Ase kätkentä

harkinnassa

Minulla on pistooli, joka on aika vähällä käytöllä.

Nyt on yksi riitajuttu menossa naapurin kanssa ja minua on alkanut pelottamaan että jos tämä toinen osapuoli keksii ilmoittaa poliisille valheellisesti että olisin muka uhkaillut häntä, niin olisi suuri riski että tuo ase takavarikoidaan varmuuden vuoksi.

Ajattelin että jos kätkisin aseen. Mikä olisi hyvä tapa. Mitä jos sen öljyäsi hyvin ja vetäisi vacuumikonella pakettiin? Sen voisi tuollaisena varmaan vaikka haudata maastoon ja säilyisi vuosia? Samoin patruunat vacuumiin ja maastokätköön? Mahtaakohan nuo vacuumimuovit kestää aseöljyä?

12

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidän aseista

      sinuna käyttäisin vaseliinia ja en ainakaan kätkisi maan alle,sillä jos tulee akuutti tarve saada kättäpidempää niin se on lähes mahdotonta jos sattuu talvisaika ja maa on roudassa.ja tässä tullaan taas siihen mihin tämä helevetin neuvostoliiton malliin kehittyvä kyttävaltiosuomi on menossa,toista se on amerikan maalla ku ihmiset saa harrastaa ja hommata luvallisesti vaikka rynnäkkökiväärin.mutta minähän en tietenkään kehoita kätkemään asettasi vaikka luultavasti,jos omistaisin itse käsiaseen,niin kätkisin...kaiken varalta

    • turha vehje

      Pistoolit ovat laillisilla jälkimarkkinoilla melkein arvottomia vehkeitä. Minä luovuttaisin sen poliisille hävitettäväksi, sillä siitä helpoiten pääsee.

    • Ent. ase-etsijä

      Ainoa kunnon kätkö on sellainen, mistä etsijä eikä miinaharava sitä löydä.

      Maahan haudatut aseet säilyvät huonosti, vaikka olisikin pakattu hyvin.

    • ammuskelija.

      Itse kävisin poliisilaitoksella juttelemassa asiasta ja kertoisin huoleni. Voisit kysyä poliisilta ohjetta kuinka kannattaisi menetellä. Tällöin saisit jonkinlaisen alibin.

      Ei asetta kannata lähteä kätkemään varsinkin kun se on luvallinen. Vie vaikka myyntitiliin aseliikkeeseen.

    • Raja-Jooseppi
    • tapa se

      minä neuvoisin nyt, että ammut sen sun naapurin kun sinulla on vielä ase!

    • Se naapuri!

      Hehe, siis poliisilla on tieto aseestasi, eli luvallinen?
      No mitä sen piilottaminen hyödyttää koska sen jälkeen se on käytännössä laiton ja missään tapauksessa et saa kyllä uusia lupia mihinkään vehkeeseen jos olet pistoolisi piilottanut sitä kysyttäessä.! :D

      Vähäisellä käytöllä olevat pistoolit kyllä voikin kerätä pois kuleksimasta ettei niitä piilotella ja tehdä niistä näin laittomia, toivottavasti naapurisi tietää sun pistoolista kaiken lisäksi, hahahaaaa! :D

    • K.E.K.L

      jos tosiaan luvallinen niin, asekaappiin tai vastaavaan vaan ni tuskin hätää et menetät aseen... kuhan kerrot täst naapuristas poliisil ja et se vihjaili et kertoo et olisit mukamas uhkaillu et joudut kuseen.. jos tosiaan haluut piilottaa aseen ni talosta löytyy paljon paikkoja mihin kätkeä... ku vähän miettii ja ettii.MUTTA EN OLE TOSIAAN SILLÄ KANNALLA ETTÄ ALAT ASETTA PIILOTTAMAAN! T:lain kuuliainen kansalainen... ps, jos tosiaan luvallinen ase niin pura hieman ja laita asekaappiin tai sit 3-4 eri paikkaan talos et on ns luvallinen säilyttää. koita saada riitas sovittuu naapuris kans ku tollaset naapurisodat saattavat johtaa ties mihin, ja mielestani mukavampi asuakkin jos on ainakin moikkaus valeis naapurin kans.

    • malttiompivalttia

      Riita-asiassa kannattaa säilyttää maltti ja miettiä millä sanoilla naapurille vastailee.

      Pari hyvää neuvoa edellä, "ammuskelija" sekä "K.E.K.L" kirjoittivat aivan oikein.

      Itse myös menisin tuossa tapauksessa kysymään poliisilta neuvoa asiassa ja sen jälkeen sopimaan riita naapurin kanssa. Ainakin tarjoamaan sovinnon kättä mutta jos ei auta niin silloin ainakin poliisi tietää mistä mennään ja mistä lähtökohdista lähdetään etenemään.

      Älä missään nimessä provosoi naapuriasi enempää, jäitä hattuun vaikka kuinka naapuri olisi väärässä??

    • cop

      Jos naapurisi tekee vaikka aiheettomankin ilmoituksen, tai menet
      purkautumaan poliisille on tulos sama. Osta vintille pultattava pistoolikaappi, harrasta ammuntaa todistettavasti ja säännöllisesti vähintään kuusi kertaa kahden vuoden aikana. Jollei huvita harrastaa, niin voit vaikka vetää sitä naapurias turpaan, ilmoitti sitten taiei. Laki ei anna aseen omistajalle mitään suojaa, -päinvastoin , olet aina lasin alla ja joudut salailemaan harrastustasi.

    • Kyttä.

      Jos on pelkoa, että naapuri alkaa tekemään perättömiä ilmiantoja uhkailusta ja muusta, nauhoita ja kuvaa kaikki sananvaidot ja tilanteet.

      Nykyään aseet tosiaan voidaan takavarikoida lähes millä syyllä tahansa. Siihen ei auta radalla käynnit, kätkentä voi olla ainut keino.

      Pottuiluun vastatan yleensä pottuilulla ja käytetään kerrointa 2 - 10. Naapurista voi tehdä nimettömänä ilmiannon, että tämä ajaa verottomalla polttoöljyllä ja kas, sitä löytyykin tankista, tämä on myynyt huumeita ja niitäkin löytyy halkolpinon kätköistä yllättäen. Vain mielikuvitus asettaa rajoja. Pieni naapurisota on aina piristävää.

    • erakko korvesta

      Mistäs "cop" tempaisi tuon "vähintään kuusi kertaa kahden vuoden aikana"?

      Onko aselaissa säädetty että vähintäänkin tuon verran on käytävä ampumassa kahden vuoden aikana että se katsotaan riittävän aktiiviseksi harrastukseksi??

      Jos näin on niin etäpäs jos asuu erakkona syrjäseudulla kuten minä, naapurit kaukana ja heidänkään kanssa en ole missään tekemisissä enkä tunne edes lähikunnistakaan ketään, ampumarata on hyvin syrjäisellä seudulla ja siellä erittäin harvoin ketään ampumassa samaan aikaan kuin minä, miten todistan että käyn ampumassa?

      Ja lisäksi amuntaa rajoittaa rahatilanne, toisinaan on rahaa ja toisinaan ei, eli ammunta ei ole välttämättä aivan säännöllistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe