Kokemuksia tossuista?

tuulia___92

Millaisia kokemuksia teillä on koirien "tossuista"?

Nyt pakkasilla säälittää, kun koiruus nostelee lenkillä jalkojaan ja mietin että kannattaako tuollaiset hankkia.

Pysyvätkö jalassa, esim. vapaana juostessa vai pitääkö niitä keräillä hangesta vähän väliä?

Ja miten koiranne ovat suhtautuneet näihin töppösiin :)?

Kokemuksia kaivataan!

13

6379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zizou3

      Ei pysy ainakaan oman kultaisen noutajani jaloissa.Yrittää ottaa kokoajan pois ja kun kävelee niin siinä on naurussa pitelemistä kun nostelee jalkoja liioitellun korkealle. Olen kyllä nähnyt koiria jotka kävelevät nuo jaloissa ihan hyvin...

    • kikkelitonttu

      Ei ole koiraa!

      • Anonyymi

        Minullakaan ei ole


    • chromecoma

      Meidän kääpiökoiralla on. Kotona totuteltiin uusiin tossuihin ja lenkillä pidetään silloin kun on kunnon pakkanen. Vapaana on helpompaa ottaa tossut pois, sillä voivat vauhdissa tipahtaa matkasta ja niitä on sitten kiva etsiä hangesta. Mutta ihan tiellä toimii hyvin. Ja nää meidän on ostettu Mustista ja Mirristä, maksoi noin 20e ja täyttää meidän vaatimukset. :)

      • Anonyymi

        "Meidän kääpiökoiralla on. Kotona totuteltiin uusiin tossuihin ja lenkillä pidetään silloin kun on kunnon pakkanen. "

        Totuttelit koirasi tossuihin ja pidät niitä lenkittäessäsi koiraa? En tiedä minkäkokoiset jalat sinulla on, mutta eivätkö ne ole sinulle vähän pienet?


    • alasti hankeenko?

      Miedänkin kääpiökoiralla on tossut. Kahdetkin erilaiset. Hyvin pysyvät jaloissa. Ja jos eivät tahdo pysyä niin hyvä konsti on laittaa lisäksi hiuslenkit tossujen päälle, nilkkojen kohdalle niin varmasti pysyvät.
      Eikä se jalkojen nostelu kauaa kestä, kun koira tottuu tossuihin ja unohtaa ne ulkona kun on muutakin mielenkiintoista. Ei kannata heti luovuttaa kun nostelee tassujaan, muutaman kerran jälkeen huomaa jo koira itsekin että on huomattavasti mukavampaa kun ei tassuja palele.

      • Anonyymi

        KAHDET! Uijui nyt on kova meno! Kuulin kerran koirasta, jolla oli KOLMET tossut!


    • seisaa

      Hei!

      Itselläni on kaksi Cavalieriä, joista varsinkin nuorempi on arka kylmälle.
      Olen katsellut tossuja jo useammasta eläinkaupasta, sekä myös netissä myytäviä.

      Kokeiluna oli Rukan tossut Mustista ja Mirristä.
      Lopputulos, niillä ei tehnyt kerrassaan mitään, putosivat heti jalasta.

      Niinpä lopulta katselin hieman koirien tossujen teko ohjeita netistä, ja tein sitten ihan omalla ohjeella yrityksen ja erehdyksen kautta.

      Jos kiinnostaa, tässä linkki sivulleni, jossa on summittaiset ohjeet videona, sekä toisessa videossa koirat tossut jalassa.

      http://www.youtube.com/watch?v=s6cUFKc2XeU

      http://www.youtube.com/watch?v=069rY-N79OI

      • Päiskä

        Ainakin meillä Rukan tossut ovat toimineet tosi hyvin. Käytetään pakkasten aikaan ja kyllä saa vipinää koiran kinttuihin :) muuten hidastelee lenkillä vaan kun laitetaan "juoksutossut" niin vauhtia riittää ja hyvin pysyvät jalassa. Tossuissa on vetoketju ja tarranauha ja kun laittaa kunnolla jalkaan niin pysyy varmasti. Meillä ei ole vielä kertaakaan tippuneet matkalle :D


    • Anonyymi

      Olen aina käyttänyt Rukan tossuja, mutta ne menevät nopeasti rikki ja joskus kiinnikenarut ovat jo valmiiksi purkautuneet. Joka talvi on mennyt kolmet tossut per koira. Mutta nyt ostin Karelia Adventure-nettikaupasta kahdet tossut, olivat halpoja ja näyttävät kestäviltä. Toivottavasti kestävät, on kuitenkin huskyille suunniteltu, niin luulisi että meidän vinttikoirien jaloissa kestäisivät yhtä lailla. Saapas nähdä..

      • Anonyymi

        "Olen aina käyttänyt Rukan tossuja"

        Kirjoittava koira! Saisko nimmarin?


    • Anonyymi

      Meitän muttukalla on tottut :) He ovat kotona aina hänen juoktumattonta ja koilatuolin vielettä :) Niittä on tellaitet ketivalot että kun hän attuu, tottuun tyttyy punainen jouluvalo :) Hänellä on myöt tonttualiktta vilkkuva Jeetut, jotta hän elottuu liikenteettä!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe