Reilumpi vuokrankorotus

Vuokrabisnestä

Monellahan vuokrankorotus on sidottu indeksiin ja näin ollen nousee kerran vuodessa varsin vaatimattomasti. Jos haluttaa saada enemmän massia, niin kannattaa sanoa nykyinen vuokralainen irti (asunnon tarve omaan/perheejäsenen käyttöön on riittävä peruste) ja laittaa asunto uudelleen vuokralle kerralla isommalla vuokralla. Tuo kannattaa toistaa aina kun asunnon vuokra on jäänyt jälkeen markkinoiden vuokratasosta! Ja vielä siitä asunnon tarpeesta omaan käyttöön: esim asumusero on ihan hyvä jippo, helvettiäkö se kenellekään kuuluu, jos ne välit akan kans korjaantuukin just sopivasti asunnon vapautuessa... ;)

Tuossa kohtaa voi kämpän tietysti vaikka pintaremontoida, kun se kerran on tyhjilläänki, rahat remppaan saa kätevästi vuokralaisen vuokratakuusta, ihan varmasti sieltä kämpästä löytyy jotain rikkinäistä, tai siivoamaton hellan/jääkaapin tausta, joka riittääkin perusteeksi pidättää vuokravakuus siivous/korjauskustannuksiin!

6

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahat pois

Minkä takia vuokrankorotus kannattaa sitoa indeksiin ? On vain vuokranantajan tyhmyyttä vuokrankorotuksen indeksiin sitominen. Jos sellaisen virheen on päässyt tekemään irtisanoessa menettää vielä enemmän koska uutta vuokralaista ei yleensä heti saa.

• Tulijoita piisaa

Ai mitenniin ei saa heti? Tulijoita on jonoksi asti, siitä vaan valkkaa maksukykyisimmän ja homma on sillä selvä. Tietysti yhden kuukauden voi käyttää siihen pintaremppaan, monella tulijalla kun on se kuukauden irtisanomisaika, vain asunnottomilla maksukyvyttömillä sellaista odottelua ei ole, mut niitä ei kannata vuokralaisiksi ottaakaan.

• oletko pihalla?

Viisaampaa jättää vuokra korottamatta? Jos korotusta ei määrittele, niin vuokraa ei koroteta.

• :))
        Tulijoita piisaa kirjoitti:

Ai mitenniin ei saa heti? Tulijoita on jonoksi asti, siitä vaan valkkaa maksukykyisimmän ja homma on sillä selvä. Tietysti yhden kuukauden voi käyttää siihen pintaremppaan, monella tulijalla kun on se kuukauden irtisanomisaika, vain asunnottomilla maksukyvyttömillä sellaista odottelua ei ole, mut niitä ei kannata vuokralaisiksi ottaakaan.

Jonoksi asti? :))
        Täälläpäin ainakin samat vuokralle annetaan ilmoitukset pyörii lehdessä koko ajan. Ihan jonoksi asti. Sitävastoin vuokra-asunnon haku ilmoituksia on huomattavasti vähemmän.

Ei vuokra-asunnon etsijäkään ota mitä tahansa niinkuin täälläkin näyttää luulo olevan. Itse en menisi koskaan yksityisen asuntoon asumaan. Ihme kyttäystä ja muutenkin sairasta sakkia.

• Hah hah sulle!!

Voithan älykääpiö tuollaisesta haaveilla, mutta ei se käytännössä toimi noin. Kun löytää hyvän vuokralaisen niin sellaisesta kannattaa pitää kiinni, toisin kuin jostain tuholaisesta joka oikeasti rikkoo asunnon eikä lähde kuin aseella uhaten jos sittenkään. Tällä välin vuokrat ovat maksamatta ja kukas muu kärsii kuin se pöljä vuokranantaja joka yrittää nylkeä vuokralaisen. Asunnonetsijätkin osaavat näet kusettaa vuokranantajaa näyttelemällä maksukykyistä.

• Työtä se on tämäkin

Aloittaja taitaa olle vuokralainen tai joku vuokranantajaksi haaveleva. Kumpikaan ei tunne todellisuutta. Tervetuloa vain markkinoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe