pipoon vuori

aloittelija

Haaveeni ja aikomuksenani on neuloa tai virkata itselleni talveksi pipo. Kummiskin haluaisin pipoon vuoren, koska villalangat kutittavat mua. Niin kuinkas se vuori sitten kiinnitetään pipoon? Luin vanhempia viestejä ja siellä oli mainittu, että paras kangas pipoon olisi puuvillakangas. Esim. vanhasta t-paidasta tms... Mutta eniten askarruttaa tuo kiinnittäminen. Että kuinka siitä saa siistin näköisen ja että varmasti pysyy pipossa kiinni???
Kiitos kaikille, jotka kenties viitsivät vastata tähän...=)

4

4717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirkko

vuori kannattaa tehdä valmiiksi kutistetusta kankaasta (mikäli peset pipoa) ja suurinpiirtein pään kokoinen. Vuori kannattaa kiinnittää vain reunastaan ja siten ettei se näy pipoa käytettäessä. Vuoren reunaan kannattaa tehdä silitysraudalla käännös/taitos ennen yhdistämistä. Ensin katsot piposta taittelemalla neljänneskohdat sekä vuoresta samoin ja yhdistä nämä kohdat vaikka hakaneulalla. Nyt pipoa hiukan venyttämällä voit ommalla vuoren kiinni piilopistoin (tavallisella käsiompelupistoilla, jossa lanka menee "ristikkäin" siis pistelet lankaa ylös-alas eri suuntaan kuin ompelet). kun ompelet ihan vuoren reunasta niin ommel uppoaa hyvin eli on aika huomaamaton. Mikäli vuori on oikein venyvää kangasta niin joku vielä joustavampi pisto olisi parempi.

• ammattilainen

Materiaalista
      Pipon vuorittamiseen kannattaa käyttää ehdottomasti kutistettua trikoota finlaysonin trikoo on tässä tapauksessa parasta ja laadukasta. Varsinkin jos aiot kutoa pipon. Silloin se joustaa samassa määrin kuin kudottu päällinen.

Ompelusta
      Kannattaa ommella tosiaan käsin se vuori kiinni pipoon niin se joustaa paremmin kuin ompelukoneentikki. (ellei sinulla ole käytössä tasosaumakonetta)

• lisäksi

kannattaa laittaa pipovuori äärimmäisen löysästi kiinni myös pipon yläosaan niin vuori ei tule pipoa päästäotettaessa pois...

• aloittelija

Olipa mukava saada näin nopeasti vastaus kysymykseeni...=) Tämä on oikein mukava palsta, olen saanut hyviä ideoita ja ohjeita täältä. Kiitos vastaajille ja muillekin. Hyvät loppukesän jatkot! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5504
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4104
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3217
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2860
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      287
      1362
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1318
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1219
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1149
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      397
      1126
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      217
      1126
    Aihe