125cc

husse1

Olen 16v poika ja ajamassa a1 korttia keväällä olen myös ajatellut aloittaa motocrossin. Olisiko mahdollista ajaa samalla pyörällä radalla ja teillä. Olen katsellut jotain husqvarnan wr/wre kevareita koska ne ovat hyvän hintaisia.
Mutta kestääkö tuommoisen pyörän runko ja iskarit.
Kuitenkin käsittääkseni wr:llä ajetaan monesti myös radalla ja eikös wre:ssä ole sama runko.

10

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ,ei,ei

      Ei samalla pyörällä.
      Ensinnäkin tuo pyörä ainakaan TT ole mitenkään järkevä maantie käytössä.
      Se kestävyys on enempi siellä koneen puolella.
      Sitten taas tuon maantie version iskunvaimennus ei ole sama kuin rossi vehkeiden.

    • braaap

      Olen kauan miettinyt samaa kun enskesänä täytän 16 ja ottaisin A1 kortin. Haluisin aloittaa motocrossin/enduron mutta endurossahan pitää olla 16 v ja A1 kortti & peli saa olla vaan 125cc jos haluu kilpaillakkin. Milloin vasta sais alkaa siinä ajamaan isommalla pyörällä?? Ja olen suunitellut Temmin ostoa mutta kumpi kannattaisi valita, mx vai en , 2t vai 4t ?
      Endurossahan voi ajaa valkokilpisellä pyörällä joten siihen olis se 125cc mulle. Entäs motocrossissa, pitäskö siinä olla isompi peli kun 125 vai saako edes ajaa isommalla siinä 16 vuotiaana? Onko siellä mitään tekemistä 125 Temmillä ja kumpi valita jos ei ole varma kumpaa alkaa harrastamaan, enduroa vai motocrossia? =)

      Sori monesta tyhmästä kysymyksestä! =D
      Toivottavasti joku vois vastata mullekkin. :)
      Ja iha ps. Oon tyttö ( älkää dissatko ).

      • Yks tyttö...

        Mä ajan motocrossia ja ajan 250cc 4-tahtisella ja oon 12v. Eli jos oot alottamassa motocrossin ni voit ajaa isommalla pyörällä kun 125cc.


      • Oho,joha pomppas.
        Yks tyttö... kirjoitti:

        Mä ajan motocrossia ja ajan 250cc 4-tahtisella ja oon 12v. Eli jos oot alottamassa motocrossin ni voit ajaa isommalla pyörällä kun 125cc.

        En ehkä menis suosittelemaan aloittelevalle tytölle 250cc nelitahti pyörää!!!
        Ei tietoa minkäänlaista että mitä on aikaisempi ajokokemus esim.Mopolla.
        Ja sinulle 12v tyttö.Kysymys nyt aluksi että saatko edes itse käyntiin sitä pyörää?
        Ja mikä on sinun pyörämerkki ja malli?


      • Braaap
        Oho,joha pomppas. kirjoitti:

        En ehkä menis suosittelemaan aloittelevalle tytölle 250cc nelitahti pyörää!!!
        Ei tietoa minkäänlaista että mitä on aikaisempi ajokokemus esim.Mopolla.
        Ja sinulle 12v tyttö.Kysymys nyt aluksi että saatko edes itse käyntiin sitä pyörää?
        Ja mikä on sinun pyörämerkki ja malli?

        Kiitti vastauksesta.
        Mulla kokemusta jo pienestä pitäen mopoista ja sun muista crossipyöristä. :) Luulen vaan että tuo 125cc on ainoa vaihtoehto mulle kun halun ajaa valkokilpisenä A1 kortilla tielläkin jonkun verran ( ja tiedän että se ei oo parasta mut sentään tiellä ku pysyy nii :P). Ja en ole vielä varma että kumpaa tulen ajamaan, crossia vai enduroa, sen näkee sitten.
        Suurempi teho kelpais mut kun ei oo paljo vaihtoehtoja... :/


    • Ei tielle.

      Se nyt on vaan niin että nämä pyörät ei ole tehty tiellä ajettaviksi!
      Tuollaisen TT motocross/enduro pyörän käyttö tunnit lyhenee silmissä tiellä ajettaessa.
      Enkä näe kyllä siinä mitään järkeä.etenkään harraste käytössä.
      Se on eri asia jos ajat kilpailumielessä enduora ja siirtymät on pakko ajaa tiellä.
      Mutta silloin sinun pyörän huoltokin on, tai pitäisi ainakin olla sen mukaista kun tuollaisten pyörien hulto kuuluukin olla.

      • Kysyjä

        Tietääkö kukaan viisaampi ja vois auttaa tyhmää että voiko crossipyöriin/enduropyöriin asentaa jalkatuki?
        Niissähän ei vissiin yleensä ole jalkatukea vai joutuu käyttämään jakkaraa? Miten se on mietitty niille jotka soveltuu myös tiekäyttöön ja ei ole jalkatukea? :0 jakkarako sitä reppuun tungetaan kun lähdetään maitoa hakemaan kaupasta? =DD


    • Jalka oltava

      Enduropyörässä pitää olla jalka,katsastuksessa.
      Jalkoja myydään ,ja sen voi myös asentaa rossipyörään.
      En vaan tiedä miksi se siihin pitäisi asentaa?

      • Kysyjä

        Kiitti vastauksesta.
        Eli jalan saa myös crossipyörään... Hyvä se koska ei sitä jakkaraa voi joka paikkaan raahata mukanaan....
        Onko hankala asentaa tuo jalka vai helposti asenettavissa? :)


      • Valkokilpi
        Kysyjä kirjoitti:

        Kiitti vastauksesta.
        Eli jalan saa myös crossipyörään... Hyvä se koska ei sitä jakkaraa voi joka paikkaan raahata mukanaan....
        Onko hankala asentaa tuo jalka vai helposti asenettavissa? :)

        Mites on laittaa valot ym jutut jota rekisteröity crossipyörä vaatii? Käykö helposti ja miten on käytännössä? Peilithän saa irti sillon kun ei aja tiellä mutta entä valojen kans jne kun tarkoitus pitää rekisterissä ja ajaa crossia? ( tiedän ettei ole paras vaihtoehto mutta lähinnä pitäisin crossipyöränä..) onko kellään tosta kokemuksia pitää crossipyörää valkokilpisenä? :)
        Kiitollinen vastauksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe