Olkapää leikkaus

zombie2

Hei vaan hei,onko jollain kokemuksia olkapääleikkauksesta,kauanko toipuminen kestää yms,mulla olkapään takalabrumissa 0,3 mm repeämä joka korjataan jotenkin.

8

7187

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näino

0,3 mm repeämää ei korjata. 3 mm repeämä ehkä korjataan, riippuu siitä onko kyse repeämän leveydestä vai pituudesta.

• fhra,,

Siellä joko kuolee tai tekevät rammaksi.

• zombie2

Juu tarkotin 3mm repeämää minkä ortopedi totesi melko isoksi,em tiä mist tua nolla toho tupsahti.

• Lääkärin sana

Minun lääkärini sanoi, että ei missään nimessä leikkausta jos jotenkin vain muutenkin pärjää. Leikkauksen jälkeen olkäpää ei ikinä enää tule kuntoon.

• spyy1

Minulta on kyseinen vamma leikattu 2 kertaa samasta olkapäästä. Olen siitä kirjoitellut aika paljon aiempiin viestiketjuihin. Viimeisin leikkaus tehtiin toukokuussa 2012. Ei siitä olkapäästä koskaan enää tule entisenlaista. Liikeradat on minimissään. Jos kaikki olisi mennyt suunnitelmien mukaan, 3kk sairausloma fyysisesti raskaasta työstäni olisi riittänyt. Nyt on mennyt kohta 2 vuotta leikkauksista "toipuessa".

• onnekas olka

Nykytietämyksen mukaan labrumrepeämiä ei leikata. Itse sain fysioterapiaa. Vanhat ortopedit ja vakuutusrahoista tappelevat klinikat tietysti rahansa haluavat. Yksityisellä kävin spesialistilla, yliopistokaupungissa ja olisi saanut 5000€ maksusitoomuksen vakuutuksesta myönteisellä lausunnolla mutta sanoi ei, labrumreprämää ei enää suositella leikattavaksi. Ja oikeassa oli, massiivinen etulanrumrepeämä on lähes normalisoitunut reilussa vuodessa tehokkaan lihastreenin takia. Kiitos lääkärille joka ei suostunut turhaan leikkaukseen, tulokset ei niin hyvä että olisin antanut leikata.

• Leikattu labrum

Minulla korjattiin leikkauksella etulabrumin repeämä ja kiristettiin löysää olkapäätä muutama vuosi sitten tähystysleikkauksella. 3 kk sairaslomaa. Toimenpiteen onnistuminen on todella paljon kiinni omasta panostuksesta leikkauksen jälkeisessä kuntoutuksessa. Hyvän fysioterapeutin ohjaamana tehty pitkäkestoinen kuntoutus on ehdoton edellytys leikkauksen onnistumiselle. Labrumvaurion voi myös saada melko oireettomaksi ilman leikkausta vahvistamalla olkapään lihaksia. Aina ensin kannattaa kokeilla kuntoutusta ennen leikkausta , jos se ei auta niin vasta sitten operoitavaksi. Olkapääleikkauksista toipuminen usein hyvin aikaa vievää eikä aina tuo apua vaivaan,joten kannattaa ensin kokeilla pehmeämpiä vaihtoehtoja. Itse sain uudelleen labrumin repeämän olkapäähän eikä sitä leikattu, mutta on kivuton kunhan pidän lihaksiston kunnossa.

• leikattu ja leikkausta v

Juu, nuo olkapää leikkaukset ei oo kivoja! Mulla leikattiin 2v sitte vasen olkap. Meni sijoiltaan lähes joka päivä ja kivut oli saatanalliset, mikään muu ei jeesannu ku iso tujaus oxanestiä eli oksikodonia, sain 4krt viikossa 15mg joka on jo miehen satsi. 6mg saa jo tottumattomalta pään sekas. Nivelkapseli oli revennyt ja siirtynyt aivan väärään paikkaan, labrum oli revennyt toistuvien sijoiltaan menojen takii aivan paskaks, lisäks oli ligamentti katkennut. Labrum yritettiin korjata nostamalla se kolmella ankkurilla oikeaan paikkaan, mutta kun ankkurit suli niin labrumi tippui taas. Olkalluusta puuttui pala ja olkaluu oli vielä lisäks murtunut. Sit oli vaikka mitä repeemiä mille ei voinut tehdä muuta toivoo että paranis, sairaslomaa tuli hulppeet 6kk ja hauskinta on että koskaan ei ole ollut olka niin paskana kun operaation jälk. Sijoiltaan menot tuplaantuivat ja armoton särky jäi olkap.ja hermokipu levisi sormiin asti.... leikkaus siis huononti kättä huomattavasti:) no nyt tulis uus leikkaus mutta jotenki ei oikein kinnosta..... siihen loppui puntinnosto ja suurinta osaatöistä ei voi tehdä kun käsi lähti sijoiltaan jo siinä kun kurotin kahvikuppia kaapista!.nää on todella vaikeita vammoja, osaan hyvinkin samaistua muihin olkapäärikkosiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe