onko poliisin toiminta täällä tällaista hyvä veli järjestelmää

suomussalmella on ai

Todettakoon myös, ettei ETL:n 4 § anna poliisille oikeutta jättää rikos tutkimatta kuin siinä tapauksessa, ettei asianomistajalla ole vaatimuksia. "Ratio legis" siis valehteli tältä osin.

Vähäiseksi oletettu rikos voidaan jättää tutkimatta syyttäjän päätöksellä. Se on totta, että tämän mahdollistamaa mielivaltaa syyttäjät käyttävät hanakasti.

Lopputulema on entinen: poliisien ja syyttäjien keskeinen työ on estää poliisien ja syyttäjien rikosten tutkinta. Tässä rosvontyössään molemmat ammattikunnat ovat menestyneet.

Vaihteeksi nimimerkillä "Coiffeur" kirjoittava rosvopoliisien nuoleskelija esittää:

"ROL:n 14 pykälän mukaan sinä voit siinä tapauksessa viedä itse jutun käräjille".

Jeah! Juuri tähän rosvojeparit ja -syyttäjät vetoavat. Oikeus on muka tapahtunut, kun he ovat jättäneet esitutkinnat suorittamatta. Vastuu esitutkinnasta onkin äkkiä rikoksen uhrilla!

Tosiasiassa ETL 2 § ei anna tähän mahdollisuutta. Poliisi rikkoo tämän lain myös tätä pykälää mielivaltaisesti ja jatkuvasti. Siten he rikkovat myös perustuslain määräystä "viranomaisten toiminnan on perustuttava lakiin".

Poliisin toiminta ei useinkaan perustu lakiin, vaan mielivaltaan

5

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinäpä se oli

      Toikin juttu maistuu jo samalta kun huomaa kadulla kaks vuotta lojuneen purkan ja pistää sen suuhun ja alkaa pureskelemaan.... eipä maistu miltään ja muutaman maiskautuksen jälkeen sen voi puhaltaa takaisin tienpenkalle.

      Ja seuraava koiran ulkoiluttaja katsoo kun musti nuuhkaisee sitä ja jättää sen siihen ja kusasee päälle, onneksi autuas lumisade peittää kohta ko möykyn alleen ja aura-auton siipi antaa loppusijoituspaikan valkoiselle möhkäleelle pajupuskan juurella kunnes purkka maatuu takaisin luontoo.

      • näi se täällä on

        nyt tuo poliisin toiminta tulee selvemmin esille


      • pieni lapsi vaarassa
        näi se täällä on kirjoitti:

        nyt tuo poliisin toiminta tulee selvemmin esille

        Kyllä se poliisin toiminta on täällä naapuripitäjässäkin ehkä vähän toivotonta, koska he kyttäävät omilla maillaan ajavia moottorikelkkaisäntiä, jotka ovat töissään ja konstaapelit ajellessaan eivät huomaa alkaa ratsata 40 nopeusrajoitusalueella vallitsevaa "ralliajoa".


    • ardicat

      Kelkkajuopot ja ilman kypärää ajavat pois kelkanpäältä!

    • rankkarit

      Yksi pykälä puuttuu,siis jos asiassa on osoittaa faktana tutkinnassa tehty virhe on syyttäjän otettava asia uudelleen käsittelyyn.Asiassa on tullut uusi tieto ja se on voitu näyttää toteen ,joka johtaisi rangaistukseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe