Homeopatia lapselle

Äitsykkä 75

Haluaisin hieman mielipiteitä ja kokemuksia lapsen homeopatiahoidoista. Tyttäreni on pian kolmevuotias ja on syönyt elämässään varmaan enemmin antibiootteja kuin minä. Hänellä on toistuvasti keuhkoputkentulehdusta ja yskää, eli keuhkojen alue on hänen heikkoutensa. Aina kun iskee flunssa, ei aikaakaan kun se iskee keuhkoihin. Korvat on onneksi olleet ok, muutamaa pientä tulehdusta lukuunottamatta.

Sairaskierre on noin 5-7 vkoa, eli juuri on yhdestä selvitty kun jo seuraavaa pukkaa. Tyttö on ollut tähän saakka tarhassa, mutta nyt olen ottanut hänet pois ja on kotihoidossa.
Alkaa vain hirvittämään tuo antibioottien määrä noin nuorella iällä, joten jotain muuta vaihtoehtoa voisi alkaa harkitsemaan.

5

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unohda koko....

Homeopatia on huijausta.

• ei apua

Homeopaattisina myytävät tuotteet ovat yleensä pelkkää sokeria. Lapsesi ei hyödy niistä mitenkään.

• Hyvät tulokset

Homeopatiasta on saatu hyviä kokemuksia kaikenikäisten hoidossa, joten voi suositella.

• tunne vastuusi

Valitettavasti homeopatia ei ole osoittautunut toimivaksi hoidoksi pienten lasten keuhkoputkentulehduksen hoidossa. Siksi sitä ei voi suositella tässä tapauksessa. Vastuuntuntoinen homeopaatti ei tällaiseen lähtisi.

• bioloogikko

Onhan tyttö käytetty hengityselinsairauksiin erikoistuneella lääkärillä.

Itselläni tuollaisesta toistuvasta, flunssien laukaisemasta keuhkoputkentulehduksesta tulee ensimmäisenä mieleen astmataipumus. Astmaatikoilla keuhkoputket supistuvat ja lima on normaalia paksumpaa, joka altistaa tulehduksille.

Lähete keuhkolääkärille nyt heti. Astma pitää saada hoitoon niin vähenee tuo sairastelutaipumus ja jälkitaudit.

Astma ei siis tosiaan välttämättä ilmene astmakohtauksina, hengenahdistuksena ja vinkuvana hengityksenä, niinkuin usein luullaan, vaan voi tosiaan olla tällainen tulehdusten yhteydessä esiintyvä, keuhko-oireita pahentava ja pitkittävä tekijä.

Homeopatia ei toimi. Se ei voi "parantaa" sellaista, mikä ei parane ilman hoitoa, itsekseen. Astma voi hyvin poistua tai helpottua esim. teini-iässä kun keuhkojen mittasuhteet muuttuvat ja immuunipuolustus kypsyy, mutta se voi olla myös elinikäinen seuralainen. Astmaan on hyviä paikallishoitoja nykyään ja ihan vaikeimpia tapauksia lukuunottamatta saadaan yleensä erittäin hyvin pidettyä kurissa lääkityksellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7555
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4173
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40