesta. Sovitaan sitten, että minulla on vähän outo huumorintaju.
        Uutisessa ei ole mitään naurettavaa, tietenkään. Nauratti hunksin parodiointi siitä, miten virkakoneisto reagoi onnettomuuksiin. Riittikö tilitys ?

• demeter kirjoitti:

Oikeinko tässä joutuu tilille tuosta nauramisesta. Sovitaan sitten, että minulla on vähän outo huumorintaju.
        Uutisessa ei ole mitään naurettavaa, tietenkään. Nauratti hunksin parodiointi siitä, miten virkakoneisto reagoi onnettomuuksiin. Riittikö tilitys ?

Onneksi ehdit ennen minua, joskus osuu saunominen sopivaan saumaan... :)
        En uskalla tunnustaa, että minuakin nauratti.

• zwgxz
        Anceli kirjoitti:

Onneksi ehdit ennen minua, joskus osuu saunominen sopivaan saumaan... :)
        En uskalla tunnustaa, että minuakin nauratti.

Sittenhän teitä on kaksi viisasta neittä.

• zwgxz kirjoitti:

Sittenhän teitä on kaksi viisasta neittä.

Noh, en nyt tiedä siitä viisaudesta, ainakaan omastani ja ei kai nauramisen perusteella ketään voi luokitella... :)
        Ketä mikäkin naurattaa, tyhjän naurajaa lähes kaikki.

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Noh, en nyt tiedä siitä viisaudesta, ainakaan omastani ja ei kai nauramisen perusteella ketään voi luokitella... :)
        Ketä mikäkin naurattaa, tyhjän naurajaa lähes kaikki.

No, vanha sananlasku sanoo, että räkänokastakin mies tulee vaan ei tyhjän naurajasta. Täytyy Anceli tyytyä tuohon..)) Vaikka räkänokka olen tällä hetkellä tuon flunssan vuoksi. Niin että toivossa eletään... Aikuistumisen odotuksessa..))

• demeter kirjoitti:

No, vanha sananlasku sanoo, että räkänokastakin mies tulee vaan ei tyhjän naurajasta. Täytyy Anceli tyytyä tuohon..)) Vaikka räkänokka olen tällä hetkellä tuon flunssan vuoksi. Niin että toivossa eletään... Aikuistumisen odotuksessa..))

Juu, ei meistä räkänokista taida miestä saada millään konstilla.
        Onhan sentään ainakin kolme asiaa jotka meitä yhdistää, flunssa, outo huumorintaju ja sit se kolmas... :)
        Pitäisikö tässä muka aikuiseksi alkaa, et voi olla tosissasi..

• Anceli kirjoitti:

Onhan sentään ainakin kolme asiaa jotka meitä yhdistää, flunssa, outo huumorintaju ja sit se kolmas... :)

"Anceli"

"tule miestä", on oikeastansa kuvaannollinen ilmaisu, naisilla sen voisi sanoa: "ryhdikäsrintainen", jota taas ei voi sanoa miehen ominaisuudeksi.
        Ihmiselle, kuten naisellekin on kosteus vain hyvä asia, siksi pitää aina muistaa juoda riittävästi.
        On ilahduttavaa minusta, että olen vaikuttanut jo kahteen naiseen, ehkä joteskin törkeetä, saman-aikaisesti.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

"tule miestä", on oikeastansa kuvaannollinen ilmaisu, naisilla sen voisi sanoa: "ryhdikäsrintainen", jota taas ei voi sanoa miehen ominaisuudeksi.
        Ihmiselle, kuten naisellekin on kosteus vain hyvä asia, siksi pitää aina muistaa juoda riittävästi.
        On ilahduttavaa minusta, että olen vaikuttanut jo kahteen naiseen, ehkä joteskin törkeetä, saman-aikaisesti.

H.

Tiedä tuosta ryhdikkyydestä, enää näillä kymmenillä..
        Minä juon nyt kahvia, suu kumminkin kostuu..kun ei talosta rommia löydy..se kuulemma auttaa flunssaan.

On se törkeetä, on totisesti, sanoo Siirakki..mutta mukavahan se on ihmistä ilahduttaa. Etenkin näin joulun alla, ja etenkin sinua, joka niin pienestä ilahdut... :)

• demeter
        Anceli kirjoitti:

Näin on, Anceli, yhdistäviä tekijöitä on, mutta sanotaan nyt heti, että hunksi ei kuulu niihin. Meitä kiinnostaa paljon pienemmät pojat..))
        Vaan hunksia täytyy nyt ennakkoon onnitella, jos vaikka huomista ei tule.
        Kaiva hunksi arkistosta retemedin vuoden takainen onnitteluruno. Huomaat, että mikään ei ole muuttunut. Tai no, kaikki ikävät ominaisuudet vahvistuvat vanhetessa, etkä sinä ole poikkeus, enkä minäkään sen puoleen..))
        Onnea tarvitaan vuosi vuodelta enemmän...

• demeter kirjoitti:

Näin on, Anceli, yhdistäviä tekijöitä on, mutta sanotaan nyt heti, että hunksi ei kuulu niihin. Meitä kiinnostaa paljon pienemmät pojat..))
        Kaiva hunksi arkistosta retemedin vuoden takainen onnitteluruno. Huomaat, että mikään ei ole muuttunut. Tai no, kaikki ikävät ominaisuudet vahvistuvat vanhetessa, etkä sinä ole poikkeus, enkä minäkään sen puoleen..))

Mistä on pienet pojat tehty, sehän meitä kiinnostaa... :)

Ai niin, Hänellä on synttärit huomenna, Onnea vaan minunkin puolestani, ellei huomista tulekaan, tai se kestää vain minuutin..

• demeter kirjoitti:

"demeter"

"Muurahainen pieni, siipensä oikoi, vaikka niitä ei sillä ollutkaan, jätti kennonsa taakseen,
        sillä mielessä oli tikut vaan, ei tienyt se miksi, tiesi vanhoja ei sit tikulla silmään.

Kulki polkuja tuttuja nuorukainen, keräs tikkuja yksin tai kaksin, mieluisaksi taakakseen,
        ohimennen vilkuili taakseenkin, näki toukkia miljoonaksi, näky kaunis, pisti niin silmään.

Pesän keskellä huokaili, pulleili, muljahti, ihan kaaaaauhean iso möykky,
        sitä tajunut nuori ei eläessään, mutta vanhana kuvat kulki, taisi olla julma Ölkky."

Epätietoiset kiitokset runosta, moni-nikkiset kauaksi haipuu,
        mutta muista sinä kuitenkin, aina sopukkaan vaipuu kaipuu.

Kiitokset onnitteluista, toivottavasti olen huomenna taas, niiden arvoinen.
        Parhaani olen tehnyt, mutta Jesse tekee mitä tekee.
        Itsepäinen mies kun on.:)

H.

• Hunkszista pitäis tehdä aikuistensuojeluilmotus.

• demeter

Ruvetaanko keräämään adressia (minttupuu) ?

• demeter kirjoitti:

Ruvetaanko keräämään adressia (minttupuu) ?

Demeter, totta mooses!! :D

• minttupuu kirjoitti:

Demeter, totta mooses!! :D

Demeter, nyt nauroin mä, niin hyvin lohkastu sulta xD!

Hyvää yötä kansalaiset.

• Mukavia valopäitä naisia on minulle kommentoinut.
      Aikuistensuojeluilmoitus...hah..parasta pitkään aikaan.
      Odotin oikeastaan haukkuja ja paljon, juttuni kun kohdistui myös palstan ERINÄSIIN aloituksiin ja kommentteihinkin.
      Täytyy siis vaan hirna...naurahtaa.
      Kuten laulussakin lauletaan ja Joulukin velvoittaa jo, on minulla sydän lämpöä tays, kiitos palstan erityisen fiksuille, viisaille ja huumorintajuisille tyttölöille.
      k/k saattaa tarkistaa oman tipusensa päivän uutisista.
      H.

• tiukkapipotonttu

Aloittajan luetun ymmärtämisen taito ei lienee parhainta A-luokkaa.

Tulkittu uutinen:
      "Järven jäälle karannut hevonen hukkui Sulkavalla Etelä-Savossa keskiviikkona.

Isäntä ja naapurit saivat pelastettua toisen hevosen, joka oli myös vajonnut veteen.

Tapaus sattui puolenpäivän jälkeen Lohilahdella noin 30 kilometriä Sulkavan kirkolta Imatralle päin. Aitauksessa olleet hevoset ilmeisesti säikähtivät jotain ja juoksivat kilometrin matkan rantaan. Ne etenivät jäällä rannasta noin sata metriä, kunnes jää petti virtapaikassa.

Pelastuslaitoksen mukaan isäntä kannatteli toisen hevosen päätä pinnalla ja se saatiin miesvoimin ylös. Toista hevosta ei pystytty pelastamaan."

Missä sanotaan, ettei isäntä jaksanut kannatella hevosta. Missä puhutaan valittavista mummoista tai naapurin lapsista. Tarhan portin tarinakin on keksitty juttu. Uniapnea, hevoskuiskaaja ja vielä joulortteja.

Toisaalta näemme ja kuulemme sekä luemme vain sen minkä haluamme, näin maailmankuvamme pysyy persoonakohtaisena näkemyksenämme. Mitä sitä turhaan sekoittaisi näkemyksiään toimittajien näkemyksiin.

• keskusteluako???

Terävää tekstiä tiukkapipotontulta. Aloituksesta välittyy aloittajan oma maailmankuva. Huumori ja älyllisyys loistaa poissaolollaan. Pilkallinen asenne ja etevämmyydentunto pistää normaali-ihmisen silmään. Lastensuojelutapaus?

• Keskitysleirit.

Oikeasta lastensuojelusta sen verran,
      että Bäckmannin raportti avasi suoma-
      laisten silmät. Alettiin nähdä lähellekin.
      Mediassa ruoditaan eka kertaa huos-
      taanottoja. Asiaa on jopa aloitettu tut-
      kimaan. Että jotain nhyvää siitäkin.

• Tervetuloa.

Tästä pisneksestä on kiinnostuttu jo ulkomaillakin.
        On tiedusteltu mahdollisuuksista rakentaa, ja yllä-
        piotää lapsisiirtoloita. Kohta pidetään huolta meidän
        lapsistamme. Hyvä pisnes:
        Julkisuudessa on puhuttu etenkin suurten kansainvälisten ketjujen tulosta laitoshuoltoon. Sen lisäksi myös sijaisperhehoitoon on ministerin mukaan tullut uusia yritystoimijoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3035
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1235
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1037
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      961
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      925
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      897
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      871
    8. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      161
      841
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      784
    Aihe