Koira haluaa joka yö ulos pissalle, miten voisi rajoittaa tätä?

Kysymys.

Muutettiin omakotitalosta kerrostaloon. Edellisessä kodissa narttukoiramme ei koskaan tahtonut ulos keskellä yötä. Nyt asutaan kerrostalossa ja olen koko sen ajan joka ikinen yö vienyt koiran ulos, vaikka se olisi iltapissitetty pari tuntia sitten. Nyt alkaa jo väsymys painaa päälle, heräämisen jälkeen kun minulla on vaikea nukahtaa uudestaan. Mitähän tässä pitäisi tehdä, vai onko se vain noustava joka yö? Pitäisikö ruoka-aikaa siirtää päivemmäksi? Koiralla oli juuri juoksut

10

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikkelitonttu

      En tiedä miten auttaa!

    • 7g8878

      Luulenpa että se on levoton vain juoksujen takia. Uusi asuinympäristö, paljon uusia uroksia ympärillä... Onkohan sillä ihan oikeasti tarve?
      Entä jos vaan käännät kylkeä ja sanot että hiljaa, nyt nukutaan!

    • pipå

      Onko koiralla oikeasti hätä, eli tekeekö se tarpeensa kun viet yöllä? Tekeekö enemmän kuin pikku lirit? Onko sillä päiväsaikaan lisääntynyttä virtsaustarvetta? Juoko se enemmän? Pääseekö siltä koskaan mitään sisätiloihin?

      Juoksut voi varmasti vaikuttaa. Jos se muutenkin pissailee/juo enemmän, voi olla kyseessä myös virtsatietulehdus joka ei nartuilla näillä pakkasilla ole mitenkään epätavallinen, ja pissanäytteen toimittamista eläinlääkäriin voisi harkita. Jos sillä on varsinaista pidätyskyvyttömyyttä, voi syynä olla vaikka mikä. Onko kyseessä nuori koira?

      Jos se muuten vaan tykkää juoksuttaa sua portaita kun ulkona on niin kivaa eikä jaksais sisällä maata, niin periksiantamisella saat vain jatkettua tapaa.

    • koirakuiskaaja raija

      Opeta se käymään lattiakaivolla, meidän vanha piski oppi käymään yökäynnit vessassa kun alkoi tulla vanhojen vaivoja. Koirat on yllättävän fiksuja, sunkin koiras saattaa tehdä kostona tuota kun muutitte omakotitalosta karmeaan kerrostaloon, jotka ei ole koiralle paratiiseja.

    • teeeeeeeeeeeee

      No siinäpä julistus kosto elää vai ? Okei,tapasa kullakii tulkita :). Kävisköhän tuo kosto elää -syy kaikkeen muuhunkin ongelmaan vai rajoittuuko se vain joihinkin tiettyihin :) ? Kuulisin mielelläni lisää :D.

    • koirat

      Voi hyvät hyssykät,vai että kosto kerrostaloon muuton vuoksi,koira ei ajattele kuten ihminen,syy voi tosiaan olla juoksuissa tai pissitukehdus,kannnattaa kysyä eläinlääkäriltä jos tilanne ei rauhoitu.

      • Jos rupeet käyttään sitä ulkona sit saat käytttääkin jatkuvastikeskellä yötä.
        Koiran rakko kestää yöajan eli koira pystyy normaalisti pidättämään kyllä.
        Jos et käytä keskellä yötä ja koira tekee tarpeetsyy on vaihtoehto kahdesta syystä;mielenosoitukseksi tai sitten vaiva on sellainen ettei yksinkertaisesti pysty pidättämään.
        Tämäm kun pystyy toetamaan kummasta on kysysmys voikin tehdä korjaavia toimenpiteitä.
        Onnea ja menestystä


    • Kannattaa tutkia

      Käy lääkärissä, vie pissanäyte purkissa. Voi olla munuaisen vajaatoiminta, tai sokeritauti tai virtsatietulehdus.

      Siltä se selviää.

    • Mie oon kans samaa mieltä, et ekana eläinlääkärille pissanäyte jotta saat sairaudet suljettua pois.
      Jos tyttö on terve, ni sit mieti ruokailua. Syökö kuivamuonaa? turvottamatta vai turvotettuna? kun paljon juo? mihin aikaan päivästä syö? Jos syö kuivamuonaa ni mitäs jos kokeilisit raakaruokintaa?
      Meillä huomaa selkeän eron jos koirille antaa kuivamuonaa, vettä menee hitosti, ja pissille luonnollisesti tarve sit paljon useammin.
      Mie käyn vessassa sillon kun miun tarvii, joten miusta myös koiran pitää päästä ulos sillon kun sillä on hätä, oli se sit vaikka keskellä yötä tai vaikka se olis tunti sitten käyny.

    • Virtsatietulehdus

      Minun koirallani oli juoksujen jälkeen jatkuvaa pissaamista. Kuulemma pissa- tai kohtutulehdus voi herkästi tulla juoksujen jälkeen ja oireilla pissaamisena. Käytin lääkärissä ja virtsatietulehdus sillä olikin. Kannattaa nopeasti ottaa yhteys lääkäriin, ettei mene pahaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1443
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1113
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      141
      939
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      165
      880
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      832
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe