Hain aikuispuolelle opiskelemaan ja pääsin molemmille aloille sisään. Nyt kaipaan jo alalla työskentelevien faktoja mm. työtilanne -onko töitä? palkkaus? viihdytkö työssäsi? hyviä ja huonoja puolia?
Olen kuullut että sähkäreille ei ole tällä hetkellä oikein töitä?
Kummalla alalla parempi tulevaisuus? Sähköasentaja vai maalari?
3
460
Vastaukset 3
- Naulapäinen
Onhan sähkärillä huomattavasti laajempi työkenttä kuin maalarilla. Jos ei raksoila napaa niin sitten jotain muuta alan työtä. Maalarin työkenttä on paljon rajoitetumpi.
- sähkäri31
Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, mutta mitä enemmän ulkomaalaisia rahdataan Suomeen sitä vähemmän meillä on töitä. Tällä hetkellä on paljon sekä ulkomaalaisia maalareita että sähkäreitä raksoilla. Tosin Suomaiset sähkärit joutuu aika paljon korjaamaan näiden ulkomaalaisten jälkiä..
Itselläni on tällä hetkellä aika hyvin töitä sähkärinä ja palkkauskin varmasti parempi kuin suurimmalla osalla maalareista, mutta kaipa sielläkin poikkeuksia on.
Molempia kuitenkin tarvitaan jatkossa, mutta määrät riippuu ihan siitä kuinka pitkään tuo ulkomaalaisten virta tänne jatkuu.. - klmöklml
Maalata voi melkein kuka vaan. Sähkötöihin tarvitaan jo ammattilaista.
Jos valitset sähkön, hakeudu monipuolisiin hommiin talotekniikka-alalla. Silloin on töitä varmasti. Ja palkka on hyvä, jos miettii koulutustasoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49551
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398