Onko täällä ketään joka asuu yksin ja opiskelee oppisopimuksella? Jääkö teillä vuokran ja muiden menojen jälkeen rahaa yhtään käteen? Joudunko hylkäämään haaveeni omasta asunnosta :(
Voiko oppisopimuspalkalla elättää itseään?
3
319
Vastaukset
- 4+2
Oppisopimuspalkalla elättää itsensä helposti! Tulot on roimasti suuremmat kuin opintotuki.
- käsitys
Eikö oppisopimuksen työjaksoilla pidä maksaa työehtosopimuksen mukaista palkkaa? Monelle maksetaan sitä myös teoriajaksolla.
- kipuileva siili
Työpaikka maksaa työehtosopimuksen mukaista palkkaa -vähintään sitä kaikista pienintä palkkaa. Työpaikka saa itse päättää, maksaako palkkaa sinulle teoriajaksoilla. Mutta jos ei maksa, niin saat oppisopimustoimistosta päivärahaa sitä varten.
Lisäksi jos matkakulut ylittää x kilometrimäärän, saat kilometrikorvausta. Jos sinulla on lapsia, voit saada niistä ns. perheavustusta teoriapäiviltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859