Arttu 8 v kateissa, mitä kuuluu omaisille

jaakko-jkl

Artun katoaminen on todella raskasta omaisille ja tuttaville. Vai onko? Arttu oli ymmärtääkseni ollut joulujuhlassa ilaman muuta perhettä. Eikö heitä kiinnostanut tokaluokalaisen joulujuhla? Vai olivatko töissä tai rapuloissa? Tiedotusvälineissä on tällä kertaa ollut aukko perheestä? Onko tavallinen perhe, uusioperhe, yksinhultajaperhe vai miten on laita? Onko perhessä ollut esim. riitaa ja isovanhemmat käyneet hakemassa lapsen turvaan? Onko perheellä sukua jossain muussa maassa? Lapsikaapauksia on Suomessakin tehty toisiin maihin. Yksi mahdollisuus on aina olemassa ja se on pedofiili, joka on napannut pojan. Onko mahdollinen ex käynyt hakemassa pojan "kotiin". Monia kysymyksiä on ilmassa, jotka vaivaavat varmaan muitakin kuin minua. Hämmästyttää salamyhkäisyys tuosta koko asiasta, Onko poika napattu vaikka pelivelkojen lunnaaksi ja siksi ei asiasta haluta pitää ääntä? Mahdollisuuksia on monia, saadaanko koskaan vastausta näihin.

20

788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika the third

      Juu syyllistäminen auttaa varmasti. Ajattelisit mitä kirjoitat!

      Ai ei haluta pitää ääntä... Mennään sinne etsimään, turhaa tämä utelias kirjoittelu, niin minun kuin muidenkin.

    • ninismies oikaisee

      Väärää tietoa. Arttu oli joulujuhlassa. Arttun vanhemmat olivat joulujuhlassa.

    • hei sun heiluvilles

      Jotain hämärää tuossa katoamisessa on. Tuntuu että poliisi ei kerro kaikkea mitä tietää, ja senkin mitä kertoo niin kovin lyhytsanaisesti.

      Tapausta en tunne, mutta jostain syystä minulle tuli heti mieleen että kyse ei ole normaalin perheen normaalista lapsesta.

    • Mystistä

      Onpa tosi kumma juttu. Nyt vasta tiedetään, että poika oli joulujuhlassa, joka alkoi ilmeisesti klo 17.00? Joku oli ilmeisesti nähnyt pojan, mutta ei vanhemmat. Kun minä olen ollut lapseni joulujuhlassa, olen oikeastaan koko ajan seuraillut sitä omaa lastani. Voi olla, että muut vanhemmat eivät tee niin?

      Onko pojan koti koulun vieressä vai jossain kauempana. Jos matka on vähänkään pitempi niin kyllä lapsi tulee vanhempien autoon ja yhdessä mennään kotiin.

      Jokin tässä ei nyt natsaa!

    • Jotain outoa?

      On se kyllä outoa että eivät ole menneet juhlista yhdessä kotiin! Kova pakkanen ja pimeää illalla, mihin vanhemmat ovat menneet kun eivät ole lastaan kotiin vieneet? Ei vaan mene mun maailmaan että jättäisin lapseni sinne koululle mitään hänelle sanomatta ja ajelisin itse kotiin.

      • Kasrst

        No tuohan on jo todettu, että poikaa ei juhlan jälkeen löytynyt, ja vanhemmat ajattelivat hänen menneen kotiin. Ei tässä olisi mitään ihmeellistä.


      • kysymyksiä. ... .
        Kasrst kirjoitti:

        No tuohan on jo todettu, että poikaa ei juhlan jälkeen löytynyt, ja vanhemmat ajattelivat hänen menneen kotiin. Ei tässä olisi mitään ihmeellistä.

        Yrittivätkö soittaa koululla, missä Arttu on? Itse olisin soittanut ja kouluun tullessa, että onko poika päässyt tulemaan juhlaan ja missä päin istuvat.


      • hei sun heiluvilles
        Kasrst kirjoitti:

        No tuohan on jo todettu, että poikaa ei juhlan jälkeen löytynyt, ja vanhemmat ajattelivat hänen menneen kotiin. Ei tässä olisi mitään ihmeellistä.

        Luvalla sanoen kyllä tuo aika ihmeellistä on.

        Vastaavanlaisessa tilanteessa minä soittaisin ensimmäiseksi pojalle ja kysyisin että missä olet. Eivät normaalit vanhemmat luule että kahdeksanvuotias poika kulkisi illat pitkät yksin ulkona vaan tuon ikäisestä pitää vielä huolehtia.


      • No jos
        hei sun heiluvilles kirjoitti:

        Luvalla sanoen kyllä tuo aika ihmeellistä on.

        Vastaavanlaisessa tilanteessa minä soittaisin ensimmäiseksi pojalle ja kysyisin että missä olet. Eivät normaalit vanhemmat luule että kahdeksanvuotias poika kulkisi illat pitkät yksin ulkona vaan tuon ikäisestä pitää vielä huolehtia.

        koti ollut lähellä ja koulunmatka luonnollisesti tuttu niin ei tuo nyt niin ihmeellistä ole. Eihän tuollaista kukaan voi arvata tapahtuvaksi. Mekin leikittiin lapsena päivät pitkät ulkona eivätkä vanhemmat tienneet yhtään missä oltiin kun ei olut vielä kännyköitäkään.


      • hei sun heiluvilles
        No jos kirjoitti:

        koti ollut lähellä ja koulunmatka luonnollisesti tuttu niin ei tuo nyt niin ihmeellistä ole. Eihän tuollaista kukaan voi arvata tapahtuvaksi. Mekin leikittiin lapsena päivät pitkät ulkona eivätkä vanhemmat tienneet yhtään missä oltiin kun ei olut vielä kännyköitäkään.

        Ei ollut kännyköitä, mutta maailma oli muutenkin erilainen. Ei ollut juuri mitään muutakaan, mistä vanhemmat nykyään lapsiaan varoittavat.

        Mutta turha tuota nyt enää on mietiskellä. Tapahtunut mikä tapahtunut, eikä mikään enää poikaa tuo takaisin.

        Joulusta tuli surullinen tälle perheelle. Toisaalta hyvä asia että hän löytyi jo näin nopeasti, eikä vasta keväällä lumien sulettua että vanhemmat saavat pojan haudan lepoon ja voivat aloittaa surutyönsä.


    • Onpas

      ihme sekoilua. Miten voi olla mahdollista, ettei saada heti selville onko ollut koulussa, vanhemmat ei huomaa lastaan...onkohan tuokaan tieto nyt varmasti oikea.

    • Uskoa on

      Toivotaan kuitenkin parasta

    • Jotain outoa?

      On se outoa, miten vanhemmat eivät ole huomanneet lastaan juhlassa? Itse etsin aina lapseni katseella ja hän etsii minut, tärkeä juttu molemminpuolin. Missä todistukset on jaettu? Täälläpäin mennään juhlan jälkeen aina luokkaan jossa ope sanoo muutaman sanan ja jakaa todistukset, ehkäpä aina ei ole näin, mistäpä minä tiedän. Toki tähän ihmettelyyn jää varaa koska olen median tiedon varassa, mutta erittäin häiritsevä juttu tämä on. Toivon kaikesta sydämestä että poika löytyy ja hyväkuntoisena, mutta alkaa tuntumaan jo pahalta...ei kai kukaan piilottelisi poikaa luonaan hyvänhyvyyttään (jos siis ollut vaikka riitaa pojalla ja vanhemmilla), tuon ikäinen kuitenkin alkaa nopeasti kaipaamaan kotiin että tuskin paria päivää pystyisi piilossa olemaan. Normaali ihminen myös ilmoittaisi vanhemmille että poika on täällä mutta antakaa olla, ei hätää...ääh, en tiedä, vetää niin alamaihin tämä juttu :(

      • hei sun heiluvilles

        Juhla oli torstaina. Perjantaina oli luultavasti vielä normaali koulupäivä. Ja kuten meillä, todistuksen jaettiin vasta lauantaina.

        Omituinen tapaus kertakaikkiaan. Jotenkin vaan tuntuu että kaikkea ei ole kerrottu julkisuuteen mitä tässä saattaa taustalla olla.


      • Itsekin kokenut
        hei sun heiluvilles kirjoitti:

        Juhla oli torstaina. Perjantaina oli luultavasti vielä normaali koulupäivä. Ja kuten meillä, todistuksen jaettiin vasta lauantaina.

        Omituinen tapaus kertakaikkiaan. Jotenkin vaan tuntuu että kaikkea ei ole kerrottu julkisuuteen mitä tässä saattaa taustalla olla.

        Kaikkea ei pidäkään aina kertoa julkisuuteen. Annetaan viranomaisten hoitaa asia ja lopetetaan turhat arvailut ja toisten hädällä herkuttelu.
        Tämä kehotus kannattaisi myös joka paikasta sensaatiota hakevien iltapäivälehtien ottaa vakavasti.


    • Mennyt on lapsi

      Todella ikävä uutinen kuultiin tänään, Arttu oli menehtynyt. Hyvä asia, jos niin voi sanoa tässä, on se, että Artun kuolemaan ei liity rikosta.
      Nyt on lauantai-ilta. Arttu oli menehtynyt lumilinnaansa sen sortuessa. Tekikö Arttu yksin lumilinnan ja leikki siellä erakkona? Eikö hänellä ollut siellä kavereita kaivamassa linnaa? Eivätkö vanhemmat tai ystävät tienneet, missä Arttu leikki ja miten? Lumilinna oli tien vieressä talojen läheisyydessä! Eikö kenenkään mileen tullut etsiä niistä paikoista, missä Arttu tykkäsi leikkiä. En tässä syyllistä ketään, vaan sanon kuten poliisi televisossa, meidän tulee oppia tästäkin jotain! No aivan varmasti! Paitsi kaverien kodit, niin myös ulkosalla olevat leikkipaikat tulee ensimmäisenä tarkastaa. Jos tämä ei tule vanhempien eikä kavereiden mileen, niin pitäisihän sen poliisin kysymyksiin kuitenkin tulla ihan eneimmäisten asioiden joukossa, kun mietitään lapsen leikkipaikkoja ja lähetetään etsintäpartioita liikkeelle.
      No luultavasti Arttua ei olisi enää mikään pelastanut, vaikka hänet olisi löydetty jo torstai-iltana. Löytyminen kuitenkin tuo omalla tavallaa helpotusta sekä omaisille, ystäville niin myös paikkakunnan muulle väelle ja viranomaisille.

    • gr5dfcx

      Ja mikään tästä kaikesta ei kuulu vähääkään sinulle.

    • surun murtama

      Kaikki kuuluu meille kaikille. Olkoon tämä surullinen tapaus opetus siitä mitä tapahtuu, kun unohdetaan pitää omastaan huolta. Ei voi eikä saa luottaa vain naapureihin ja ystäviin, vaikka he kuinka varmoja yleensä ovatkin. Yx vilkas hetki ja kaik on ohi.

    • fsdfsd1

      vittu se nussii mua perseesee

      • mene jo hoitoon

        Pakkomielteisiin on nykyään hoitoja tai voit alkaa harrastaa vaikka jojoilua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe