Olen miettinyt lasteni tulevaisuutta, koska he molemmat ovat melko pitkiä. Uskon että pituudesta olisi hyötyä elämässä, tytär 172 cm ikää 16 v ja poika 190 cm ikä 19 v. Pituus nyt on sellainen asia joka tulee geeneissä joten sille ei itse voi mitään. Mietityttää joskus aiheuttaako se ongelmia vai mahdollisesti jopa etua elämässä... Olen koittanut olla tässäkin asiassa positiivinen äiti ja kannustaa heitä tyyliin "ootte upeita pitkiä olkaa ylpeitä". Tytär varsinkin joskus valittaa että kaikki vain ""huomaa hänen pituutensa". Miten te suhtaudutte pitkiin ihmisiin?
Onko pituudesta hyötyä vai haittaa?
3
217
Vastaukset
- Pitkät on ihania...
...lyhyet on sympaattisia. :)
Pituudesta on mielestäni ilman muuta enemmän etua kuin haittaa. Itse olen vain 170 cm pitkä nainen ja sisarusparveni lyhin. Olisin aina halunnut olla ainakin pari senttiä pidempi, mutta näillä eväillä mennään.
Tyttäreni on 160 cm pitkä, mutta ei koe lyhyyttään haittana, muuten kuin vaateostoksilla. Ruokakaupassa käydessään hän joutuu myös etsinään jakkaraa, jos mielii saada tavaroita ylimmiltä kaupan hyllyiltä.
Olen jostain lukenut, että alle 150 cm pituutta naisella pidetään jo lievänä invaliditeettinä. :O - .............
Sisareni oli 174 cm pitkä 12-vuotiaana ja sen pituiseksi hän jäikin. Tuskin tyttäresi tuosta enää kasvaa, joten ei hän ihan mallin mittoihin yltänyt. ;)
- Pitkulan mami
Tytär on 174cm pitkä ja vasta 12.v. Kasvupyrähdystäkään ei ole vielä tullut. Itse olen vain 163cm pitkä mutta isä on 186cm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1402610Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3601967- 401677
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311523Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281350Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327927Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110918Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772