Ryanair lopettaa, minä lopetin Ryanairin eka kerrasta

sano muuta

Uutinen Ryanairin lentojen loppumisesta ei harmita tippaakaan. Olen kokeillut useita halpalentoyhtiöitä, joten matkustan sillä asenteella että mukavuudesta on tingittävä. "Halpojen" lippujen houkuttelemana uskaltauduin kokeilemaan Ryanairia tuttujen varoituksista huolimatta. Olisi pitänyt uskoa, mutta nyt on itse nähty ja koettu että Ryanair vie voiton häikäilemättömyydessä. Ongelmatilanteiden syntyessä Ryanairin henkilökunta ei ole vain epäkohtelista vaan myös epäasiallista. Neuvottelun varaa ei ylipäätään ole. Ja jos yhtiölle vaivautuu tekemään kirjallisen ja perusteellisen valituksen epäkohtien huomauttamiseksi, niin vastaukseksi saa vain kopioidun joukkoviestin. Kun siihen vielä lisää ajanhukan ja kustannukset matkustaa lentokentälle, jota en yleensä käytä (en lähtiessä enkä tullessa), sekä kaikki Ryanairin lisämaksut niin matka ei todellakaan kannata. Tunnelmakin on kuin karja-autossa kun koneen käytävällä ohikulkevan matkustajaparan laukku läimähtää naamalle. Eikä matkalla voi esim torkahtaa rauhassa kun pakkopullaa syötetään mainosten muodossa kaiuttimista vähän väliä. Matkasta jäi jäljelle vain huono mieli. Ryanairilla matkustamiseen ei riitä että on saita. Taytyy olla myös epätoivoinen. Ryanair? -Kiitos, mutta ei kiitos!

19

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unta vaan

      Ja sitten sä heräsit....

    • Joonas198

      Sinä edustat kyllä todella harvan Ryanairia käyttäneen mielipidettä. Jos Ryanair olisi huono lentoyhtiö, se ei olisi Euroopan suurin halpalentoyhtiö ja matkustajamäärällä mitattuna Euroopan kolmanneksi suurin, jos kaikki lentoyhtiöt lasketaan mukaan.

      Suurin osa Ryanairin käyttäjistä on tyytyväisiä. tselläni on takana yhtiöllä yli sata lentoa ympäri Eurooppaa ja olen äärimmäisen tyytyväinen hinta-laatu -suhteeseen. Okei, Ryanairilla lennon perushinta on yleensä todella halpa ja usein hinnat ovat jopa kokonaan ilman veroja (Ryanair maksaa ne). Matkatavaroista ym. lisäpalveluista peritään lisämaksu, mutta ratkaisevaa on vain loppusumma kaikki mukaan lukien. Sitä summaa kannattaa käyttää vertailuna. Useimmiten Ryanair on halvin. On kohtuutonta korostaa esim. matkalaukun kuljetuksen kalleutta. Jostain lentoyhtiön on saatava katetta. Jos pelkkä käsimatkatavara riittää, Ryanairilla pääsee esim. nytkin Tampereelta Bremeniin niinkin halvalla kuin 8 euroa/suunta veroineen.

      Yleensä kaikki menee hienosti ja Ryanair kuuluu Euroopan täsmällisimpiin lentoyhtiöihin. Peruutukset ovat äärimmäisen harvinaisia ja peruutustapauksissa yhtiö korvaa asiakkailleen EU:n määräysten mukaisesti. Ylibuuukauksia Ryanairilla ei ole milloinkaan.

      Kaikilla lentoyhtiöillä tapahtuu kaikenlaista jos huono tuuri osuu kohdalle. Kaikki lentoyhtiöt aiheuttavat silloin tällöin asiakkailleen mielipahaa. Itselle viimeksi Finnair joka perui lentoni Tampere-Helsinki ja myöhästyin jatkolennolta. Laitoin valituksen Finnairille ja mitään korvausta ei maksettu, vaikka saavuin perille kohteeseen lopulta yli 12 tuntia myöhässä. Kyseessä oli kuulemma asia, jolle Finnair ei voinut mitään. Kone oli juuttunut huonon sään vuoksi jollekin toiselle Suomen lentokentälle. Vastauksen saaminen Finnairilta valitukseeni kesti 3 kuukautta. Olin todella katkera Finnairille, mikä on aivan luonnollinen reaktio.

      • logiikka ei toimi

        "Jos Ryanair olisi huono lentoyhtiö, se ei olisi Euroopan suurin halpalentoyhtiö ja matkustajamäärällä mitattuna Euroopan kolmanneksi suurin, jos kaikki lentoyhtiöt lasketaan mukaan."

        Syy-seuraus -suhde ei täsmää. Halpa ja huono voi olla silti suosittu. Köyhä suomalainen sietää kaikkea, kunhan halvalla saa. Sulo Vilénejä suurin osa.


    • Halpa ja hyvä

      Mielipiteesi on rekisteröity. Kiitos siitä, vaikka siinä ei olekaan mitään päätä eikä häntää.

      Minun mielipiteeni on se, että Ryanair on hyvä ja halpa ja jos se lopettaisi lenot Suomeen, sillä olisi todella suuria vaikutuksia kilpailutilanteeseen ja lentojen yleiseen hintatasoon.

      Ryanairilta saa yleensä halvimmat lennot. Palvelu lennoilla on yleensä erinomaista. Matkaustamohenkilökunta on erittäin ystävällistä ja haluaa palvella. Syöminen ja juominen on maksullista, mutta toisaalta voit itse valita mitä syöt vai syötkö/juotko yhtään mitään.Jos lennolla tarjotaan maksutta mehua, sämpylä ja kahvia kannattaa aina muistaa, että mikään ei oikeasti ole ilmaista. Kyllä sinä maksat sen sämpylän matkalipun hinnassa. Finnairilla kolmioleivän hinnaksi voi helpostikin tulla100- 200 euroa meno-paluu lennolta, jos vertaa Ryanairin hintoihin.

      Ryanairin hinnat ovat halpoja ja jo pitkään lennon kokonaishinta (ilman ruumaan meneviä matkatavaroita) ilmoitetaan heti varausprosessin alussa.
      Mitään yllätyksiä ei tule.

      Millä muullaa lentoyhtiöllä pääsee esim. Malahaan tai Alicanteen hintaan 79 euroa? Tai Saksaan (Bremen) 8 eurolla? Budapestiin, Frankfurtiin tai Lontooseen noin 30 eurolla, Milanoon ja Barcelonaan noin 50 eurolla ja Mallorcalle 65 eurolla. Nämä löytämäni esimerkkihinnat ovat yhdensuuntaisia veroineen ja maksuineen.

      • Binned 'em

        Makuasioita kaikki, mutta jos oikeasti on menossa tiettyyn kohteeseen(kaupunkiin) on syytä ottaa huomioon Ryskyn kenttien sijainti suhteessa kohteeseen.

        Esim. Milano 50 km, Barcelona 100 km, Frankfurt 124 km jne. Ihme etteivät kerro lentävänsä Helsinki-Pirkkalaan... Tukholma-Västerås on jo olemassa ja matkaa Tukholmaan 125 km. On kyllä halpaa jos haluaa matkustaa Saksaan, mutta ei niin halpaa/nopeaa jos haluaa matkustaa tiettyyn kaupunkiin.

        Toki osa kentistä on lähellä kohdetta ja jopa kohteen pääkentällä, jäljelle jää vain bussimatka, vaikka tyhjiä putkia olisi kentällä tarjolla...

        Olen samaa mieltä kuin "logiikka ei toimi", kyllä halpa ja huono voi olla suosittu. Ymmärrykseni mukaan suurin osa Ryskyn asiakkaista on euroopan sisäisiä siirotyöläisiä (aka puolalaisia putkimiehiä) tai nuoria, joille tärkeintä on matka, ei kohde(esim. polttarit missä vaan halvassa tai lämpimässä). Ilman muuta mukaan mahtuu muitakin, mutta volyymit ovat näissä matkustajaryhmissä.


    • AitoRealisti

      Jos Ryanair lopettaisi lennot Suomeen, sillä ei olisi suurtakaan vaikutusta lentojen hintoihin.

      Miksikö ?

      Siksi, että suurin osa lentomatkustajista lentää työmatkoja, jolloin alhainen lipunhinta on tärkeyslistalla jossakin kolmannella tai neljännellä sijalla. Paljon tärkeämpää on aikataulujen sopiminen matkan tarpeisiin, kanta-asiakasedut (jotka siis firma matkaajalle kustantaa), kenttä miltä/mihin lennetään jne.

      Esim Helsingin ja Lontoon välillä on AY/BA akselilla 6 yhteyttä päivittäin, lisäksi Norwegian ajaa sinne kerran päivässä. Jos Tampereelta häviää se 3-4 viikottaista lentoa Standstediin, niin sillä ei ole AY/BA:lle mitään merkitystä.

    • dis appo inted

      Olisin kokeillut, mukavuus ei ole pääkriteerini muutaman tunnin matkassa. Ehti kuitenkin lopettaa niin nopeasti, että en kerennyt testaamaan, niin saa olla. Wizzairin Gdanskiin sitten vaan halpalomalle tai kesällä Budapestiin.

      Joo.. ja minulla on kyllä varaa matkustaa myös muualle, jos johonkin erityisesti haluan, että ei matkustamiseni näiden halppisten varassa ole.

      • Hieno juttu!

        Ja nyt mekin tiedämme sen, ei matkustamisesi näiden halppisten varassa ole!


      • dis appo inted
        Hieno juttu! kirjoitti:

        Ja nyt mekin tiedämme sen, ei matkustamisesi näiden halppisten varassa ole!

        Ei ole, mutta viikonloppu hupia ei perinteisillä viitsi tehdä.


      • hoonosoomi
        dis appo inted kirjoitti:

        Ei ole, mutta viikonloppu hupia ei perinteisillä viitsi tehdä.

        Viikonloppu hupia? Ahaa, viikonloppuhupia. Kielen osaaminen paljastaa miksei perinteinen ole soveltuva. Liian kallis. Joka on suhteellista.


      • dis appo inted
        hoonosoomi kirjoitti:

        Viikonloppu hupia? Ahaa, viikonloppuhupia. Kielen osaaminen paljastaa miksei perinteinen ole soveltuva. Liian kallis. Joka on suhteellista.

        Todennäköisesti osaan äidinkielen silti paremmin kuin sinä. Yleensä on heikkolahjaisten tapa tarttua kielioppivirheisiin, koska ne oppii vähä-älyinenkin huomaamaan, mutta viisainkin tekee niitä huolimattomuuksissaan.

        Mutta taputetaan nyt kun sokea kana löysi jyvän. Pitää ymmärtää, että vähän on joillekin paljon, kuten sinulle on löytää äskeinen yhdyssanavirhe. Toivon onnistumisia polullesi jatkossakin.


      • Niinpä niin
        dis appo inted kirjoitti:

        Ei ole, mutta viikonloppu hupia ei perinteisillä viitsi tehdä.

        Minä suoritan viikonloppumatkoja perinteisillä noin 8 kertaa vuodessa. Lähinnä siksi että vain niillä pääsee suoraan sinne mihin on menossa, milloin on menossa ja sopivilla aikatauluilla. Ryanirin kohdevalikoima ja aikataulut heittää rajusti kauas. Pelkästään aikataulut tekevät sen että Ryanairilla koko viikonloppu tuhertuisi matkusteluun eri kulkuneuvoilla, eikä itse lomalle jäisi aikaa ollenkaan.

        Jos tällainen ei ole rahasta kiinni, niin en näe yhtään järkevää syytä siirtyä Ryanairin systeemien vangiksi. Sitäpaitsi monesti Ryanair on yhtä kallis tai kalliimpi perinteisiin verrattuna, kun tosiaan joutuu matkustamaan niin pirusti päästäkseen samaan paikkaan, mihin perinteisillä pääsi jo ajat sitten.

        Sopii vain silloin Ryanair vaihtoehdoksi, kun viettää lomansa siinä perslävessä, johon Ryanair lentää.


      • Joulumieltä
        Niinpä niin kirjoitti:

        Minä suoritan viikonloppumatkoja perinteisillä noin 8 kertaa vuodessa. Lähinnä siksi että vain niillä pääsee suoraan sinne mihin on menossa, milloin on menossa ja sopivilla aikatauluilla. Ryanirin kohdevalikoima ja aikataulut heittää rajusti kauas. Pelkästään aikataulut tekevät sen että Ryanairilla koko viikonloppu tuhertuisi matkusteluun eri kulkuneuvoilla, eikä itse lomalle jäisi aikaa ollenkaan.

        Jos tällainen ei ole rahasta kiinni, niin en näe yhtään järkevää syytä siirtyä Ryanairin systeemien vangiksi. Sitäpaitsi monesti Ryanair on yhtä kallis tai kalliimpi perinteisiin verrattuna, kun tosiaan joutuu matkustamaan niin pirusti päästäkseen samaan paikkaan, mihin perinteisillä pääsi jo ajat sitten.

        Sopii vain silloin Ryanair vaihtoehdoksi, kun viettää lomansa siinä perslävessä, johon Ryanair lentää.

        saan kun tiedän päässeeni suoraan Tampereelta Roomaan.

        Vain n. 60 km kentälle, kun Hki-Vantaalle olisi ollut n.350 km. Parkkipaikkakin oli huokea HeSaVantaasen verrattuna. Kotona oli jo hyvissä ajoin illalla, vaikka Roomassa oli melkein koko päivä aikaa.

        Onhan Rooma toki persläpi, mutta persläpi parhaasta päästä!


    • Bye rynkky

      Norveegi avaa uusia reittejä, eipä tarvi harkita enää näitä lentoja.

      • Hyvä juttu, mulle

        kans, minne se lentää Tampereelta?


      • ongelma ratkaistu
        Hyvä juttu, mulle kirjoitti:

        kans, minne se lentää Tampereelta?

        Raikun lennolle mukaan korvatulpat, silmälaput ja omat eväät, niin matka menee hyvin.


      • Kunhan lentää
        Hyvä juttu, mulle kirjoitti:

        kans, minne se lentää Tampereelta?

        Mulle sopii sekä TMP että HEL joten hälläväliä.


      • Go to poland

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2164
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1404
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1035
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1009
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      940
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      659
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    Aihe