suomen nainen ja noituus

iolavaimo

Haluaisiko joku kertoa kokemuksiaan ja tietojaan suomalaisesta luonnonuskosta, noituudesta ja shamanismista? Mistä löytäisin lisää tietoa ja samanmielistä opastusta? Olen ollut lapsuudesta asti teemasta kiinnostunut ja nyt aikuisena herännyt uudelleen. Vaihtakaa kokemuksianne!

8

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsähinen
    • Lovi-Akka

      Minulla on kokemusta ja tietoa. Suosittelen lukemaan Kalevalaisia runoja, paras lähde suomalaiseen noituuteen/samanismiin. http://archive.is/1Nry

    • iolavaimo

      En halua vaikuttaa hörhöltä enkä ole psyykkisesti sairas, mutta minulla on ollut ihmeellinen tietoisuuden laajenemiskokemus, jonka jälkeen olen etsiytynyt henkiselle tielle ja esim.joogan pariin. Jokin vetää minua kuitenkin takaisin luontoon, mutta haluan ehdottomasti pysyä erossa ns.mustasta magiasta, valkoinen magia lienee hyvästä. Kalevalan runoutta rakastan, olen rakastanut aina ja yritän päästä tähän ympyrämäiseen maailmankuvaan kristillisen lineaarisuuden sijaan. Tavoitteeni on pikku hiljaa purkaa koko minulle syötetty maailmankuva ja rakentaa se uudelleen. Ymmärrättekö mitä tarkoitan vai kuulostanko oudeolta?

    • Lovi-Akka

      Jooga sopii mielestäni oikein hyvin shamanistiselle polulle, se on yksi monista tekniikoista joilla voi oppi energiasta, voimasta, miten se kehossa ja ympäröivässä maailmassa liikkuu. Maailmanpuu joka yhdistää maailmojen tasot löytyy myös meidän sisältä. Kokeileppa joskus vaikka mennä metsään joogaamaan, voi luonto näyttäytyä erilaisena. Muutenkin, luonto on suurin opettaja, kukaan ihminen ei sanoin voi opettaa sinulle sitä mitä luonto kertoo. Eli ulos, sieltä löytyy paras opetus! Kokemus, kokeminen on se avainjuttu tässä.

      Voi varmasti tuntua todella haastavalta lähteä purkamaan jotain vanhaa maailmankuvaansa. Yksi askel kerrallaan niin pääsee perille. Syklisyyteen pääsee kiinni havainnoimalla luontoa. Seuraa vuodenaikoja, kuun kulkua, päivän rytmiä.

      T. Lovi-Akka

    • Lovi-Akka

      Jooga sopii mielestäni oikein hyvin shamanistiselle polulle, se on yksi monista tekniikoista joilla voi oppi energiasta, voimasta, miten se kehossa ja ympäröivässä maailmassa liikkuu. Maailmanpuu joka yhdistää maailmojen tasot löytyy myös meidän sisältä. Kokeileppa joskus vaikka mennä metsään joogaamaan, voi luonto näyttäytyä erilaisena. Muutenkin, luonto on suurin opettaja, kukaan ihminen ei sanoin voi opettaa sinulle sitä mitä luonto kertoo. Eli ulos, sieltä löytyy paras opetus! Kokemus, kokeminen on se avainjuttu tässä.

      Voi varmasti tuntua todella haastavalta lähteä purkamaan jotain vanhaa maailmankuvaansa. Yksi askel kerrallaan niin pääsee perille. Syklisyyteen pääsee kiinni havainnoimalla luontoa. Seuraa vuodenaikoja, kuun kulkua, päivän rytmiä, luonnonilmiöitä, elämän ja kuoleman jatkuvaa sykliä.

      T. Lovi-Akka

    • Lovi-Akka
    • iolavaimo

      Kiitos Lovi-Akka herättävästä vastauksesta. Ennen kuin luin viestin, olin jo päätynyt shamaaniseuran sivuille...ja löytänyt tietoa maailmanpuusta, joten sekin aukesi paremmin. Jotenkin ajattelin ihmisen mikrokosmosta makrokosmoksessa. Minulla on muutamia uusia havaintoja, joita tuntuu vaikealta näin julkisesti kirjoittaa, mutta Lovi-Akka, laitan tähän s-postiosoitteeni, jos haluaisit joskus kirjoitella kanssani. Olisin oikein kiitollinen, koska olet jo edistynyt ja minullakin saattaisi olla jotain kiinnostavia ajatuksia. [email protected]

    • Lovi-Akka

      Litoin sulle viestiä lolavaimo :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe