aso-asunnon irtisanominen

lähdenkö haneen

Jos sanon aso-asuntoni irti, niin oliko se niin että kolmen kuukauden kuluttua siitä tästä maksamani rahat pitäisi olla tililläni ?

Jos esim muutan pois 2 viikon kuluttua siitä kun olen sanonut asuntoni irti, joudunko maksamaan vielä nuo ylimääräiset kaksi kuukautta vuokraa asunnosta jossa en enää asu - kuulostaa oudolta, mutta näin eräs ihminen mulle väitti.
Tietenkin siltä kuukaudelta maksan vuokran jolloin lähden mutta tämä henkilö siis tosiaan väitti että jos asunto on tyhjillään niin minä maksan siitä tyhjästä asunnosta vuokraa; ei voi pitää paikkansa !

62

14034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhjkkhhhlk

      Kyllä se pitää paikkansa, ASO-asunnon irtisanomisaika on 3 kk.

      Tuo aika lyhentyy JOS tuon 3 kk aikana joku muu muuttaa sinun tyhjäksi jättämääsi asuntoon, eli jos aso-yhtiö löytää asuntoon uuden vuokralaisen.

    • Vastikkeenmaksuvelvollisuus loppuu ennen kolmen kuukauden irtisanomisajan loppuun kulumista vain siinä tapauksessa, että ko. aso-asunnolle löytyy sangen nopeasti uusi asukas ja aso-oikeuden haltija, jolla on mahdollisuus ja halukkuus lunastaa aso-osuus, ottaa asunto hallintaansa ja alkaa puolestaan hän maksaa siitä vastiketta jo ennen em. edellisen asukkaan kolmen kuukauden irtisanomisajan päättymistä. Mutta siis mitään velvollisuutta ei nopeastikaan löytyneellä uudella asukkaalla ole ottaa hänelle tarjottua aso-asuntoa vastaan ennen em. kolmen kuukauden edellisen asukkaan irtisanomisajan loppuun kulumista.

      Eli parasta vaan varautua siihen, että hyvinkin todennäköisesti tuon kolme kuukautta (tai ainakin hyvin lähelle sitä) joutuu vastiketta irtisanomastaan aso-asunnosta vielä maksamaan - riippumatta siitä, kuinka nopeasti on asunnosta itse pois muuttanut.

    • bvcbcbcbvc

      Muistatko kun allekirjoitit asumisoikeussopimuksen? Se 3 kk luki siinä sopimuksessa.

      • kaikella on hintansa

        Minä en suostu esittelemään asumisoikeusasuntoani saati sitten kehumaan ja myymään sitä seuraavalle jonosta tulevalle uhrille.
        .
        Asunnon hallinta jatkuu sopimuksen tekijällä koko irtisanomisajan.

        Minun asumisoikeussopimuksessa ei ole velvoitetta esitellä ja myydä asuntoa

        Korvausta vastaan saatan esitellä asuntoa minulle sopivana ajankohtana. Sopiva korvaus on 350 € / esittely..

        Ehkä tämä esittelymaksu laittaa uuden uhrin miettimään kannattako tulla asumisoikeusasuntoon rahastettavaksi.


      • Aso-asukas
        kaikella on hintansa kirjoitti:

        Minä en suostu esittelemään asumisoikeusasuntoani saati sitten kehumaan ja myymään sitä seuraavalle jonosta tulevalle uhrille.
        .
        Asunnon hallinta jatkuu sopimuksen tekijällä koko irtisanomisajan.

        Minun asumisoikeussopimuksessa ei ole velvoitetta esitellä ja myydä asuntoa

        Korvausta vastaan saatan esitellä asuntoa minulle sopivana ajankohtana. Sopiva korvaus on 350 € / esittely..

        Ehkä tämä esittelymaksu laittaa uuden uhrin miettimään kannattako tulla asumisoikeusasuntoon rahastettavaksi.

        Et taida olla han viisas...


    • Aso-asukas

      Irtisanomisaika on se 3 kuukautta.

    • pyhä sylvi

      onhan se kyllä niin ettei se asunnon esittely kuulu asukkaalle,kyllä pitäs asumisrauha loppuun asti saada pitää,ilman että täytyy asuntoa esitellä ja menojansa sovitella,sen mukaan.

      • gfdgfdgfgfdgdf

        Eihän sitä tarvitsekaan esitellä. Voi myös kieltäytyä kunniasta.


      • kotini ompi linnani
        gfdgfdgfgfdgdf kirjoitti:

        Eihän sitä tarvitsekaan esitellä. Voi myös kieltäytyä kunniasta.

        Aivan, omistaja esitelköön asuntoaan hallintaajan päätyttyä 3 kk.n päästä irtisanomisesta.
        En usko että omistajan etu olisi jos poismuuttava petetty asukas kertoisi koko totuden tästä asumisoikeushuijjauksesta, ja siitä kuinka hissi kolisee, liikenne häiritsee, naapurin tupakan savut tulee makuuhuoneeseen, yläkerran kusenlorotus kuuluu yöllä kuin korvaan lorottaisi, ilmanvaihto ei pelaa, ikkunoista vetää, äänieristystä ei ollenkaan, saunan kiukaat kiinnitetty paneeliin, hometta kylpyhuoneessa, naapurissa kyttääviä vanhojapiikoja, omistajat valehtelevat ja antavat kattettomia lupauksia.... jne....

        Mutta asunnon tarvitsijoita riittää jonoksi kasvukeskuksissa.

        Voi tätä vähäosaisten osaa !


    • POKS.

      Kaikki tuntomerkit viittaa siis 90 luvun Asoon, ne olivat luokattomia, uudet ovat kyllä nykyään paljon parempia, että äläpä yleistä.

    • vihti tutuksi

      Kannattaako muuttaa 90-luvun ASOON, jos ne ovat luokattomia, vastikkeet tasataan uusien asuntojen kanssa.

      Onnellisia ovat ne. jotka ovat päässeet eroon vanhasta asosta.

      Vanhojen asoasuntojen korjausvarauksia on ennenkin sijoitettu laittomasti uusien rakentamiseen.
      Lue linkki: http://www.rakennuslehti.fi/uutiset/rakentaminen/22601.html

      • xxxxx

        No ei ne uudet ole sen parempia. Asun tänä vuonna valmistuneessa ASO-asunnossa, eikä ne äänieristykset ole yhtään parantuneet. Tuskin ovat nykyisten lakien mukaiset.


    • Knocker.

      Trolli olet xxxxxxxx, äänieristykset ovat huomattavasti parantuneet, sinä et asu missään uudessa Asossa, etkä muussakaan uudessa..
      Ero on nimittäin esim. 90 luvun asoihin/taloihin merkittävän suuri ja paljon parempaan suuntaan.

    • pyhä sylvi

      minäpä olen nyt tehnyt ratkasun ja irtisanoin ASO ni muutan muualle toistakymmentä vuotta tässä viihdyin .asunto hyvä mutta hintataso ei.alko vuokrat nouseen vähän liian reippaasti

    • rherhe

      Irtisanomisaika on 3 kk. Se on oma asiasi milloin muutat asunnosta pois, mutta vastiketta täytyy maksaa kaikilta kolmelta kuukaudelta. Uuteen asuntoon (tai minne muutatkin) muutto kannattaa siis ajoittaa tämä mielessä pitäen.

      Voit kuitenkin myös tähdätä siihen, että muutat alle 1 kk kuluessa pois, jolloin asunto vapautuu ja jää tyhjäksi. Jos asuntotoimisto saa sen "myytyä" samantien ja asukkaat ovat valmiita muuttamaan jo seuraavan kk:n aikana, niin et joudu enää maksamaan kahden viimeisen kuukauden vastiketta. Todennäköisesti myös saat asomaksun aiemmin takaisin. Se on vähän riskipeliä kuinka nopeasti asunto menee. Tietyillä alueilla todennäköisesti hyvinkin nopeasti, mutta toisaalla taas ei.

      Kyllä tämä olisi pitänyt sinulla olla mielessä jo sisäänmuuttovaiheessa, jos yhtään tutustuit asokäytäntöihin. :)

      • Anonyymi

        Mutta saako uusi asukas roudata sinne rojujaan siivota, vaikka maksetaan vuokraa tyhjästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta saako uusi asukas roudata sinne rojujaan siivota, vaikka maksetaan vuokraa tyhjästä?

        Asunto on yksin sinun hallinnassa niin kauan kuin maksat aso-vastiketta sen kolmen irtisanomiskuukaden aikana. Uusi asukas saa muuttaa aikaisemmin, jos olet kirjallisesti sopinut aso-yhtiön kanssa aikaisemmasta vapautumisesta. Silloin myös vastikkeen maksu loppuu kohdaltasi ko.. päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta saako uusi asukas roudata sinne rojujaan siivota, vaikka maksetaan vuokraa tyhjästä?

        Uutta asukasta ei tule niin kauan kuin asunto on sinun hallinnassasi eli maksat siitä käyttövastiketta. Kun sinun hallintaoikeutesi asuntoon on päättynyt, siellä ehkä tehdään pientä remonttia ja siivotaan jälkesi. Vasta sen jälkeen voi tulla uusi asukas. Näin ainakin meillä päin.


    • entinen sylvi

      Voi pyhä sylvi !

      Ei ole hyvä että muutat pois ja annat periksi yleishyödyllisille yhteisöille ja niiden toimia valvoville viranomaisille.

      Valtioneuvoston asuntopoliittiseen toimenpideohjelmaan on kirjattu, että ympäristöministeriö ja ARA seuraavat asumisoikeuslainsäädännön toteutumista asukkaiden vaikutusmahdollisuuksien varmistamiseksi.

      Me asukkaat voimme vain odottaa että viranomaisten edunvalvonta yhteisöjen hyväksi loppuu.
      Ara on sentään pyytänyt selvitystä yhtiöiltä siitä miten asumisoikeuslain tiedonantamisvelvollisuutta on noudatettu eri asumisoikeusyhteisöissä.

      Vastikkeiden määräytymislaskelmien 2013 esittämisen yhteydessä ei ole annettu asukkaille lain edellyttämiä tietoja vastikkeiden muodostumisesta.

    • entinen aso asukas 1

      Mitä nopeammin saat asuntosi myytyä seuraavalle niin sitä nopeammin pääset vastuustasi eroon,muussa tapauksessa siis maksat sen 3kk vuokraasi normaalisti.jos siis saat myytyä jollekin aijemmin ja hän muuttaa siihen vaikka 1kk päästä niin sitten saat rahasi välittömästi takaisin kun heidän kanssaan on sopimus tehty.itse jouduin maksamaan 2kk vuokraa vaikka olinkin jo muuttanut pois eli tuli 2kk tupla vuokrat maksettua !!

    • pyhä sylvi

      mutta nythän on niin ettei sitä itse voi myydä ja aso yhtiö hankkii uudet tulijat tai tekee remppaa,tai mitä nyt tekeekäään se 3kk on takaraja aso maksun palautukselle.

      • Yes, Pyhä sylvi

        Kaikki Aso asukkathan sen tietävät ettei sitä itse voi rahalla myydä !

        Asumisoikeuden myy tietysti yleishyödyllinen yhtiö uudelle lypsylehmälleen.

        Kysehän on siitä ottaako uusi uhri jonotusnumerolla saamansa kohteen vastaan.


    • Ihmetyttää

      Meidän AVAIN Asumisoikeus Oy:n kohteessa asukas muutti pois toukokuun 2012 lopussa. Yhtiö kuitenkin peri häneltä vielä kolmen kuukauden vastikkeen (kesä-, heinä- ja elokuu). Hän oli irtisanonut asunnon jo hyvissä ajoin. Ko. asukkaan nimi on vieläkin asunnon ovessa. Kohde sijaitsee hyvällä ja keskeisellä paikalla suurehkossa kaupungissa. Asunto on yksiö ja paljon ihmisiä jonossa odottamassa asuntoa. Asunto olisi saatu kuukaudessa uudelle asukkaalle, mutta asiaa pitkitettiin vielä kaksi kuukautta, joten entinen asukas joutui maksamaan vielä kolmen kuukauden vastikkeen. Kukaan meistä asukkaista ja asukkaiden edustajista ei tiedä vielä tänäänkään, asuuko vieläkään ketään asumisoikeusasukasta ko. asunnossa vai onko asunto vuokrattu "ulos" jollakin ehdolla. Vai onko asuntoon unohdettu ottaa uutta asukasta, kun kukaan ei ole vielä törmännyt häneen. Aikaisemmin yhtiö on ilmoittanut, että asuntojen täyttämistä ja vuokraamistakaan koskevat asiat eivät kuulu asukashallintoelimille.

      • Anonyymi

        olen lukenut jostakin,että kun annetaan häätö,ja päivä milloin asunto on tyhjä ja hyvin siivottu niin vuokravelvollisuus päättyy heti eikä ole mitään kuukausien vuokravelvollisuuksia onko tämä vanha tieto.


    • mimosa3

      Olen snomassa asoani irti... vuokra noussut kahdessa vuodessa 100e...ei todellakaan ole varaa enää asua tässä. Ja tämä on juuri noita vanhoja asoja... Vuokra 910e kolmiosta =(

      • faktaa asumisesta.

        Jos löydät halvemman niin kannattaa muuttaa. Tosin halvoissa luukuissa on se vaara että niissä asuu sossun kustantamaa porukkaa, eli ns jatkuva viikonloppu päällä 25/8. Häätö auttaa ehkä vain hetkeksi, mutta voi olla että tulee samanlainen tilalle. Spurgut ei sijoita rahaa asoihin, ne ostaa viinaa ja pilveä sillä rahalla, ja jos rahat loppuu, ne myy pyöräsi ja autostereosi.


    • -lissu-

      kyllä se on joka paikassa se,vuokralainen joka joutuu sen vuokran maksamaan ja jos ei ole varaa niin on parempi,lähteä ennenkuin heitetää.Minä teen nyt juuri niin kun ei enää rahat riitä,kun vuokrat nousee sitä tahtia ,joka vuosi.Ja turha pelätä jotain ´sossupummeja´ kyllä siinä sulla on ovi välissä ei ne väkisin teille tule.Mulla viimenen kk menossa irtisanomisesta.hyvä mimosa 3 ,me fiksut tehdään näin

    • Janne

      Itse taannoin muutin pois Asokodit Oy:n asumisoikeus asunnosta. Vakuusmaksusta oli tehty erikoinen pidätys josta ei mitenkään informoitu etukäteen. Asiaa on yritetty selvittää heidän kanssaan, mutta asian oikaisu on yksityiselle henkilölle yhtä helppoa kuin veden puristaminen kivestä. En tätä kyseistä yritystä suosittele kenellekkään, ettette joutuisi samanlaiseen ikävään tilanteeseen. On varmasti myös vastuullisia aso yhtiöitä.

      • uhuihihiuhihi

        Tee rikosilmoitus. Ei asia täällä Suomi24:n palstalla ainakaan etene.


      • kalermoa

        Laitappa JANNE faktoja pöytään! Mielenkiintoista lukea syys erikoiseen pidätykseen. Olitko paikalla kun tarkastaja kävi asunnon katselmuksen tekemässä sinun poismuuttaessa?


    • määmää

      Juuri esittelin oman asoasuntoni ja olipa vähän hassu tilanne. En nyt ihan suoraan sanonut, että talveksi kannattaa hankkia makuupussi ja toppavaatteet, mutta vähän vihjailin. Joku tähän kuitenkin tulee niin ei kai se ole mun asiani niitä poiskaan pelottelemaan.

      • Näinsanoen

        Kyllä minä olisin rehellinen seuraavalle asukkaalle,koska heillä voi olla parikin tarjousta päällä ja sitten valitsevat paskan.Kannattaa ajatella aina itsensä tuossa asemassa se ei ole sinulta pois.Itse vaihtaneensa asoa asukkaat ovat sanoneet oman mielipiteensä asunnosta ,naapureista,asuinpaikasta ja sillä perusteella olen nyt erittäin hyvällä paikalla ja naapurit fantastisia..Olin myös rehellinen oman asuntoni näytössä huonoista ja hyvistä puolista.


    • Anonyymi

      Miten se on mahdollista, sanoin asu toini irti 15. 6 ja se on tyhjänä, mutta nyt haetaan siihen asukasta ja siinä sanotaan, että siihen pääsee muuttamaan 23.8 joten minä maksan siitä tyhjästä asunnosta, jos vaikka uusi asukas olisi halukas muuttamaan vaikka heti, niin hänen ei anneta muuttaa.

      • Anonyymi

        Sanoit asuntosi irti 15.6. Irtisanomisaika on 3 kk, sen vuoksi olisit vastuussa asunnosta ja sen käyttövastikkeen maksusta 15.9. asti. Asunto on sinun hallinnassasi ja vastuullasi 15.9. asti. Oma asiasi, jos muutat pois tai olet jo muuttanut aikaisemmin, se ei vaikuta vastuuseesi.


    • Anonyymi

      Hyvät aso-asunnon "ostaneet". Joka ikisellä teistä on itse allekirjoittamanne sopimuspaperi, jossa on sanottu tuo 3kk,n irtisanomisaika. Jos aso-yhtiö tarvitsee tai haluaa sen ajan uuden vuokralaisen hankkimiseen tai muuten haluaa, niin poismuuttaja saa rahansa 3 kk irtisanoutumisensa jälkeen. Täysin laillinen ja sopimuksen mukainen käytäntö. Riippumatta siitä, olisko asuntoa pakko pitää tyhjillään niin kauan. JOS uusi asukas tuleekin aikaisemmin asumaan asuntoon, niin asian voi neuvotella aso-yhtiön kanssa niin, että pois muuttava saakin asuntoon sijoittamansa rahat aikaisemmin takaisin. Lukekaa ihmiset sopimuspaperinne huolella! Niin ettei ihan järjettömistä asioista tarvitse valittaa ja kysellä.

    • Anonyymi

      Voihan sen aso asunnon sanoa irti vaikka puolivuotta aimmin kun muuttaa. Kunhan poismuuttopäivä on mainittu irtisanomisessa. Näin esimerkiksi silloin kun on ostanut oman asunnon ja sinne muuttopäivä on tiedossa.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Irtisanomisaika on vähintään sen 3 kk ja tämä sitoo molempia osapuolia ellei tapauskohtaisesti erikseen muuta sovita.

        Yleensä ihmiset tarvitsevat aikaa ihan siihen konkreettiseen muuttoon, ainakin kun ei ole kyse pikkuruisesta yksiöstä. Itselläni oli hallinnassani kaksi asumisoikeusasuntoa kaksi viikkoa kestäneen muuttoprojektin ajan. Sen ajan maksoin myös molempien asuntojen käyttövastikkeet. Muutto ja kaikki siihen liittyvä sujui suunnitellusti ja hallitusti rauhallisin ottein loppusiivous mukaanlukien. Muuttoa olin suunnitellut kuukausia etukäteen.

        Harvoin kai uudet asukkaat tulevat samana päivänä kuin entiset lähtevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Irtisanomisaika on vähintään sen 3 kk ja tämä sitoo molempia osapuolia ellei tapauskohtaisesti erikseen muuta sovita.

        Yleensä ihmiset tarvitsevat aikaa ihan siihen konkreettiseen muuttoon, ainakin kun ei ole kyse pikkuruisesta yksiöstä. Itselläni oli hallinnassani kaksi asumisoikeusasuntoa kaksi viikkoa kestäneen muuttoprojektin ajan. Sen ajan maksoin myös molempien asuntojen käyttövastikkeet. Muutto ja kaikki siihen liittyvä sujui suunnitellusti ja hallitusti rauhallisin ottein loppusiivous mukaanlukien. Muuttoa olin suunnitellut kuukausia etukäteen.

        Harvoin kai uudet asukkaat tulevat samana päivänä kuin entiset lähtevät.

        Eli sinulla on ollut varaa ostaa se uusi asunto ennen kuin olet saanut rahasi siitä mistä muutat pois? Aika harvalla on näin hyvin asiat.
        Yleensä ensin pitää saada rahat siitä nykyisestä jotta voi ostaa sen uuden?
        .
        En tosin tiedä voiko asoyhtiön kanssa sopia uuden asunnon ostamisesta siten että siinä ei raha liiku heti vaan asoyhtiö siirtää omistusoikeuden jo siihen uuteen ennen kuin se vaha on menyt kaupaksi?
        Uuden asunnon arvon täytyy kuitenkin vastata nykyistä ellei sitten itsellä ole laittaa ylimääräistä jos vaikka siirtyy isompaan asuntoon jossa yleensä myös vastike korkeampi?

        Silti kalliiksi tulee maksaa vastiketta kahdesta eri asunnosta, mutta jos on niin hyvin taloudellisesti asiat niin toki..hyvä niin.
        Lasketaan nyt kolmen kuukauden vastike vanhasta on aina maksettava ellei uusi asukas tule asumaan jo varhaisemmín, sitten sen uuuden asunon takuuvuokrat kahden kuukauden ajalta , käytännössä tarkottaac kolmen kuukauden vuokranmaksua?
        Aika hyvin on asiasi..täytyy tunnustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinulla on ollut varaa ostaa se uusi asunto ennen kuin olet saanut rahasi siitä mistä muutat pois? Aika harvalla on näin hyvin asiat.
        Yleensä ensin pitää saada rahat siitä nykyisestä jotta voi ostaa sen uuden?
        .
        En tosin tiedä voiko asoyhtiön kanssa sopia uuden asunnon ostamisesta siten että siinä ei raha liiku heti vaan asoyhtiö siirtää omistusoikeuden jo siihen uuteen ennen kuin se vaha on menyt kaupaksi?
        Uuden asunnon arvon täytyy kuitenkin vastata nykyistä ellei sitten itsellä ole laittaa ylimääräistä jos vaikka siirtyy isompaan asuntoon jossa yleensä myös vastike korkeampi?

        Silti kalliiksi tulee maksaa vastiketta kahdesta eri asunnosta, mutta jos on niin hyvin taloudellisesti asiat niin toki..hyvä niin.
        Lasketaan nyt kolmen kuukauden vastike vanhasta on aina maksettava ellei uusi asukas tule asumaan jo varhaisemmín, sitten sen uuuden asunon takuuvuokrat kahden kuukauden ajalta , käytännössä tarkottaac kolmen kuukauden vuokranmaksua?
        Aika hyvin on asiasi..täytyy tunnustaa.

        Hasossa kun muutat pienestä isompaan niin ei ole tuota kolmen kuukauden vastike velvollisuutta, mutta isosta pieneen se on. Samoin asomaksu hoidetaan niin että kun muutat omasta pois niin saat rahat ja uuden hason maksat kun olet saanut rahat siitä entisestä
        hasosta.
        Takuuvuokra Hasossa 500 joka siirtyy asunnon mukana uuteen joten siinäkään ei ole ongelmaa.
        Joten kaikki vain Hasoon asumaan tosin asuntoja ei riitä kaikille.


    • Anonyymi

      Asuuko joku vielä ASO kämpässä?
      Ja maksaa vielä kynnysrahan että saa muuttaa vuokralaiseksi sellaiseen!
      Järjetöntä.
      ASO kämpissä vuokrataso usein sama tai korkeampi kuin ns. tavallisessa vuokrakämpässä.
      Tuo ASO maksu riittää usein omistusasunnon käsirahaksi joten on ihme että joku saattaa vielä asua ASO kämpässä.

      • Anonyymi

        Jätkäsaari, Helsinki.
        HASO 45m2 vuokra 550e.
        Tien toisella puolella kovan rahan vuokratalo. 29m2 asunnon vuokra yli 900euroa.

        Niin, että väitteesi asojen vuokratasosta on täyttä höhönhöpöä.

        Tuollaisen uuden 45neliöisen omistusasunnon hinta Jätkäsaaressa on 353500e (lähde YIT uustuotanto Länsisatamankadulla) jossa vastikkeet on 353e.

        Tuosta omistusasunnon hinnasta kun vähentää aso-maksun niin omistusasuja joutuu sijoittamaan pääomaa asuntoon 300000e.

        300000 eurolle saa tänäpäivänä pörssissä varsin helposti 3prosentin osinkotuoton (ja ylikin, mun vanhojen sijoitusten osinkotuotto on 22prosenttia)

        Eli kuukaudessa tuon 300ke:n osinkotuotto on 750e ja sillä makselee jo kevyesti tuon ason vuokran 550e. ja kun aso-vuokrasta vähentää omistusasunnon vastikkeet jää jäljelle enää 200euron erotus eli ason asumiskustannus on vain tuon 200euroa kalliimpaa kuin omistusasunnossa eikä asossa tarvitse sijoittaa pääomia asuntoonsa. ASOssa on siis asumiskustannukset 500euroa pienemmät kuin omistusasunnossa.
        Veroja tuossa laskelmassa ei ole huomioitu, mutta ei myöskään sitä, että omistusasunnossa asukas maksaa vastikkeiden päälle vielä korjauskulut mitkä asossa sisältyy vuokraan.

        Jos siis joku väittää, että asumisoikeusasunnossa asuminen on tyhmää on joko TROLLI tai
        EI VAAN OSAA.

        ASO on niille jotka osaavat laskea pääoman vaikutukset asumiskustannuksiin.


    • Anonyymi

      Asumisoikeusasumisemme päättyi häirikköpariskunnan yölliseen metelöintiin.
      En ikinä enää mene asoon. Koira haukkuu yöllä ja työtön akka paiskoo kaikkea mahdollista. Mielenterveyspotilaiden kanssa ei ole kiva asua. Asumisoikeusasunnotkaan eivät ole suojassa näiltä kaheleilta.

      • Anonyymi

        Eikö häirikköasukkaille saa häätöä? Tuolla kysyinkin juuri sitä miten asoyhtiö toimii jos asukas ei noudata järjestyssääntöjä?


    • Anonyymi

      riippuu ehkä vähän aso-yhtiöstä, mutta yhdestä, josta on kokemusta, niin se tarjousprosessi on jo niin hidas, että se 3kk tulee lähes väistämättä umpeen, kun yhdellä kierroksella lähetetään 10:lle parhaan numeron omaavalla tarjous, josta tsägällä kukaan ei käy katsomassa, tarjousaika 2-3vkoa, sitten aloitetaan uusi kierros etc. Rasittavaa esitellä kämppää tollasille, jotka sanoo jo heti puhelimessa, ettei tule ottamaan, mutta voisi vilkaista, puhumattakaan näistä jotka haluavat varmuuden vuoksi käydä pari kertaa katsomassa vaikkei aio ottaa ko. kämppää. Varsin mukavaa silloin kun asuu jo itse muualla, omaa tyhmyyttäni kävin joku sunnuntaikin esittelemässä.

      Tajuan kyllä, että tämä on vanha aloitus, mutta joku saattaa hakea nytkin tuoreempaa tietoa. Lisäksi itse en lähtisi kaikkea seuraavalle kertomaan, nykyiseen kun vaihdoin niin edellinen asukas valehteli kaikesta niin sujuvasti, että ei kiinnosta alkaa olemaan mikään totuuden torvi. seuraavallekaan. Toki en ala valehtelemaankaan, että kaikki on loistavasti.

      • Anonyymi

        Minusta on kyllä outoa että asoasuntoaan joutuu itse esittelemään ja kauppaamaan. Ainakin Avain - asunnoissa ja Asuntosäätiön asunnoissa yritys itse toimii asunnon esittelijänä.

        TA: lla taas näyttäisi valitettavasti myyjän rooli langeta asunnossa asuvalle mikä on mielestäni kyllä väärin. Esim. Työssäkäyvänä ja perheellisenä on vaikea irrottautua aina lähtemään säällä kuin säällä asuntoa esittelemään.
        Toinen juttu mikä siihen liittyy että jos on itse jo muuttanut pois mikä on varmasti myös tapahtunut, on myös sähkösopimus irtisanottu eikä virtaa tule lamppuihin.
        Eli onko odotettava vain valoisaa kautta muuton suhteen koska pilkko pimeällä on vaikea mitään asuntoa esitellä.
        Vai lainaako yritys jonkin ladattavan työmaavalaisimen asukkaalle?
        Ei kai se edellytä että asukkaan on itse kipaistava K- Rautaan ja ostaa ehkä monen sadan euron ladattava yleisvalaisin jotta asuntoa voisi näyttää myös pimeällä kaudella ?
        Aika törkeää jos valaisimenkin ostaminen ujutetaan asukkaan vastuulle.
        Miten vastaa TA : n edustaja tai asukas kysymykseen? Jos se edellyttää,että, osakas lähtee aina kun joku haluaa tsekata asunnon huvin vuoksi eikä loppujen lopuksi ole kiinnostunut koko asunnosta. Silti kun se on myymättä - -on aika löydyttävä jostain entiseltä asukkaalta.

        Jos sitten ei asunto mene kaupaksi kolmen kuukauden kuluttua onko, edelleen asukkaan vastuulla asunnon esittely vai siirtyykö se yhtiölle siinä vaiheessa?

        Ja saako takuuvuokran varmasti takaisin , koska muutettuaan asukas maksaa kahden kuukauden takuuvuokran joka vastaa sitä että joutuu maksamaan tyhjästä asunnosta kolmen kuukauden vastikkeen. Asolle jää aina siis aina ylimääräistä rahaa vähintään se yhden kuukauden vastike. Joka kerta.
        Ja tietenkín asukkaan on varattava esittelyyn tuleville kengänsuojukset etteivät kengän pohjissa kulkeutuvat kivet ja hiekoitushiekka naarmuta lattiaa pilalle tai vahdittava haukan lailla että ihmiset riisuvat kenkänsä asuntoon tullessaan.
        Ja vastattava kysymyksiin tai esitettävä vain tyhmää ja ohjata kysymykset asoyhtin suuntaan.

        Ja muistakaa videokuvata joka ainoa naarmu ja kolo seinissä ettei tule jälkivaatimuksia kun asuntoon ensin muuttaa ja kun sieltä lähtee pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on kyllä outoa että asoasuntoaan joutuu itse esittelemään ja kauppaamaan. Ainakin Avain - asunnoissa ja Asuntosäätiön asunnoissa yritys itse toimii asunnon esittelijänä.

        TA: lla taas näyttäisi valitettavasti myyjän rooli langeta asunnossa asuvalle mikä on mielestäni kyllä väärin. Esim. Työssäkäyvänä ja perheellisenä on vaikea irrottautua aina lähtemään säällä kuin säällä asuntoa esittelemään.
        Toinen juttu mikä siihen liittyy että jos on itse jo muuttanut pois mikä on varmasti myös tapahtunut, on myös sähkösopimus irtisanottu eikä virtaa tule lamppuihin.
        Eli onko odotettava vain valoisaa kautta muuton suhteen koska pilkko pimeällä on vaikea mitään asuntoa esitellä.
        Vai lainaako yritys jonkin ladattavan työmaavalaisimen asukkaalle?
        Ei kai se edellytä että asukkaan on itse kipaistava K- Rautaan ja ostaa ehkä monen sadan euron ladattava yleisvalaisin jotta asuntoa voisi näyttää myös pimeällä kaudella ?
        Aika törkeää jos valaisimenkin ostaminen ujutetaan asukkaan vastuulle.
        Miten vastaa TA : n edustaja tai asukas kysymykseen? Jos se edellyttää,että, osakas lähtee aina kun joku haluaa tsekata asunnon huvin vuoksi eikä loppujen lopuksi ole kiinnostunut koko asunnosta. Silti kun se on myymättä - -on aika löydyttävä jostain entiseltä asukkaalta.

        Jos sitten ei asunto mene kaupaksi kolmen kuukauden kuluttua onko, edelleen asukkaan vastuulla asunnon esittely vai siirtyykö se yhtiölle siinä vaiheessa?

        Ja saako takuuvuokran varmasti takaisin , koska muutettuaan asukas maksaa kahden kuukauden takuuvuokran joka vastaa sitä että joutuu maksamaan tyhjästä asunnosta kolmen kuukauden vastikkeen. Asolle jää aina siis aina ylimääräistä rahaa vähintään se yhden kuukauden vastike. Joka kerta.
        Ja tietenkín asukkaan on varattava esittelyyn tuleville kengänsuojukset etteivät kengän pohjissa kulkeutuvat kivet ja hiekoitushiekka naarmuta lattiaa pilalle tai vahdittava haukan lailla että ihmiset riisuvat kenkänsä asuntoon tullessaan.
        Ja vastattava kysymyksiin tai esitettävä vain tyhmää ja ohjata kysymykset asoyhtin suuntaan.

        Ja muistakaa videokuvata joka ainoa naarmu ja kolo seinissä ettei tule jälkivaatimuksia kun asuntoon ensin muuttaa ja kun sieltä lähtee pois.

        Hasolla kun muutat pois ja asunto tyhjä niin huolto hoitaa näytön mikäli enää tarvetta. Taitaa myös hoitaa tarvittaessa jos vielä asut itse.
        Pois muuttajan kannattaa irtisanoa asunto vähintään 2,5 kuukautta ennen jotta kerkiää tehdä loppusiivouksen mikäli uusi asunto on selvillä.
        Hasolla siirtyy tuo viissatanen asunnonvaihdossa uuteen joten siitäkään ei siellä huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on kyllä outoa että asoasuntoaan joutuu itse esittelemään ja kauppaamaan. Ainakin Avain - asunnoissa ja Asuntosäätiön asunnoissa yritys itse toimii asunnon esittelijänä.

        TA: lla taas näyttäisi valitettavasti myyjän rooli langeta asunnossa asuvalle mikä on mielestäni kyllä väärin. Esim. Työssäkäyvänä ja perheellisenä on vaikea irrottautua aina lähtemään säällä kuin säällä asuntoa esittelemään.
        Toinen juttu mikä siihen liittyy että jos on itse jo muuttanut pois mikä on varmasti myös tapahtunut, on myös sähkösopimus irtisanottu eikä virtaa tule lamppuihin.
        Eli onko odotettava vain valoisaa kautta muuton suhteen koska pilkko pimeällä on vaikea mitään asuntoa esitellä.
        Vai lainaako yritys jonkin ladattavan työmaavalaisimen asukkaalle?
        Ei kai se edellytä että asukkaan on itse kipaistava K- Rautaan ja ostaa ehkä monen sadan euron ladattava yleisvalaisin jotta asuntoa voisi näyttää myös pimeällä kaudella ?
        Aika törkeää jos valaisimenkin ostaminen ujutetaan asukkaan vastuulle.
        Miten vastaa TA : n edustaja tai asukas kysymykseen? Jos se edellyttää,että, osakas lähtee aina kun joku haluaa tsekata asunnon huvin vuoksi eikä loppujen lopuksi ole kiinnostunut koko asunnosta. Silti kun se on myymättä - -on aika löydyttävä jostain entiseltä asukkaalta.

        Jos sitten ei asunto mene kaupaksi kolmen kuukauden kuluttua onko, edelleen asukkaan vastuulla asunnon esittely vai siirtyykö se yhtiölle siinä vaiheessa?

        Ja saako takuuvuokran varmasti takaisin , koska muutettuaan asukas maksaa kahden kuukauden takuuvuokran joka vastaa sitä että joutuu maksamaan tyhjästä asunnosta kolmen kuukauden vastikkeen. Asolle jää aina siis aina ylimääräistä rahaa vähintään se yhden kuukauden vastike. Joka kerta.
        Ja tietenkín asukkaan on varattava esittelyyn tuleville kengänsuojukset etteivät kengän pohjissa kulkeutuvat kivet ja hiekoitushiekka naarmuta lattiaa pilalle tai vahdittava haukan lailla että ihmiset riisuvat kenkänsä asuntoon tullessaan.
        Ja vastattava kysymyksiin tai esitettävä vain tyhmää ja ohjata kysymykset asoyhtin suuntaan.

        Ja muistakaa videokuvata joka ainoa naarmu ja kolo seinissä ettei tule jälkivaatimuksia kun asuntoon ensin muuttaa ja kun sieltä lähtee pois.

        Entä jos asoasunnossa asuva olisi sairastunut? Tai olisi päihdeongelmainen, fyysisesti vammautunut tai 80- v. sairas vanhus?
        Veloittako TA- asoyhtiö entistä asukasta siitä että joutuu irrottamaan työntekijän asuntoa esittelemään? Helposti 2 tuhatta euroa muutamasta käynnistä johon osallistuu neljästä viiteen ihmistä? Kun mistään ei ole mustaa - valkoisella on toisella osapuolella yksinoikeus asettaa ja luoda mitä kummallisempia ehtoja ja vaatimuksia. Uusi rahastuskäytäntö korvaamaan kassavajetta?
        Entä jos ei halua, ei suostu, voidaanko tehtävään pakottaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hasolla kun muutat pois ja asunto tyhjä niin huolto hoitaa näytön mikäli enää tarvetta. Taitaa myös hoitaa tarvittaessa jos vielä asut itse.
        Pois muuttajan kannattaa irtisanoa asunto vähintään 2,5 kuukautta ennen jotta kerkiää tehdä loppusiivouksen mikäli uusi asunto on selvillä.
        Hasolla siirtyy tuo viissatanen asunnonvaihdossa uuteen joten siitäkään ei siellä huolta.

        Haso on Helsingin oma. Itsellle tuli tarjous Hasolta, Gunillantieltä kiva kaksio muttta olin jo ottanut vastaan toisella numerolla ihan muualta , yksisiön ja nyt harmittaa.
        Tuo kahden kuukauden vuokraennakko on itsellä n.1300€ jonka siis saan takaisin kun vaihdan kohdetta.
        Loppusiivouksista ja niiden hyväksymisistä olen kuulluut hurjia huhuja että niitä ei ole hyväksytty ja vuokraennakko pidätetty siivouskuluina.
        Kuinka yleistä tuollainen, käytännössä asukkaan vedättäminen , on asoyhtiöissä ja koskeeko ongelma vain tiettyjä asoyhtiötä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hasolla kun muutat pois ja asunto tyhjä niin huolto hoitaa näytön mikäli enää tarvetta. Taitaa myös hoitaa tarvittaessa jos vielä asut itse.
        Pois muuttajan kannattaa irtisanoa asunto vähintään 2,5 kuukautta ennen jotta kerkiää tehdä loppusiivouksen mikäli uusi asunto on selvillä.
        Hasolla siirtyy tuo viissatanen asunnonvaihdossa uuteen joten siitäkään ei siellä huolta.

        Haso on Helsingin oma. Itsellle tuli tarjous Hasolta, Gunillantieltä kiva kaksio muttta olin jo ottanut vastaan toisella numerolla ihan muualta yksiön ja nyt harmittaa.
        Tuo kahden kuukauden vuokraennakko on itsellä n.1300€ jonka siis saan takaisin kun vaihdan kohdetta.
        Loppusiivouksista ja niiden hyväksymisistä olen kuulluut hurjia huhuja että niitä ei ole hyväksytty ja vuokraennakko pidätetty siivouskuluina.
        Kuinka yleistä tuollainen, käytännössä asukkaan vedättäminen on asoyhtiöissä ja koskeeko ongelma vain tiettyjä asoyhtiötä?


      • Anonyymi

        Nyt kyllä tulee todella typerä kysymys.
        Onko asumisoikeusasunto irtisanottava kirjallisesti vai riittääkö suusanallinen ilmoitus yhtiön kiinteistömanagerille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä tulee todella typerä kysymys.
        Onko asumisoikeusasunto irtisanottava kirjallisesti vai riittääkö suusanallinen ilmoitus yhtiön kiinteistömanagerille?

        Kannattaa irtisanoa kirjallisesti niin jää dokumenttiä ja näin olen ainakin itse tehnyt ja Hasolla ainakin vaaditaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haso on Helsingin oma. Itsellle tuli tarjous Hasolta, Gunillantieltä kiva kaksio muttta olin jo ottanut vastaan toisella numerolla ihan muualta yksiön ja nyt harmittaa.
        Tuo kahden kuukauden vuokraennakko on itsellä n.1300€ jonka siis saan takaisin kun vaihdan kohdetta.
        Loppusiivouksista ja niiden hyväksymisistä olen kuulluut hurjia huhuja että niitä ei ole hyväksytty ja vuokraennakko pidätetty siivouskuluina.
        Kuinka yleistä tuollainen, käytännössä asukkaan vedättäminen on asoyhtiöissä ja koskeeko ongelma vain tiettyjä asoyhtiötä?

        Asoasukkaita todellakin kusetetaan ja lypsetään joka asiassa! Siivous kuluja peritään taatusti vaikka putsaat kämppääsi kuinka moneen kertaan lähtiessäsi..kysyä sopii kenen taskuun rahat menevät tai löytyykö kuittia siivousmaksusta. Jos esim. n. 30 vuotta vanhasta talosta lähdet, se pitää saada uuden varoiseksi taatusti, siihen voit uskoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haso on Helsingin oma. Itsellle tuli tarjous Hasolta, Gunillantieltä kiva kaksio muttta olin jo ottanut vastaan toisella numerolla ihan muualta yksiön ja nyt harmittaa.
        Tuo kahden kuukauden vuokraennakko on itsellä n.1300€ jonka siis saan takaisin kun vaihdan kohdetta.
        Loppusiivouksista ja niiden hyväksymisistä olen kuulluut hurjia huhuja että niitä ei ole hyväksytty ja vuokraennakko pidätetty siivouskuluina.
        Kuinka yleistä tuollainen, käytännössä asukkaan vedättäminen on asoyhtiöissä ja koskeeko ongelma vain tiettyjä asoyhtiötä?

        2 kertaa muuttanut pois HASOlta ja kerran yhdistykseltä kertaakaan ei ole siivouksesta valitettu. HASOlla ei ole enää vuokraennakkoa, poistui vuoden alusta.


    • Anonyymi

      Aion esitellä kämppäni koska saan edes määrätä hetken jolloin hakijat tulevat. Meilläkin kävi pari pariskuntaa jotka ihan turisteja. Siivosin kaikki mutta nyt en taida jaksaa. Meillä on ollu kylppärissä kolme kosteusvauriota ja yöllistä jatkuvaa häiriötä. Työssäkäyvälle äärettömän raskasta. En voi ikinä suositella asumisoikeusasuntoa kenellekään, enkä valehdella esittelyyn tulijalle että naapurit ovat asiallisia ja rauhallisia. Valehteluun minua ei voida pakottaa. Se ei lue sopimuksessa.

      • Anonyymi

        Miten näin erilaista tietoa saa. Toiset ovat onnensa kukkuloilla kun saavat asoasunnon ja toisille osuu joku järkyttävä naapuri joka metelöi yötä päivää tai vieraita ramppaa alvariinsa tai tupakoidaan vaikka ei saisi.
        Tai hissin äänet kulkeutuvat seinän takaa, rappu kaikuu ja sadevedet tulevat ulkoterassin lattialta parvekkeen sisäpuolelle ja jopa huoneistoon pilaten laminaatin?
        Rakentajan vastuulle kaikki rakenteeelliset viat ja mokat, asoyhtiön kiinteistömanagerin vastuulle häiriköivät naapurit.
        Miten on, saako asoasunnosta kelvoton asukas edes häädön jos ei noudata järjestys- tai yhteisösääntöjä? Metelöi, häiriköi, tupakoi jne.


      • Anonyymi

        Outoa, kommentti hävisi johonkin?
        Eli piti kysymäni sitä että saako asumisoikeusasunnosta häädön jos ei noudata järjestyssääntöjä? Esim.napuri metelöi jatkuvasti tai ei noudata asoyhtiön asettamia ehtoja mm.tupakoinnin suhteen?
        Onko kenelläkään kokemusta siitä onko häiriköt saatu ulos? Vuokra- asunnostahan irtisanominen onnistuu, mutta kun on sijoittanut 20-30 tuhatta euroa asuntoon niin onko käytäntö sama kuin omistusasunnoissa ja vuokra- asunnoissa, kolme varotusta ja kämppä yhtiön haltuun?
        Miten on, onko näissä asoissa pyydetävä naapureilta kirjallista todistusta että naapuri häiriköi ja lapun kanssa mentävä kiinteistömanagerille?
        Aika työläs prosessi koska eihän naapureitaan välttämättä tunne ja entä jos kaikki ovat samanlaisia, esim.tupakoivat kuin pienet siat välittämättä mistään mitään? Et saa ainuttakaan allekirjoitusta mistään. Pelottaa järjettömästi jos tällaiseen taloon joutuu tietämättään että ympärillä onkin täysin muista piittaamattomia ja välinpitämättömiä naapureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, kommentti hävisi johonkin?
        Eli piti kysymäni sitä että saako asumisoikeusasunnosta häädön jos ei noudata järjestyssääntöjä? Esim.napuri metelöi jatkuvasti tai ei noudata asoyhtiön asettamia ehtoja mm.tupakoinnin suhteen?
        Onko kenelläkään kokemusta siitä onko häiriköt saatu ulos? Vuokra- asunnostahan irtisanominen onnistuu, mutta kun on sijoittanut 20-30 tuhatta euroa asuntoon niin onko käytäntö sama kuin omistusasunnoissa ja vuokra- asunnoissa, kolme varotusta ja kämppä yhtiön haltuun?
        Miten on, onko näissä asoissa pyydetävä naapureilta kirjallista todistusta että naapuri häiriköi ja lapun kanssa mentävä kiinteistömanagerille?
        Aika työläs prosessi koska eihän naapureitaan välttämättä tunne ja entä jos kaikki ovat samanlaisia, esim.tupakoivat kuin pienet siat välittämättä mistään mitään? Et saa ainuttakaan allekirjoitusta mistään. Pelottaa järjettömästi jos tällaiseen taloon joutuu tietämättään että ympärillä onkin täysin muista piittaamattomia ja välinpitämättömiä naapureita.

        Hekan asunnoista ei ainakaan saa huumehörhöjä pois koska Pikku- Huopahdessa jossain Hekan talossa saa huumejengiläiset mellastaa ja terrorisoida naapureitaan mielin määrin. Kannabis haisee rappukäytävässä ja huumekauppaa tehdään avoimesti. Naapureita uhkaillaan eikä poliisi muka voi mitään, on täysin kädetön . Miten sitten Hekan isännöitsijäkään voi mitään tai asukastoiminkunta.
        Järkyttävää touhua että Suomessa saa heitellä tappouhkauksia naapureilleen, pyrkiä asuntoon sisälle, mölytä ja riekua miten huvittaa , eikä kukaan voi muka mitään.
        Mitä sanoo Haso?
        Kuinka on, saako Hason asunnoissa mekastaa, poltella kannabista, tehdä huumekauppaa pihalla tai uhkailla naapureita Hason puuttumatta asiaan millän tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hekan asunnoista ei ainakaan saa huumehörhöjä pois koska Pikku- Huopahdessa jossain Hekan talossa saa huumejengiläiset mellastaa ja terrorisoida naapureitaan mielin määrin. Kannabis haisee rappukäytävässä ja huumekauppaa tehdään avoimesti. Naapureita uhkaillaan eikä poliisi muka voi mitään, on täysin kädetön . Miten sitten Hekan isännöitsijäkään voi mitään tai asukastoiminkunta.
        Järkyttävää touhua että Suomessa saa heitellä tappouhkauksia naapureilleen, pyrkiä asuntoon sisälle, mölytä ja riekua miten huvittaa , eikä kukaan voi muka mitään.
        Mitä sanoo Haso?
        Kuinka on, saako Hason asunnoissa mekastaa, poltella kannabista, tehdä huumekauppaa pihalla tai uhkailla naapureita Hason puuttumatta asiaan millän tavalla?

        Tuollaisethan sopisivat mainiosti niihin taloyhtiöihin joissa enemistöpäätöksellä sallitaan tupakointi sisällä ja parvekkeilla riippumatta siitä että tupakankäryt leviävät naapuriasuntoihin. . 😆
        Lisäekstraa hajunaailmaan tuo kannabiksen toistuva löyhkä rappukäytävässä ja naapurihuoneistossa järkyttävän metelin ohessa.
        Saavat kerrankin taloyhtiön päättävä elin kannattajineen nauttia siitä mitä ovat enemmistöpäätöksellään tilanneet. . Sitä saa mitä tilaa. Varmasti näitä tupakoin sallivia - ja vuokra - asuntoja löytyy pääkaupunkiseudulta , Helsinki, Vantaa, Espoo, Kirkkonummi ja niiden ympäristökunnista..😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hekan asunnoista ei ainakaan saa huumehörhöjä pois koska Pikku- Huopahdessa jossain Hekan talossa saa huumejengiläiset mellastaa ja terrorisoida naapureitaan mielin määrin. Kannabis haisee rappukäytävässä ja huumekauppaa tehdään avoimesti. Naapureita uhkaillaan eikä poliisi muka voi mitään, on täysin kädetön . Miten sitten Hekan isännöitsijäkään voi mitään tai asukastoiminkunta.
        Järkyttävää touhua että Suomessa saa heitellä tappouhkauksia naapureilleen, pyrkiä asuntoon sisälle, mölytä ja riekua miten huvittaa , eikä kukaan voi muka mitään.
        Mitä sanoo Haso?
        Kuinka on, saako Hason asunnoissa mekastaa, poltella kannabista, tehdä huumekauppaa pihalla tai uhkailla naapureita Hason puuttumatta asiaan millän tavalla?

        Ja sitten kun tulee joku toimittaja haastattelemaan ollaan niin asiallisia, uhriutuneita ja kärsiviä että.
        Mainitaan toki että kyllä , on pieniä haasteita ja ongelmia naapureiden kanssa. Eivät valitettavasti kestä meidän elämäntyyliä ollenkaan.
        Ovat paheksuvia, torjuvia ja suorastaan pelkäävät meitä, vaikka eletään ja astaan ihan rauhallisesti.
        Rauhallinen elämä tarkoittaa viikonloppumetelöintiä, kannabiksen myyntiä ja polttamista , naapureiden uhkailua jne..
        Voi surku, ollaan niin margiaalissa, hyljeksittyjä ja muut vain suhtautuvat ennakkoluuloisesti ettei meille löydy mistään asuntoa saatika paikkaa missä olla.. kaikki vain karttelevat ja pelkäävät meitä vaikka "haluamme olla vain rauhassa" toisin sanen, elää omanlaista elämäämme ja omilla ehdoillamme. Välittämättä siitä mitä naapureille aiheutetaan.
        On se niin surkeaa, naapurit soittavat täysin turhaan poliisejakin paikalle vaikka ihan hissukseen juhlitaan ja pidetään hauskaa , niin kuin kaikki muutkin normaali ihmiset, suomalaiset eivät vain siedä hauskanpitoa ollenkaan , ovat niin tiukkapoisia . Ja mitä nyt pienistä hajuista, hyväähän se kannabiksen haju on ja siitä tulee mukava fiilis, polttaisivat itsekkin niin eivät olisi aina niin kireitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2240
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1751
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1606
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      293
      1237
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe