Ase kätkentä

harkinnassa

Minulla on pistooli, joka on aika vähällä käytöllä.

Nyt on yksi riitajuttu menossa naapurin kanssa ja minua on alkanut pelottamaan että jos tämä toinen osapuoli keksii ilmoittaa poliisille valheellisesti että olisin muka uhkaillut häntä, niin olisi suuri riski että tuo ase takavarikoidaan varmuuden vuoksi.

Ajattelin että jos kätkisin aseen. Mikä olisi hyvä tapa. Mitä jos sen öljyäsi hyvin ja vetäisi vacuumikonella pakettiin? Sen voisi tuollaisena varmaan vaikka haudata maastoon ja säilyisi vuosia? Samoin patruunat vacuumiin ja maastokätköön? Mahtaakohan nuo vacuumimuovit kestää aseöljyä?

23

946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidän aseista

sinuna käyttäisin vaseliinia ja en ainakaan kätkisi maan alle,sillä jos tulee akuutti tarve saada kättäpidempää niin se on lähes mahdotonta jos sattuu talvisaika ja maa on roudassa.ja tässä tullaan taas siihen mihin tämä helevetin neuvostoliiton malliin kehittyvä kyttävaltiosuomi on menossa,toista se on amerikan maalla ku ihmiset saa harrastaa ja hommata luvallisesti vaikka rynnäkkökiväärin.mutta minähän en tietenkään kehoita kätkemään asettasi vaikka luultavasti,jos omistaisin itse käsiaseen,niin kätkisin...kaiken varalta

• turha vehje

Pistoolit ovat laillisilla jälkimarkkinoilla melkein arvottomia vehkeitä. Minä luovuttaisin sen poliisille hävitettäväksi, sillä siitä helpoiten pääsee.

• Ent. ase-etsijä

Ainoa kunnon kätkö on sellainen, mistä etsijä eikä miinaharava sitä löydä.

Maahan haudatut aseet säilyvät huonosti, vaikka olisikin pakattu hyvin.

• ammuskelija.

Itse kävisin poliisilaitoksella juttelemassa asiasta ja kertoisin huoleni. Voisit kysyä poliisilta ohjetta kuinka kannattaisi menetellä. Tällöin saisit jonkinlaisen alibin.

Ei asetta kannata lähteä kätkemään varsinkin kun se on luvallinen. Vie vaikka myyntitiliin aseliikkeeseen.

• Raja-Jooseppi
    • Se naapuri!

Hehe, siis poliisilla on tieto aseestasi, eli luvallinen?
      No mitä sen piilottaminen hyödyttää koska sen jälkeen se on käytännössä laiton ja missään tapauksessa et saa kyllä uusia lupia mihinkään vehkeeseen jos olet pistoolisi piilottanut sitä kysyttäessä.! :D

Vähäisellä käytöllä olevat pistoolit kyllä voikin kerätä pois kuleksimasta ettei niitä piilotella ja tehdä niistä näin laittomia, toivottavasti naapurisi tietää sun pistoolista kaiken lisäksi, hahahaaaa! :D

• K.E.K.L

jos tosiaan luvallinen niin, asekaappiin tai vastaavaan vaan ni tuskin hätää et menetät aseen... kuhan kerrot täst naapuristas poliisil ja et se vihjaili et kertoo et olisit mukamas uhkaillu et joudut kuseen.. jos tosiaan haluut piilottaa aseen ni talosta löytyy paljon paikkoja mihin kätkeä... ku vähän miettii ja ettii.MUTTA EN OLE TOSIAAN SILLÄ KANNALLA ETTÄ ALAT ASETTA PIILOTTAMAAN! T:lain kuuliainen kansalainen... ps, jos tosiaan luvallinen ase niin pura hieman ja laita asekaappiin tai sit 3-4 eri paikkaan talos et on ns luvallinen säilyttää. koita saada riitas sovittuu naapuris kans ku tollaset naapurisodat saattavat johtaa ties mihin, ja mielestani mukavampi asuakkin jos on ainakin moikkaus valeis naapurin kans.

• malttiompivalttia

Riita-asiassa kannattaa säilyttää maltti ja miettiä millä sanoilla naapurille vastailee.

Pari hyvää neuvoa edellä, "ammuskelija" sekä "K.E.K.L" kirjoittivat aivan oikein.

Itse myös menisin tuossa tapauksessa kysymään poliisilta neuvoa asiassa ja sen jälkeen sopimaan riita naapurin kanssa. Ainakin tarjoamaan sovinnon kättä mutta jos ei auta niin silloin ainakin poliisi tietää mistä mennään ja mistä lähtökohdista lähdetään etenemään.

Älä missään nimessä provosoi naapuriasi enempää, jäitä hattuun vaikka kuinka naapuri olisi väärässä??

• cop

Jos naapurisi tekee vaikka aiheettomankin ilmoituksen, tai menet
      purkautumaan poliisille on tulos sama. Osta vintille pultattava pistoolikaappi, harrasta ammuntaa todistettavasti ja säännöllisesti vähintään kuusi kertaa kahden vuoden aikana. Jollei huvita harrastaa, niin voit vaikka vetää sitä naapurias turpaan, ilmoitti sitten taiei. Laki ei anna aseen omistajalle mitään suojaa, -päinvastoin , olet aina lasin alla ja joudut salailemaan harrastustasi.

• Kyttä.

Jos on pelkoa, että naapuri alkaa tekemään perättömiä ilmiantoja uhkailusta ja muusta, nauhoita ja kuvaa kaikki sananvaidot ja tilanteet.

Nykyään aseet tosiaan voidaan takavarikoida lähes millä syyllä tahansa. Siihen ei auta radalla käynnit, kätkentä voi olla ainut keino.

Pottuiluun vastatan yleensä pottuilulla ja käytetään kerrointa 2 - 10. Naapurista voi tehdä nimettömänä ilmiannon, että tämä ajaa verottomalla polttoöljyllä ja kas, sitä löytyykin tankista, tämä on myynyt huumeita ja niitäkin löytyy halkolpinon kätköistä yllättäen. Vain mielikuvitus asettaa rajoja. Pieni naapurisota on aina piristävää.

• erakko korvesta

Mistäs "cop" tempaisi tuon "vähintään kuusi kertaa kahden vuoden aikana"?

Onko aselaissa säädetty että vähintäänkin tuon verran on käytävä ampumassa kahden vuoden aikana että se katsotaan riittävän aktiiviseksi harrastukseksi??

Jos näin on niin etäpäs jos asuu erakkona syrjäseudulla kuten minä, naapurit kaukana ja heidänkään kanssa en ole missään tekemisissä enkä tunne edes lähikunnistakaan ketään, ampumarata on hyvin syrjäisellä seudulla ja siellä erittäin harvoin ketään ampumassa samaan aikaan kuin minä, miten todistan että käyn ampumassa?

Ja lisäksi amuntaa rajoittaa rahatilanne, toisinaan on rahaa ja toisinaan ei, eli ammunta ei ole välttämättä aivan säännöllistä.

• Anonyymi

Vältä riitoja ja tappelu tilanteita. Kun omistat aseita . Tai opettele riitelemään oikein eli tunnet lait ja asetukset sekä omat oikeudet . Pidä konflikti tilanteessa pää kylmänä ja nyrkit taskussa kuvaa nauhoita tarvittaessa tilanteet hanki todistaja niin oikeudessa on vähempi epäselvää. Voit itse harkitusti provosoida mutta älä itse provosoidu.!!! Vältä humalaa tai muita paikkoja tai tilanteita jossa voit joutua altavastaajaksi. Tarkkaile tiedustele suunittele taktikoi toteuta. Opettele kylmän viileä määrätietoinen tyyli älä lepertele tai tunteile.

• Anonyymi

Ei siis lupaakaan. No, ehkä olisi viisainta, jos pyytäisit polliisit hakeen sen. Ei tulisi kiusauksia, joista voipi tulla suurtakin harmia.
      Minäkin vein vanhan pyssyn ihan omassa persoonassani polliisille, niin ei olisi vissiin saanut tehdä, mutta kun ei pyynnöistä huolimatta hakeneet, niin vein itte, enkä syytettä saanut. Pyssy oli kunnossa ja hoidettu vaikka oli ikivanha. No sinne jäi "sulatettavaksi" tai meni jonkun omaan käyttöön??

• Anonyymi

Oletko vähän hidas? Kysymys oli yli 10 vuotta sitten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko vähän hidas? Kysymys oli yli 10 vuotta sitten?

Mutta asia ajankohtainen tänäkin päivänä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta asia ajankohtainen tänäkin päivänä

Siis kenelle, tuskin aloittaja on pähkönnyt asian kanssa kymmentä vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kenelle, tuskin aloittaja on pähkönnyt asian kanssa kymmentä vuotta.

Äläs ny, ehkä aloittaja on edelleen tai taas uudelleen riidoissa naapurinsa kanssa, aika stressaavaa jos yli kymmenenkin vuotta jaksaa riidellä ja samalla pelätä aselupiensa puolesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläs ny, ehkä aloittaja on edelleen tai taas uudelleen riidoissa naapurinsa kanssa, aika stressaavaa jos yli kymmenenkin vuotta jaksaa riidellä ja samalla pelätä aselupiensa puolesta.

Kyllä Suomessa on tie kiistoja ja muita piha koivu riitoja jotka on kestäneet yli 50 vuotta..että monia esi isien riitoja riitelevät seuraavat sukupolvet . Täällä ei niin vaan unohdeta

• Anonyymi

Sehän se vasta hyvälle näyttää virkavallan silmissä, jos pistooli on piilotettu jonnekin ladon alle.
      Ei varmaan epäilytä yhtään, kyllä sillon ollaan naapurin puolella aika äkkiä, vaikka naapuri olisi koko homman keksinyt.

Kyllä se oikea paikka on siellä asekaapissa, keksittiin asioita tai ei.

• Anonyymi

Niin sehän on vaan näkemys kysymys näyttääkö hyvältä vai ei. Se nyt riippuu niin monesta. . Tietysti oikea paikka on asekaapissa tietyssä mielessä.

• Anonyymi

Persut roihahtavat liekkeihin näistä keskusteluista.

• Anonyymi

Politiikkaosio on toisaalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      140
      1757
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      265
      878
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      34
      789
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      65
      667
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      29
      651
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      5
      644
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      641
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      626
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      600
    10. Mun veikkaus

On se, että jos/kun tavataan ja aletaan juttelemaan, tajutaan, että ollaan jotain muuta kuin kuviteltiin. Ja kupla puhke
      Ikävä
      53
      592
    Aihe