Ai kun ihanaa,lähdössä Gran Canarialle

tipe&pipe

Kohta jälleen eli helmikuun 9pv saamme jälleen kerran palata tuolle ihanalle Gran Canarian saarelle. Parin Teneriffan ja kerran Lanzarotilla käynnin jälkeen on jo useamman vuoden ajan ollut tämä hyväksi havaittu saari.Ei ollut äkkilähdöllä mahiksia saada kuin Las Palmasista hotelli, mutt saari on tuttu ja dösällä ja taxilla pääsee. Palmasissa on tullut eniten punkattua. Miten sinä olet kokenut Gran Canarian, millaisia kokemuksi saaresta? Vielä sen verran että saaren eteläpäässä on aurinkoisempaa kuin esim. juuri Las Palmasissa .

20

748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kierrän kaukaa

      ihmiset kulkee ympäri maailmaa ja joku hehkuttaa jotain Kanariaa...en kyllä edes ilkeisi sanoa....kokemuksesta sanon että siellä paleltaa ja on helvetin kallista...

      • Matkamies maan

        Jo oot vilukissa, jos parikymmentä astetta plussaa saa palelemaan. Kuhan ruikutat: kuka jonnekin Egyptiin viittis ammuttavaks tai Thaimaahan prostituutin syötiksi lähteä, kun on Euroopassakin ihan hyviä paikkoja sentään. Lisäksi Kanaria on halpa verrattuna kaiken maailman Meksikoon, Kuubaan jne.


      • ciacomo lampunnahka

        kierrä ihmeessä, ei noilla tuloilla, korkeintaa hesaan ja takas , sieltä Sysmästä :)


      • heko heko
        Matkamies maan kirjoitti:

        Jo oot vilukissa, jos parikymmentä astetta plussaa saa palelemaan. Kuhan ruikutat: kuka jonnekin Egyptiin viittis ammuttavaks tai Thaimaahan prostituutin syötiksi lähteä, kun on Euroopassakin ihan hyviä paikkoja sentään. Lisäksi Kanaria on halpa verrattuna kaiken maailman Meksikoon, Kuubaan jne.

        olen käynyt useissa maissa jossa tuo 20c saa paikalliset pukemaan villatakit ja toppapusakat. Ja kun itse on tuossa yli 30 asteen lämmössä viikon niin kyllä se paleltaa jos lämpötila putoaa n. 20C....ja on sata kertaa testattu eli älä puhu kun et tiedä...ja Kanarilla palelaa ainakin illalla ja yöllä oli sitten mikä aika vuodesta vain...ja varsinkin nyt kun sielläkin on talvi.


      • kiitos ei
        Matkamies maan kirjoitti:

        Jo oot vilukissa, jos parikymmentä astetta plussaa saa palelemaan. Kuhan ruikutat: kuka jonnekin Egyptiin viittis ammuttavaks tai Thaimaahan prostituutin syötiksi lähteä, kun on Euroopassakin ihan hyviä paikkoja sentään. Lisäksi Kanaria on halpa verrattuna kaiken maailman Meksikoon, Kuubaan jne.

        jopa Suomessa on 25 vasta helleraja ja 20 on kaukana vielä siitäkin...


      • mielipide eroja
        heko heko kirjoitti:

        olen käynyt useissa maissa jossa tuo 20c saa paikalliset pukemaan villatakit ja toppapusakat. Ja kun itse on tuossa yli 30 asteen lämmössä viikon niin kyllä se paleltaa jos lämpötila putoaa n. 20C....ja on sata kertaa testattu eli älä puhu kun et tiedä...ja Kanarilla palelaa ainakin illalla ja yöllä oli sitten mikä aika vuodesta vain...ja varsinkin nyt kun sielläkin on talvi.

        Niin - paikalliset ! Mutta kyllä suomen pakkasista lähtiessä tuo 20 on ihan mukavaa. Eipähän ole lumitöitä, eikä muutakaan töitä. Hotellilla lämmitetty uima-allas, kyllä kelpaa. MINUSTA tuo 30 varjolämpötilana on Suomalaiselle liikaa, hiekka polttavaa, eikä jaksa keskipäivällä liikkua. Rannalla oltava aurinkovarjo, koska auringossa helposti 50-60 astetta. Kanarian suosion yksi syy on juuri suht samanlainen keli kuin Suomessa , normi kesänä


    • Lämmöllä muistelen

      Gran Canaria on ihan mukava saari pistäytyä viikoksi silloin, kun täällä on syksyn pimein ja ankein aika, ja siellä on vielä lämmintä. Sopivan pieni, jotta päivässä ehtii tehdä autolla reissun vaikka sisämaahan. Samoin jos asuu pohjoisessa, voi päiväseltään käydä etelän lämmössä, jos pohjoisessa sattuu olemaan viileämpää. Tai jos asuu etelässä, voi päiväseltään käydä viettämässä kaupunkipäivän Las Palmasissa.

      Joka vuosi en siellä halua käydä, mutta muutaman vuoden välein ihan ookoo. Teneriffa on monipuolisempi, Lanzarote miellyttää harvoin käytynä omalla rauhallisuudellaan. Muilla saarilla en ole vielä käynyt.

      • nähty on

        sisämaassa...ja paikka on 130 km pitkä saari...anna minun nauraa...ja siitäkin suurin osa missä ei voi edes ajaa....ja kun on yhdellä saarella niin on nähnyt kaikki...ei ne siitä miksikään muutu....oli sitten tulivuori tai ei....


      • lokakuussa käyny
        nähty on kirjoitti:

        sisämaassa...ja paikka on 130 km pitkä saari...anna minun nauraa...ja siitäkin suurin osa missä ei voi edes ajaa....ja kun on yhdellä saarella niin on nähnyt kaikki...ei ne siitä miksikään muutu....oli sitten tulivuori tai ei....

        Mister nega ! Kyllä sielä lämpösempää on kun suomessa ! Loma on aina lomaa. Eipä tässä tuolla n.6h lentomatkalla paljon ole muita kohteita. Varsinkin jos ei egypti ja jordania nappaa. Mukava on käydä kerran talvessa - kanariallakin......


      • uskotkos
        nähty on kirjoitti:

        sisämaassa...ja paikka on 130 km pitkä saari...anna minun nauraa...ja siitäkin suurin osa missä ei voi edes ajaa....ja kun on yhdellä saarella niin on nähnyt kaikki...ei ne siitä miksikään muutu....oli sitten tulivuori tai ei....

        Vai nähty on...?! Jos todella olet, niin et ole osannut hotellisi baaria etemmäksi! Ei kuppilat tosiaan miksikään muutu.
        Tiedoksi esim, että Lanza on rutikuiva kun taas Gomerra on subtrooppinen ja vehreä.


      • Mikroilmasto
        nähty on kirjoitti:

        sisämaassa...ja paikka on 130 km pitkä saari...anna minun nauraa...ja siitäkin suurin osa missä ei voi edes ajaa....ja kun on yhdellä saarella niin on nähnyt kaikki...ei ne siitä miksikään muutu....oli sitten tulivuori tai ei....

        Tästä kommentista huomaa, ettei nimim 'nähty on' tiedä Gran Canarian saaresta mitään. Nojatuolimatkailija siis.


      • kierrän kaukaa
        Mikroilmasto kirjoitti:

        Tästä kommentista huomaa, ettei nimim 'nähty on' tiedä Gran Canarian saaresta mitään. Nojatuolimatkailija siis.

        3 kertaa käynyt 90 luvulla ja kaikki on nähty....mikään ei ole siellä vieläkään muuttunut paitsi se että hinnat kohonneet älyttömästi kun euro tuli. Jos totta puhutaan niin en edes ilkeisi sanoa minne olen matkustamassa jos olisin menossa Kanarialla.....sen jälkeen olen nähnyt niin komeita paikkoja että Kanaria puistuttaa ja harmittaa että sielläkin tuli aivan turhaa käytyä...ja aina oli todella kylmää....paikalliset toppatakeissa ja me uikkareissa....minulla on kuvakin tästä tilanteesta....rantalomaa parhaimillaan.....viikon reissulla on 99% 2 pilvistä päivää ja 1 sateinen...ja lämmöt aina nippa nappa se 20C.....ja se on kylmää kun puhutaan rantalomista.....


      • Oikeasti käynyt
        kierrän kaukaa kirjoitti:

        3 kertaa käynyt 90 luvulla ja kaikki on nähty....mikään ei ole siellä vieläkään muuttunut paitsi se että hinnat kohonneet älyttömästi kun euro tuli. Jos totta puhutaan niin en edes ilkeisi sanoa minne olen matkustamassa jos olisin menossa Kanarialla.....sen jälkeen olen nähnyt niin komeita paikkoja että Kanaria puistuttaa ja harmittaa että sielläkin tuli aivan turhaa käytyä...ja aina oli todella kylmää....paikalliset toppatakeissa ja me uikkareissa....minulla on kuvakin tästä tilanteesta....rantalomaa parhaimillaan.....viikon reissulla on 99% 2 pilvistä päivää ja 1 sateinen...ja lämmöt aina nippa nappa se 20C.....ja se on kylmää kun puhutaan rantalomista.....

        Että kaikki on nähty Kanarian saarista, kun kolme kertaa olet käynyt, ja ilmeisesti talven kylmimpään aikaan. Koska itse olen paleleva ihminen, menen sinne kun syksy täällä pimeimmillään ja siellä vielä lämmintä, ja sitten taas keväällä. Lämmintä on riittänyt ja monia upeita paikkoja nähty, mutta ei läheskään vielä 'kaikki nähty'. Myös monia muita upeita paikkoja nähty Kanarian saarten lisäksi, joten tiedän mistä kirjoitan, toisin kuin tämä kaukaa kiertäjä/nähty on...


    • hymy

      Ollaan lähdössa samana päivänä Inglesiin ensi visiitille. Teneriffalla ollaan oltu patikoimassa useita kertoja ja on ollut sekä aurinkoa, että pilvistä joskus jopa tihuttanutkin. Ei se lämpötila ole ratkaiseva, vaan oma asenne. Aina on ollut mukavaa, Toivottavasti saammenutkin mukavan lomaviikon.

    • eka,,

      Nyt se on jo lähellä, siis lähtö.

    • o3koiqoko

      Viikon päästä tähän aikaan jHs ollaan jo koneessa menossa.........kanarialle.........

    • soittaja ja..

      kohta, kohta ja sitten.....Nähdään siellä.

    • ketjun aloittaja22

      No niin matka on takana, ilmat Las Palmasissa alku viikosta pilvinen, ei haitannut bussilla Playa del Ingelisiin ja rusketusta tuli. No loppulomasta (viikosta) asia korjaantui ja rannalla tuli sitten lojuttua Las Palmasissakin.No toki lenkkeiltiin jne .Hyvä, taas jaksaa...

    • ellu,,,,,,,,,,,

      Maspalomas oli hyvä paikka,,rauhallinen ja kuitenkin kävelymatkan päässä Iglisistä.Aika paljon matkustanu mutten ole yhtään luteita nähny.

    • keijo gontsales,

      Nyt kun sataa ja viluttaa, oi tulee mieleen Canarian saarten lämmöt. I love Canarias IslandES :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe