En uskalla....

ääääärrrssyyytttääää

Eli en uskalla olla oma itseni. En voi pukeutu omalla tavalla koska pelkään että kaikki luulevat mua huomion kerääjäks! oikeesti oisin sellai gootti tyylinen.En uskalla pyytää mitään goottimaista vaatetta joululahjaksi tai synntärilahjaksi.Nykyää on niin vaikee löytää mulle vaatteit koska nyt on muodissa neon värit ja pastelli värit :(
joten en voi olla oma itseni ja se ärsyttää aika paljon ja oon viel 4 luokalla et jos oisin oma itseni kaikki pitäis mua outona.

28

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö 97

      Sama ongelma mut oon kasil... Ja mä olisin kunnon hevari! (pukeudun kyl mustaan, mut se ei oo outoo...)

      • poikatyttö867

        rohkeesti vaan!!


    • uuuuuujeeeaaaa

      Mitäs väliä sillä on mitä muut ajattelee? Pitää olla sitä mitä haluaa, eikä feikata muiden mielipiteiden takia. Jos joku pitää outona pelkän pukeutumistyylin takia, niin antaa pitää, se on sen ongelma, ei sinun :) Itse en ole luopunut, enkä tule luopumaan niiteistä, ketjuista ja rock-vaatteista, sanoi kuka mitä tahansa. Ne ketkä arvostelee ovat todennäköisesti vain kateellisia ja ne voi jättää omaan arvoonsa. Se on lahja, kun uskaltaa olla erilainen, eikä mikään muotilehtien orja ;) Nyt vähän asennetta!

    • NOT JEALOUS!!!!!!!!!

      Mä en ole ikinä tajunnut tuota "ne jotka arvostelee on vain kateellisia" tai "ne jotka pilkkaa on kateellisia" juttua. HALOO SE EI OO KATEELLISUUTTA VAAN SITÄ ETTÄ SE ON RUMAA!! Nuo lauseet on suunniteltu vain luomaan sen harhan että kaikki jotka haukkuu itsekkin haluais olla sellaisia. Myöntäkää se että ei haukuta kateellisuudesta! Silloin minäkin olisin kateellinen jokaiselle friikille, rumalle epäedustavasti pukeutuvalle tms.

      Pukeudu niin kuin haluat kunhan tajuat mitä kaikki tarkoittaa jos ne alkaa haukkumaan. Muista silti käyttää istuvia housuja äläkä pidä niitä niin kuin pojat(joille se sopii) (kai sä olit tyttö unohdin jo...) :S

      • Emotyttö_01

        Oon ite vitosella, ja voin samaistua tilanteeseesi.
        Haluaisin olla emo tai scene, mutta pelkään muiden mielipidettä.
        Mutta olen päättänyt, että nyt joululomalla ostan niitä vaatteita, joista itse pidän, enkä välitä, mitä muut niistä saattavat sanoa. Siis en minä ole täällä maailmassa siksi, että miellyttäisin muita tyylilläni. Näytän siltä, miltä haluan enkä tasan tarkkaan välitä arvostelijoista. Suomi on vapaa maa! I dont give a fuck.

        Kannan itseäni ylväänä ja ylpeänä siitä, että uskallan olla oma itseni. Tee sinäkin sama ;) Jos sinun tyylisi tuottaa muille ongelmia, niin se jää heidän ongelmakseen, sinun ei tarvitse valittajista välittää. On PALJON parempi uskaltaa olla oma itsensä, kuin kulkea massan mukana. Jos jokuu tulee haukkuu mun tyyliäni, niin sanon, että haista vittu ja jatkan elämääni normaalisti ja teen niitä asioita joita itse haluan. Älä tuhlaa elämääsi siihen, että pelkäät olla oma itsesi. Ole niin kiltti.

        Toivottavasti onnistuin hieman edes rohakisemaan sinua ;) Pidetään yhtä ja muutetaan tyylimme sellaisiksi, joiksi me ne haluamme. Kestetään haukkuminen ja ollaan vahvoja :) Et arvaakkaan, kuinka ylpeä ylen, jos alat käyttämään gootti-vaatteita :) Massateinilissuja on aivan liikaa jo. Toivon todella paljon, että uskallat tästä lähtien olla aivan oma itsesi etkä välitä mitä muut, kypsymättömät kakarat sinusta sanoo ;) Ole vain oma itsesi, muuta en voi ihmisiltä vaatia tai pyytää. Tai ei tarvitsekkaan. Se riittää jo, jos noudattaa tuota :)

        Ja, goottivaatteita löytyy mm. Cybershopista http://www.cybershop.fi/ . Muita kauppoja en valitettavasti tiedä, mutta ilmoittelen jos löydän jonkun hyvän kaupan. Itse ostan vaatteeni cybershopista :)

        Tsemppiä sinulle, kerro jos uskaltaudut olemaan oma itsesi :)
        Et ole ainoa, joka pelkää olla oma itsensä. Toivon silti, että et kuuluisi enää niihin. Kaikkea hyvää sulle :) Ja rohkeutta ;D

        P.S Sori mahdolliset kirjoitusvirheet :D


      • 02-
        Emotyttö_01 kirjoitti:

        Oon ite vitosella, ja voin samaistua tilanteeseesi.
        Haluaisin olla emo tai scene, mutta pelkään muiden mielipidettä.
        Mutta olen päättänyt, että nyt joululomalla ostan niitä vaatteita, joista itse pidän, enkä välitä, mitä muut niistä saattavat sanoa. Siis en minä ole täällä maailmassa siksi, että miellyttäisin muita tyylilläni. Näytän siltä, miltä haluan enkä tasan tarkkaan välitä arvostelijoista. Suomi on vapaa maa! I dont give a fuck.

        Kannan itseäni ylväänä ja ylpeänä siitä, että uskallan olla oma itseni. Tee sinäkin sama ;) Jos sinun tyylisi tuottaa muille ongelmia, niin se jää heidän ongelmakseen, sinun ei tarvitse valittajista välittää. On PALJON parempi uskaltaa olla oma itsensä, kuin kulkea massan mukana. Jos jokuu tulee haukkuu mun tyyliäni, niin sanon, että haista vittu ja jatkan elämääni normaalisti ja teen niitä asioita joita itse haluan. Älä tuhlaa elämääsi siihen, että pelkäät olla oma itsesi. Ole niin kiltti.

        Toivottavasti onnistuin hieman edes rohakisemaan sinua ;) Pidetään yhtä ja muutetaan tyylimme sellaisiksi, joiksi me ne haluamme. Kestetään haukkuminen ja ollaan vahvoja :) Et arvaakkaan, kuinka ylpeä ylen, jos alat käyttämään gootti-vaatteita :) Massateinilissuja on aivan liikaa jo. Toivon todella paljon, että uskallat tästä lähtien olla aivan oma itsesi etkä välitä mitä muut, kypsymättömät kakarat sinusta sanoo ;) Ole vain oma itsesi, muuta en voi ihmisiltä vaatia tai pyytää. Tai ei tarvitsekkaan. Se riittää jo, jos noudattaa tuota :)

        Ja, goottivaatteita löytyy mm. Cybershopista http://www.cybershop.fi/ . Muita kauppoja en valitettavasti tiedä, mutta ilmoittelen jos löydän jonkun hyvän kaupan. Itse ostan vaatteeni cybershopista :)

        Tsemppiä sinulle, kerro jos uskaltaudut olemaan oma itsesi :)
        Et ole ainoa, joka pelkää olla oma itsensä. Toivon silti, että et kuuluisi enää niihin. Kaikkea hyvää sulle :) Ja rohkeutta ;D

        P.S Sori mahdolliset kirjoitusvirheet :D

        Ollaan samankaltaisessa tilanteessam. Olen vitosella, ja tahtoisin kovasti olla oma itseni - pukeutua sulosiin pastelligoottivaatteisiin koska aw, mutta tiedän että minua alettasiin luokitteleen ja syrjimään.


    • ääääärrrssyyytttääää

      Kiitos Emotyttö_01viestisi rohkaisi minua tosi paljon!!
      Menemme ehkä ensi vuonna helsinkiin ja aion käydä cybershopissa!
      Mutta en muuta tyyliäni vielä ihan hirveästi goottimaiseksi koska annan muiden tottua tyyliiini! yksi asia minua kyllä huolettaa...yks mun luokalla oleva poika tykkää musta tällasena ku nyt oon enkä tiiä tykkääkö se musta goottina...mut ihan sama ei kiinnosta tykkääkö vai ei! Kiitos kaikkien kommenteista!!

      • Emotyttö_01

        Kiva, että onnistuin rohkaisemaan sinua :) Ja kun menet kerran ehkä Helsinkiin, niin suosittelen käymään Kampissa. Siellä on ihan sairaasti vaatekauppoja! Kokemuksesta sanon :) Asun melko lähellä Kamppia.
        Ja jos olet pohjimmiltasi gootti, niin älä pysy massateininä jonkun pojan takia!
        Ulkonäkö ei kerro mitään. Jos poika ei tykkää sinusta goottina, niin on kyllä harvinaisen tyhmä ihminen. Jos hän aidosti tykkää sinusta, ei hän välitä siitä miltä näytät, vaan siitä, millainen olet. Pukeutuminen ei kerro mitään luonteesta.
        Perus nelos-luokan menoa xD Viime vuonna (kun olin nelosella) oli samanlaiset pulmat. Onneksi rohkaistuin nyt kuitenkin olemaan oma itseni.

        Joo, itsekkin ajattelin, että muuttuisin pikkuhiljaa scenemäisemmäksi enkä saman tien. Tosin en jaksaisi enää muistuttaa vähääkään massateiniä... En tiedä, että kummalla tavalla muuttuisin. Olisi kiva nähdä mun ihastuksen reaktio "muuttumisestani", mutta se ei kyllä olisi kiva jos se ei tykkäisi... Ihan sama, muutun sen verran kun huvittaa. Hiukset erilaiseks ja vaatteet omanlaisemmiksi.

        Jos muutun nyt ihan kokonaan saman tien, niin voin kertoa sinulle, että miten muut ainakin täällä reagoivat. Kun siis koulut taas alkavat. Jos siis sinua mitenkään kiinnostaa :D

        Tsemii :) T: Emotyttö_01


    • äääärrssyyttääääääää

      Kyllä minä aion käydä kampissa koska siellä on paljon vaatekauppoja.Tosin asun Nastolassa joka on kaukana Helsingistä,mutta se ei haittaa!Olen huomannut että minulle sopii goottimainen tyyli!Ja ensi kesälomalla(johon on vielä pitkä aika)aion muuttaa PALJON minun tyyliä!Mua ärsyttää mun luokan tytöt! Jos esim on vaik ripsarii ni ne heti rupee heti sanoo siit et sul on meikkii ja oot hirvee hienostelija, et ei oo kauheen kivaa!Haluaisin kuulla miten muut reagoivat kun muutat tyyliäsi!!
      Tuli vielä yksi kysymys mieleen mikä on lempi bändisi? Minun on Dot Dot Curve,en kyl tiiä miks :DD

    • dcujfvjfvj

      alota sillee pikkuhiljaa jos tuntuu vaikealta :) eli ensin vaikka alat pukeutua vain tummiin vaatteisiin ja pikkuhiljaa kaikkia asusteita ja selasta... äläkä välitä mitä muut ajattelevat! sitäpaitsi tyylin vaihtaminen muuttuu koko ajan vaikeammaksi, mitä pidempään odotat. 4. luokalla pitäisi vielä olla suht. helppoa

    • scenegirl_01

      Moi kaikki! Mä ja emotyttö_01 ollaan besui,emotyttö rohkas mutkin scene tyyliin. Aijotaan leikkaan scene hiukset. Ne olis mageet:)♥

      • Emokausi meni jo

        Hahaa muistan ku tossa iässä menin leikkauttaan ns. Scenehiukset ja olin hirveen ilonen vaikka nyt kun aattelee nii ei ne sceneltä näyttäny. Jos haluaa oikein leikatut hiukset niin ei mee johonki kadunkulman kampaamoon vaan sellaseen joka on erikoistunu katutyyleihin yms.


    • 17v

      Siis nelos luokalla...? Eihän 10-vuotiaan pitäisi miettiä tälläsiä ongelmia vielä, vaan olla vaan leikkimässä? 10 v ei ole vielä edes esiteini-iässä-

      • ääääääärrrrsssyytttäääää

        sori mut mä en leiki enää.Mä meikkaan ja oon tietokoneella ja mietin et pitäskö tehä jotai vaik.....emt.


    • Scene tyttö(kö)_00

      Emotyttö_01, Mulla on IHAN samanlainen tilanne päällä :O.
      Mutta meen jo ens vuonna ylä-asteelle. Mulla ei ole oikeastaan yhtään kaveria, joitakin, roikun niitten mukana vaan.. Mutta mietin saankohan ylä-asteelta sitten kavereita...huoh... :D joo, sori toi ruikutus (:

      T:Scene tyttö(kö)_00

    • Tikkari

      LISÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ VASTAUKSIAAAAAAAA!!!!

      p.s. vaihan nimimerkkiä olin ennen äääääääääääääääärrsssssssyyyttttttääää mut nyt oon tikkari

      • Emotyttö_01

        Selvä selvä :) Mutta täällä taas kirjoittelee tämä Emotyttö_01. Oletkos jo vaihtanut tyyliäsi gootimpaan suuntaan? Edes vähän? Minä käytän bändipaitoja ja niittivöitä :) Pukeudun omanlaisemmin kuin ennen jne. On muut kattonu vähän, mutta han sama! Ei ole kukaan kuitenkaan uskaltanut kritisoida.
        Eikä se ees haittais.

        Ja kiva että jollain on edes samanlainen tilanne kuin minulla (Scene tyttö(kö)_00)
        On hienoa, jos olet uskaltanut muuttua omaksi itseksesi! :) Minä uskalsin jo, uskaltaakahan tekin!


      • scenetyttö(kö)_00
        Emotyttö_01 kirjoitti:

        Selvä selvä :) Mutta täällä taas kirjoittelee tämä Emotyttö_01. Oletkos jo vaihtanut tyyliäsi gootimpaan suuntaan? Edes vähän? Minä käytän bändipaitoja ja niittivöitä :) Pukeudun omanlaisemmin kuin ennen jne. On muut kattonu vähän, mutta han sama! Ei ole kukaan kuitenkaan uskaltanut kritisoida.
        Eikä se ees haittais.

        Ja kiva että jollain on edes samanlainen tilanne kuin minulla (Scene tyttö(kö)_00)
        On hienoa, jos olet uskaltanut muuttua omaksi itseksesi! :) Minä uskalsin jo, uskaltaakahan tekin!

        Ääh.. En mää oo oikein viekään uskaltanu muuttuu.. :c Mutta nyt aion ryhistäytyy. Ja alotan eka mun hiusten leikkuulla jaja hankin suoristimen :D


    • Tikkari

      Joooo......Oon muuttunu jonkun verran, musta kajaali on tullu kuvioihin,niitti rannekkeet/vyöt...
      MUTTA....en tiiä pitäskö värjätä hiukset koska oon blondi -.-..............................joten kertokaa pitääkö värjätä hiukset!?

      muuut moikkaaa :D mä tuun takas ehk huomen...emt



      BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE BYE!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Emotyttö_01

        Ei se haittaa vaikket olekkaan vielä muuttunut. Tai siis, tee se vain jos olet valmis :) Vuosi sitten kun olin nelosella, niin meikkasin, koska minulla oli akne ja tunsin itseni muutenkin rumaksi jne. Ja kyllä vain, luokkalaiset tytöt tulivat valittamaan minulle siitä ja haukkuivat minua lissuksi meikkaamisen takia. Mutta ei sun tarvii siitä välittää, sanot vaan, että "Mä meikkaan jos haluun, jos ite alat meikkaamaan, niin en itse puutu siihen". Meikkaan vieläkin, enkä aio lopettaa sitä ;) Tunnen itseni itsevarmemmaksi kun olen meikannut.

        Niin, kun tulin kouluun joululoman jälkeen, niin kyllähän mä vähän katseita keräsin ;D Mut ei se haitannu mua. Jotkut saattoivat huomauttaa siitä minulle, mutta otin ihan hyvällä :) Olen iloinen, että olen vihdoin oma itseni. En elä muiden mielipiteillä. Onko sinulla muuten tyyli-idolia (alottajalla siis)? Mä löysin facebookista sellasen suhteellisen kuuluisan nuoren naisen, jonka tyyliä ihailin toden teolla. En muista naisen nimeä, mutta hän uskalsi erottua ja pukeutua miten halusi, ja tiesin ettei hän välitä muiden mielipiteistä. Naisella oli scene-hiukset, joissa oli mustaa ja sinistä ja oli hienot meikitkin :)
        Ihailin häntä siis tosi paljon. Mutta sitten minut heräsi kysymys, joka tuli mieleeni. Jos ihailen tuota tyyliä, niin miksi minä vain tyydyn vain ihailemaan sitä, kun voin ollakkin sen tyylinen? Aivan.

        Värjää hiukset jos haluat :) Minkä värisiksi haluaisit ne värjätä?
        Ja mun lempibändeihin kuuluu Black Veil Brides, Tokio Hotel, Metallica, Skillet ja Adam Lambertistakin tykkään :) Nii, toi Dot Dot Curve on hyvä myös :D Ja DJ mangookin on nice ;)

        Tsemppiä sulle


      • Kasvattaavaaleitahiuksia

        Älä värjää hiuksias. Tuut katumaan sitä. Mä värjäsin mun vaaleet hiukset mustanruskeiks ja nyt kun menk toi helevetin emo kausi nii kaduttaa . Mieti haluutko tummempia hiuksia tulevaisuudessa. Ehkä scene ei enää kiinnostakkaan.


    • lifemocker

      ei kannata kyllä välittää siitä mitä muut susta ajattelevat. et todellakaan voi IKINÄ miellyttää kaikkia!

    • Banana naama

      Hyvä että haluat olla oma itsesi jo noin nuorena,minäkin 4 luokalla yritin olla scene ja sillä tavoin pääsin koulun suosituimpien ihmisten kavereiksi :) Muista kuitenkin ensin kokeilla ja harjoitella hiuksien laittoa,ne ovat tärkeitä gootti tyylissä!

    • Emotyttö_01

      Oho täällähä on mun ihan ekat kirjotukset :D Ku päätin olla "Emotyttö_01"

    • Nolotyttö

      No ite pidän koulussa ja muuallakin jotain outoi pantoi esim jotai ampparin sarvii tai pupun korvii

    • 7lk tyttö

      Olen itse 7lk ja oma tunto tosi hyvä. En pelkää mitä muut sanovat käytän yleensä luis vuittonin,hollister,h&m ja muita vaatteita mutta en pelkää laittaa vaikka puman vaatteita mua ei haittaa mitä muut sanoo kuhan itse tykkään. Toisaalta mulle ei oo koskaan sanottu et pukeutuisin huonosti.

    • juppie

      en määkään.

    • Anonyymi

      Minäpä uskallan!! Asun pienellä paikkakunnalla, missä kaikki muut pukeutuvat verkkareihin yök 🤮!! EN välitä pätkääkään mitä muut ajattelevat minusta elämä on liian lyhyt sellaisen murehtimiseen!! Pistäkää tuulemaan, antaa palaa!!! 🔥🔥🔥🔥🔥 Jos aina välittää MITÄ MUUT AJATTELEE, ELÄÄ VANKILASSA!! IKUISESTI ELINKAUTISESSA!! KUKA HALUAA ELÄÄ VANKILASSA ? EN MINÄ AINAKAAN!! JOS MEILLÄ KAIKILLA ON ENÄÄ TÄMÄ ELÄMÄ , NIIN MIKSI ELÄÄ VANKILASSA.? MITÄ ELÄMÄÄ SE ON ? PAHEMPAA KUIN KUOLEMA!! YHTÄ HYVIN VOISI OLLA KUOLLUT!! ANTAA PALAA !! " I DON'T CARE WHAT PEOPLE THINK ABOUT ME, NEVER DID AND NEVER WILL, LIFE IS TOO SHORT TO BE WORRYING ABOUT THAT" - AMY WINEHOUSE.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe